menu

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
geplaatst:
Waarschijnlijk zitten we met z'n alleen nog wel een tijdje in hetzelfde lockdownschuitje, voordat we het leven terugkrijgen wat we gewend waren. Dit topic is bedoeld als hulpmiddel om positief te blijven denken

Het idee is simpel:

Noem 3 fijne dingen die je hebt meegemaakt/waargenomen. Kan alles zijn, zolang je er daadwerkelijk positief over bent. Max. 1 post per user per dag, om geen wildgroei aan berichten te krijgen. Laten we het proberen vol te houden tot alles weer (enigszins) normaal is. Zie het als een stukje humeurmanagement, om met deze hele crisis toch zo goed mogelijk om te kunnen gaan.

Het topicidee kwam ik op een ander forum tegen, maar ik vond het dusdanig leuk dat ik het heb overgenomen.

geplaatst:
1) Ik woon sinds maandag weer op mezelf, in het beste huis dat ik me voorlopig kan wensen (Ruim een jaar terug thuis-thuis gewoond, was wel lang genoeg )

2) Collega's van mijn team gisteren allemaal weer eens kort gezien/gesproken in een grote skypemeeting

3) Net op YouTube het weergaloze optreden van Radiohead op Lollapalooza Berlin bekeken

geplaatst:
1) Kat op schoot.
2) Kat spint.
3) Kat geeft kopjes.

geplaatst:
1) Er hijgen geen vreemde mensen meer in mijn aura wanneer ik boodschappen aan het doen ben.

geplaatst:
Ook hier gerelateerd aan huis; vorig jaar een investering gedaan en verbouwd en tuin opnieuw aangelegd. Mooi om te zien dat het lonend is:
1. Bomen staan in bloei en het is fijn om er te zitten.
2. Kreeg de jaarafrekening van de energieleverancier en (door de aanschaf van zonnepanelen) deze is nu gehalveerd tov vorig jaar
3. Nieuwe releases, ook van kleinere labels, zijn steeds sneller beschikbaar in hi-res op Tidal

geplaatst:
Wat Poek zegt.

geplaatst:
1. Minder verkeer op straat.
2. Minder lawaai.
3. Mensen nemen meer tijd voor een praatje, zijn minder gejaagd.

geplaatst:
1. Mijn moeder door haar belastingaangifte heengeholpen via Skype/scherm delen
2. Afgelopen dagen fijne fietstochtjes gedaan in de omgeving
3. Heerlijke lunch afgehaald bij een favoriet tentje in de buurt (evt. voor Graf: Breakfast in Rotterdam) en op het balkon kunnen opeten zonder schuur- en andere klusherrie

geplaatst:
1. Er liep een haas door de straat
2. niet meer in de aangestampte intercity Utrecht-Amsterdam/ben veel relaxter door het thuiswerken
3. meer tijd om muziek te luisteren

geplaatst:
1. Ik heb niks fundamenteels te klagen (ben gezond, woon comfortabel samen met mijn lief, werk gaat vanuit huis gewoon door)
2. Het is lente
3. Bij gebrek aan de reguliere sportactiviteit en dito woon-/werkvervoer hoort een (half) uurtje wandelen/fietsen in de eigen omgeving nu tot de bijna dagelijkse routine. Er blijken nog genoeg onbekende plekken in de (het) eigen stad(sdeel) te zijn

geplaatst:
itchy schreef:
1. Er liep een haas door de straat

geplaatst:
1. de zon schijnt
2. lekker gewerkt en nu weekend
3. straks een virtuele vrijdagmiddelborrel

geplaatst:
1. Heb met de akoestische gitaar een cover van Stuck In The Middle ingespeeld en -gezongen voor collega's, vrienden, kennissen en wie ik verder als contact op de Whatsapp had en was aangenaam verrast - overdonderd zelfs - door alle positieve en lieve reacties.
2. Na een week rugpijn is het vandaag zo goed als over.
3. Als gevolg van de rugpijn die weer weg is kon ik vandaag voor het eerst sinds zondag weer mijn vaste rondje hardlopen. En ook nog met een heerlijk zonnetje erbij!

geplaatst:
Leuk idee, dit!

1. Net heerlijk gewandeld met het gezin en er was geen mens te bekennen onderweg.

2. In onze niet al te grote woonkamer staat nu een superonpraktische, maar o zo leuke voetbaltafel - een impulsaankoop die ons door de coronatijd zal helpen.

