menu

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
geplaatst:
01) Gezien de situatie op onze kantoren ons waarschijnlijk tot het eind van het jaar gaat thuis houden , maar een picknick tafel gekocht , zodat wij ook in de zomer thuis kunnen blijven werken als het kwik op gaat lopen. Deze dus vanmorgen in elkaar gemeubeld.
02)Bij een nieuw tuin item horen natuurlijk accessoires dus vanmiddag door Fraulein Twinpeaks meegesleept naar de geijkte zaken voor zinloze producten (Action, Xenos, Leen Bakker, Kwantum Hallen etc. etc. Resultaat 3 tuinkabouters die je in de grond kan prikken en nog meer zinloze meuk.Ik was aan het eind van de rit toe aan nieuwe schoenen , en die heb ik dus ook maar aangeschaft. Verder nog een paar Springsteen gerelateerde lp's weten te scoren (Lofgren, Van Zandt , Southside Johnny.)
03)Bloemkool met een papje en een lekker gekruid balletje gehakt op het menu en de avond verder ingevuld met het beluisteren van de gescoorde items en gelezen in de biografie van Callas.

geplaatst:
Gebeurtenis 2.bij Twinpeaks....zo herkenbaar

Sir Spamalot (crew)
geplaatst:
Toffe topic...

1. Sir Spamalot en Ma Spamalot vrijdag morgen in een wachtzaal van het AZ Damiaan, beiden met pet en mondmasker op. Sir tegen Ma S.: "Overvallen we nadien nog een bank nu we er toch op gekleed zijn?" Ma S.: "Hangt ervan af wanneer we hier buiten geraken." Kurkdroog.
2. Deze morgen heb ik met enige schrik toch mijn lange wandeling (bakker, bank, beenhouwer) kunnen doen, nadat ik een paar dagen voordien op twee dagen tijd twee keren door mijn rug was gegaan. De opluchting was groot, het zwaard van Damocles hangt weer een beetje hoger en verder.
3. Deze namiddag gekeken naar The Naked Gun op tv en hard gelachen met de onnavolgbare Leslie Nielsen. Zo maken ze die niet meer. "Nice beaver!" "I just had it stuffed."

geplaatst:
1. Met twee vrienden Eurovisie, of wat ervoor door moest gaan, gekeken.
2. Het kindje van mijn vrienden eten gegeven en voorgelezen en mee gedanst.
3. Door het csl’en heb ik weer een hernieuwde liefde voor muziek gekregen en enorm veel zin om weer mooie dingen te ontdekken.

geplaatst:
1) Vanmorgen naar de weekmarkt geweest : een berg gezond voedsel gehaald .Ik begin wat Covid vet te kweken en aangezien ik een uitermate fanatiek NIET sporter ben is het verstandig pas op de plaats te maken. Even wat gezonder de komende weken .
2) Vanmiddag een bezoek gebracht aan het tuincentrum . Waar in deze tijd de Keukenhof gesloten is , weet vrouwlief er een kleine dependance te bouwen in de kop van Noord Holland. Alsof er een bloemencorso wagen ontploft is in mijn tuin. Maar goed , wel vrolijk zullen we maar zeggen. De B-52'S waren fijne en behulpzame partners tijdens het tuinieren
3)Gegrild kippetje genuttigd met bietensalade en verse kriel. In de avond wezen kaarten met de mannen . Toto en Mad Season op de speakers.

