De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen
zoeken in:
14
geplaatst: 23 december 2024, 12:36 uur
1. Gisteren de popquiz in de Leidse Burcht georganiseerd/gemaakt en dat leverde een hele gezellige middag op vond ik, met ook veel bekenden van hier. Ik had o.a. een kruiswoordpuzzel gemaakt (kan ik eigenlijk ook hier wel eens delen) die goed werd ingevuld.
2. Dit jaar een post-HBO studie Big Data Analytics gedaan en cum laude afgerond. Blij mee, want was soms nog best pittig naast een full-time baan.
3. 2 weken vakantie!
2. Dit jaar een post-HBO studie Big Data Analytics gedaan en cum laude afgerond. Blij mee, want was soms nog best pittig naast een full-time baan.
3. 2 weken vakantie!

11
geplaatst: 23 december 2024, 17:55 uur
1. M'n vriendin is na ruim 3 jaar long-covid gezeik zowaar een heel jaar fulltime aan het werk! Nog steeds helemaal terug naar hoe het 4 ,5 jaar geleden was, maar we zien nog steeds een stijgende lijn.
1. Mijn akkoordenschema van Bowie's Five Years heeft op Ultimate-guitar (wie kent het niet!) de grens van 1000 stemmen gepasseerd! Andere pareltjes van schema's zoals die van Feesttent of Een Barkie hebben daarentegen toch wel wat stemmen te gaan.
2. Laatst 33 geworden, maar ik moest me alsnog van de week identificeren bij de Gall & Gall. Positief of niet? In ieder geval compenseert m'n jeugdige uitstraling de grijze haren in m'n baard blijkbaar!
1. Mijn akkoordenschema van Bowie's Five Years heeft op Ultimate-guitar (wie kent het niet!) de grens van 1000 stemmen gepasseerd! Andere pareltjes van schema's zoals die van Feesttent of Een Barkie hebben daarentegen toch wel wat stemmen te gaan.
2. Laatst 33 geworden, maar ik moest me alsnog van de week identificeren bij de Gall & Gall. Positief of niet? In ieder geval compenseert m'n jeugdige uitstraling de grijze haren in m'n baard blijkbaar!
0
geplaatst: 23 december 2024, 19:21 uur
crosskip schreef:
Laatst 33 geworden, maar ik moest me alsnog van de week identificeren bij de Gall & Gall. Positief of niet?
Laatst 33 geworden, maar ik moest me alsnog van de week identificeren bij de Gall & Gall. Positief of niet?
Me dunkt, chapeau!
5
geplaatst: 23 december 2024, 19:55 uur
Ik ben 35 en ik moest me vandaag ook identificeren toen ik biertjes kocht. Overkomt me heel regelmatig maar het blijft toch een beetje raar. 

3
geplaatst: 23 december 2024, 21:27 uur
crosskip schreef:
2. Laatst 33 geworden, maar ik moest me alsnog van de week identificeren bij de Gall & Gall. Positief of niet?
2. Laatst 33 geworden, maar ik moest me alsnog van de week identificeren bij de Gall & Gall. Positief of niet?
Onlangs kocht ik bij de " eigen" Jumbo nog even een flesje wijn voor bij de pasta.
Er zat een nieuwe ( onder begeleiding ) aan de kassa en de alcohol waarschuwing ging af.
De nieuwe keek mijn vragend aan waarop de begeleidster zei: nee dat hoeft bij die meneer niet
.Dus jij staat er goed op

