MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Koop en Ruil / Gezocht!

zoeken in:
Ok, dank je wel. Dan zal ik even geduld moeten hebben.

Ook play.com heeft hem nog, wel duur: 25 euro.

En als je een PayPal-account hebt, kun je ook nog een poging wagen op Ebay, al zie ik dat de prijzen ook daar behoorlijk oplopen. En bovendien heb je dan meestal geen nieuw exemplaar.

Verbazingwekkend soms, hoe OOP albums meteen fors in prijs stijgen. Bij tamelijk onbekende titels begrijp ik dat nog een beetje, want daarbij heb je kans dat-ie nooit meer opnieuw wordt uitgebracht. Maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n algemeen geaccepteerd meesterwerk als Hounds of love nooit meer opnieuw in de handel zal komen.

Het is overigens wél mogelijk dat de bonustracks die er op de laatste editie (EMI, 1997) bij zaten, niet meer terugkeren op de nieuwe release. Zoiets zie je momenteel bijvoorbeeld ook bij de albums van John Lennon, die vorig jaar opnieuw werden uitgebracht. Om die reden zijn die edities uit 2000 nu zeer gewild bij verzamelaars.

Ik moet zeggen dat de bonustracks op Hounds of love (de non-album B-kantjes van de oorspronkelijke singles plus enkele 12" mixen uit die tijd) zeer de moeite waard zijn - echt een aanvulling. Dat maakt de afweging dus wel lastig.

Mocht je 'm in een winkel toevallig nog ergens tegenkomen (dat kán, want zo lang is-ie volgens mij nog niet OOP), dan zou ik hem hoe dan ook meepakken.

Hounds of Love ligt binnenkort vast weer in de 3 voor 15 euro bakken.

reptile71 schreef:
Hounds of Love ligt binnenkort vast weer in de 3 voor 15 euro bakken.

Zou kunnen, maar ik zou er toch maar niet te veel op rekenen. Omdat ik het zo'n intrigerend gegeven vond dat Hounds of love niet meer leverbaar is, heb ik er op een Amerikaans muziekforum maar eens een berichtje aan gewaagd, ook al omdat ik op het web geen informatie kon vinden over een reissue-programma voor de albums van Kate Bush.
Op dit forum zitten muziekliefhebbers die meestal wel goed zijn geïnformeerd over dit soort dingen, maar niemand weet iets over de Kate Bush CD's. En iemand schrijft:

Major labels are taking most catalog albums out of print, even from well-known artists. Check out some of the Roy Orbison reissues that Sony did in 2006, or WEA's Emmylou Harris' albums for examples. The number of albums that can't be bought new from a distributor anymore grew an alarming rate in the last two months. I have a fear they are never returning in physical form.

Dat laatste - van die twee maanden - is ook mijn indruk. Het kan ook haast niet anders nu de CD-verkopen jaar-in-jaar-uit afnemen. Downloaden wordt de norm, en dan houdt een keer op met die back-catalogue van artiesten op CD. Momenteel geldt meer dan ooit: als je echt iets op CD wilt hebben (zeker oudere titels), grab it while you can.

Los daarvan is Kate Bush wel een geval apart. Ze schijnt zelf de rechten van haar muziek in handen te hebben, maar niet erg geïnteresseerd te zijn in heruitgaven. Zelfs een nieuw verzamelalbum zit er niet in.

Hm, lastig inderdaad als je dat soort albums nog op cd zoekt. Gelukkig heb ik dat soort platen liever op het originele vinyl. En over het algemeen is dat prima verkrijgbaar, zolang je kan leven met een near mint gebruikt exemplaar. Op vinyl komen trouwens wel steeds meer reissues uit. Vinyl maakt een sterke opmars. Maar dan nog gaat mijn voorkeur uit naar die oude originele releases en niet naar reissues.

Aj, aj, aj. Koop je een cd-speler van 1700,- (Arcam CD37, trouwens: dat haar albums nooit op SACD zijn uitgebracht!?) kan je oude albums straks niet meer krijgen op cd. Je hebt in ieder geval wel een discussie geopend op dat forum. Helaas gaat mijn voorkeur vooral uit naar 'oude' muziek, dus dat wordt inderdaad CD's kopen

Over het algemeen vind ik vinyl inderdaad ook fijner om te hebben, helaas heb ik op dit moment geen goede platenspeler maar wel een hele goede cd-speler, dus gaat mijn voorkeur uit naar een cd. Downloaden gaat het voor mij in ieder geval nooit worden (ondanks mijn leeftijd), ik vind het veel leuker om iets tastbaars in handen te hebben.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik vrees dat het een tweedenhandsje via Marktplaats wordt...

Japsuh schreef:
Maar die zijn allemaal van een derde partij, ik zocht eigenlijk gewoon een nieuwe van een winkel.

