De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2006, 09:54 uur
herman schreef:
Kom ik op een nieuw dilemma: in welke CD stoppen jullie het bonnetjes als jullie er meer tegelijk hebben gekocht? Hebben jullie daar stelregels of voor, of doen jullie maar wat? Ik stop het meestal in de CD waar ik het meest waarde aan denk te hechten
Kom ik op een nieuw dilemma: in welke CD stoppen jullie het bonnetjes als jullie er meer tegelijk hebben gekocht? Hebben jullie daar stelregels of voor, of doen jullie maar wat? Ik stop het meestal in de CD waar ik het meest waarde aan denk te hechten
Ik stop hem ook idd in de cd die ik het beste vind.
0
Sietse
geplaatst: 23 januari 2006, 11:21 uur
ik stop het bonnetje meestal in de cd met het handigste boekje daarvoor. Doch soms ook in de eerste de beste die ik tegen kom (de eerste die uit de tas komt)
0
geplaatst: 23 januari 2006, 12:23 uur
Bonnetjes, mag ik vragen waarom jullie die bewaren? ik heb zelf altijd een hekel aan een hoop papier rotzooi extra in een cd. Vaak zitten er ook extra merchendise flyers in, of een flyer van de aanstaande toer, of andere releases van het label (displeased en Nuclear Blast hebben er een handje van) Die troep is vaak uit het doosje verwijderd nog voor ik de platen zaak verlaat. Het doe afbreuk aan de layout van een album, heb je een prachtige digi-pak, sla je hem open flikkeren er gelijk allerlij bonnetjes en ander papier waar uit.
(Ik kan me indenken day je het bonnetje trouwens bewaard voor de aankoop datum)
0
geplaatst: 23 januari 2006, 12:29 uur
Eddie schreef:
Bonnetjes, mag ik vragen waarom jullie die bewaren? ik heb zelf altijd een hekel aan een hoop papier rotzooi extra in een cd. Vaak zitten er ook extra merchendise flyers in, of een flyer van de aanstaande toer, of andere releases van het label (displeased en Nuclear Blast hebben er een handje van) Die troep is vaak uit het doosje verwijderd nog voor ik de platen zaak verlaat. Het doe afbreuk aan de layout van een album, heb je een prachtige digi-pak, sla je hem open flikkeren er gelijk allerlij bonnetjes en ander papier waar uit.
Precies wat ik denk. Die foldertjes (lees: SPAM) enzo gaan hier direct de prullenbak in. Ik wil de artwork origineel hebben, dus geen stickers er overheen en geen overbodige reclameboodschappen in het hoesje.
0
geplaatst: 23 januari 2006, 12:48 uur
Dat is ook de enige reden. Vind het gewoon als ik een CD opzet te zien wanneer ik hem gekocht heb. Soms verbaas ik mezelf: "Hee, ken ik dit nu alweer zo lang?".
En ik heb nog niet zo vaak via internet CD's gekocht, maar van die pakbonnen in A4 stop ik niet bij mijn CD's hoor.
Verder heb ik eigenlijk maar zelden last van de genoemde foldertjes. Alleen bij CD's van het label Constellation kom ik dat tegen, maar zij prijzen andere CD's dan weer zo aan, dat ik eigenlijk wel nieuwsgierig word.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 02:15 uur
bubbachups schreef:
Precies wat ik denk. Die foldertjes (lees: SPAM) enzo gaan hier direct de prullenbak in. Ik wil de artwork origineel hebben, dus geen stickers er overheen en geen overbodige reclameboodschappen in het hoesje.
Precies. Altijd eraf.(quote)
Wat ik wel kon waarderen en in de vinyls heb gelaten is een lichtblauw gekopieerde A4 met de mannen van de Boards of Canada op die hun hand uitsteken alsof ze die op een kopieerapparaat leggen. Er staat wel het label bij vernoemd, maar het geeft relatief gezien toch een heel mooi visitekaartje