1
geplaatst: 23 december 2024, 21:36 uur
crosskip schreef:
Rudi S schreef:
Onlangs kocht ik bij de " eigen" Jumbo nog even een flesje wijn voor bij de pasta.
Er zat een nieuwe ( onder begeleiding ) aan de kassa en de alcohol waarschuwing ging af.
De nieuwe keek mijn vragend aan waarop de begeleidster zei: nee dat hoeft bij die meneer niet
.
Dus jij staat er goed op
.Dus jij staat er goed op
Zou bijna willen zeggen: ga eens wijn of alcohol kopen in Zweden, bij staatswinkel Systembolaget, op zich een hele beleving. Daar gaat regelmatig - gewoon random - bij de kassa een rood lampje branden en moet je legitimeren. En owee, als je dat niet kunt, dan ben je in de ogen van tutti zowat een alcoholist (want dat is daar de gebruikelijke smoes voor die lieden). In de Zweedse taal bestaat er een aparte uitdrukking woord voor mensen die je vóór die winkel aanspreken of je voor hen wat wilt meenemen (overigens is dat strafbaar).
23
geplaatst: 5 januari 2025, 21:13 uur
1. Net teruggekomen uit Ecuador. Ik ben al een tijdje geleden verliefd geworden op dat land, en niet alleen op het land zelf... mijn nieuwe liefde komt uit en woont in Quito. Dat is emotioneel zwaar, en het gemis is groot, maar nu ik weer een tijdje bij haar ben geweest voel ik me weer enthousiast en levend. Ik kan 2025 vol frisse moed tegemoet. In april/mei ga ik terug naar Quito en zo hebben we al meerdere datums in dit nieuwe jaar vastgelegd waarop we weer bij elkaar kunnen zijn. Het zal hard werken worden, maar we doen er alles aan om samen te kunnen zijn. Of dat in Nederland of in Ecuador gaat zijn, dat wordt een ontdekkingstocht waar we samen achter gaan komen tijdens dit proces.
2. Mijn huis (een oud huis dat ik medio 2023 kocht na mijn relatie van 16 jaar te hebben verbroken) begint steeds meer vorm te krijgen. Ik heb er al veel in gedaan / laten doen, en het wordt langzaam wat. Er staat in 2025 nog heel wat in te gebeuren, maar het is al bijna niet meer terug te herkennen.
3. Mijn nieuwe baan bevalt uitstekend. In september 2024 heb ik mijn eigen bedrijf gestopt en sindsdien werk ik voor het eerst in ruim 15 jaar onder contract / voor een baas. Dat is nog steeds af en toe wennen en soms verlang ik echt wel terug naar mijn zelfstandigheid, maar de nieuwe werkplek bevalt uitstekend en mijn collega's zijn goud.
2. Mijn huis (een oud huis dat ik medio 2023 kocht na mijn relatie van 16 jaar te hebben verbroken) begint steeds meer vorm te krijgen. Ik heb er al veel in gedaan / laten doen, en het wordt langzaam wat. Er staat in 2025 nog heel wat in te gebeuren, maar het is al bijna niet meer terug te herkennen.
3. Mijn nieuwe baan bevalt uitstekend. In september 2024 heb ik mijn eigen bedrijf gestopt en sindsdien werk ik voor het eerst in ruim 15 jaar onder contract / voor een baas. Dat is nog steeds af en toe wennen en soms verlang ik echt wel terug naar mijn zelfstandigheid, maar de nieuwe werkplek bevalt uitstekend en mijn collega's zijn goud.
