MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Gebruikerstips

zoeken in:
Guardian of Isis
dutch2 schreef:
Ik denk dat hij wil weten wat voor muziek je moet draaien als je bijvoorbeeld in de put zit

Dan zou ik zeker 'ns Good to Be Bad van Whitesnake een kans geven. Echt een feelgood-album, dat.

Ik was trouwens een tijdje geleden ook van plan me Holy Diver van Dio aan te schaffen; blijkt dat die plaat een must is voor de metalhead en wat ik er al van gehoord heb bevalt me in ieder geval ten zeerste.

Guardian of Isis schreef:
(quote)

Dan zou ik zeker 'ns Good to Be Bad van Whitesnake een kans geven. Echt een feelgood-album, dat.

Ik was trouwens een tijdje geleden ook van plan me Holy Diver van Dio aan te schaffen; blijkt dat die plaat een must is voor de metalhead en wat ik er al van gehoord heb bevalt me in ieder geval ten zeerste.

Holy diver zelf is wel een goed album, maar naar mijn mening zo geen superalbum. Rising van Rainbow (zijn eerste grote band) is in mijn ogen wel iets.

Rainbow - Rising (1976)

Jasper schreef:
Weet niet of dit topic er al is. Maar gaat erom gewoon tips te geven voor medegebruikers. En dan gaat het niet om zaken als dit moet je luisteren en dat moet je luisteren (Onderhond!!! ), maar meer om levenshelpende tips. Wat heb je nou echt aan die muziek gehad, daar ben ik in geinteresseerd. Laat dit een mooie topic worden!

Jammer dat dit soort oude koeien uit de sloot worden gehaald. Laat duidelijk zijn dat ik op het moment van dit bericht niet helemaal bij de les was, maar dat zal wel niet als een verassing komen.

In Muziek > Algemeen > Help! Ik zoek een album!:

Beste MusicMeteraars,

Ik ben sinds een week of drie-vier druk bezig met mijn top-10tje van het einde van het jar (binnen 4 maanden al) daarom zet ik mijn ontdekkingstocht in de wondere wereld van de muziek van het jaar 2008, in een hogere versnelling dan ik al heel het jaar doe. Waarom doe ik dat? Wel omdat ik 2008 een redelijk zwak muzikaal jaar vind. Ik heb zeker al albums die in mijn lijstje moeten maar ik vrees dat ik het niet vol zal krijgen. Ik weiger echter te geloven dat er echt niets moois meer te ontdekken valt (misschien komt er wel iets in het najaar met de releases van Oasis, KoL etc.). Mijn vraag naar jullie toe is: hebben jullie tips van albums die zeker te beluisteren zijn omdat die een grote kans maken om jullie toplijst 2008 te halen? Ik zoek naar rock/pop/folk/indie. Laat jullie tips maar komen zou ik zeggen!

Songdog - A Wretched Sinner's Song?
Conor Oberst - Conor Oberst komt waarschijnlijk ook wel in m'n eindejaarslijstje maar dat is omdat ik niet veel uit 2008 ken...
Vind het ook een prima album hoor, daar niet van, kan je best proberen.

Ik vind Saturdays = Youth van M83 een van de betere albums van dit jaar. Een echte aanrader, hoewel dat wel meer in de electronic hoek ligt (maar toch met een erg poppy inslag).

Verder:

Earth - Bees Made Honey in the Lion's Skull (drone, post-rock)
North Mississippi Allstars - Hernando (bluesrock, southern rock)
Jack Bruce & Robin Trower - Seven Moons (bluesrock)
Triggerfinger - What Grabs Ya? (rock)

Iets anders, redelijk toegankelijk, om te proberen (wat zeker in mijn toplijst terug zal komen:)

Heidevolk - Walhalla Wacht (folk/pagan metal) Niet hard, juist erg vrolijk.
Genghis Tron - Boarding Up the House (electronic mathcore)
Joe Bonamassa - Live from Nowhere in Particular (blues)

Thanks Dexter. Ja M83 kende ik al en Triggerfinger ook. Ik zal Eart zeker eens checken, thanks!

