MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes

zoeken in:
Sheplays schreef:

Is dat een quote van jezelf Herman?

Jullie hebben me door.

herman schreef:
(quote)

Jullie hebben me door.
Kom kom. Zo lastig was dat niet. Je handschrift is bekend.

rayman schreef:
(quote)
Kom kom. Zo lastig was dat niet. Je handschrift is bekend.

Nas staat met z'n nieuwe album weer in de belangstelling. Een mooie aanleiding om nog even deze oude berichten weer naar boven te halen.
Ik blijf het nou eenmaal geniaal vinden dat deze man, die bij wijze van spreken mijn vader had kunnen zijn, dit soort berichten plaatst

Hm. De link werkt niet.

Echt niet?

Je ziet geen gefrustreerd mannetje achter tralies een halve ster geven aan het Nas-album, begeleid door een hilarische (?) comment met een stuk of 10 leestekens teveel? Da's jammer...

Zo grappig is hij nou ook weer niet misschien, maar bij mij werkt-ie gewoon...

Vooral een beetje treurig.

lambf
Raul schreef:
Wat zijn 'feautings'?

hiphopisntdead schreef:
Dat is MuMe Slang voor Feauterings

Casartelli (moderator)
freitzen schreef:
Echt niet?

Je ziet geen gefrustreerd mannetje achter tralies een halve ster geven aan het Nas-album, begeleid door een hilarische (?) comment met een stuk of 10 leestekens teveel? Da's jammer...

Zo grappig is hij nou ook weer niet misschien, maar bij mij werkt-ie gewoon...

Spijtig dat MuMe niet uitgerust is met een "zoek alle berichten van deze user"-functie... dan had je zo nog honderd van dit soort hilariteiten kunnen opvissen.

patjng schreef:
mensen in dwangbuizen, die ook mee gaan dansen

Wel knap

godlydevil7
Waar was dat?

godlydevil7
Bij Katy Perry - One of the Boys

NewYorkCityLight schreef:
Ik dacht ook aan Lily Allen hoor, en ik vind het sowieso een beetje flauw dat zo'n nummer een #1 hit word. Op zich vind ik het nu wel lekker catchy maar als een jongen het was die ''I kissed a guy'' zong dan had geen hond het gekocht.

Ik moest er wel om lachen. Vooral omdat het waarschijnlijk waar is ook.

EDIT: Dit gaat dus over het nummer I Kissed a Girl

godlydevil7 schreef:
Waar was dat?

Bij het ikzoekeennummer-topic.

deze hier...

http://www.musicmeter.nl/album/8102

bixtad schreef:
yo

eazyfan
Dit Jazz-afkrakend bericht vind ik erg grappig

Eigenlijk zou een waarschuwingssticker verplicht moeten zijn op alle free-jazz cd’s : kan de geestesgezondheid ernstig schaden. Maar ja, met al dat gepindakaas van tegenwoordig bereik je daar ook niet veel meer mee.

pretfrit
ik zal het hele bericht even posten Dardan

the hustler schreef:
Ok, blijkbaar ben ik een woordje uitleg verschuldigd. Een score van 0,5 is inderdaad wel erg laag voor een album als dit. Wel de uitleg is simpel: ik hoor deze plaat echt niet graag.

“Spiritual Unity” heb ik leren kennen via een toplijstje op Rate Your Music.

http://rateyourmusic.com/list/pennyroyalty/top_rated_jazz_albums_on_rym/

Lijstjes zijn soms wel eens leuk en dit is er wat mij betreft zo eentje. Zowel voor beginnende als gevorderde jazzers het (her)beluisteren waard.

Een van de leuke dingen van het internet is, dat je op korte tijd je muziekhorizonten aanzienlijk kunt verbreden. Nadeel is dat je een overdosis kunt krijgen: dat je zodanig verslaafd wordt aan het downloaden op zich, dat je de tijd niet meer neemt om de muziek meerdere malen te beluisteren, zodat die niet volledig tot zijn recht kan komen.

Zelf heb ik de 100 albums uit dit lijstje niet allemaal volledig beluisterd, maar de meeste dus wel, waaronder ook deze. Waarschijnlijk ben ik geen echte jazzliefhebber, want tientallen albums in dit lijstje kunnen mij totaal niet bekoren. Score 0.5 zeg maar. Andere vind ik dan weer absoluut fantastisch, om een zinderend oorgasme van te krijgen en die scoren dan de volle mep. Smaken verschillen.

Er zijn vele tenor saxofonisten die ik graag bezig hoor, vb Hawkins, Rollins of Turrentine. Andere liggen mij totaal niet. De “toon” van Ayler klinkt mij allesbehalve als muziek in de oren. Coltrane, ken je die? Dat is er (tussen haakjes) nog zo eentje aan wiens sax ik een gruwelijke hekel heb. Wat voor horribel lawaai blazen die engerds uit hun toeters zeg. Bon, we wijken af.