8
geplaatst: 11 februari 2025, 20:47 uur
1. Ik ben in september gestart met m'n masteropleiding en ik kreeg net bericht dat ik alle studiepunten van het eerste semester heb behaald. Het is soms nog een beetje zoeken naar de balans tussen werk, school en privé maar dit is een fijne opsteker.
2. Op mijn werk begin ik steeds meer mijn draai te vinden, ik heb nuttige feedback ontvangen van mijn collega's en een aantal van mijn klassen.
3. Nog even en dan sta ik drie keer in een uitverkocht theater met mijn popkoor. Na 8 jaar ga ik er mee stoppen maar ik heb zin om het op deze manier af te sluiten. Afgelopen zondag repeteerden we met de band op de locatie, wat altijd een extra boost geeft.
2. Op mijn werk begin ik steeds meer mijn draai te vinden, ik heb nuttige feedback ontvangen van mijn collega's en een aantal van mijn klassen.
3. Nog even en dan sta ik drie keer in een uitverkocht theater met mijn popkoor. Na 8 jaar ga ik er mee stoppen maar ik heb zin om het op deze manier af te sluiten. Afgelopen zondag repeteerden we met de band op de locatie, wat altijd een extra boost geeft.
27
geplaatst: 19 mei 2025, 22:47 uur
Afgelopen zaterdag kwamen mijn zoon en schoondochter bij ons op bezoek. Je zou denken: niets bijzonders toch?!! Maar wie 3 minder fijne gebeurtenissen - MusicMeter.nl in december heeft gelezen weet dat dit een echte mijlpaal was. Het weekend ervoor mocht ze voor het eerst sinds 20 december jl. één dagje naar huis. Toen ze daarop aangaf dat ze het erop volgende weekend graag twee dagen naar huis zou willen zei haar begeleider in het revalidatiecentrum dat dit kon mits ze trap kon lopen. Tussen alle therapieën door heeft ze geoefend. Afgelopen zaterdag liep ze nog achter een rollator maar ik heb het idee dat dat ding met haar karakter en doorzettingsvermogen binnenkort weer in het magazijn kan.
4
geplaatst: 3 juni 2025, 15:50 uur
2. Morgen naar Barcelona voor Primavera Sound (met de Powerpuff Girls als headliner)
3. Binnenkort een nieuw ladderspel op MuMe
3. Binnenkort een nieuw ladderspel op MuMe
3
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 3 juni 2025, 21:30 uur
1 bericht aangepast en 1 bericht verwijderd. Hoe begrijpelijk (of onbegrijpelijk, zo u wilt) ook, politieke meningen blijven niet toegestaan.
10
geplaatst: 12 juni 2025, 00:16 uur
3 fijne gebeurtenisjes (voor een vader zijn de kleinste dingen toch erg genieten)
1. Op pad gegaan langs alle speeltuintjes met m'n twee dochters
2. Donderdagavond met 30 graden in een zaaltje aan een volleybaltoernooi meedoen in Kapelle (from all places)
3. Oudste dochter is door naar een nieuw badje op d'r zwemles. (Op naar d'r diploma)
1. Op pad gegaan langs alle speeltuintjes met m'n twee dochters

