De Site / Gebruikers / Gebruikerstips
zoeken in:
0
geplaatst: 15 maart 2006, 19:35 uur
Weet niet of dit topic er al is. Maar gaat erom gewoon tips te geven voor medegebruikers. En dan gaat het niet om zaken als dit moet je luisteren en dat moet je luisteren (Onderhond!!!
), maar meer om levenshelpende tips. Wat heb je nou echt aan die muziek gehad, daar ben ik in geinteresseerd. Laat dit een mooie topic worden! 
), maar meer om levenshelpende tips. Wat heb je nou echt aan die muziek gehad, daar ben ik in geinteresseerd. Laat dit een mooie topic worden! 
0
dutch2
geplaatst: 17 maart 2006, 09:40 uur
Ik denk dat hij wil weten wat voor muziek je moet draaien als je bijvoorbeeld in de put zit, of als je een existentiele crisis doormaakt, of als je zwaar gestresst bent. En als ik zijn post goed begrijp, wil hij wat dat betreft de ervaringen van de andere users vernemen.
0
geplaatst: 17 maart 2006, 09:42 uur
maar meer om levenshelpende tips. Wat heb je nou echt aan die muziek gehad, daar ben ik in geinteresseerd.
Lijkt wel of je op zoek bent naar huis, tuin- en keukentips, type "met welk album krijg ik nu best die mollen uit m'n tuin"

0
geplaatst: 17 maart 2006, 10:48 uur
Onderhond schreef:
Lijkt wel of je op zoek bent naar huis, tuin- en keukentips, type "met welk album krijg ik nu best die mollen uit m'n tuin"
Blinded by the Light van Manfred Mann Lijkt wel of je op zoek bent naar huis, tuin- en keukentips, type "met welk album krijg ik nu best die mollen uit m'n tuin"

.
0
Sietse
geplaatst: 17 maart 2006, 14:02 uur
Je moeder laten schrikken dat ze denkt dat de wasmachine kapot is: Orphax - In a long night op vol volume spelen over je vader zijn stereo set met zo'n subwoofer terwijl je moeder boven is. 
Iemand nog iets aan muziek dat helpt om pijn in de schouders weg te halen?

