MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes

zoeken in:
Gallow schreef:
Ik begon al te denken dat het aan mij lag... Als ik op die link van Freitzen klik in firefox zie ik geen enkel bericht staan maar in opera en explorer wel. Vreemd.

Toen ik de link met google chrome opende, zag ik ook helemaal niks.

Ah, dat is het.

Bij mij opent hij echter in explorer ook niet, kan iemand de reactie quoten?

EDIT: Ik typte een bericht en plotseling kwam alles tevoorschijn.

jasper1991 schreef:
Verzin eens iets anders denk ik iedere keer, steeds maar weer, elke keer, moet het rijmen, het mag niet slijmen, ander ben je niet cool, eerder een fool, het wordt ook niet beter, voor mij klinkt het als een dodelijk saaie dropveterrrrrrr..

De dropveterrrrrrr maakt hem helemaal af

Improvision
jasper1991 schreef:
Ah, dat is het.

Bij mij opent hij echter in explorer ook niet, kan iemand de reactie quoten?

Dweezle13 schreef:
Het album is terdegustatie ook een ontredderde actie wat uiteindelijk een grote consternatie was in de ontwikkeling van mercyful fate(het is n.l.ook je houdt van deze eentonig enigzins evil muziek waarin de misantropische king diamond in een opgesierde gene simmons gimmick de grimeur van wanhopige penselen,mascara en cosmetica voor elkaar gekregen heeft),met felle kreten van hoge aubades en falcetto's wat huilt als een speen varken en veel vergelijkingen vertoond met,rob halford(judas priest),het heerlijke twin gitaarwek van de koene stryders,michael denner en hank shermann is van een consolidaat vermogen en echt uniek.
De teksten die merendeels over satanische en occulte krachten gaan de telikinese en transformaties maar ook het abbatoir en guillotines, de verzuurde confessies en de martelkelders en guillotines komen ruimschoots aan bod.
Ook de spindrift van een drummer als:snowy shaw die aan doet als een reus maar uiteindelijk kleiner is is heerlijk irritant en maakt korte metten met je.
Het absolute hoogte punt vindt ik een nummer als,gruesome time waar het audenthieke gitaarwerk door merg en been gaat en waardoor de ene frisbee als dan weer de andere boemerang je boven je oren vliegt en het handels merk als navigatie is dan ook vaak het onstuimig ruimschoots gitaarwerk waardoor de confettie van de muren vliegt, albatrossen in je losmaakt ,en dat picasso nog schilderen kan.
Alle remmen gaan ook goed los in getemde flageoletten en geoliede trolly jokers en uitgeperste plectrums van gegeverniste zwavel,thirtheen invitations en in the shadows.
Het gedenigreerde the bell witch, neemt je mee naar oude citadels stinkende bastions, verslagen concordanties en misplaatste esperanto's kwade heksen,volks menners,druides en wichelarij.
De master-minder,king of evil weet hoe hij zijn poppetjes aan het dansen moet krijgen en ook op een nummer als,legend of the headless rider en melissa(wat opnieuw is opgenomen),verruimt meerschoots je misplaatste concessies en extases van misselijke ziekelijke gedachtes.
Het laatst genoemde nummer lijkt erg veel ingespeeld met soevereine, speelgoed soudrelines en klavecimbel/spinettes.
Het nummer,return of the vampire(alreeds ook al eerder uitgebracht),opnieuw met alle statistiek opgenomen en samen met metallica roffelaar,lars ulrich,en eerlijk gezegd is het beter dan het antiek,komt niet vaak voor...
Dit album staat hoog in mijn persoonlijke favoriete,top-2000-2009.

Mijn god! Ik weet niet wat ik moet zeggen.

Wat dachten we van deze:

Rhythm & Poetry schreef:
en ik het nummer X nog niet helemaal top vind.

Sjaakspeare schreef:
Een dergelijk stukje commentaar tref je echt alleen aan onder een zogenaamde klassieker... Ik bedoel; je kunt niks aan dat nummer veranderen, en zonder ingrijpende, sociologisch hooginteressante wendingen in je leven ook niet aan je perceptie ervan. Behalve dan wanneer je zo'n nummer goed wílt gaan vinden, omdat dat noodzakelijk wordt doordat de massa ooit als een lopend vuurtje op impliciete wijze is bestuurd door een manifestatie van kuddegedrag die maakte dat het album waar dat nummer opstaat als zijnde van verheven klasse werd bestempeld. En tja, het individu is altijd onderhevig aan de massa. Dus als de massa iets impliciet, zonder doorslaggevende argumentatie (immers: de meeste mensen in de massa hebben daar het verstand niet voor, en bovendien duurt het anders te lang), canonniseert, zal het individu datgeen van kiet af aan bevooroordeeld bejegenen. Dit is een vanzelfsprekend mechanisme; er moet overzicht zijn, een rangschikking, in een hoop van hetzelfde dat varieert op een lagere niveaus, omdat die hoop anders onbruikbaar wordt. Het menselijk brein heeft ook een beperkte draagkracht. Ik ga dan ook niet zeggen dat het kortzichtig en triest is dat mensen zich laten leiden door impliciete, gemeenschappelijke compromissen over de kwaliteiten van bepaalde zaken. Ik vind het alleen storend om te merken dat ik, omdat ik het mechanisme doorzie en er enigszins in slaag mijn eigen rangschikking te scheppen, het bekrompen plezier van eensgezindheid misloop. De reden dat ik jou, Rythm & Poetry, om maar even af te stappen van die algemene adressering, nu aanhaal, is omdat ik me toch ook wel erger aan mensen die het zich gedeeltelijk kunnen veroorloven de veto van de massa te negeren, maar niettemin toenaderingsgezind tegenover het standpunt van die massa blijven staan. Maar ja, dat komt eigenlijk ook alleen maar door wat voor de vorige zin stond. Tja, mensen zijn per definitie egoïstisch, heilig geloof in het determinisme werkt oneindig relativerend en dit verhaal hoort eigenlijk nauwelijks op een muziekbeoordelingssite thuis.