Spirital Unity. Mooie titel, interessant hoesontwerp. Dat is alvast een half puntje waard. Helaas blijft het daarbij.

Dit zou dus een spirituele eenheid moeten vormen. Een meesterwerk voor sommigen, bijzonder enerverende chaos wat mij betreft. Rotzooi om behoorlijk agressief van te worden. Allesbehalve veelzeggende titel dus. Eerder misplaatst.

Jazz doet me eigenlijk een beetje denken aan de stepping-stone theorie. Ken je die? Het begint met een sigaretje of een biertje maar je eindigt uiteindelijk in de goot. In de goot zeg ik je!

Met jazz is het eigenlijk ook zo. Het begint met de toegankelijkere vormen, maar al gauw raak je verslaafd en verlang je steeds meer naar het straffere spul. Allemaal goed en wel, maar op een bepaald moment worden de substanties te zwaar. Dan moet je even nadenken, eens nagaan of het allemaal wel zo gezond is waar je mee bezig bent. Maar dat gaat niet meer hee. Nee, want je brein is dan al zo naar de knoppen dat er van nadenken geen sprake meer kan zijn.

Waar de grens ligt tussen recreatief genieten en finaal naar de klote gaan, moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. Voor mij ligt de grens bij ongeveer bij hard-bop. Als het te veel naar bop neigt, of naar free-jazz godbetert, is het voor mij tijd om af te haken. Waarschijnlijk heb ik een soort ingebouwd afweersysteem tegen aanstormende teringherrie.

Nu kun je zeggen: “Hustler, loop niet zo te zeiken man. Als je niet graag free-jazz hoort, stem er dan ook niet op.” Juist, maar voor deze maak ik graag een uitzondering.

Behalve dat het genre mij volkomen worst zal wezen, is er nog iets wat mij bij deze plaat extra irriteert. Namelijk het aanstekelijk melodietje van “Ghosts”. Zo’n infantiel riedeltje om direct mee te neuriën, maar dat je na twee keer te horen al behoorlijk de strot uitkomt. Zo eentje dat je zo vlug mogelijk uit je kop wil zetten, maar dat lukt dus niet hé. Nee, dat rotding achtervolgt je de godganse dag. En als je extra pech hebt sta je er de volgende ochtend nog mee op ook. Om behoorlijk knettergek van te worden.

Over knettergek gesproken: het is mij eigenlijk een raadsel dat er hoe dan ook mensen bestaan die Free-Jazz weten te waarderen. Dat heet dan voor de echte fijnproevers wellicht. Pseudo-intellectuelen die ernstige hersenbeschadiging opgelopen hebben door al dat geluister naar dat lawaai. Misschien moet je er wel zwaar aan de spuit voor zitten om er ten volle van te kunnen genieten, maar dat heb ik er nu ook weer niet voor over.

Als soundtrack zou dus dit dus wel kunnen dienen. Voor een remake van “One Flew over the Cuckoo’s Nest” of zo. Echt ideaal als begeleiding bij scènes uit het krankzinnigengesticht. Ik zie de leukerds al zo voor me: de pleuris was daar weer eens uitgebroken en nu liggen ze vastgebonden nog wat tegen te spartelen, klaar voor een portie elektroshocks of desgewenst een lobotomie voor de wat moeilijkere gevallen. En dan dit geluid erbij: spirituele eenheid ten top.

Eigenlijk zou een waarschuwingssticker verplicht moeten zijn op alle free-jazz cd’s : kan de geestesgezondheid ernstig schaden. Maar ja, met al dat gepindakaas van tegenwoordig bereik je daar ook niet veel meer mee.

Trouwens, heb je de albumhoes al eens goed bekeken? Duidelijk voer voor psychologen is dat. Het loopt al fout bij de titel: Spiritual Unity. Meer iets voor een New Age gedrocht dan voor een Jazzklassieker. En dan die zwarte inktvlek op die witte achtergrond. Wat zie je daar in? Volgens mij is dit gewoon een stiekeme Rorschach test.

Indien u zich ooit op een plaats begeeft waar deze muziek door de aanhoorders best te pruimen valt, wees op uw hoede. Waarschijnlijk bent u uw gezond verstand kwijt en bevindt u zich in een zothuis. Als u daarenboven ook nog begeleid wordt door een vriendelijke mijnheer in witte overjas, weet hoe laat het is.

Conclusie: Deze plaat is uiterst geschikt als cadeautje voor mensen aan wie je een hekel hebt. Of om thuis te draaien als je ongewenst bezoek hebt. Mooie manier om zeer onsubtiel je visite het huis uit te jagen zonder ze de huid vol te hoeven schelden of zo nodig in elkaar te rammen als ze sociaal wat minder vaardig zijn en daardoor de hint niet direkt snappen. De 0.5 is dan ook volledig verdiend.

