Muziek / Toplijsten en favorieten / Our Beautiful Dark Twisted Kanye West Top 100 (2003-2016) door ArthurDZ en Johnny Marr (Ralph. take-over)
zoeken in:
2
geplaatst: 19 februari 2021, 12:59 uur
"All that glitters is not gold..."
65. Family Business
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a3/Kanyewest_collegedropout.jpg
It's all about the sample mayne...
Typische Kanye plaat uit zijn beginperiode. En waar sommige nummers van zijn debuut beetje gedateerd klinken anno 2021 vind ik deze nog best fresh. Grappig overigens dat mijn voorgangers deze ook in het 60 rijtje hebben geplaatst. Dan moet het wel zo zijn.
Gewoon nog even deze quote, omdat This Can't Be Life één van de beste Ye producties is en dat kan niet vaak genoeg benoemd worden! Check vooral de Scarface verse.
- Scarface - This Can't Be Life -
Now as I walk into the studio to do this with Jig'
I got a phone call from one of my nigs
Said my homeboy Reek, he just lost one of his kids
And when I heard that I just broke into tears
And see in the second hand; you don't really know how this is
But when it hits that close to home you feel the pain at the crib
So I called mine, and saddened my wife with the bad news
Now we both depressed, counting our blessings 'cause Brad's two
Praying for young souls to laugh at life through the stars
Loving your kids just like you was ours
And I'm hurting for you dog; but ain't nobody pain is like yours
I just know that heaven'll open these doors
And ain't no bright side to losing life; but you can view it like this
God's got open hands homie, he in the midst.. of good company
Who loves all and hates not one
And one day you gon' be with your son
I could've rapped about my hard times on this song
But heaven knows I woulda been wrong
I wouldn'ta been right, it wouldn'ta been love
It wouldn'ta been life, it wouldn'ta been us
This can't be life
65. Family Business
It's all about the sample mayne...
Typische Kanye plaat uit zijn beginperiode. En waar sommige nummers van zijn debuut beetje gedateerd klinken anno 2021 vind ik deze nog best fresh. Grappig overigens dat mijn voorgangers deze ook in het 60 rijtje hebben geplaatst. Dan moet het wel zo zijn.
Gewoon nog even deze quote, omdat This Can't Be Life één van de beste Ye producties is en dat kan niet vaak genoeg benoemd worden! Check vooral de Scarface verse.

Super hard on Thanksgiving and Christmas, this can't be right
Yeah, you heard the track I did man, "This Can't Be Life"
Yeah, you heard the track I did man, "This Can't Be Life"
- Scarface - This Can't Be Life -
Now as I walk into the studio to do this with Jig'
I got a phone call from one of my nigs
Said my homeboy Reek, he just lost one of his kids
And when I heard that I just broke into tears
And see in the second hand; you don't really know how this is
But when it hits that close to home you feel the pain at the crib
So I called mine, and saddened my wife with the bad news
Now we both depressed, counting our blessings 'cause Brad's two
Praying for young souls to laugh at life through the stars
Loving your kids just like you was ours
And I'm hurting for you dog; but ain't nobody pain is like yours
I just know that heaven'll open these doors
And ain't no bright side to losing life; but you can view it like this
God's got open hands homie, he in the midst.. of good company
Who loves all and hates not one
And one day you gon' be with your son
I could've rapped about my hard times on this song
But heaven knows I woulda been wrong
I wouldn'ta been right, it wouldn'ta been love
It wouldn'ta been life, it wouldn'ta been us
This can't be life
2
geplaatst: 19 februari 2021, 16:01 uur
"My big brother was B.I.G.'s brother
Used to be Dame and Biggs' brother..."
64. Big Brother
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/70/Graduation_%28album%29.jpg
Dat de relatie tussen Jay-Z en Ye zoveel ups and downs heeft ligt denk ik grotendeels aan Kanye. Volgens mij is Jay veel te relaxed tegenwoordig om ruzie te maken. Het lijkt mij bijna onmogelijk om een steady relatie te hebben met iemand met het karakter en de bi-polaire stoornis van Ye. Als ik het goed heb werd dit destijds in een down periode uitgebracht en kwamen ze daarna weer nader tot elkaar met als resultaat o.a. het album WTT en een wereldtour.
STADIUM STATUS!