0
geplaatst: 24 januari 2006, 02:25 uur
Aan aankoopbonnetjes doe ik niet, nooit aan gedacht zelfs, maar best aardig eigenlijk. Al zou dat voor mij niet werken omdat ik de meeste cd's koop via de CD-Uitleen in Enschede (wel even wachten tot de bestelling binnen is, maar erg voordelig) en de CD-Uitleen doet niet aan bonnetjes.
Ik heb mijn pop-cd's allemaal netjes op alfabet, en binnen de artiest grofweg chronologisch staan. Niet in een kast, maar op planken, zodat ik makkelijk kan schuiven als er nieuwe bij komen.
Alleen zijn al een tijdje mijn planken vol, zodat er stapeltjes ontstaan. Zo heb ik mijn klassiek en jazz (beide enkele tientallen) op aparte stapeltjes op mijn bureau liggen.
Ik heb mijn pop-cd's allemaal netjes op alfabet, en binnen de artiest grofweg chronologisch staan. Niet in een kast, maar op planken, zodat ik makkelijk kan schuiven als er nieuwe bij komen.
Alleen zijn al een tijdje mijn planken vol, zodat er stapeltjes ontstaan. Zo heb ik mijn klassiek en jazz (beide enkele tientallen) op aparte stapeltjes op mijn bureau liggen.
0
geplaatst: 6 februari 2006, 16:56 uur
Na een griepje ( dus niet naar het werk, en genoeg tijd terwijl ik aan het uitzieken was ) heb ik alles nu op alfabet, met een rigoreuze scheiding tussen 'Death/Black/Doom Metal' en 'De Rest' en binnen de artiest chronologisch voor zover het duidelijk is. En ik ben mijn leven aan het beteren wat betreft het CD's in het juiste hoesje terug stoppen.
0
geplaatst: 6 februari 2006, 17:19 uur
Momenteel in zogenaamde 'handige' kistjes, wegens plaatsgebrek. Hopelijk komt er snel wat plaats
.
.
0
geplaatst: 6 februari 2006, 17:27 uur
0
geplaatst: 6 februari 2006, 17:30 uur
Eddie schreef:
(afbeelding)
Ik heb een aantal van deze kastjes, zelf gemaakt. Wanneer ze vol zijn maak ik er gewoon weer één bij (kan een hoop in en kosten +/- 10 euro per kastje)
(afbeelding)
Ik heb een aantal van deze kastjes, zelf gemaakt. Wanneer ze vol zijn maak ik er gewoon weer één bij (kan een hoop in en kosten +/- 10 euro per kastje)
Mooi gedaan

0
patrick_p72
geplaatst: 6 februari 2006, 19:35 uur
Ik heb een stapel planken ooit tegen de muur gerost en daar mijn CD's opgezet. Nu deze echt helemaal vol begint te lopen en de piano ook gebruikt moet worden de CD collectie heb ik besloten dat hier een halt aan geroepen moest worden.
Gelijk een dikke harde schijf gekocht die in mijn server geplant en ben bezig alle CD's te rippen naar MP3 formaat. Zodat ik deze kan afspelen op mijn computer op mijn werkkamer. Deze collectie via mijn server kan streamen naar mijn werk. Een stuk of 8 a 9 CD kopieer naar een MP3-CD deze dan altijd dubbel kopieer. 1 voor in de auto (deze heeft een MP3speler) en 1 voor beneden in de kamer (ook voorzien van MP3speler). Tegen de tijd dat ik alles geript heb, heb ik waarschijnlijk beneden ook een mediacenter staan die direct kan streamen van de server.
NOg idealer is binnen iTunes kun je natuurlijk al je albums op de meest onmogelijke manieren sorteren en laten afspelen allerleukste vind ik wel dat je alles lekker random kan laten doen. Zeker op me werk is dat makkelijk de hele dag door allerlei soorten muziek.
Enige probleem nu nog met het rippen en verwerken van de CD's ben ik nog bezig met de letter B
........ De Z is nog maar een heel erg klein puntje aan een horizon een heel eind weg.
Gelijk een dikke harde schijf gekocht die in mijn server geplant en ben bezig alle CD's te rippen naar MP3 formaat. Zodat ik deze kan afspelen op mijn computer op mijn werkkamer. Deze collectie via mijn server kan streamen naar mijn werk. Een stuk of 8 a 9 CD kopieer naar een MP3-CD deze dan altijd dubbel kopieer. 1 voor in de auto (deze heeft een MP3speler) en 1 voor beneden in de kamer (ook voorzien van MP3speler). Tegen de tijd dat ik alles geript heb, heb ik waarschijnlijk beneden ook een mediacenter staan die direct kan streamen van de server.
NOg idealer is binnen iTunes kun je natuurlijk al je albums op de meest onmogelijke manieren sorteren en laten afspelen allerleukste vind ik wel dat je alles lekker random kan laten doen. Zeker op me werk is dat makkelijk de hele dag door allerlei soorten muziek.
Enige probleem nu nog met het rippen en verwerken van de CD's ben ik nog bezig met de letter B
........ De Z is nog maar een heel erg klein puntje aan een horizon een heel eind weg.
0
geplaatst: 6 februari 2006, 19:45 uur
patrick_p72 schreef:
........ De Z is nog maar een heel erg klein puntje aan een horizon een heel eind weg.Succes er verder mee dan. De Z komt sneller dan je denkt.
0
patrick_p72
geplaatst: 6 februari 2006, 19:54 uur
Probleem de A en de B zijn nog niet de grote groepen. De S alleen al is een plank vol. Ik ben nog bezig met de B en ik heb er al 75
. Grof geschat kom ik wel op de 1000 uit.En als ik dan die Z bereikt heb, moet ik ook nog de CD's met klassieke muziek doen
. Maar dan is er in ieder geval weer ruimte en ligt niet de piano vol met CD's.
0
geplaatst: 6 februari 2006, 19:56 uur
Hee Eddie. Voor het maken van die kast heb je zeker je Bob de Bouwer-box gebruikt die j ehebt aangeschaft voor je nieuwe baan bij de Media Markt. 