2. Donderdagavond met 30 graden in een zaaltje aan een volleybaltoernooi meedoen in Kapelle (from all places)
3. Oudste dochter is door naar een nieuw badje op d'r zwemles. (Op naar d'r diploma)
2
geplaatst: 12 juni 2025, 05:56 uur
coldwarkids schreef:
3 fijne gebeurtenisjes (voor een vader zijn de kleinste dingen toch erg genieten)
Kleine grote dingen

9
geplaatst: 20 juni 2025, 17:09 uur
1. Kwam gisteren een jeugdvriend tegen, een eind staan kletsen en we gaan mekaar nog weer es opzoeken.
2. Vandaag na het schoffelen het dorp in geschuifeld voor wat fruit en een proteïne shake die ik lekker aan het water heb genuttigd.
2. Fruit en shake waren afgeprijsd, bij gebrek aan betere no. 3…
2. Vandaag na het schoffelen het dorp in geschuifeld voor wat fruit en een proteïne shake die ik lekker aan het water heb genuttigd.
2. Fruit en shake waren afgeprijsd, bij gebrek aan betere no. 3…
18
geplaatst: 27 juni 2025, 21:06 uur
1. Mijn schoondochter is ontslagen uit het revalidatiecentrum. Ze loopt weer zonder hulpmiddelen. Ze gaat de komende tijd twee à drie keer per week naar het revalidatiecentrum om daar verder te herstellen en haar kracht weer terug te krijgen.
2. We hebben een fantastische vakantie in Wales gehad. Het weer was heerlijk en alles wat we wilden kon doorgaan vanwege het mooie weer, in tegenstelling tot de vorige vakantie van 2019 waar we bijkans van de straat waaiden.
3. TT-week: Net op tijd terug om mee te doen aan de festiviteiten. Vandaag op een terras genoten van een bluesband en daarna met een bevriend stel uit eten geweest.
2. We hebben een fantastische vakantie in Wales gehad. Het weer was heerlijk en alles wat we wilden kon doorgaan vanwege het mooie weer, in tegenstelling tot de vorige vakantie van 2019 waar we bijkans van de straat waaiden.
3. TT-week: Net op tijd terug om mee te doen aan de festiviteiten. Vandaag op een terras genoten van een bluesband en daarna met een bevriend stel uit eten geweest.
18
geplaatst: 28 juni 2025, 22:37 uur
1. Een tijd geleden benaderd via LinedIn met de vraag of ik die persoon was waar hij erg close mee was tussen 1989 en 1993. Dat bericht bleek van mijn beste vriend te zijn uit die tijd. Na 32 jaar hebben wij de vriendschap weer helemaal opgepakt. Wat op zich best wel bijzonder is.
2. Na het lezen van Aardschok sinds 1986 ben ik vanaf deze maand medewerker. Nu maar hopen dat ik sneller ben met het halen van deadlines dan op MuMe met mijn metal top100....
3. Na veel verdriet in de familie de laatste 5 jaar was er drie weken geleden een mooie bruiloft van mijn neef en twee mooie mensen kregen een mooi feest.
2. Na het lezen van Aardschok sinds 1986 ben ik vanaf deze maand medewerker. Nu maar hopen dat ik sneller ben met het halen van deadlines dan op MuMe met mijn metal top100....
3. Na veel verdriet in de familie de laatste 5 jaar was er drie weken geleden een mooie bruiloft van mijn neef en twee mooie mensen kregen een mooi feest.
12
geplaatst: 29 juni 2025, 21:40 uur
0. Na 1,5 maand flink buffelen (menig 7daagse werk/studieweek gehad) is de conclusie dat ik alles van het eerste jaar van mijn master heb gehaald. Ook qua werk zit het er bijna op: het nakijkwerk is gedaan, en aankomende week maak ik nog wat administratie op orde. Dit betekent dat ik dit weekend weer tijd had voor leuke dingen, namelijk:
1. Afgelopen vrijdag ben ik uit eten geweest met een vriendin en daarna zijn we samen naar het concert van Bright Eyes in Doornroosje gegaan. Heerlijk jeugdsentiment!
2. Op zaterdag ben ik (gratis met vriendenloterij pas) naar Paleis het Loo geweest. Ik was hier nog nooit geweest en met name de tuinen / het omringende park bevielen me erg goed.
3. Deze hete zondag besloot ik naar Rotterdam te gaan (daar waait het net wat meer), voor een picknick met een vriendin en een bezoekje aan het nieuwe museum Fenix (ook al gratis met de pas). Daarna nog even wat gegeten bij de Markthal.
Ik had dit weekend een enorm vakantiegevoel, geen idee hoe ik morgen mezelf tot werken ga zetten.
1. Afgelopen vrijdag ben ik uit eten geweest met een vriendin en daarna zijn we samen naar het concert van Bright Eyes in Doornroosje gegaan. Heerlijk jeugdsentiment!
2. Op zaterdag ben ik (gratis met vriendenloterij pas) naar Paleis het Loo geweest. Ik was hier nog nooit geweest en met name de tuinen / het omringende park bevielen me erg goed.
3. Deze hete zondag besloot ik naar Rotterdam te gaan (daar waait het net wat meer), voor een picknick met een vriendin en een bezoekje aan het nieuwe museum Fenix (ook al gratis met de pas). Daarna nog even wat gegeten bij de Markthal.
Ik had dit weekend een enorm vakantiegevoel, geen idee hoe ik morgen mezelf tot werken ga zetten.

