De Site / Gebruikers / Gebruikerstips
zoeken in:
0
geplaatst: 1 april 2010, 17:36 uur
Na zoektochten door diverse genres ben ik nu bij rock aangekomen. Een van de genres waarvan ik dacht het minst mee te hebben mede door hetgeen wat bij mij al bekend was.
The Who, verschrikkelijk. Evenals de Rolling Stones (Dat Rock & Roll gebeuren over het algemeen ) . Arctic Monkeys, Kings of Leon, Muse en andere bands die in het verlengde hiervan liggen, waar mijn vrienden allemaal gek op zijn, vind ik ook niet zo veel aan. Tot op een paar weken geleden was het enige positieve wat ik van het genre kon zeggen; Can, Pink Floyd en The Beatles in mindere mate (Soms iets te poppy).
Toen ontdekte ik de band Do Make Say Think, en dat vond ik erg leuk. Al snel kwam ik bij andere post-rock acts als GYBE, Explosions in the Sky, A Silver mt. Zion en Sigur Ròs. Dit beviel allemaal ook erg goed en Sigur Ròs heeft zelfs al een album mijn top 10 in gejaagd.
Nu ben ik op zoek naar misschien wat onbekendere (of bekendere maar bij mij onbekende) post-rock acts en andere rockalbums die mij misschien bevallen. Wie helpt mij?
The Who, verschrikkelijk. Evenals de Rolling Stones (Dat Rock & Roll gebeuren over het algemeen ) . Arctic Monkeys, Kings of Leon, Muse en andere bands die in het verlengde hiervan liggen, waar mijn vrienden allemaal gek op zijn, vind ik ook niet zo veel aan. Tot op een paar weken geleden was het enige positieve wat ik van het genre kon zeggen; Can, Pink Floyd en The Beatles in mindere mate (Soms iets te poppy).
Toen ontdekte ik de band Do Make Say Think, en dat vond ik erg leuk. Al snel kwam ik bij andere post-rock acts als GYBE, Explosions in the Sky, A Silver mt. Zion en Sigur Ròs. Dit beviel allemaal ook erg goed en Sigur Ròs heeft zelfs al een album mijn top 10 in gejaagd.
Nu ben ik op zoek naar misschien wat onbekendere (of bekendere maar bij mij onbekende) post-rock acts en andere rockalbums die mij misschien bevallen. Wie helpt mij?

0
geplaatst: 2 april 2010, 10:12 uur
Hmm, er staan zeker een paar hele leuke nummers op (Anthems For A Seventeen Year Old Girl
) maar ook een aantal nummers waar ik amper naar kan luisteren. Voornamelijk de zang is op deze nummers niet naar mijn smaak.
Maar zeker bedankt voor de tip
. Wellicht groeien de mindere nummers nog eens.
Heeft er iemand nog meer tips?
) maar ook een aantal nummers waar ik amper naar kan luisteren. Voornamelijk de zang is op deze nummers niet naar mijn smaak. Maar zeker bedankt voor de tip
. Wellicht groeien de mindere nummers nog eens. Heeft er iemand nog meer tips?