De muziek op Graduation is gebaseerd op het stadion geluid van U2 en ook dit nummer heeft weer die prachtig volle sound (en die synths
). Hoewel hij nooit de beste lyricist zal worden vind ik deze track tekstueel heel sterk en een prachtige ode aan Jay-Z. Na Flashing Lights volgen drie wat mindere tracks op Graduation. Hoe blij ik ben dat het album wordt afgesloten on a high note.
En dit zijn kippenvel teksten!
Used to be Dame and Biggs' brother..."
64. Big Brother
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/70/Graduation_%28album%29.jpg
Dat de relatie tussen Jay-Z en Ye zoveel ups and downs heeft ligt denk ik grotendeels aan Kanye. Volgens mij is Jay veel te relaxed tegenwoordig om ruzie te maken. Het lijkt mij bijna onmogelijk om een steady relatie te hebben met iemand met het karakter en de bi-polaire stoornis van Ye. Als ik het goed heb werd dit destijds in een down periode uitgebracht en kwamen ze daarna weer nader tot elkaar met als resultaat o.a. het album WTT en een wereldtour.
STADIUM STATUS!
De muziek op Graduation is gebaseerd op het stadion geluid van U2 en ook dit nummer heeft weer die prachtig volle sound (en die synths
). Hoewel hij nooit de beste lyricist zal worden vind ik deze track tekstueel heel sterk en een prachtige ode aan Jay-Z. Na Flashing Lights volgen drie wat mindere tracks op Graduation. Hoe blij ik ben dat het album wordt afgesloten on a high note. En dit zijn kippenvel teksten!
On that "Diamonds" remix I swore I spazzed
Then my big brother came through and kicked my ass
Sibling rivalry, only I could see
It was the pride in me that was drivin' me
At the Grammys I said, "I inspired me"
But my big brother who I always tried to be
Then my big brother came through and kicked my ass
Sibling rivalry, only I could see
It was the pride in me that was drivin' me
At the Grammys I said, "I inspired me"
But my big brother who I always tried to be
0
geplaatst: 20 februari 2021, 11:21 uur
"It's so packed I might ride around
On my bodyguard's back like Prince in the club...."
63. Send It Up
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/03/Yeezus_album_cover.png
Dumb it down zou Lupe F zeggen. Het meest commerciële nummer van Yeezus, maar wel echt een super harde banger en daarom toch relatief hoog in mijn lijst terecht gekomen. Die Beenie Man sample ga ik heel lekker op. Daarnaast aantal iconische lyrics of o.a. Benz's en clubs. Ondanks dat ik King Louie verder helemaal niet ken en zijn verse inhoudelijk niet spetterend is, kan ik zijn laidback flow zeker wel waarderen. Sluit perfect aan bij de intoxicated Dancehall productie.
On my bodyguard's back like Prince in the club...."
63. Send It Up
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/03/Yeezus_album_cover.png
Dumb it down zou Lupe F zeggen. Het meest commerciële nummer van Yeezus, maar wel echt een super harde banger en daarom toch relatief hoog in mijn lijst terecht gekomen. Die Beenie Man sample ga ik heel lekker op. Daarnaast aantal iconische lyrics of o.a. Benz's en clubs. Ondanks dat ik King Louie verder helemaal niet ken en zijn verse inhoudelijk niet spetterend is, kan ik zijn laidback flow zeker wel waarderen. Sluit perfect aan bij de intoxicated Dancehall productie.
0
geplaatst: 20 februari 2021, 11:30 uur
"It was all good just a week ago, niggas feel theyself
And that Watch the Throne drop, niggas kill theyself...."
62. H•A•M (WTT)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ee/Watch_The_Throne.jpg
Hoezo is dit een bonustrack? Hoort bij de beste helft van het WTT project. Misschien wel één van Ye's hardste producties en die op opera geïnspireerde background vocals zijn geniaal gedaan. Past ook helemaal bij het Europese sfeertje waar Jay-z destijds in zat. Maar ff serieus; de flow van Jay in het begin van zijn verse. Hallelujah.
And that Watch the Throne drop, niggas kill theyself...."
62. H•A•M (WTT)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ee/Watch_The_Throne.jpg
Hoezo is dit een bonustrack? Hoort bij de beste helft van het WTT project. Misschien wel één van Ye's hardste producties en die op opera geïnspireerde background vocals zijn geniaal gedaan. Past ook helemaal bij het Europese sfeertje waar Jay-z destijds in zat. Maar ff serieus; de flow van Jay in het begin van zijn verse. Hallelujah.