8
geplaatst: 7 juli 2025, 21:24 uur
1. Paar weekjes terug een elektrische step aangeschaft (lekker impulsief) maar o zoo fijn! Lekker met d'n dochter voor rijden (heerlijke laantjes, zonder auto's) terwijl zij speelt en ik van haar gerust nog een paar rondjes alleen mag rijden
en uiteraard ook voor de camping bedoelt straks over een paar weken. Ff weer lekker blij als een kind zijn.
2. Vakantie tijd, kindjes zijn vrij van school en dus veel tijd over om spelletjes te gaan spelen. Lekker Pim-Pam-Petten en vet ingemaakt worden. Rondje Camel Cup (Bordspel) gedaan.
3. .....(ondertussen is mijn Spotify account van de herrie omgetoverd in de wereld van Kinderen voor Kinderen, Het Beste van K3 en de 'one and only' Tekentovenaar (waaronder de singles Poep op oma, Mama laat een scheet, Je papa is een pizza, en de hitsingle: Het Blote Kont Lied! Holadiee!......
en uiteraard ook voor de camping bedoelt straks over een paar weken. Ff weer lekker blij als een kind zijn.2. Vakantie tijd, kindjes zijn vrij van school en dus veel tijd over om spelletjes te gaan spelen. Lekker Pim-Pam-Petten en vet ingemaakt worden. Rondje Camel Cup (Bordspel) gedaan.
3. .....(ondertussen is mijn Spotify account van de herrie omgetoverd in de wereld van Kinderen voor Kinderen, Het Beste van K3 en de 'one and only' Tekentovenaar (waaronder de singles Poep op oma, Mama laat een scheet, Je papa is een pizza, en de hitsingle: Het Blote Kont Lied! Holadiee!......
12
geplaatst: 11 juli 2025, 18:33 uur
1. Afgelopen maandag de sleutel gekregen van onze nieuwbouw woning waar we al sinds december 2023 op wachten.
2. Lekker gevierd met familie en vrienden die zijn wezen kijken
3. Niks eigenlijk
2. Lekker gevierd met familie en vrienden die zijn wezen kijken
3. Niks eigenlijk

15
geplaatst: 4 augustus 2025, 18:35 uur
1. Met a 15 jaar in het voortgezet onderwijs achter me afgelopen jaar (eindelijk) voor mijn eerstegraads bevoegdheid gegaan en deze met succes gehaald: summa cum laude afgestudeerd. 
2. Sinds een jaar weer serieus aan het hardlopen en had me afgelopen maand als doel gesteld elke dag 10km hard te lopen; afgelopen donderdag de laatste 10km van de in totaal 310km gelopen en daarmee meteen mijn maandrecord gezet (dat was hiervoor 250km). Daarna heerlijk twee dagen even niet gelopen en gisteren voor het eerst weer gewoon voor de lol gegaan, zonder 'verplichting': heerlijk. PB'tje halve marathon @ 1:34:59 gezet. Nice.
3. Na een intensief jaar werken en studeren nu vakantie en dus eindelijk tijd voor van alles, dus fantastisch om de tijd te hebben om te lezen (net begonnen in Free Food for Millionaires van Min Jin Lee), muziek te ontdekken (helemaal verslingerd aan de zieke grindcore van Knoll nu), naar de bios te gaan (vanmiddag Bring Her Back gedaan), uit eten te gaan (morgen met wat vrienden bij een Koreaan hier in Rotterdam), goeie koffie te drinken. Heerlijk.

2. Sinds een jaar weer serieus aan het hardlopen en had me afgelopen maand als doel gesteld elke dag 10km hard te lopen; afgelopen donderdag de laatste 10km van de in totaal 310km gelopen en daarmee meteen mijn maandrecord gezet (dat was hiervoor 250km). Daarna heerlijk twee dagen even niet gelopen en gisteren voor het eerst weer gewoon voor de lol gegaan, zonder 'verplichting': heerlijk. PB'tje halve marathon @ 1:34:59 gezet. Nice.

3. Na een intensief jaar werken en studeren nu vakantie en dus eindelijk tijd voor van alles, dus fantastisch om de tijd te hebben om te lezen (net begonnen in Free Food for Millionaires van Min Jin Lee), muziek te ontdekken (helemaal verslingerd aan de zieke grindcore van Knoll nu), naar de bios te gaan (vanmiddag Bring Her Back gedaan), uit eten te gaan (morgen met wat vrienden bij een Koreaan hier in Rotterdam), goeie koffie te drinken. Heerlijk.

21
geplaatst: 4 augustus 2025, 18:55 uur
1. Partner was bij de laatste controle op 9 mei nog steeds 'in volledige remissie' 
2. Op 9 mei 1991 hebben we elkaar ontmoet, en dit hebben we achteraf (na dat goede nieuws) dan ook uitgebreid gevierd met de familie en vrienden
3. Zie 1 en 2

2. Op 9 mei 1991 hebben we elkaar ontmoet, en dit hebben we achteraf (na dat goede nieuws) dan ook uitgebreid gevierd met de familie en vrienden
3. Zie 1 en 2

4
geplaatst: 5 augustus 2025, 08:33 uur
En dat allemaal op de verjaardag van m'n vrouw. Wat een feestdag was dat! 

