De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 19:46 uur
Mijn buurman heet Wout. Verder niets bijzonder aan, maar hij heet wel zo.
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 19:48 uur
Mijn collega (dus journalist) heet ook Wout. Plagen we hem wel 'ns mee als hij de politie moet bellen...
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 19:51 uur
Het komt in ons vak regelmatig voor dat je de politie moet bellen. Niet zozeer omdat je zélf in elkaar bent geslagen, maar vaker omdat dat iemand anders is overkomen...
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 21:35 uur
Lukas schreef:
Mijn collega (dus journalist) heet ook Wout. Plagen we hem wel 'ns mee als hij de politie moet bellen...
Ik snap em niet... Ik ben wout en ik ben stout?
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 22:07 uur
Is hier sprake van een dialectpenetratie vanuit Midden-Nederland?
In Brabant zei men altijd: "tuut" en in A'dam "smeris" - "wout" ken ik als typisch Utregs; ist ook Rotterdams?
In Brabant zei men altijd: "tuut" en in A'dam "smeris" - "wout" ken ik als typisch Utregs; ist ook Rotterdams?
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 22:17 uur
Ja, 't is ook bekend in de regio Rijnmond. Met name met het befaamde k-woord vooraf.
0
Gallow
geplaatst: 11 augustus 2011, 22:27 uur
Mjuman schreef:
Van tuut heb ik echt nog nooit gehoord... wout is hier wel algemeen bekend.
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 22:59 uur
Gallow schreef:
(quote)
Ik ben ex-kruikenzeiker en daar zei men "tuut"; en "wout" leidt aldaar nog steeds tot onbegrip. Koekwous is mafketel. Altijd gedacht dat "wout" net als "patat" (i.p.v. friet) bovenriviers was.
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 23:02 uur
Mjuman schreef:
Ik ben ex-kruikenzeiker en daar zei men "tuut"; en "wout" leidt aldaar nog steeds tot onbegrip. Koekwous is mafketel. Altijd gedacht dat "wout" net als "patat" (i.p.v. friet) bovenriviers was.
(quote)
Als import-Brabander heb ik het begrip 'wout' volgens mij zelfs hier in het zuiden voor het eerst gehoord. Dat is hier inmiddels toch wel de meest voorkomende scheldnaam voor een agent, volgens mij...
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 23:06 uur
Mjuman schreef:
(quote)
Ik dacht dan weer dat koekwous meer iets van het oosten van het land was. In ieder geval heb ik dat woord alleen horen gebruiken door oosterlingen (wat wij westerlingen heel raar en daardoor erg grappig vonden).
0
geplaatst: 11 augustus 2011, 23:50 uur
Gallow schreef:
Op de Veluwe zeiden we wout of juut(quote)
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 00:12 uur
Bij mijn weten is wouten sallands. Iedereen zegt het hier ook en in Zwolle ook.
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 00:16 uur
Arrie schreef:
Ik dacht dan weer dat koekwous meer iets van het oosten van het land was.
(quote)
Ik dacht dan weer dat koekwous meer iets van het oosten van het land was.
Komt ook in Den Haag (en omgeving) veel voor. Ik gok trouwens dat dit woord in het plat haagsch leuker klinkt dan van iemand met een accent vanuit het oosten van het land.

Verder is wout wel algemeen redelijk bekend.
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 08:05 uur
Algemeen redelijk bekend in Nederland blijkbaar, ik had het nog nooit gehoord. Bij ons (in antwerpen toch) is flikken het meest gebruikte woord. Ze noemen zichzelf zelfs soms zo.
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 09:21 uur
En plotseling besef ik dat ik een neef heb die agent is en Wout heet...
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 09:25 uur
In het ziekenhuis waar ik alweer jaren geleden werkte was er een dokter Dokter.
0
geplaatst: 12 augustus 2011, 09:30 uur
Geloof het of niet maar ik ken een gynaecoloog Gynaecoloog. 

0
geplaatst: 15 augustus 2011, 10:54 uur
In het "laatst gelezen boek" topic:

Slowgaze schreef:
Maar toch, reisverhalen, ik weet het niet, naar de reis van iemand anders luisteren (of hier lezen dan) die je helemaal niet kent (kijk, van je vrienden is het interessant om te horen hoe hun reis was, maar van pak 'em beet Rosita Steenbeek kan het me aan mijn spreekwoord'lijke reet roesten) lijkt me net zoiets als de bevallingsvideo van een ander bekijken.
Maar toch, reisverhalen, ik weet het niet, naar de reis van iemand anders luisteren (of hier lezen dan) die je helemaal niet kent (kijk, van je vrienden is het interessant om te horen hoe hun reis was, maar van pak 'em beet Rosita Steenbeek kan het me aan mijn spreekwoord'lijke reet roesten) lijkt me net zoiets als de bevallingsvideo van een ander bekijken.
Mjuman schreef:
En tegen roest schijnt Cola een adequaat middel te zijn - dus vul je bidet maar met een aantal flessen.
En tegen roest schijnt Cola een adequaat middel te zijn - dus vul je bidet maar met een aantal flessen.

0
geplaatst: 15 augustus 2011, 16:11 uur
Rufus schreef:
Ik vind dit een goed album met als hoogtepunt het titelnummer.
Dat zij niet zo populair werden is waarschijnlijk veroorzaakt doordat bij live optredens nog een extra gitarist achter het podium stond.
Ik vind dit een goed album met als hoogtepunt het titelnummer.
Dat zij niet zo populair werden is waarschijnlijk veroorzaakt doordat bij live optredens nog een extra gitarist achter het podium stond.
Categorie: Ik snap je beredenering compleet niet, maar wonderbaarlijk is het wel.
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 16:16 uur
Rufus schreef:
Heel bijzonder inderdaad. Ik weet niet om welke band het gaat. Wellicht stond Jimi Hendrix achter het podium: dan waren ze waarschijnlijk populairder geweest als hij op het podium stond

* denotes required fields.