Fuck y'all mad at me for?
Y'all don't even know what I've been through
I played chicken with a Mack truck
Y'all muthafuckas woulda been moved
Y'all don't even know what I've been through
I played chicken with a Mack truck
Y'all muthafuckas woulda been moved
0
geplaatst: 20 februari 2021, 11:41 uur
"I'm not loving you, way I wanted to
What I had to do, had to run from you...."
61. Love Lockdown
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c9/Love_lockdown.jpeg
Geniaal nummer. Aan de ene kant klinkt het rete poppy, maar ook weer helemaal uniek in zijn soort. Er was destijds in 2008 geen andere single die zo klonk. Volgens mij werd dit wereldwijd ook een relatief grote hit. Meer dan terecht. De kalme verses afgewisseld met het luide refrein doen me denken aan 'Smells Like Teen Spirit'. Terwijl Lorde's 'Royals' op zijn beurt weer geïnspireerd lijkt door dit nummer.
What I had to do, had to run from you...."
61. Love Lockdown
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c9/Love_lockdown.jpeg
Geniaal nummer. Aan de ene kant klinkt het rete poppy, maar ook weer helemaal uniek in zijn soort. Er was destijds in 2008 geen andere single die zo klonk. Volgens mij werd dit wereldwijd ook een relatief grote hit. Meer dan terecht. De kalme verses afgewisseld met het luide refrein doen me denken aan 'Smells Like Teen Spirit'. Terwijl Lorde's 'Royals' op zijn beurt weer geïnspireerd lijkt door dit nummer.
0
geplaatst: 20 februari 2021, 11:52 uur
"I'm tryna to catch the beat..."
60. Get Em High ft. Talib Kweli & Common
De beat, Ye's flow, Common's verse, Talib Kweli.....
De enige ekte ekte banger van CD. En ik besef me nu dat ik deze veel te laag heb staan. Fok me.
60. Get Em High ft. Talib Kweli & Common
De beat, Ye's flow, Common's verse, Talib Kweli.....
De enige ekte ekte banger van CD. En ik besef me nu dat ik deze veel te laag heb staan. Fok me.
"N-n-n-now, my flow
Is in the pocket like wallets, I got the bounce like hydraulics
I can't call it, I got the swerve like alcohol-ics
My freshman year I was going through hella problems
'Til I, built up the nerve to drop my ass up out of college
My teacher said I'se a loser, I told her "Why don't you kill me?"
I give a fuck if you fail me, I'm gonna fol-low my heart"
Is in the pocket like wallets, I got the bounce like hydraulics
I can't call it, I got the swerve like alcohol-ics
My freshman year I was going through hella problems
'Til I, built up the nerve to drop my ass up out of college
My teacher said I'se a loser, I told her "Why don't you kill me?"
I give a fuck if you fail me, I'm gonna fol-low my heart"
I can't believe this nigga use my name for pickin' up dimes
Get 'em high like noon or the moon
Or a room filled with smoke, a hype-filled with dope
Y'all assumed I was doomed, out of tune
But I still filled the notes with real nigga quotes
Or a room filled with smoke, a hype-filled with dope
Y'all assumed I was doomed, out of tune
But I still filled the notes with real nigga quotes
0
geplaatst: 20 februari 2021, 12:20 uur
"I feel like me and Taylor might still have sex
Why? I made that bitch..."
59. (29 + 30 strafpunten) Famous ft. Rihanna
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/Famouscover1.jpg
Ye, Imma let you finish but....die fokin sample van Sister Nancy is zo fokin uitgekauwd dat ik bijna mijn oren eraf wil snijden. Hoe fokin amateuristisch is die shit. Ik geef je dertig strafplekken voor gebrek aan originaliteit. DAMN.
Die eerste minuut en 50 seconden is van een andere wereld en die Nina Simone sample aan het eind is zo ontzettend puur dat mijn haren recht overeind gaan staan. En aangezien TLOP een lopend kunstwerk is zie ik graag e.e.a. aangepast worden, zodat dit bij mijn volgende update minstens 30 plekken kan stijgen. Grazie mille!
Why? I made that bitch..."