Sir Spamalot (crew)
geplaatst:
1. Deze voormiddag heb ik een grote wandeling kunnen doen in mijn thuisstad langs de zee, met schrik voor een opspelende rechterknie én nog altijd met de schrik op het lijf voor mijn rug, want op nauwelijks één dag tijd was ik er twee keren "door gegaan". Test overleefd en zo gauw mogelijk nog meer stappen.
2. In dit voor mij lange weekend heb ik deze middag met volle goesting van de lekkere spaghettisaus van Ma Spamalot kunnen genieten. Vroeger haalden wij die saus bij de Italiaan maar sinds de eerste keer samen de saus bereiden maakt zij zelf die overheerlijke saus. De kleine dingen des levens blijven het leukst.
3. Een uurtje geleden die lekkere snoepjes kunnen bestellen waarvan ik geen genoeg kreeg tijdens mijn jaarlijkse Alpen Ontsnapping in Oostenrijk, dit zijn ze: https://cdn02.plentymarkets.com/mgt7h3rmbzvp/item/images/5340/full/5340-05340-1.jpg. Drie zakken van een kilo besteld om de Alpenloze zomervakantie te overbruggen.

geplaatst:
Er zijn ontzettend veel fijne gebeurtenissen te lezen hier, maar van deze word ik echt plaatsvervangend vrolijk:
Sir Spamalot schreef:
3. Een uurtje geleden die lekkere snoepjes kunnen bestellen waarvan ik geen genoeg kreeg tijdens mijn jaarlijkse Alpen Ontsnapping in Oostenrijk, dit zijn ze: https://cdn02.plentymarkets.com/mgt7h3rmbzvp/item/images/5340/full/5340-05340-1.jpg. Drie zakken van een kilo besteld om de Alpenloze zomervakantie te overbruggen.
Geluk kan in kleine dingen zitten.

geplaatst:
Ja, dat is zijn de mooie dingen inderdaad. Als ik op vakantie ga koop ik altijd dikke tijdschrijften zoals Monocle, leuk om te lezen onderweg. Misschien dat ik dat dit jaar ook ga doen zelfs al ga ik wellicht nergens heen. Toch een beetje dat vakantiegevoel oproepen.

Vandaag positief:

- lekkere wrap gegeten bij de lunch
- langs stuk langs de Rotte gefietst
- overheerlijke pizza calzone gegeten van La Pizza

geplaatst:
Ondanks het feit dat ik nog eens 20 dagen in totale lockdown moet blijven (gaat dus in totaal 82 dagen worden) en het uitzicht om een vlucht terug naar Europa niet voor direct blijkt te zijn.

- Ondanks het feit dat ik mijn gsm kapot is sinds een maand en daardoor geen whatsapp meer kan gebruiken, een manier gevonden om toch nog in contact te blijven met een goede vriendin via mail, want ze zit niet op sociale media. *juist zelf geskypet met haar ook
- Weeral eens genoten van het prachtige weer
- Nog altijd veel tijd voor muziek en series, momenteel the wire aan het herbekijken.

geplaatst:
Sir Spamalot schreef:
Een uurtje geleden die lekkere snoepjes kunnen bestellen, dit zijn ze: https://cdn02.plentymarkets.com/mgt7h3rmbzvp/item/images/5340/full/5340-05340-1.jpg. Drie zakken van een kilo besteld

Er staat duidelijk "Nimm 2" - en dan toch 3 bestellen.... Hoe durf je, Sir!

geplaatst:
jassn schreef:
Ondanks het feit dat ik nog eens 20 dagen in totale lockdown moet blijven (gaat dus in totaal 82 dagen worden) en het uitzicht om een vlucht terug naar Europa niet voor direct blijkt te zijn
Succes. Mijn buurvrouw heeft 11 weken vast gezeten in het buitenland (Marokko), heeft daar maar een laptop gekocht om nog wat te kunnen werken. Gelukkig is ze nu net weer terug.

hmm zover ik weet zijn de grenzen pas gesloten sinds 9-10 weken (ik zit ook in Marokko) , ik heb eigenlijk totaal geen probleem met hier vast te zitten, wel dat ik nog eens langer binnen moet blijven.

Klopt, zij zat er al iets eerder - begin was niet noodgedwongen. Balen dat je binnen moet blijven.