0
Lukk0
geplaatst: 2 april 2010, 13:06 uur
Ten eerste, Slint, vooral Spiderland, hoewel ik Tweez ook erg goed vind. Spiderland is niet echt post-rock zoals GYBE, het is veel kaler en ruwer en daardoor minder episch, maar het heeft wel die typische opbouw en uitspattingen. Tweez is iets meer punky.
Ten tweede, Talk Talk vanaf Spirit of Eden, heel mooi en hangt een klein beetje tussen Sigur Rós en GYBE in. Lange uitgesponnen nummers die iets lichter vallen dan Slint, is ook iets makkelijker denk ik.
Verder nog Tortoise, ik vind ze zelf niet zo heel goed, maar veel mensen vinden ze wel goed, dus ik neem maar aan dat ze het goed horen. Verder misschien nog Robert Wyatt (volgens last.fm progressive, beetje art-rock denk ik), het laatste album van Oneida (kun je ook over discussiëren waar het onder valt, is erg stevig, met drones, noise en een beetje normalere rock) en ook nog Low, dat is meer indie, maar ze willen ook nog wel eens lang uitgesponnen sferische nummers maken.
Ik hoop dat er wat voor je tussen zit
Ten tweede, Talk Talk vanaf Spirit of Eden, heel mooi en hangt een klein beetje tussen Sigur Rós en GYBE in. Lange uitgesponnen nummers die iets lichter vallen dan Slint, is ook iets makkelijker denk ik.
Verder nog Tortoise, ik vind ze zelf niet zo heel goed, maar veel mensen vinden ze wel goed, dus ik neem maar aan dat ze het goed horen. Verder misschien nog Robert Wyatt (volgens last.fm progressive, beetje art-rock denk ik), het laatste album van Oneida (kun je ook over discussiëren waar het onder valt, is erg stevig, met drones, noise en een beetje normalere rock) en ook nog Low, dat is meer indie, maar ze willen ook nog wel eens lang uitgesponnen sferische nummers maken.
Ik hoop dat er wat voor je tussen zit

0
geplaatst: 2 april 2010, 18:22 uur
Ah, daar kan ik zeker iets mee! Spiderland klinkt alvast zeer aardig. Thanks! 

0
geplaatst: 4 april 2010, 13:16 uur
In Genres > Electronic > Stijlen mixen:
Kameraad van mij draait Hardocre. Ikzelf draai niet maar we willen Hardcore gaan mixen met drum & bass.
Zat te denken aan Panacea, Limewax, DJ Hidden.
Iemand nog tips verder ???
Kameraad van mij draait Hardocre. Ikzelf draai niet maar we willen Hardcore gaan mixen met drum & bass.
Zat te denken aan Panacea, Limewax, DJ Hidden.
Iemand nog tips verder ???
0
geplaatst: 5 mei 2010, 18:20 uur
In Genres > Overigen > Rome total war muziek:
Hoewel Rome total war een computergame is vind ik toch dat hij geweldige muziek heeft.
YouTube - Rome Total War Music "Melee Cafe"
YouTube - Rome Total War Music ''Soldier's Chant''
Dit zijn enkele voorbeelden, maar ik ben opzoek naar meer gelijkaardige muziek. Zijn er artiesten die zo'n muziek maken, of moet ik verder kijken bij game en filmsoundtracks?
Hoewel Rome total war een computergame is vind ik toch dat hij geweldige muziek heeft.

YouTube - Rome Total War Music "Melee Cafe"
YouTube - Rome Total War Music ''Soldier's Chant''
Dit zijn enkele voorbeelden, maar ik ben opzoek naar meer gelijkaardige muziek. Zijn er artiesten die zo'n muziek maken, of moet ik verder kijken bij game en filmsoundtracks?

0
Father McKenzie
geplaatst: 9 mei 2010, 15:22 uur
Verdraaid uitgebreide site gevonden voor LIJSTJES-freaks, check je eigen smaak of toets hem aan deze lijstjes op de website;
DigitalDreamDoor Main Music Page - digitaldreamdoor.nutsie.com
DigitalDreamDoor Main Music Page - digitaldreamdoor.nutsie.com
0
Father McKenzie
geplaatst: 9 mei 2010, 15:24 uur
Hun lijstje met de beste rocksongs ever is redelijk fantastisch hoor;
TOP 100 ROCK SONGS (music playlist) Music, songs, ringtones, MP3s, lyrics, CDs and playlists collections. Listen now - - nuTsie.com
TOP 100 ROCK SONGS (music playlist) Music, songs, ringtones, MP3s, lyrics, CDs and playlists collections. Listen now - - nuTsie.com
0
geplaatst: 9 mei 2010, 20:34 uur
Euh. Nee.
Vrijwel een standaardlijstje zoals ze elke kerst op verschillende radiostations worden uitgezonden. Niks spannends aan.
Vrijwel een standaardlijstje zoals ze elke kerst op verschillende radiostations worden uitgezonden. Niks spannends aan.
0
Lukk0
geplaatst: 10 mei 2010, 18:39 uur
Ik heb ook even gekeken. Het aantal nummers dat in een top 500 zou komen die ik zou moeten maken is, euh, nul. Redelijk dramatisch lijstje dus 