59. (29 + 30 strafpunten) Famous ft. Rihanna
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/19/Famouscover1.jpg
Ye, Imma let you finish but....die fokin sample van Sister Nancy is zo fokin uitgekauwd dat ik bijna mijn oren eraf wil snijden. Hoe fokin amateuristisch is die shit. Ik geef je dertig strafplekken voor gebrek aan originaliteit. DAMN.
Die eerste minuut en 50 seconden is van een andere wereld en die Nina Simone sample aan het eind is zo ontzettend puur dat mijn haren recht overeind gaan staan. En aangezien TLOP een lopend kunstwerk is zie ik graag e.e.a. aangepast worden, zodat dit bij mijn volgende update minstens 30 plekken kan stijgen. Grazie mille!

0
geplaatst: 20 februari 2021, 12:44 uur
"Turn up the lights in here, baby
Extra bright, I want y'all to see this..."
58. All Of The Lights ft. 300 miljoen super bekende sterren, want sterren geven veel licht
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f0/My_Beautiful_Dark_Twisted_Fantasy.jpg
Additional vocals: Rihanna, Kid Cudi, Tony Williams, The-Dream, Charlie Wilson, John Legend, Elly Jackson, Alicia Keys, Elton John, Fergie, Ryan Leslie, Drake, Alvin Fields, and Ken Lewis.
Voor mij de zwakste broeder van het meesterwerk MBDTF. Ik noem dit album altijd de Dark Side Of The Moon van onze generatie. Tsjah en als dit dan de 'minste' track is dan weet je hoe geniaal de rest wel niet moet zijn. Waarom deze dan zo laag op het lijstje? Dit is het enige nummer op het album dat ik niet verrassend vind. Elk ander nummer heeft een interessante sample, structuur, feature. Dit is voor mij meer rechttoe rechtaan pop. Niets mis mee, want ik ben echt een grote pop liefhebber, maar daardoor is het wel minder spannend dan de rest.
Mijn favo line:
Extra bright, I want y'all to see this..."
58. All Of The Lights ft. 300 miljoen super bekende sterren, want sterren geven veel licht
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f0/My_Beautiful_Dark_Twisted_Fantasy.jpg
Additional vocals: Rihanna, Kid Cudi, Tony Williams, The-Dream, Charlie Wilson, John Legend, Elly Jackson, Alicia Keys, Elton John, Fergie, Ryan Leslie, Drake, Alvin Fields, and Ken Lewis.
Voor mij de zwakste broeder van het meesterwerk MBDTF. Ik noem dit album altijd de Dark Side Of The Moon van onze generatie. Tsjah en als dit dan de 'minste' track is dan weet je hoe geniaal de rest wel niet moet zijn. Waarom deze dan zo laag op het lijstje? Dit is het enige nummer op het album dat ik niet verrassend vind. Elk ander nummer heeft een interessante sample, structuur, feature. Dit is voor mij meer rechttoe rechtaan pop. Niets mis mee, want ik ben echt een grote pop liefhebber, maar daardoor is het wel minder spannend dan de rest.
Mijn favo line:
Her mother, brother, grandmother hate me in that order
0
geplaatst: 20 februari 2021, 21:13 uur
Johnny Marr schreef:
Fade is een geniale pokoe jwz
Fade is een geniale pokoe jwz
EDIT: En Love Lockdown staat veel te laag. All of the Lights ook.
1
geplaatst: 20 februari 2021, 23:30 uur
Morgen of overmorgen komt er ook weer een plaat die in beiden lijstjes de top 10 heeft gehaald. Kunnen jullie je vast mentaal voorbereiden 

0
geplaatst: 21 februari 2021, 00:03 uur
Ralph. schreef:
Morgen of overmorgen komt er ook weer een plaat die in beiden lijstjes de top 10 heeft gehaald. Kunnen jullie je vast mentaal voorbereiden
It better not be So Appalled
ok runaway dan
1
geplaatst: 21 februari 2021, 10:45 uur
Als So Appalled niet minstens top 1 staat schrijf ik me uit.
0
geplaatst: 21 februari 2021, 16:32 uur
"I been waiting for a minute
For my lady
So I can't jeopardize that for one of these hoes..."