1. Vanavond om 20:30 presenteren jordidj1 en ik onze quiz live op twitch (link naar mijn kanaal). Meedoen kan alleen of in teamverband. Je hebt niet per se twitch-account nodig om mee te kunnen spelen (alleen om te chatten). Invullen van de antwoorden gaat via google formulieren.

2. Tuinstoelen gekregen van een collega van mijn moeder, zodat ik nu eindelijk in de tuin van het weer kan genieten.

3. Vanochtend voor de verandering eens niet vergeten om m'n vuilnis buiten te zetten Ik voel me opgeruimd, omdat ik het gecombineerd heb met een schoonmaaksessie.

1. Tuintafel en -stoelen gekocht, zodat ik nu eindelijk in de tuin van het weer kan genieten.
2. De eerste aardbei uit eigen tuin gegeten.
3. Muziek van Agar Agar ontdekt.

01) in de ochtend naar de bouwmarkt/ tuincentrum(zoals half Nederland) . In het zonnetje zweet op mijn rug gewerkt om de boel te verfraaien .Dylan op de achtergrond.
02)Na een gezonde lunch even het eten laten zakken met een tukkie in de zon.
03) Twin Peaks seizoen 3 afgekeken , de afgelopen weken aan begonnen na het steeds uitgesteld te hebben omdat we de magie van seizoen 1 en 2 eigenlijk niet wilde laten "vervliegen" . Het kon toch nooit beter worden dat dat ? Inderdaad dat werd het ook niet . Toch ietwat teleurgesteld in de sponde gestapt na de "grote " ontknoping.

1. Gisteren was HeVaDa - geen GFT-bak opgehaald; vanochtend lag ik te soezen en toen hoorde ik in de straat achter ons de vuilsnisauto, helemaal vergeten - me snel uit de sponde geslingerd, onze GFT-bak en die van 2 buren snel nog bij het leegpunt kunnen plaatsen - buren blij

2. Alhier: In with the Ladies: top 100 inmiddels het eerste kwart van mijn fave 100 Ladies geplempt - best wat werk, alleen YouTube links, helaas, misschien dat een jonge spotifietser me kan helpen een playlist maken?

3. Food as ever: witte asperges, pad en stoelen, groene kruiden (kervel, dragon - uit eigen tuin), dolma's en gerookte tofu - stokbrood, notenboter en nog wat losse dingsels, keurig op 1,5 afstand: no meet today.

Moest wel lachen om Twinpeaks die een serie over zichzelf keek - lijkt me toch wel een teken om je zorgen te maken: successen onthou je echt wel en misperen wil je toch vergeten

In de bekende wandelgangen gonst het over een eventueel seizoen 4 zelfs .Het einde van seizoen 3 liet meerdere opties open voor een eventueel vervolg. Ik vrees met grote vrezen . Het is mooi geweest . Ik sluit mijn "kameraadschap "met Cooper en Albert af . Ach vroeger vond ik De Zevensprong ook spannend .

Twinpeaks schreef:

Ach vroeger vond ik De Zevensprong ook spannend

De Zevensprong was ook een spannende serie!

Twinpeaks schreef:
01) in de ochtend naar de bouwmarkt/ tuincentrum(zoals half Nederland)

Onbegrijpelijk dat mensen daar voor hun plezier heengaan wat mij betreft. Ik ben begin maart voor het laatst bij een bouwmarkt geweest (had verf en gereedschap nodig) en vond dat toen al vreselijk en was blij dat ik weer weg was. Vervolgens ook ver weg van gebleven, maar ben sowieso de afgelopen 2 maanden geen winkel binnen geweest.

3 fijne dingen:
- ondanks het vies-warme weer van gisteren toch een flink stuk gelopen;
- bordspel gespeeld op het balkon;
- voor het eerst een ijsje gegeten dit jaar.