3. Door het vele thuiszitten is het leuk om de kinderen te leren koken.

geplaatst:
Brunniepoo schreef:

3. straks een virtuele vrijdagmiddelborrel

Virtueel dronken worden, dat lijkt me ook wel wat

geplaatst:
1. Heerlijk in het zonnetje een goed boek gelezen (Natsuo Kirino - Out)
2. M'n bestelde rokjes ontvangen
3. Nu al zin om vanavond Solaris van Tarkovsky te herzien

geplaatst:
1. vanavond gaat er een stuk zalm gerookt worden in de green egg
2. iedere ochtend verzorg ik een meditatiesessie voor collega's en er zijn al 40 aanmeldingen
3. vandaag weer eens een klant fysiek kunnen ontmoeten. we waren beiden ontroerd

geplaatst:
1. Vanochtend even gezellig met 2 collega`s in real life bijgekletst.
2. Ben vroeger naar huis gegaan duh vrijdagmiddag; onderweg langs mijn favoriete patattent in Nijmegen centrum gefietst ( Vuurens ) en een dikke fooi bij het afrekenen gegeven. Voelt ook goed!
3. Vanavond lekker nieuwe muziek pindakazen; op mijn telefoon zetten en vanavond lekker een rondje lopen met weer volop nieuwe muziek in mijn oren.

geplaatst:
1. Ik ontdek klus-skills die ik niet wist dat ik had. Zo heb ik het hout van een oude houten hoogslaper omgetoverd tot plantenbakken én ik heb al mijn vingers nog.
2. De relatie met de kat is sterker dan ooit
3. MusicMeter CLS-sessies tot laat in de nacht

geplaatst:
2. Vandaag voor het eerst een halve marathon gelopen.

cosmic kid (moderator)
geplaatst:
1. Een fijne werkdag gehad; wat mensen gezien, gesproken en mijn mailbox is weer leeg
2. De relatie met kat en vrouw is beter dan ooit
3. De muziek DVD "Springsteen Live In Hyde Park" op standje burenruzie. Subtiel is het niet maar The Boss is het perfecte medicijn tegen de Corona dip. Tegelijk stemt het weemoedig: dit komt misschien nooit meer terug. Is het niet door Corona, dan wel door de leeftijd van Bruce (71, inmiddels)

geplaatst:
1. Zonet met twee ex-collega's virtueel Cards Against Humanity gespeeld
2. Biefstuk met frieten gegeten deze middag
3. Op Netflix Too Hot To Handle ontdekt, bij deze is mijn eeuwige honger naar slechte reality tv weer voor even gestild. Een mens moet toch wat in deze tijden.

geplaatst:
1. Jonge eendjes, lammetjes en hazen tijdens het hardlopen.
2. Intensiever app/Skype-contact met vrienden in het buitenland.
3. Voor wat extra routine & motivatie om deze periode gezond door te komen heb ik besloten elke avond met een andere jazz-plaat te koken en eten, en elke week van artiest te wisselen - ik geniet hier enorm van en kijk er elke dag naar uit.

geplaatst:
1. In mei start ik met een nieuwe baan, maar nu nog even genieten van de vrije tijd en het mooie weer (zit veel op de racefiets).
2. Binnenkort de nieuwe Yung Lean (Starz) en (waarschijnlijk) veel drain gang releases deze periode (wat ik momenteel helemaal suf luister).
3. Heb weer eens een roman gelezen (American Psycho) waar ik me erg mee heb vermaakt.

geplaatst:
McSavah schreef:
3. Heb weer eens een roman gelezen (American Psycho) waar ik me erg mee heb vermaakt.

Wat een boek hé! IJzingwekkend bij momenten en wat een maatschappijkritiek. Als je meer van Bret Easton Ellis wil lezen, dan is Less Than Zero ook een dikke aanrader.

Dim
geplaatst:
Gisteren tijdens de laatste online-les met mijn groep 8 (vakantie is nu begonnen) keihard Snollebollekes aangezet via de installatie van school (met goede boxen!). Kinderen gingen uit hun dak in hun eigen huis. Totaal niet synchroon uiteraard, maar mooi was het wel.

geplaatst:
1. Nieuwe baan bevalt erg goed.
2. Tijdje geleden een biologieboek gekocht. (Campbell). Altijd leuk om je te verdiepen in iets nieuws.
3. Ik zat een tijdje in een soort van muziekdip , maar heb weer trek om veel nieuws te ontdekken.

geplaatst:
Vooral het luisteren naar scores houdt mijn aandacht even weg bij alle berichtgeving over en de impact van dit vreselijke virus. Deze scores kunnen mij niet diep genoeg gaan.
1. Luisteren naar John Debney - The Passion of the Christ
2. Luisteren naar de score van The Pianist
3. Luisteren naar John Williams - Schindler's List

geplaatst:
1. Gisteren leuke popquiz gedaan. Beetje lastig luisteren met andere zaken eromheen, maar uiteindelijk toch leuk en gezellig vermaak.
2. Meer dan 7 uur aan een stuk door geslapen (was ook alweer een tijdje geleden)
3. Nog geen sirenes gehoord vandaag (we wonen hier niet ver van een ziekenhuis en vliegveld vanaf waar ook helikopters opstijgen).

geplaatst:
Koenr schreef:
1. Jonge eendjes, lammetjes en hazen tijdens het hardlopen.
Als ik ga hardlopen kom ik onder andere langs een kinderboerderij, dat is altijd een goede stimulans voor me.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:08 uur

geplaatst: vandaag om 04:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.