Iemand nog iets aan muziek dat helpt om pijn in de schouders weg te halen?
0
geplaatst: 19 oktober 2006, 17:00 uur
In Genres > R&B en Hip-Hop > Franse rap:
Verbaasd me dat hier nog nergens een topic omtrent Franse hiphop te bespeuren valt! Luisteren jullie ernaar? Zoja, welke artiesten (en vooral specifieke nummers) prefereren jullie? Allez, vas-y!
Verbaasd me dat hier nog nergens een topic omtrent Franse hiphop te bespeuren valt! Luisteren jullie ernaar? Zoja, welke artiesten (en vooral specifieke nummers) prefereren jullie? Allez, vas-y!
0
geplaatst: 19 oktober 2006, 17:28 uur
user Plakband publiceerde dit lijstje ooit eerder in het 'top dix en francais'-topic
1. Fonky Family - J'ai rien vu
2. Rohff - Miroir miroir
3. Saian Supa Crew - Ils Etaient une Fois
4. Fonky Family - La Furie et la Foi
5. Suprème NTM - J'appuie sur la Gachette
6. TTC - De Pauvres Riches
7. TTC - Elémentaire
8. Oxmo Puccino - L'amour est morte
9. Sniper - Tribal poursuite
10. IAM - Petit Frère
Zelf weet ik er weinig van. Manau vind ik geweldig, maar die zal je wel kennen.
1. Fonky Family - J'ai rien vu
2. Rohff - Miroir miroir
3. Saian Supa Crew - Ils Etaient une Fois
4. Fonky Family - La Furie et la Foi
5. Suprème NTM - J'appuie sur la Gachette
6. TTC - De Pauvres Riches
7. TTC - Elémentaire
8. Oxmo Puccino - L'amour est morte
9. Sniper - Tribal poursuite
10. IAM - Petit Frère
Zelf weet ik er weinig van. Manau vind ik geweldig, maar die zal je wel kennen.
0
geplaatst: 19 oktober 2006, 19:54 uur
MC solaar is n echte poeet; hij heeft het niet alleen over het leven op de straat; aardige intelligente raps; tracks dieje van hem is moet checken: 'Caroline', 'Je me souviens (flashback)', 'Gangster moderne'; hij is wel niet men persoonlijke favoriet, maar slecht is hij niet; NTM en Fonky Family zijn vooral meer mijn style; check 'Laisse pas trainer ton fils' en 'Ma benz' (NTM) maar eens; heerlijk; wat Fonky Family (de opvolgertjes van IAM) bettreft: 'Cherche pas à comprendre', en ' l'amour du risque' én 'Bad Boys de Marseille' (!) => zeker de moeite waard als je nietveel van franse hiphop afweet.
0
Relax
geplaatst: 19 oktober 2006, 20:01 uur
FunkyMonk schreef:
MC solaar is n echte poeet; hij heeft het niet alleen over het leven op de straat; aardige intelligente raps; tracks dieje van hem is moet checken: 'Caroline', 'Je me souviens (flashback)', 'Gangster moderne'; hij is wel niet men persoonlijke favoriet, maar slecht is hij niet; NTM en Fonky Family zijn vooral meer mijn style; check 'Laisse pas trainer ton fils' en 'Ma benz' (NTM) maar eens; heerlijk; wat Fonky Family (de opvolgertjes van IAM) bettreft: 'Cherche pas à comprendre', en ' l'amour du risque' én 'Bad Boys de Marseille' (!) => zeker de moeite waard als je nietveel van franse hiphop afweet.
Ja als ik een Havo'er was had ik met je mee kunnen praten maar ik versta dus geen bal van Franse en Duitse rap...
0
geplaatst: 19 oktober 2006, 22:23 uur
Waarom hoor ik nooit iemand over La Fouine als het over Franse rap gaat? Zijn cd is toch aardig vet en in Frankrijk is hij volgens mij best bekend. Hij had hier ook een single die wel eens op Funx gedraaid werd.
0
Pauper
geplaatst: 19 oktober 2006, 22:34 uur
FunkyMonk schreef:
MC solaar is n echte poeet...
MC solaar is n echte poeet...
Die stond ook op die Lifesaver track van Guru of niet?
0
geplaatst: 19 oktober 2006, 23:14 uur
Nee dat is Lucien geloof ik; La Fouine ken ik wel, vind hem zelfs niet slecht, maar hij's niet echt mn style (dan heb ik het op zn beats) Daarom dat ik dit topic heb opgestart, voor wat andere meningen omtrent dit thema!! (Maar niemand kan hier frans blijkbaar
)
Bedoel je trouwens 'L'unite' ?(die single). La Fouine doet me wat aan Rohff denken (kennen jullie die nog? 'Qui est l'exemple', commercieel hitje, vond het destijds zeker te pruimen, nog veel gedraaid geweest hier).
) Bedoel je trouwens 'L'unite' ?(die single). La Fouine doet me wat aan Rohff denken (kennen jullie die nog? 'Qui est l'exemple', commercieel hitje, vond het destijds zeker te pruimen, nog veel gedraaid geweest hier).
0
geplaatst: 20 oktober 2006, 12:05 uur
Er zitten wel wat aardige nummers tussen, qua productie en beats. Maar ik vind de teksten gewoon echt niet om aan te horen omdat het Frans is, das jammer.
0
geplaatst: 20 oktober 2006, 18:48 uur
FunkyMonk schreef:
La Fouine ken ik wel, vind hem zelfs niet slecht, maar hij's niet echt mn style (dan heb ik het op zn beats)
La Fouine ken ik wel, vind hem zelfs niet slecht, maar hij's niet echt mn style (dan heb ik het op zn beats)
De beats vind ik juist vet, vooral Mon Autobiographie.
Verder ken ik amper Franse rap.. Ik was deze zomer wel in Frankrijk op vakantie, veel SkyRock geluistert, maar daar draaien ze de hele tijd hetzelfde....
//edit: Ohja, en Nique la Police van NTM, een klassieker
0
geplaatst: 21 oktober 2006, 16:04 uur
Eughm, ik heb hier al veel over verteld op een ander forum, en met mij ook anderen, misschien kunnen jullie daar ook sjekken 
NLHIPHOP.NL forum - forum.nlhiphop.nl
Ik heb trouwens ook nog wat clips staan van Franse hiphoppers op myspace, als je een indruk wilt krijgen over hoe geweldig het is *kijkt verliefd*
MySpace.com - www.myspace.com/80290833
(sjek vooral Fonky Family - Art de Rue (Live au Dome), ge-wel-dig
)