57. FML
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4d/The_life_of_pablo_alternate.jpg
In deze regionen van de lijst zitten geen matige nummers meer en ligt het allemaal heel dicht bij elkaar. Ik heb voor mijn lijst clusters gemaakt van nummers die ik ongeveer gelijkwaardig vind. De ranking baseer ik vervolgens op wat ik het meest draai. Kijk dus niet naar wat ik kwalitatief het beste vind, maar meer naar waar ik het liefst naar luister. Bij een 'gelijkspel' geeft ik altijd de voorkeur aan het oudste nummer. Ben van de 'oude' stempel en vind dat muziek moet rijpen.
De eerste keer dat ik FML hoorde was ik niet direct overtuigd. Op papier klonk een samenwerking met The Weeknd spannender dan dat ik het resultaat daadwerkelijk vond. Tijdje later viel plots het kwartje en werd het juiste één van mijn meest gedraaide van TLOP. Eigenlijk draait dit nummer voor mij maar om één ding; opbouw naar het outro. Want dat outro is weer geniaal gevonden en Kanye West die hartstikke vals 'Don't stop your loving' zingt heeft me menig luisterbeurt kippenvel bezorgt. Merk dat ik de laatst tijd weinig meer naar dit nummer luister (misschien een beetje kapot gedraaid), maar als ik hem nu weer hoor is het toch wel raak!
For my lady
So I can't jeopardize that for one of these hoes..."
57. FML
In deze regionen van de lijst zitten geen matige nummers meer en ligt het allemaal heel dicht bij elkaar. Ik heb voor mijn lijst clusters gemaakt van nummers die ik ongeveer gelijkwaardig vind. De ranking baseer ik vervolgens op wat ik het meest draai. Kijk dus niet naar wat ik kwalitatief het beste vind, maar meer naar waar ik het liefst naar luister. Bij een 'gelijkspel' geeft ik altijd de voorkeur aan het oudste nummer. Ben van de 'oude' stempel en vind dat muziek moet rijpen.
De eerste keer dat ik FML hoorde was ik niet direct overtuigd. Op papier klonk een samenwerking met The Weeknd spannender dan dat ik het resultaat daadwerkelijk vond. Tijdje later viel plots het kwartje en werd het juiste één van mijn meest gedraaide van TLOP. Eigenlijk draait dit nummer voor mij maar om één ding; opbouw naar het outro. Want dat outro is weer geniaal gevonden en Kanye West die hartstikke vals 'Don't stop your loving' zingt heeft me menig luisterbeurt kippenvel bezorgt. Merk dat ik de laatst tijd weinig meer naar dit nummer luister (misschien een beetje kapot gedraaid), maar als ik hem nu weer hoor is het toch wel raak!
0
geplaatst: 21 februari 2021, 16:45 uur
"I wanna scream so loud for you, 'cause I'm so proud of you..."
56. Hey Mama
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f4/Late_registration_cd_cover.jpg
Waarschijnlijk vinden jullie deze plaat veel te laag staan, maar zoals ik al zei weegt voor mij redelijk zwaar hoe vaak ik een nummer luister. En dit nummer heeft voor mij weinig replay value en ik merk zelfs dat ik het regelmatig skip als ik LR luister. En daar is niets mis mee. Ik heb ook geen zin om elke dag naar 'Stairway To Heaven' te luisteren. Maar ik vind dit echt een prachtig nummer, wat natuurlijk een hele emotionele lading heeft gekregen na het overlijden van zijn moeder een paar jaar later. Te bedenken dat 2005 nog steeds de tijd was van de 50 Cent's en southern hospitality; best wel lef om dan een mierzoete liefdesballade voor je moeder op plaat te zetten. Me likey!
56. Hey Mama
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f4/Late_registration_cd_cover.jpg
Waarschijnlijk vinden jullie deze plaat veel te laag staan, maar zoals ik al zei weegt voor mij redelijk zwaar hoe vaak ik een nummer luister. En dit nummer heeft voor mij weinig replay value en ik merk zelfs dat ik het regelmatig skip als ik LR luister. En daar is niets mis mee. Ik heb ook geen zin om elke dag naar 'Stairway To Heaven' te luisteren. Maar ik vind dit echt een prachtig nummer, wat natuurlijk een hele emotionele lading heeft gekregen na het overlijden van zijn moeder een paar jaar later. Te bedenken dat 2005 nog steeds de tijd was van de 50 Cent's en southern hospitality; best wel lef om dan een mierzoete liefdesballade voor je moeder op plaat te zetten. Me likey!