Timesbold - Ill Seen Ill Sung

Bij Judas Priest - Nostradamus (2008):

Bulldozer schreef:
Dit album is mijn eerste kennismaking met Judas Priest. Ik vind het een indrukwekkende plaat. Bombastisch, soms snoeihard, dan weer symphonisch en dan weer duister. Zeer veelzijdig dus.
Ik begrijp uit de reacties op dit album dat de muziekstijl van dit album afwijkt van het vroegere werk van Judas Priest.
Ik kan daar geen oordeel over geven omdat ik andere albums simpelweg niet ken.
Maar dit album kan bij mij niet meer stuk.

Kan niet.

Als je dit album al goed vind... wat vind je dan van de onderstaande:

Painkiller van PAINKILLER (1990)
Turbo Lover van TURBO (1986)
Freewheel Burning (live) van DEFENDERD OF THE FAITH (1984)
Electric Eye (live) van SCREAMING FOR VENGEANCE (1982)
Desert Plains (live) van POINT OF ENTRY (1981)
Livin' After Midnight van BRITISH STEEL (1980)
Hell Bent For Leather (live 91) van KILLING MACHINE (1979)

Van de oudere albums (meer bluesrockachtig) zijn weinig links te vinden

Bedankt voor de links. Ik ga ermee aan de gang.

Bulldozer schreef:
Bedankt voor de links. Ik ga ermee aan de gang.

Beste beginners zijn:

- Als je metalliefhebber bent:
Painkiller
Defenders Of The Faith

- Als je rockliefhebber bent:
Screaming For Vengeance
Sad Wings Of Destiny

Maar alle andere albums ertussen staan ook prachtnummers op.

Nicci
Bij Steely Dan - Aja (1977):

ricardo schreef:
Ik had nog nooit van deze band gehoord, tot ik een berichtje las van Nicci bij het album Abbey Road van The Beatles over virtuoze muziek, prompt maar even wat nummers gedownload.

Dat ik nog eens mag meemaken dat iemand daadwerkelijk iets doet met mijn opmerkingen!

ik lees veel op mu.me en neem iedereen die een goede mening heeft positief of negatief dan ook heel serieus, want ik wil gewoon veel mooie muziek leren kennen, soms zit er ook gewoon rommel tussen voor mij, maar deze band is een heel goede tip van jou vind ik, nog meer goede tips over virtuoze muziek? volgens mij dan hoort King Crimson daar ook nog wel tussen, met Toto heb ik verder ook niet veel mee, maar daar ken ik ook niet veel van, ook nog goede Toto tips voor mij nog dan Nicci?

Ga voor Crimson!

En nee, mijn naam is niet Nicci.

Ik ga zo snel mijn enkel weer is genezen gelijk naar plato toe om te kijken of het live album B Boom van King Crimson nog te krijgen is, zo niet dan begin ik met In The Court Of The Crimson King of met Red, maar mijn voorkeur om met een band te beginnen ligt bijna altijd bij een live album, want dan weet je ook gelijk wat ze echt in huis hebben.

Ik ken B Boom niet, maar The Nightwatch is ook een hele goeie.

Larks'Tongues In Aspic, Starless And Bible Black, Lizard en (in iets mindere mate) In The Wake Of Poseidon zijn ook studio-aanraders.

We gaan hier trouwens vreselijk off-topic.

Nicci
@ricardo
de enige plaat van Toto die ik wel kan waarderen is Falling in Between of gewoon een verzamelaar. Ik heb niet zoveel met Toto, behalve dat het erg goede muzikanten zijn. King Crimson heeft inderdaad betere platen gemaakt.