0
geplaatst: 10 mei 2010, 18:43 uur
Dat vind ik zelf dan weer wat overdreven. Het is superstandaard, akkoord, maar er staan heus wel wat sterke nummers tussen.
0
Father McKenzie
geplaatst: 10 mei 2010, 18:54 uur
Lukk0 schreef:
Ik heb ook even gekeken. Het aantal nummers dat in een top 500 zou komen die ik zou moeten maken is, euh, nul. Redelijk dramatisch lijstje dus
Tja, mijn smaak is redelijk middle of the road, zelfs op rockgebied, ik wil niet persé de alternatiefste zijn om onbeluisterbare nummers te gaan verzamelen hahahahahaha!
0
Lukk0
geplaatst: 10 mei 2010, 20:32 uur
Ik stel hem natuurlijk wel erg scherp, maar ik vind het lijstje in elk geval niet echt representatief voor zestig jaar rock. Ik kan moeilijk zeggen dat het voor het grootste gedeelte geen goede nummers nummers zijn. Ik mis alleen muziek van na 1995, ik zie helemaal geen Sonic Youth of iets uit die richting, het is vooral rock uit de jaren zestig en zeventig die inderdaad erg richting jouw smaak gaat. Die smaak deel ik alleen niet, dus dan is het begrijpelijk dat we het hier niet over eens zijn 

0
geplaatst: 10 mei 2010, 20:56 uur
Zo juist de Top 100 rock songs bekeken. Ik kan mij voorstellen dat een zeventienjarige er betrekkelijk weinig van zijn gading in zal vinden. Zo stamt het jongste nummer in die top 10 uit de zeventiger jaren. Dat is al ver voor zijn tijd om over de rest dus maar te zwijgen...
Er is geen enkele , door anderen samengestelde lijst te vinden ,die compleet aan iemands voorkeuren voldoet.
In de Top 100 Rock Songs vind ik overwegend nummers die zich ruimschoots hebben bewezen als klassiekers. Wat ik bijzonder toejuich is dat er een terechte en zeer belangrijke plaats wordt ingeruimd voor de ' rockroots' songs uit de jaren vijftig. Iets wat je tegenwoordig zelden meer aantreft in de talloze in omloop zijnde lijstjes . Zo standaard is de lijst dus niet .
Bedankt , Father , voor deze interessante link !
Er is geen enkele , door anderen samengestelde lijst te vinden ,die compleet aan iemands voorkeuren voldoet.
In de Top 100 Rock Songs vind ik overwegend nummers die zich ruimschoots hebben bewezen als klassiekers. Wat ik bijzonder toejuich is dat er een terechte en zeer belangrijke plaats wordt ingeruimd voor de ' rockroots' songs uit de jaren vijftig. Iets wat je tegenwoordig zelden meer aantreft in de talloze in omloop zijnde lijstjes . Zo standaard is de lijst dus niet .
Bedankt , Father , voor deze interessante link !
0
geplaatst: 10 mei 2010, 21:06 uur
Het zijn overwegend songs uit de jaren '60 en '70 maar het is wel een zéér sterke lijst met vrijwel allemaal klassiekers. Voor de jongeren kan dit ook leerrijk zijn.
0
geplaatst: 10 mei 2010, 21:14 uur
Fantastisch zeg : Joe Turner op 40 ! Met die jongens ( samenstellers) kan ik praten . Eindelijk gerechtigheid !
0
Father McKenzie
geplaatst: 10 mei 2010, 21:24 uur
De eer komt mij niet toe, maar die webstek, uiteraard, ik heb hem gewoon al slurfend gevonden met mijn muziekslurfje.... 
Maar ik vind hem ook redelijk interessant.
Bij de allerbeste gitaristen - alle genres - moet je echt eens gaan kijken, Jimi Hendrix niet eens op één, en iemand op één waarvan ik in elk geval niet gehoord heb. Een klassieke gitarist, dat bewijst mijn gebrekkige kennis van de klassieke muziek en haar muzikanten, natuurlijk;
100 Greatest Guitarists (All Genres) - digitaldreamdoor.nutsie.com
Bij enkel de rockgitaristen ben ik redelijk tevreden, mijn favoriete snaarwonders vind ik makkelijk en vlug terug....