1
geplaatst: 21 februari 2021, 16:54 uur
"If my manager insults me again
I will be assaulting him..."
55. Spaceship ft. GLC + Consequence
Dit voelt voor mij als zo'n iconische Kanye plaat dat ik me bijna schaam dat ik dit buiten de top 50 zet. Na de twee bekende singles was dit de eerste track van hem waar ik verliefd op werd. Heerlijke soulvolle productie en die Marvin Gaye sample =
. Dit was ook zo afwijkend van alle andere muziek die ik luisterde in die tijd. Ik vind de flow en stem van GLC zo heerlijk laidback. Word er helemaal loom van. Ik luister de laatste jaren echter zo weinig naar CD dat de nummers toch wat in het nadeel zijn in deze lijst.
I will be assaulting him..."
55. Spaceship ft. GLC + Consequence
Dit voelt voor mij als zo'n iconische Kanye plaat dat ik me bijna schaam dat ik dit buiten de top 50 zet. Na de twee bekende singles was dit de eerste track van hem waar ik verliefd op werd. Heerlijke soulvolle productie en die Marvin Gaye sample =
. Dit was ook zo afwijkend van alle andere muziek die ik luisterde in die tijd. Ik vind de flow en stem van GLC zo heerlijk laidback. Word er helemaal loom van. Ik luister de laatste jaren echter zo weinig naar CD dat de nummers toch wat in het nadeel zijn in deze lijst.
0
geplaatst: 21 februari 2021, 17:08 uur
"I can't handle no liquor
But these bitches can't handle me.."
54. Hold My Liquor
https://www.musicmeter.nl/images/cover/365000/365268.300.jpg
Yeezus is het enige album waar letterlijk elke seconde in mijn top 100 terecht is gekomen. En dit is pas het derde nummer. Chief Keef en Justin Vernon samen op een track. Zoiets kan denk ik alleen Kanye bedenken. De sfeer die wordt neergezet is zo ontzettend sterk. Die sluit voor mij naadloos aan bij hoe het voelt om dronken door een club te lopen. Je wordt zelf trager, maar alles om je heen gaat steeds sneller draaien. De instrumentale minuut aan het eind voelt als de laatst flitsen die je nog meekrijgt voor een black out. En opeens word je wakker in je eigen bed. Geen idee hoe je daar gekomen bent.
But these bitches can't handle me.."
54. Hold My Liquor
https://www.musicmeter.nl/images/cover/365000/365268.300.jpg
Yeezus is het enige album waar letterlijk elke seconde in mijn top 100 terecht is gekomen. En dit is pas het derde nummer. Chief Keef en Justin Vernon samen op een track. Zoiets kan denk ik alleen Kanye bedenken. De sfeer die wordt neergezet is zo ontzettend sterk. Die sluit voor mij naadloos aan bij hoe het voelt om dronken door een club te lopen. Je wordt zelf trager, maar alles om je heen gaat steeds sneller draaien. De instrumentale minuut aan het eind voelt als de laatst flitsen die je nog meekrijgt voor een black out. En opeens word je wakker in je eigen bed. Geen idee hoe je daar gekomen bent.
0
geplaatst: 21 februari 2021, 17:27 uur
"I'm not out of control, I'm just not in their control..."
PREACH IT!
53. Saint Pablo ft. Sampha
Voor mijn gevoel is Kanye door de jaren heen steeds minder gaan rappen. Of in ieder geval in de traditionele structuur. Hoe blij word ik dan van een track als deze met lange vertellende verses zonder herhalingen. Tsjah wat moet je verder nog over de productie zeggen en die goddelijke stem van Sampha. Dit is gewoon het gedroomde einde van TLOP. Voelt veel beter dan 'Fade' als laatste track. De cirkel is rond met een emotioneel begin en einde. Alles daartussen is een grote chaos. Ik denk dat dit nummer door de jaren heen nog kan stijgen in mijn lijst.
Enige wat dit nummer tegen kan werken is dat er twee nummers zijn met dezelfde sample die voor mij beiden iconisch zijn.
PREACH IT!