Bij Kempi - Du Zoon (2008):

Biemo schreef:
Ja het is een mediahype met een slimme marketingcampagne. Nee, Kempi is zeker geen rolmodel. Maar ik vind dit wel één van de meest interessante Nederlandse hiphop-platen die er is. Prachtige beats, de originele flow van Kempi. Erg fijn om hard te draaien in de auto.

Check dan dit eerst:
Stropstrikkers:Kermis in de hell (2006)
Stropstrikkers:Donkere dagen (2007)
Opgezwolle: Spuugdingen p de mic(2001)
Opgezwolle: Vloeistof (2003)
Opgezwolle: Eigen wereld (2006)
Djiggy Dje: Noah's ark (2006)

En alles van 0118-Vier, natuurlijk .

Manu - De vloek op de overvloed
Typhoon - Tussen Licht & Lucht
Blaxtar - Ozmoses
Blaxtar - Chronoz Baal
Neo & Manu - Verwarring

Dan mogen die er ook wel bij als we het hebben over de meest interessante hip-hop platen.

Kill_illuminati schreef:

Check dan dit eerst:
Stropstrikkers:Kermis in de hell (2006)
Stropstrikkers:Donkere dagen (2007)
Opgezwolle: Spuugdingen p de mic(2001)
Opgezwolle: Vloeistof (2003)
Opgezwolle: Eigen wereld (2006)
Djiggy Dje: Noah's ark (2006)

Sterker nog, die staan gewoon bij me in de kast. En die vind ik (op de stropstrikkers na) ook allemaal te gek. En in dat rijtje zal Kempi wel niet thuis horen, maar toch... zo'n album als 'Du Zoon'... dat heb ik nog nooit eerder gehoord in Nederland. Sommige van de beats d'r op zijn echt prachtig. En van die flow kan ik ook erg genieten.

Het zal vast allemaal wat minder intelligent en hoogdravend zijn als de hiphop-movement uit Zwolle (mijn oude stadje). Maar er staan op deze plaat best wel veel goeie nummers. Luister eens naar het bombast van 'De Revolutie', het ultra-duistere 'LORD' of naar het einde van 'Dans met je moeder', een dikke partytrack.

Misschien op sommige nummers net ietsje teveel r&b-refreintjes, en ook dat gastoptreden van Rb djan is jammer (wat een lamme rapper vind ik dat). Maar dat mag de pret van de rest van de plaat niet drukken.

Pim Latuny
In Genres > Overigen > Tips voor interessante muziek!:

Ik ben de laaste tijd op zoek naar een beetje nieuwe muziek omdat ik al een jaar of wat dezelfde cd's draai en ik wil weer eens wat nieuws!

Mijn vraag is: hebben jullie tips voor mij? Ik vind echt heel veel leuk, van Oasis tot Aphex Twin, van The Mars Volta tot Nick Drake, van Interpol tot Sigur Ros en van Bonnie Prince Billy tot Arcade Fire

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Neem eens een kijkje in de top 10 van een gebruiker met gelijkaardige smaak en kies wat je nog niet kent uit om te leren kennen.

Relax
In Genres > Overigen > Nederlands:

Hallo, ik vraag me deze vraag nu al zolang af...

Bestaat er ook gewoon normaal NL muziek zoals Spinvis?

Want die hollands muziek zoals Joling en Jan Smit etc. dat is gewoon een Duits muziek genre bestempeld als hollands.

Ik word er een beetje gek van want het is niet om aan te horen.. Spinvis daarentegen wel.

luijsterburg
De Dijk??

Trockener Kecks??
De Kift??
Krang / Andre Manuel??

Stijn_Slayer
Tja Blof..

Heidevolk, Normaal is misschien de moeite waard alleen daar moet je van houden.

Meindert Talma

Gorki
Boudewijn de Groot
Herman van Veen
Ramses Shaffy
etc.

Harco
http://www.musicmeter.nl/album/104966

Die clip die lebowski hier postte, vind ik erg leuk.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:48 uur

geplaatst: vandaag om 01:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.