1. Ondanks het weer naar het zuidpunt van de Boulevard gelopen en terug. Echt weer om je kop op te frissen.
2. Genoten van de Curry Madras.
3. Trein Vuur Dageraad van Spinvis 2x gedraaid op de good old cd speler. Songs als Van de Bruid en de Zee, Tienduizend Zwaluwen, De Kleine Symfonie, Alles is en Wat Blijft raken me elke keer tot tranen toe. En de rest van het album is ook steengoed. Alsof na al die jaren het album alleen nog maar beter en rijker wordt.

01) Gewandeld naar "Land's End ". We hadden leenhond Arie mee . Lekker laten uitrazen op de dijk . Op de terugweg boodschappen gedaan .Boodschappen gedropt en door naar schoonmams. Bakkie gedaan met zelfgebakken tulband.
02) Thuisgekomen was het weer wat opgeklaard , dus lekkere lunch aan de picknicktafel genoten. Daarna een ouderwets potje Yathzee gespeeld.
03) Sperziebonenschotel gemaakt. Mijn werkkamer was een chaos , daar ik alle boeken eens op auteur en genre aan het uitzoeken was . Daarmee klaar nu en de kasten gevuld . The Cult draaide lekker mee op de achtergrond.

Sir Spamalot (crew)
1. Zie mijn vorig bericht: gisteren bracht de koerier van DPD mijn Oostenrijkse snoepjes! De zevende hemel werd hiermee deels bereikt.
2. Afgelopen weekend een aantal afleveringen van de momenteel op Canvas lopende herhaling van Band of Brothers herbekeken, blijft een sterke reeks, volgens mijn bescheiden mening.
3. Een vijftal minuutjes kunnen praten met één van mijn vrienden van mijn vaste stamcafé na elkaar sinds bijna drie maanden niet meer te hebben gezien: hij riep vanuit zijn appartement toen hij mij zag wandelen met mijn boodschappen. Het gesprek deed deugd evenals de wetenschap dat het goed met hem ging (als hartpatiënt dus behorende tot een risicogroep).

luigifort schreef:

3. Trein Vuur Dageraad van Spinvis 2x gedraaid op de good old cd speler. Songs als Van de Bruid en de Zee, Tienduizend Zwaluwen, De Kleine Symfonie, Alles is en Wat Blijft raken me elke keer tot tranen toe. En de rest van het album is ook steengoed. Alsof na al die jaren het album alleen nog maar beter en rijker wordt.

Je brengt me op ideeën

1. Het nieuwe album van m'n held Donny Benét veelvuldig gedraaid
2. Zondag bezoek gehad van mijn beste maat. Bordspelen gedaan. Later op de avond nog een episch Arrie blokje op BeatSense.
3. Maandagavond en -nacht besteed aan de MuMeCSL én 6 uur A Lot of Sorrow (laatste communal YouTube-event van The National voorlopig ). Dat was het alleszins waard

Dim
1. Vorige week eindelijk weer mijn beste vriend gezien en gesproken (laatste keer was in januari).
2. Drie dagen achter elkaar gedraaid op Orinoco Radio met een zeer uiteenlopend luisterpubliek.
3. Een zelfgemaakte tas gekregen van één van mijn leerlingen.

1. Kwam zojuist in mijn stemoverzicht tot de ontdekking dat ik van 4 t/m 11 mei 6 achtereenvolgende albums van een verschillend genre heb beluisterd. Sonny Rollins (Jazz), Kanye West (Hip-Hop), Alice in Chains (Rock), Lennon Stella (Pop), Johnny Cash (Country), Roberta Flack (Soul). Ik wordt er blij van om te zien hoe mijn muzieksmaak door de jaren heen steeds diverser/breder wordt.
2. Na een hele tijd weer eens Domino's laten bezorgen en in een fijne avondzon genoten van de pizza.
3. Begonnen aan mijn zevende Murakami. Het blijft me bewonderen hoeveel plezier ik beleef aan zijn verhalen en schrijfstijl.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.