0
geplaatst: 6 februari 2006, 19:56 uur
Zoveel cd's Damn. Blijf op dit moment op 453 albums steken.
Netjes bijgehouden op een cd-lijst. En in mn cd-kast op genre, alfabet en daarna chronologische volgorde.
Netjes bijgehouden op een cd-lijst. En in mn cd-kast op genre, alfabet en daarna chronologische volgorde.
0
geplaatst: 6 februari 2006, 20:00 uur
patrick_p72 schreef:
Probleem de A en de B zijn nog niet de grote groepen. De S alleen al is een plank vol. Ik ben nog bezig met de B en ik heb er al 75
. Grof geschat kom ik wel op de 1000 uit.
En als ik dan die Z bereikt heb, moet ik ook nog de CD's met klassieke muziek doen
.
Maar dan is er in ieder geval weer ruimte en ligt niet de piano vol met CD's.
(quote)
. Grof geschat kom ik wel op de 1000 uit.En als ik dan die Z bereikt heb, moet ik ook nog de CD's met klassieke muziek doen
. Maar dan is er in ieder geval weer ruimte en ligt niet de piano vol met CD's.
En dan nooit meer met je vinger langs de rijen CD's of platen lopen, er eentje uit de kast trekken, 'm even met liefdevolle blik bekijken, doosje open / hoes eraf schuiven, CD in de speler leggen en op play drukken / plaat op de draaitafel leggen en de naald in de groef laten zakken.
Eeuwig zonde...
0
patrick_p72
geplaatst: 6 februari 2006, 20:05 uur
Alles heeft zijn nadeel he.
Maar ik moet het huis delen met een vrouw en 3 dochters. Of moet ik die dan digitaliseren en in een doos op zolder zetten.
Er zijn ook wel voordelen waar ik ook ter wereld mag uithangen mijn volledige muziek collectie gaat altijd met mee indien er een internet aansluiting is.
Maar ik moet het huis delen met een vrouw en 3 dochters. Of moet ik die dan digitaliseren en in een doos op zolder zetten.
Er zijn ook wel voordelen waar ik ook ter wereld mag uithangen mijn volledige muziek collectie gaat altijd met mee indien er een internet aansluiting is.
0
geplaatst: 6 februari 2006, 20:20 uur
Exfrozen schreef:
Ik tel 642 cd's die boxen aan de onderkant niet meegerekend
Ik tel 642 cd's die boxen aan de onderkant niet meegerekend

Dat zou heel goed kunnen, er gaan er ongeveer 300 per kastje in, het zullen er ruim 600 zijn.
bubbachups schreef:
Geen kast is compleet zonder een Godfather box!
Geen kast is compleet zonder een Godfather box!

rayman schreef:
Hee Eddie. Voor het maken van die kast heb je zeker je Bob de Bouwer-box gebruikt die j ehebt aangeschaft voor je nieuwe baan bij de Media Markt.

Shit, ik dacht ik maak de foto een beetje onscherp, kun jeniet zien dat het grootste deel van dvd's op de onderste plank van Bob de Bouwe zijn.

