MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Ik focus me even op de afgelopen 24 uur, ook kleine fijne gebeurtenissen tellen mee toch?

1. Gisteren meegedaan aan een online voetbalquiz. Geen toppositie gehaald, wel veel gelachen.
2. Het heeft geregend vandaag! Goed voor mijn tuin én voor mijn auto die behoorlijk stoffig was geworden.
3. Veel Dua Lipa-videos gekeken vandaag. Ik heb ontdekt dat haar muziek best wel tof is. Mét beeld uiteraard nog leuker.

1. Gisteren meegedaan aan een fijne online Britse pubquiz voor het goede doel, met een team van National-buddies. Kansloos voor de overwinning, maar we waren gelukkig wel het beste Sorrowposting-team
2. De rest van de avond me uitstekend vermaakt met goede gesprekken op Skype en whatsapp
3. Heerlijk lang geslapen omdat mijn telefoon niet goed in de oplader zat en ik m'n wekker niet hoorde. Na een paar dagen van lichte pijntjes (hoofdpijn, misselijkheid) voel ik me weer 100% fit

1. Zieke 3d-kaart met luiaards bij mijn beste vrienden in de brievenbus gedaan
2. Je kunt een groot deel van korte filmfestival Go Short nu online kijken en daar beleef ik de afgelopen dagen veel plezier aan
3. Leuk gesprek met iemand die ik jaren niet gezien of gesproken heb. Sowieso leuk om weer eens met iemand te praten die net zo'n boekenfanaat is als ik

cosmic kid (moderator)
1. Vanmorgen 8 km hard gelopen
2. Vanmiddag de economie van de plaatselijke dierenwinkel gestimuleerd door een lang gewild aquarium te kopen
3. Een begin gemaakt met het beluisteren van de album Top 250. Heb nu de onderste 7 gehad.

1. Vandaag een jaren ‘70 thema dag gehouden met kaasfondue, platen luisteren van onder anderen The Delfonics, Big Star, Curtis Mayfield en net afgesloten met het kijken van Dario Argento’s cultklassieker Suspiria.
2. Uit verveling is mijn vrouw de afgelopen tijd aan het bakken geslagen, waardoor ik veel te snoepen heb.
3. De afgelopen dagen begonnen aan het nieuwste en tot nu weer ijzersterke seizoen van Better Call Saul.

1. Vanmorgen 8 kilometer hard gelopen.
2. Vanmiddag twee uurtjes meegedraaid bij mijn lokale CD- en platenzaak.
3. Mijn jongste broer tegengekomen en een leuk gesprek mee gehad.

1. Een zee van tijd voor schrijfwerk. Vandaag mijn eerste wetenschappelijke artikel ingediend voor publicatie . Vingers crossed
2. Gister de race-fiets van stal gehaald en de eerste 50 km weer in de benen. Dat voel ik nu wel though.
3. Gisteravond online pubquiz georganiseerd voor de fam, was een succesje

Arbeidsdeskundige
1. Bellen met mijn moeder.
2. Brunchen met mijn vriendin.
3. Luisteren naar Jack Poels - Blauwe Vear. Dat geeft mij een gevoel van thuis komen.

1. Gisteren al wandelend geskypet en zo een soort van digitale rondleiding gegeven door de omgeving. Eerste keer dat ik beeldbelde buitenshuis, normaal houd ik daar niet zo van.
2. Een vriendin in de buurt (een van de weinige mensen die ik nog regelmatig zag - zij het op afstand) zover gekregen naar haar ouders te gaan om voorlopig daar te wonen. Ze heeft zichzelf de afgelopen weken compleet over de kop gewerkt en ging psychisch helemaal niet goed door alle stress en was bijna een maand niet de straat uit geweest. Een enorme opluchting.
3. Vanochtend werd ik blij van dit filmpje; sindsdien al een keer of 10 gezien. Jimmy Fallon en The Roots.

Dim
Een epische afwas van een week gedaan onder het genot van Alive 2007.

1. Introotje van New Skin geleerd op gitaar x
2. Introotje van Diving Woman geleerd op gitaar x
3. Introotje van Katherine Kiss Me geleerd op gitaar x

We hebben de tafelvoetbaltafel weer gerepareerd, dus tijdens het thuiswerken kan ik mezelf nog eens afleiden met een potje tegen mijn huisgenoten. Allemaal in het kader van anti-RSI natuurlijk.

1. De voorraad toostjes en smeersels (voor na het werk) is weer aangevuld.
2. Bezig met een onwijs toffe online workshop van Alec Soth.
3. Poes Jet was een paar dagen in mindere doen (corona?) maar is weer de oude.

1. Gisteren ontzettend gelachen met de appgroep 'De boeren zijn terug' tijdens Boer zoekt Vrouw.
2. Net heerlijk wat sonates van Haydn gespeeld. Ultieme feelgoodmuziek, wat mij betreft.
3. Wat kaartjes verstuurd voor de ouderen van onze kerk. Zo kom je nog eens bij een brievenbus.

123poetertjes schreef:

2. Introotje van Diving Woman geleerd op gitaar

Oooh er valt zojuist een kwartje. Thanks, ik kan eindelijk weer slapen.

1. Gisteravond bijgekletst met vrienden en samen via FaceTime Boer Zoekt Vrouw gekeken.
2. Lekker werkdagje gehad. Het was rustig dus ik heb het grootste gedeelte van de dag lekker kunnen tuinieren in het zonnetje met Lana op.
3. Dineren met zelfgemaakte champignonburgers en zelfgemaakte frieten (en zelfgemaakte salade).