Met vriendelijke groeten,
The Hustler

PS: Verdomme, nu nog dat rotriedeltje uit mijn kop krijgen of anders staan we morgen weer vrolijk met het verkeerde been uit bed op. Straf tegengif zal dat moeten worden.

Om te beginnen mag er vannacht wat blues groove in mijn Jazz. Iets zoals dit bijvoorbeeld: ook tenor sax uit 1964, maar wat mij betreft veel lekkerder dan al dat getoeter van zo’n Ayler:

http://www.musicmeter.nl/album/75935

u bent gewaarschuwd...

het commentaar was nog slechter dan de plaat.

pretfrit
the hustler schreef:
het commentaar was nog slechter dan de plaat.

je hebt in ieder geval zelfkennis...

nu je muzieksmaak nog iets ontwikkelen...Maar niet te ver he, want voordat je het weet beland je in de goot. In de goot zeg ik je!!

Raekwon the chef schreef:
(Ik heb een broertje dood aan kamperen.)

AGE-411 schreef:

Hoezo wat is er gebeurd
Op safari in Afrika gecampeerd? De leeuwen hem meegenomen?

Toch lastig als je niet bekend bent met sommige uitdrukkingen.

Sheplays
:Y

itchy schreef:
Anders, nl:
- itchy (backpacken+hostels (waar ik meestal reis bestaan geen campings))
- herman (wat itchy zegt, daarbij caravan/hotel nog nooit gedaan
- Toon1 (wat itchy zegt; backpacken+hostels)

Deze vind ik erg luguber....drie mannen reizen waar geen campings bestaan maar wel jeugdherbergen...

Sheplays schreef:

(quote)

Deze vind ik erg luguber....drie mannen reizen waar geen campings bestaan maar wel jeugdherbergen...

Ja, we gaan altijd samen, gezellig hoor

Maar in de meeste landen kan je op zoek naar een camping, maar je zult er geen vinden. Typisch Europees/Noord-Amerikaans verschijnsel. Ik reis veel in ZO-Azië. Kamperen bestaat niet daar, tenzij het wildkamperen is of in Japan.

Sheplays schreef:

(quote)

Ik bedoelde alleen maar dat ik backpack + hostels kies, ik overnacht niet in campings maar ze zijn er wel waar ik op reis ga... Hostels + wildkamperen

L_T_B schreef:
(quote)

(quote)

Toch lastig als je niet bekend bent met sommige uitdrukkingen.

Weet wel wat het betekend hoor. "ik heb een broertje dood aan camperen".

Kan ik even niet laten Vooral omdat ik nogal veel van die laatavonddocu's zie op Nat. geographic over vanalles en nog wat. Laatst over the Tsavo Maneaters: 2 mannetjesleeuwen die op 9 maand tijd in 1898 135 mensen ombrachten in Tsavo. En werkelijke cijfers liggen nog hoger, omdat enkel de werkers die een spoorlijn aanlegden zijn meegerekend.

Als ik het niet wist zou ik mijn bek gehouden hebben en gedacht hebben: "wat erg voor die Raekwon, z'n broer dood"

handsome_devil

Sheplays
itchy schreef:
(quote)

Ja, we gaan altijd samen, gezellig hoor

Maar in de meeste landen kan je op zoek naar een camping, maar je zult er geen vinden. Typisch Europees/Noord-Amerikaans verschijnsel. Ik reis veel in ZO-Azië. Kamperen bestaat niet daar, tenzij het wildkamperen is of in Japan.

In het hoge noorden moet je ook wild kamperen maar daar zijn dan geen hostels te vinden. Vandaar dat ik een beeld kreeg van een motel in the middle of nowhere...neon light.....Norman Bates.. (het was al laat, mijn fantasie ging op hol )

godlydevil7
Bij Satan - Court in the Act:

vin13 schreef:
Wat zou je doen als Satan aan je deur klopt? Zou je huilen, zeggen dat het je spijt. Nee natuurlijk niet, je nodigt hem uit om een lekker kopje zwavelthee te drinken en te proosten op het zout van de aarde.
Onder het genot van:
Coroner - Grin
Celtic Frost -Monotheist
Entombed- Left hand path
Devious- Domain

Wat zou je doen als Satan aan je deur klopt? Zou je huilen, zeggen dat het je spijt

"Ik zou zeggen dat ie een klootzak is"

GrafGantz schreef:
(quote)

godlydevil7
GrafGantz schreef:
(quote)

Hoezo? het is best wel een goede band hoor!

GrafGantz schreef:
(quote)

Gast
geplaatst: vandaag om 14:44 uur

geplaatst: vandaag om 14:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.