53. Saint Pablo ft. Sampha
Voor mijn gevoel is Kanye door de jaren heen steeds minder gaan rappen. Of in ieder geval in de traditionele structuur. Hoe blij word ik dan van een track als deze met lange vertellende verses zonder herhalingen. Tsjah wat moet je verder nog over de productie zeggen en die goddelijke stem van Sampha. Dit is gewoon het gedroomde einde van TLOP. Voelt veel beter dan 'Fade' als laatste track. De cirkel is rond met een emotioneel begin en einde. Alles daartussen is een grote chaos. Ik denk dat dit nummer door de jaren heen nog kan stijgen in mijn lijst.
Enige wat dit nummer tegen kan werken is dat er twee nummers zijn met dezelfde sample die voor mij beiden iconisch zijn.
3
geplaatst: 21 februari 2021, 18:59 uur
Hey Mama staat daar prima. Saint Pablo daarentegen... #holdmyliquor
0
geplaatst: 22 februari 2021, 15:25 uur
Teunnis schreef:
Spaceship & Hold My Liquor > Saint Pablo.
Spaceship is zo mad underrated, echt top 10 yeezy track jwz. Hold My Liquor toch wel top 15.
0
geplaatst: 22 februari 2021, 19:03 uur
"I'm living in that 21st century, doing something mean to it..."
52. POWER
BLASPHEMY!!! Power buiten de top 50 kan natuurlijk echt niet. Toch doe ik het.
En voor de mensen die het niet bevalt;
they can kiss my whole ass
More specifically, they can kiss my asshole
Wat moet ik hier verder nog over vertellen. Ieder van jullie heeft dit nummer 10 miljoen keer gehoord.
Ik weet eigenlijk niet of het een sample is, maar het gaafste aan de track vind ik de Afrikaanse stam (zo klinkt het voor mij) op de intro en achtergrond. En dan het contrast met de prog rock sample en invloeden. Zoveel werelden smelten samen. Amai, das kei goe he.
52. POWER
BLASPHEMY!!! Power buiten de top 50 kan natuurlijk echt niet. Toch doe ik het.
En voor de mensen die het niet bevalt;
they can kiss my whole ass
More specifically, they can kiss my asshole
Wat moet ik hier verder nog over vertellen. Ieder van jullie heeft dit nummer 10 miljoen keer gehoord.
Ik weet eigenlijk niet of het een sample is, maar het gaafste aan de track vind ik de Afrikaanse stam (zo klinkt het voor mij) op de intro en achtergrond. En dan het contrast met de prog rock sample en invloeden. Zoveel werelden smelten samen. Amai, das kei goe he.
0
geplaatst: 22 februari 2021, 20:03 uur
"We're going to skate to one song, one song only..."
51. Ni**as In Paris (WTT)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5e/NiggasInParis.jpg
Als rappers iets gaaf vinden is het wel praten over Europa. Of dat nou auto's, merken of steden zijn. Klinkt voor Amerikanen allemaal exotisch. Als wij Europeanen iets gaaf vinden is het wel rappers die over 'ons' praten. Sprinkle a hot beat on top and BAM! WERELDHIT!!!
Tijdens de liveconcerten werd dit nummer altijd meerdere keren gespeeld. Het record staat op 12 keer, uiteraard gebeurde dat in Parijs. Het nummer is sinds 2016 zelfs een vaste waarde geworden in de Top 2000. Hate it or love it, dit is en blijft de grootste hit van Kanye. Om Lil Pump te quoten: I LOVE IT!
51. Ni**as In Paris (WTT)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5e/NiggasInParis.jpg
Kanye West, XXL Magazine, October 2010
I am where art meets commercial. The sweet spot between the hood and Hollywood. Having a conversation with Karl Lagerfeld and Jay-Z within the same hour. When we’re in Paris dressing all crazy at fashion shows, we listening to Jeezy. Jeezy in Paris, that’s what it is
I am where art meets commercial. The sweet spot between the hood and Hollywood. Having a conversation with Karl Lagerfeld and Jay-Z within the same hour. When we’re in Paris dressing all crazy at fashion shows, we listening to Jeezy. Jeezy in Paris, that’s what it is
Als rappers iets gaaf vinden is het wel praten over Europa. Of dat nou auto's, merken of steden zijn. Klinkt voor Amerikanen allemaal exotisch. Als wij Europeanen iets gaaf vinden is het wel rappers die over 'ons' praten. Sprinkle a hot beat on top and BAM! WERELDHIT!!!