10
geplaatst: 1 september 2025, 10:36 uur
1- Vanaf morgen voor 10 daagjes naar Corfu (Griekenland) 
2- Helemaal into hardlopen (en dat voor iemand die vroeger hardlopers ''uitlachte'')
3- Doei.

2- Helemaal into hardlopen (en dat voor iemand die vroeger hardlopers ''uitlachte'')
3- Doei.
13
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 oktober 2025, 18:22 uur
Een paar weken geleden...
1. Een aantal maanden geleden dacht ik dat mijn Marantz PM7000 versterker "naar de wuppe" was dankzij een doordringend brommend geluid. Vals alarm dankzij nazicht van de ondertussen gepensioneerde uitbater van de winkel (Cazaux in Oostende) bij wie ik mijn stereo in 2001 had gekocht. Genieten van die stapel nog te beluisteren albums, streaming is dat niet.
2. Reservenummer 11 bij de Lotto, lap weeral, lap weeral twintig bierbonnen in één van mijn vaste Horeca gerelateerde rustplaatsen. Het karkas blijft van het nodige vocht voorzien.
3. Efkes verbaasd opkijken in mijn vaste krantenwinkel want "daarvoor gaat u naar de Lotto winkel moeten gaan." Dik 976,00 eur. Pas 's anderendaags via de website heb ik gezien dat ik vijf nummers juist had, kleine vloek om het gemis van het zesde nummer (500.000 eur), maar uitbundige vreugde daarna om wat ik had. Zagen en klagen helpt niemand vooruit.
1. Een aantal maanden geleden dacht ik dat mijn Marantz PM7000 versterker "naar de wuppe" was dankzij een doordringend brommend geluid. Vals alarm dankzij nazicht van de ondertussen gepensioneerde uitbater van de winkel (Cazaux in Oostende) bij wie ik mijn stereo in 2001 had gekocht. Genieten van die stapel nog te beluisteren albums, streaming is dat niet.
2. Reservenummer 11 bij de Lotto, lap weeral, lap weeral twintig bierbonnen in één van mijn vaste Horeca gerelateerde rustplaatsen. Het karkas blijft van het nodige vocht voorzien.
3. Efkes verbaasd opkijken in mijn vaste krantenwinkel want "daarvoor gaat u naar de Lotto winkel moeten gaan." Dik 976,00 eur. Pas 's anderendaags via de website heb ik gezien dat ik vijf nummers juist had, kleine vloek om het gemis van het zesde nummer (500.000 eur), maar uitbundige vreugde daarna om wat ik had. Zagen en klagen helpt niemand vooruit.
1
geplaatst: 14 oktober 2025, 19:07 uur
Sir Spamalot schreef:
3. Efkes verbaasd opkijken in mijn vaste krantenwinkel want "daarvoor gaat u naar de Lotto winkel moeten gaan." Dik 976,00 eur. Pas 's anderendaags via de website heb ik gezien dat ik vijf nummers juist had, klein vloek om het gemis van het zesde nummer (500.000 eur), maar uitbundige vreugde daarna om wat ik had. Zagen en klagen helpt niemand vooruit.
3. Efkes verbaasd opkijken in mijn vaste krantenwinkel want "daarvoor gaat u naar de Lotto winkel moeten gaan." Dik 976,00 eur. Pas 's anderendaags via de website heb ik gezien dat ik vijf nummers juist had, klein vloek om het gemis van het zesde nummer (500.000 eur), maar uitbundige vreugde daarna om wat ik had. Zagen en klagen helpt niemand vooruit.
Ik doe elke week mee met de Eurojackpot en elke maand met de Staatsloterij, meer dan af en toe twintig euro heeft er nog niet in gezeten, één keer 150 euro jaren geleden, zelden zo blij geweest. Dat was vooral omdat ik bij het checken van de uitslag 0,00 had verwacht zoals gewoonlijk:)
Gefeliciteerd!
* denotes required fields.