0
geplaatst: 5 maart 2006, 22:40 uur
ik zal wel niet tot de "ware muziekliefhebber" behoren - mijn CD's zitten in twee CD-spelers waar er maximaal 300 in passen, gesorteerd op genres en voorzien van een favorietenlijst - de inlays zitten in een speciale ringband en de rest in twee verhuisdozen
kost zo weinig ruimte en ik heb alle muziek snel bij de hand
kost zo weinig ruimte en ik heb alle muziek snel bij de hand

0
geplaatst: 5 maart 2006, 22:46 uur
Ik ken wel meer mensen die dat doen, dan hebben ze altijd alle titels bij de hand en de doosjes nemen geen overbodige ruimte in, maar hij pakt ze ook gewoon in ringbanden. Kan heel handig zijn. Ik houd er zelf alleen meer van om een doosje in handen te hebben. (Heeft volgens mij niets te maken met "ware Muziekliefhebber" zijn. Dan gaat het toch vooral om de cd's die in de speler zitten en niet zoe je ze opbergt.
0
geplaatst: 5 maart 2006, 22:53 uur
Eddie schreef:
Heeft volgens mij niets te maken met "ware Muziekliefhebber" zijn. Dan gaat het toch vooral om de cd's die in de speler zitten en niet zoe je ze opbergt.
Heeft volgens mij niets te maken met "ware Muziekliefhebber" zijn. Dan gaat het toch vooral om de cd's die in de speler zitten en niet zoe je ze opbergt.
Ben ik helemaal met je eens! Ik heb hierover al de nodige discussies achter de rug (zucht ....) Enfin, ik heb doodweg de ruimte niet en dan zoek je de meest praktische oplossing, nietwaar?
0
geplaatst: 5 maart 2006, 22:55 uur
Ik heb vanwege ruimtegebrek mijn CD's nog steeds gewoon opgestapeld staan op mijn bureau. Heb er gelukkig dan ook niet al te veel, maar toch blijft het altijd weer een geweldig karweitje om één van de onderste CD's te moeten pakken. 

0
geplaatst: 5 maart 2006, 23:12 uur
Een jaar of 3/4 geleden ben ik begonnen om mijn cd-collectie een beetje op orde te brengen. Ik heb toen een aantal cd-boxen van Walvis gekocht. Maar na verloop van tijd had ik mijn hele kamer vol staan met die boxen. Het is best lastig om tussen 26 boxen naar je bed te slalommen
. Als verjaardagscadeautje heeft mijn vader een "kast" gemaakt waar alle boxen tegenaan zijn bevestigd.

Dit is de voorkant van dit "kastje". Het bevat (4 x 5 x 50) 1000 cd's.

De zijkant. Op zo optimaal gebruik te maken van de ruimte hebben we de bovenste box zo gezaagd dat hij precies om de steunbalk van de zolder pastte.

De achterkant. Inmiddels zitten hier alweer wat meer (70 à 80) cd's in. Ook zijn er inmiddels een paar nieuwe, lege boxen bevestigd zodat ik de komende tijd weer vooruit kan.

Mijn lp-kast. Zoals je misschien kunt zien moeten de tussenschotten nog verstevigd worden omdat hij al aardig aan het doorzakken is.
Mijn box-sets probeer ik bovenop deze kasten ten toon te spreiden. Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat nieuwe foto's kan maken.
. Als verjaardagscadeautje heeft mijn vader een "kast" gemaakt waar alle boxen tegenaan zijn bevestigd.
Dit is de voorkant van dit "kastje". Het bevat (4 x 5 x 50) 1000 cd's.

De zijkant. Op zo optimaal gebruik te maken van de ruimte hebben we de bovenste box zo gezaagd dat hij precies om de steunbalk van de zolder pastte.

De achterkant. Inmiddels zitten hier alweer wat meer (70 à 80) cd's in. Ook zijn er inmiddels een paar nieuwe, lege boxen bevestigd zodat ik de komende tijd weer vooruit kan.

Mijn lp-kast. Zoals je misschien kunt zien moeten de tussenschotten nog verstevigd worden omdat hij al aardig aan het doorzakken is.
Mijn box-sets probeer ik bovenop deze kasten ten toon te spreiden. Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat nieuwe foto's kan maken.
0
geplaatst: 5 maart 2006, 23:14 uur
En dit zijn allemaal originele cd's????
Doe je vlot voor een 23-jarige!
En ik ben altijd blij te zien de enige niet te zijn

0
geplaatst: 5 maart 2006, 23:19 uur
aERodynamIC schreef:
Yep, alleen maar originele cd's. Dat is het voordeel van nog thuiswonen

aERodynamIC schreef:

Oh, er zijn er dus meer die dezelfde ziekte hebben als ik!

* denotes required fields.