NLHIPHOP.NL forum - forum.nlhiphop.nl
Ik heb trouwens ook nog wat clips staan van Franse hiphoppers op myspace, als je een indruk wilt krijgen over hoe geweldig het is *kijkt verliefd*
MySpace.com - www.myspace.com/80290833
(sjek vooral Fonky Family - Art de Rue (Live au Dome), ge-wel-dig
)
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 02:24 uur
FunkyMonk schreef:
Nja die is er wel maargoed. Uiteindelijk maar hier verder..
Ikzelf ben wel fan van dit genre net zoals ik ook een voorliefde voor UK hiphop heb.
Waar ik het meest naar luister is IAM en alles wat er mee te maken. IK heb m'n IAM collectie nu aardig compleet en werkelijk sublieme muziek.
IAM bestaat uit
Akhenathon
Shurik'n
Freeman
Imhotep
DJ Kheops
Ermee verwand Faf Larage
Van IAM zelf heb ik alle albums, individueel heb ik van de leden ook bijna alle albums. 2 van Akhenaton niet maar dat was omdat die toch een stuk minder waren.
De producers Imhotep en DJ Kheops kunnen ook aardig produceren, het album van Imhotep is een van de beste instrumentalalbums ooit gemaakt (naar mijn mening)
DJ Kheops heeft een album Sad Hill impact die een een soort feauture is van allerlei artiesten met thema 'The good the bad and the ugly' Het staat vol met goede songs.
Verder Arsenik, Disziz La Peste, Fonky Family, Booba, Starflam, MC Solaar, Sens unik, Ministre A.M., Scez, Lunatic, Supreme NTM, Le 3ieme Oeil, Saian Supa Crew waar ik albums van heb.
Ik zie hier Manau telkens op een voetstuk geplaatst wordne maar wat kennen jullie van Manau? Ik durf te wedden dat het niet verder rijkt dan 'Panique Celtique' en dan met name Tribu de Dana.
Owja willen al de mensen die enkel de topic slechts verrijken met 'ik spreek geen Frans' de topic links laten liggen.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 23:13 uur
ik ben verbaasd dat men favoriete ntm album (supreme) niet op deze site te bevinden is; is toch een heel sterk album.
Saian supa crew vorig jaar live gezien, en dat was heel vetjes ('Angela'!)
Btw, is faf larage niet het broertje van Shurik'n? Kvindhem wel lekker klinken.
Saian supa crew vorig jaar live gezien, en dat was heel vetjes ('Angela'!)Btw, is faf larage niet het broertje van Shurik'n? Kvindhem wel lekker klinken.
0
geplaatst: 23 oktober 2006, 23:31 uur
Deze bedoel je?
Ben nu overigens Explicit Samourai aan het beluisteren. Klinkt wel lekker, blijft jammer dat ik er niets van versta.
Ben nu overigens Explicit Samourai aan het beluisteren. Klinkt wel lekker, blijft jammer dat ik er niets van versta.
0
geplaatst: 24 oktober 2006, 18:43 uur
Hier kan ik me echt helemaal in vinden. Franse rap is in mijn ogen veel beter dan de Engelstalige, het loopt een gewoon een stuk soepeler. Nadeel is dan wel dat er geen zak van versta.
Mijn aanraders
Keny Arkana - Le Missile est Lancer
IAM - Petit Frere
IAM - Demain C'est Loin (video)
Keny Arkana - Les Mures de ma Ville
Keny Arkana - Style Libre
Sniper - Graver dans la Roche
Le 3eme Oeil - Si Triste
Oxmo Puccino - Mourir 1000 Fois
Mijn aanraders
Keny Arkana - Le Missile est Lancer
IAM - Petit Frere
IAM - Demain C'est Loin (video)
Keny Arkana - Les Mures de ma Ville
Keny Arkana - Style Libre
Sniper - Graver dans la Roche
Le 3eme Oeil - Si Triste
Oxmo Puccino - Mourir 1000 Fois
0
geplaatst: 24 oktober 2006, 20:18 uur
[fanmode]IAM! IAM! IAM! IAM! IAM! IAM! IAM! IAM! IAM! IAM! [/fanmode]
Twee van mijn favoriete albums aller tijden, IAM - L'École du Micro d'Argent (1997) en Shurik'n - Où Je Vis (1998), komen uit de Cote d'Obscure-hoek. Checken die hap!
Twee van mijn favoriete albums aller tijden, IAM - L'École du Micro d'Argent (1997) en Shurik'n - Où Je Vis (1998), komen uit de Cote d'Obscure-hoek. Checken die hap!

* denotes required fields.