Tijdens de liveconcerten werd dit nummer altijd meerdere keren gespeeld. Het record staat op 12 keer, uiteraard gebeurde dat in Parijs. Het nummer is sinds 2016 zelfs een vaste waarde geworden in de Top 2000. Hate it or love it, dit is en blijft de grootste hit van Kanye. Om Lil Pump te quoten: I LOVE IT!
0
geplaatst: 22 februari 2021, 20:04 uur
Ralph. schreef:
Dit ga ik niet halen. Maar een dezer dagen komt het. Spannend!
1
geplaatst: 22 februari 2021, 20:16 uur
Sommige zijn alleen geïnteresseerd in de derde helft.
Maar hierbij het overzicht van de eerste helft.
https://i.pinimg.com/originals/cc/39/77/cc3977a591b8a53ea582ff0574a3f187.gif
Nummers 100-51
100. Jesus Walks
99. Gotta Have It
98. The Morning
97. 4th Dimension
96. Late
95. Breathe In Breathe Out
94. That’s My Bitch
93. Wash Us In The Blood
92. Fire
91. School Spirit
90. Violent Crimes
89. Last Call
88. Welcome To Heartbreak
87. Freeeee (Ghost Town pt 2)
86. Wouldn’t Leave
85. Feel The Love
84. Wolves
83. Everything I Am
82. Amazing
81. Follow God
80. Kids See Ghosts
79. Yikes
78. 30 Hours
77. Reborn
76. Paranoid
75. We Don’t Care
74. We Major
73. I Thought About Killing You
72. All Day
71. I’m In It
70. Say You Will
69. Why I Love You
68. Fade
67. Champion
66. Barry Bonds
65. Family Business
64. Big Brother
63. Send It Up
62. H*A*M
61. Love Lockdown
60. Get Em High
59. Famous
58. All Of The Lights
57. FML
56. Hey Mama
55. Spaceship
54. Hold My Liquor
53. Saint Pablo
52. POWER
51. Niggas In Paris
Maar hierbij het overzicht van de eerste helft.
https://i.pinimg.com/originals/cc/39/77/cc3977a591b8a53ea582ff0574a3f187.gif
Nummers 100-51
100. Jesus Walks
99. Gotta Have It
98. The Morning
97. 4th Dimension
96. Late
95. Breathe In Breathe Out
94. That’s My Bitch
93. Wash Us In The Blood
92. Fire
91. School Spirit
90. Violent Crimes
89. Last Call
88. Welcome To Heartbreak
87. Freeeee (Ghost Town pt 2)
86. Wouldn’t Leave
85. Feel The Love
84. Wolves
83. Everything I Am
82. Amazing
81. Follow God
80. Kids See Ghosts
79. Yikes
78. 30 Hours
77. Reborn
76. Paranoid
75. We Don’t Care
74. We Major
73. I Thought About Killing You
72. All Day
71. I’m In It
70. Say You Will
69. Why I Love You
68. Fade
67. Champion
66. Barry Bonds
65. Family Business
64. Big Brother
63. Send It Up
62. H*A*M
61. Love Lockdown
60. Get Em High
59. Famous
58. All Of The Lights
57. FML
56. Hey Mama
55. Spaceship
54. Hold My Liquor
53. Saint Pablo
52. POWER
51. Niggas In Paris
2
geplaatst: 23 februari 2021, 15:27 uur
'Gewoon' Jesus Walks op 100. Vat dit ff, ArthurDZ. This man got some huge balls.
2
geplaatst: 23 februari 2021, 15:52 uur
Johnny Marr schreef:
'Gewoon' Jesus Walks op 100. Vat dit ff, ArthurDZ. This man got some huge balls.
Ja, die gast durft zeg! Straks ga je me nog vertellen dat hij Runaway niet op 1 heeft, dat zou pas waanzin zijn

1
geplaatst: 23 februari 2021, 19:31 uur
ArthurDZ schreef:
Ja, die gast durft zeg! Straks ga je me nog vertellen dat hij Runaway niet op 1 heeft, dat zou pas waanzin zijn
(quote)
Ik heb geen medelijden met jullie. Jullie nummer 1 staat bij mij veeeeeel hoger dan mijn nummer 1 bij jullie.
Dus ik verwacht straks excuses.
* denotes required fields.