1. Zaterdagavond een virtuele reünie gehouden met een groep internationale vrienden die ik van de optredens van The National ken. Hele avond samen naar oude concerten gekeken, inclusief videochat. Met een beetje fantasie was het toch alsof we alsnog samen bij een live-concert waren
2. Het was zo leuk dat we het vanavond nog eens over doen, met o.a. het nieuwe event dat The National om 23:00 uitzendt op YouTube.
3. Zondagmiddag gebruikt om m'n nieuwe huis weer een beetje verder in te richten. Het begint

1. Gisteravond bijna 20 kilometer dwars door de stad en langs de Maas gefietst. Was voor het eerst dat ik daar weer eens was sinds 11 maart (toen een rondje Kralingse plas) dat ik me weer eens in het centrum heb gewaagd, op een paar keer na was ik mijn eigen wijk en die ernaast nog niet uitgeweest. Voelde wel onwerkelijk, alsof het hoogzomer en ik een toerist in eigen stad was.
2. Pasta met o.a. andijvie en chorizo gekookt bij wijze van experiment, bleek voor herhaling vatbaar
3. De studie-/werkkamer verder op orde gebracht met een nieuw kastje en ietwat andere richting.

herman schreef:
2. Pasta met o.a. andijvie en chorizo gekookt bij wijze van experiment, bleek voor herhaling vatbaar
Ik houd niet van tomaat én niet van champignons, dus dit soort pastatips zijn meer dan welkom!

stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik houd niet van tomaat én niet van champignons, dus dit soort pastatips zijn meer dan welkom!

Pasta (lint) met spinazie (even blancheren en hakken) en blauwe kaas, (evt scheutje room als het niet vloeibaar genoeg is) amandelen roosteren en eroverheen.

Niet zo fijne gebeurtenis: DHL stuurt bericht dat ze wat komen bezorgen; vervolgens nog een bericht dat ze later komen; ik thuis in het tijdvak, bezorger komt niet; nieuwe mail oppikken na 15:00 volgende dag bij DHL-service punt en notificatie -mail volgt. Tja, oppikken: man alleen in buurtwinkel, enorme stapel pakjes - wat blijkt, ongeveer halve route niet gereden, you're not alone.

Mjuman schreef:
Niet zo fijne gebeurtenis: DHL stuurt bericht dat ze wat komen bezorgen; vervolgens nog een bericht dat ze later komen; ik thuis in het tijdvak, bezorger komt niet; nieuwe mail oppikken na 15:00 volgende dag bij DHL-service punt en notificatie -mail volgt. Tja, oppikken: man alleen in buurtwinkel, enorme stapel pakjes - wat blijkt, ongeveer halve route niet gereden, you're not alone.
Vervelend, maar de fijne gebeurtenis is dat je het pakje uiteindelijk wel hebt?

Die like was trouwens voor de pastatip.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Vervelend, maar de fijne gebeurtenis is dat je het pakje uiteindelijk wel hebt?

Die like was trouwens voor de pastatip.

Jawel, maar enerzijds baalde ik - omdat ik gewoon thuis was op het aangewezen moment - en verder vind ik het gewoon onthutsend om te zien hoe zo'n DHL zijn medewerkers (zzp'ers) en service-punten (die een minimale vergoeding krijgen) eigenlijk misbruikt.

Ook ik geniet veel van het eten, wandelen, fietsen, flora en fauna, maar zie ik het goed dat niemand ook maar iets seksgerelateerd plaatst?

Voor mij op 1: (nog meer) seks met mijn vrouw met wie ik al 18 jaar gelukkig samen ben.

En nou niet zeggen dat seks met mijn vrouw bij jullie op 1, 2, 3 of lager staat!!!!!!!!!!!

2. Lesgeven aan mijn dochters.

3. Zonnen.

Casartelli (moderator)
stoepkrijt schreef:
Een beetje in het verlengde van de tip van Mjuman: pasta met spinazie, ui, paprika, cashewnoten en pecorino doet het hier ook al jarenlang naar tevredenheid.

dix
Ah, dit doe ik al jaren aan het eind van de dag voor het slapen gaan...

- vanmorgen de nieuwe WIRE bij de post gevonden
- uurtje alleen in de zon gezeten met een witbiertje
- vier goeie afhaalpizzas gehad van Spaghettata

Ja, pizza kan ook natuurlijk. Ik voel een topic over Italiaans eten aankomen.

Casartelli (moderator)
Ik zou niet durven pretenderen dat ik Italiaanse pasta's maak...

Dan laten we het woordje Italiaans maar weg voor de zekerheid.

- Vandaag een flinke stadswandeling gemaakt, o.a. rondom de Bergse voorplas
- Even langsgefietst bij vrienden wiens dochter jarig is en met feesthoedjes op en geknutselde bordjes haar gefeliciteerd. Op afstand nog het toetje (zelfgemaakt ijs) mee gegeten.
- Online pubquiz gedaan met een onmogelijke baslijnenronde.

1. Het eerste kaartje in mijn nieuwe huis mogen ontvangen
2. M'n minipizza-oventje doet het prima. Wel zo handig zolang ik nog niet al mijn keukenspellen heb en totaal geen zin om iedere dag te koken.
3. Mijn favoriete National-totebag was dagenlang zoek en ik was bang dat ik hem ergens buitenshuis had laten liggen. Vandaag alsnog teruggevonden op de meest logische plaats

https://i.imgur.com/qezlcgD_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.