Trouwens, die impliciete canonnisering is natuurlijk altijd wel ergens op gegrond; onder de zogenaamde klassiekers zijn zover ik weet geen waarlijk belabberde albums (hoewel ik sommige er niet heel ver vanaf vind zitten). Ik word dus alleen moe van die blinde verering ten gevolge van de status van een album. Bovendien wordt enige mate van beoordelingsmatige zelfstandigheid sociaal wel degelijk aangemoedigd, waarbij het sociaal gerechtvaardigd wordt door het begrip 'smaak', ook al wordt deze persoonlijke voorkeur, resulterend uit genetische en sociologische verschillen tussen mensen, vaak sterk ondermijnd wanneer er een officieuze canon om de hoek komt kijken. Maar ja, dit forum heeft natuurlijk ook niet per toeval, of als gevolg van Tsjernobiel, bestaansrecht.

EDIT: Waarop iemand = Sjaakspeare.

Dweezle heeft wel meer van die pareltjes geschreven. Een aparte vocabulaire zonder samenhang. Welhaast Bijbels. Ik denk eerder dat ik te eenvoudig ben om het te doorgronden. Het zijn net Blöfteksten.

Misterfool

(afbeelding)

Wie is de 'iemand'?

Natuurlijk is het niet te doorgronden, het staat bol van spellingsfouten en grammaticaal is het de nachtmerrie van iedere taalkundige.
edit: die van Dweezle bedoelde ik dus. Die van Sjaak zijn wel degelijk geniaal

Deze tekst snap ik nog wel hoor, denk ik. Alleen zo'n bericht na dat onschuldige berichtje van R&P .

hoi123 schreef:
Wie is de 'iemand'?

Dat kan maar één iemand zijn.

Deze is grammaticaal correct, dus ik gok niet op Dweezle.

Sjaakspear had er af en toe ook een handje naar om lappen teksten te schrijven met ongebruikelijke woorden.

Edit: Ik zie dat het al veranderd is in Sjaakspear.

Deze is heel anders geschreven dan dat vorige bericht, dus ik denk ook dat dit iemand anders is.

Volgens mij was dit bij de discussie van Liquid Swords of Only Built 4 Cuban Linx...

Kill_illuminati schreef:
Sjaakspear had er af en toe ook een handje naar om lappen teksten te schrijven met ongebruikelijke woorden.

Edit: Ik zie dat het al veranderd is in Sjaakspear.

Jup, op hem doelde ik dus ook.

Kill_illuminati schreef:

Die gebruikte vooral heel veel woorden om heel weinig te zeggen. Doe maar mij Dweezl dan.

panjoe (moderator)
Edwynn schreef:
Ik denk eerder dat ik te eenvoudig ben om het te doorgronden. Het zijn net Blöfteksten.

Pretentieuze wannabe-poëzie?

JohnWilliams schreef:
Met prachtige titels zoals clouds

Paalhaas schreef:
Hier sla je toch echt een beetje door in je enthousiasme geloof ik.

Ik weet niet of deze al gepost was, maar hij was ook wel droog

"prachtige titels zoals clouds"

Deze was ook mooi

In het ''Laatst gelezen boek''-Topic:

niels94 schreef:
Net Twee Vrouwen van Harry Mulisch uit. Vond het eigenlijk wel een mooi boek. Las het laatste stuk met Vivadixiesubmarinetransmissionplot op en net op het moment dat ik aan de laatste bladzijde begon, begon 'Most Beautiful Widow in Town' te spelen, dat vond ik eigenlijk wel apart

GrafGantz schreef:
Nou, die hoef ik dus ook niet meer te lezen.

Ik vat 'm niet?

Misterfool
ik zou het boek gaan lezen!

Stijn_Slayer
@ Eveningguard: Niels verklapt meteen dat één van de twee vrouwen als weduwe door zal moeten gaan.

En nou niet zeggen dat ik het verklapt hebt.

Maar hij verklapt gelukkig niet welke van de 2.
Overigens mijn favoriete boek, samen met misdaad en straf
(schuld en boete, Prestoeplenije i Nakazanije).

herman schreef:
(quote)

Die gebruikte vooral heel veel woorden om heel weinig te zeggen. Doe maar mij Dweezl dan.

Net een politicus.

Misterfool schreef:
ik zou het boek gaan lezen!

Oja natuurlijk: Widow!

Ataloona schreef:
Deze was ook mooi

In het ''Laatst gelezen boek''-Topic:

(quote)

(quote)

Die droge reactie van GrafGantz ook .

Gast
geplaatst: vandaag om 05:00 uur

geplaatst: vandaag om 05:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.