Japsuh schreef:
[...] ik vrees dat het een tweedenhandsje via Marktplaats wordt...

Dat klopt, mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe. Mocht dat echt niet lukken, dan wordt het een tweedehandsje...

@Japsuh: Ik hoop dat je 'm nog niet gevonden hebt, want hier is het goede nieuws:

Music Week - Music Week - Music business magazine - Kate Bush back in control of four EMI albums - musicweek.com

Misterfool
Das mooi die cd zoek ik ook al maanden

silverlake
In Muziek > Algemeen > Help! ik zoek een nummer:

hoi lezers,

Voor een kennis van me ben ik op zoek naar een compleet album van Osamu Kitajima.

Het gaat om een elpee uit 1977 (een die hier dus niet op de site staat),maar dan in digitale versie,en dat heb ik tot nu toe nog nergens kunnen vinden,maar misschien dat iemand hier me verder kan helpen?

Gegevens van de elpee die ik bedoel:

All compositions by Osamu Kitajima
Artist:Osamu Kitajima
Produced by Hal Yoergier
Published by Island Music (BMI)

Recorder & mixed at Paramount Studios, LA, CA Feb 2 mar 28 1977

mastered by John Golden at Kandun

recorders Burbank CA april 1977.

(special thanks to Minnie Riperton..for her amazing talents on "yesterday and karma")

((Larry Hirsch wordt ook nog ergens genoemd,maar ik weet niet voor wat))

Zoveel gegevens,en toch is het me nog niet gelukt om dit digitaal te vinden!!

mocht iemand me hier verder kunnen helpen,dan ben ik diegene heel erg dankbaar.
Eventueel een vergoeding voor onoksten.

met vriendelijke groet,

bm.silverlake

silverlake schreef:
hoi lezers,

Voor een kennis van me ben ik op zoek naar een compleet album van Osamu Kitajima.

CD

4AD rare items gezocht. Heb heel erg veel, maar misschien heb je nog iets te koop voor me; ik ben benieuwd. Vooral geïnteresseerd in promo's etc. Dus niet de gewone standaard cd's.

Ik ben opzoek naar de albums van Gas (Wolfgang Voigt): klik.

MJ_DA_MAN schreef:
Ik ben opzoek naar de albums van Gas (Wolfgang Voigt): klik.
Volgens mij heb je met Nah & Fern precies deze cd's in huis. Mooi verpakt in een boxje...voor 29,95 bij Bol.Com. Moet je alleen niet balen van een afwijkend versietje hier en daar maar met dit doosje ben je voor een prikkie toch wel op pad.

en een linkje naar een dubieuze downloadsite verwijderd

Niet dus; Nah und Fern is weliswaar een verzamelaar van alle Gas-albums, maar is geremasterd en een aantal nummers zijn bijgewerkt of zelfs totaal anders. Maar geen nood, ik heb al een verkoper gevonden . Overigens ben ik van plan Nah und Fern óók kopen; die is idd makkelijk te vinden.

Heb drie van de vier de CD's (alleen Zauberberg niet maar daar was ik het minst naar opzoek) inmiddels al binnen .

Op zoek naar Prog Folk. Moeilijk te verkrijgen.

Denk aan: Jan Dukes de Grey, Spirogyra, Comus, Trees

Gevonden Prog Folk. Makkelijk verkrijgbaar.

Jan Dukes de Grey, Spirogyra, Comus, Trees.

Ok, my bad.
Helaas koop ik nooit iets via amazon, want ik heb geen paypal of creditcard.

@Protonos: zie je pm.

CD's van trees staan voor een paar euro bij zavvi.nl

Dankje

Ik wil graag het singletje van David Bowie - Space Oddity uit 1969 met op de B-kant Wild Eyed Boy from Freecloud. Heeft iemand nog een redelijk exemplaar liggen dat weg mag voor een leuk prijsje dan hoor ik het graag. Je zou mij er erg blij mee maken. (in singles met een andere B-kant heb ik geen interesse)

Zephyr
Gezocht op vinyl : Dusty Springfield - Cameo.

sxesven
reptile71 schreef:
Ik wil graag het singletje van David Bowie - Space Oddity uit 1969 met op de B-kant Wild Eyed Boy from Freecloud. Heeft iemand nog een redelijk exemplaar liggen dat weg mag voor een leuk prijsje dan hoor ik het graag. Je zou mij er erg blij mee maken. (in singles met een andere B-kant heb ik geen interesse)

David Bowie - Space Oddity (Vinyl) - Buy at Discogs Marketplace

Prijzen variërend van €2,26 tot €705,40

Je snapt wel dat ik een goede wil (liefst vanaf very good plus) met originele hoes voor een redelijke prijs en niet voor 1000 dollars. Laatst stond er eentje op marktplaats, gereageerd, geen reactie gekregen en toen was hij ineens weg.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:04 uur

geplaatst: vandaag om 12:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.