Maar ik vind hem ook redelijk interessant.
Bij de allerbeste gitaristen - alle genres - moet je echt eens gaan kijken, Jimi Hendrix niet eens op één, en iemand op één waarvan ik in elk geval niet gehoord heb. Een klassieke gitarist, dat bewijst mijn gebrekkige kennis van de klassieke muziek en haar muzikanten, natuurlijk;
Bij enkel de rockgitaristen ben ik redelijk tevreden, mijn favoriete snaarwonders vind ik makkelijk en vlug terug....

0
geplaatst: 10 mei 2010, 21:38 uur
Oei , Oei Father toch....nog nooit van Segovia gehoord ?????
Grapje zeker ! Nou ja , je bent eventueel nog jong genoeg om er wat bij te leren
Grapje zeker ! Nou ja , je bent eventueel nog jong genoeg om er wat bij te leren

0
Father McKenzie
geplaatst: 11 mei 2010, 04:56 uur
Het is de allereerste keer dat ik die naam hoor vallen, echt nog nooit van gehoord. Wel al van Koos Albers, maar da's helaas geen geschoolde gitarist.... 
Neen, echt niet, en ik was de naam al terug vergeten, tja..... je kunt niet van alle markten thuis zijn, hé?

Neen, echt niet, en ik was de naam al terug vergeten, tja..... je kunt niet van alle markten thuis zijn, hé?

0
geplaatst: 11 mei 2010, 10:39 uur
George schreef:
Oei , Oei Father toch....nog nooit van Segovia gehoord ?????
Nou ik had er ook nog nooit van gehoord. Dat zal dan wel dom zijn. Bij een quiz met 4 mogelijke antwoorden had ik waarschijnlijk gekozen hebben voor een wijnsoort of een plaatsje in de Balkan. Maar George, vanaf nu zal de naam Segovia forever in mijn systeem zitten. Segovia-gitarist. "live" zullen we hem helaas niet meer kunnen bewonderen. Jammer!!!Oei , Oei Father toch....nog nooit van Segovia gehoord ?????
0
geplaatst: 11 mei 2010, 12:27 uur
Father McKenzie schreef:
Waar in Allah's naam is Zappa gebleven in deze lijst ???
Afgezien van deze grove schending is dit een alleraardigste lijst, waarvoor hulde !
Eindelijk eens een lijst waar al die gedoodverfde namen niet de boventoon voeren, maar ook eens (voor velen althans) bijna vergeten gitaristen in zo ongeveer elk genre wat er maar denkbaar is.
Jimi hoeft niet altijd maar standaard op 1 geprojecteerd te worden, zo ongelooflijk fenomenaal was de beste man nou ook weer niet mijn inziens.
0
geplaatst: 11 mei 2010, 13:19 uur
Zou ik die lijst integraal - Top 100 Rock Songs, met op 1 heel verrassend, Stairway... - draaien vrees ik dat mijn lief grond ziet om mij eruit te zetten. Zoiets is niet letterlijk in een contract vastgelegd, maar ik heb haar (ze is ietsje jonger dan) vaak genoeg gevraagd mij maar af te danken mocht ik neigingen naar oubollige muziek (te veel OLM - daarom staat die ook op mijn werkkamer) dan wel wansmaak gaan vertonen.
Bovendien kan zoiets niet vandaag, want de vuilnismannen staken nog.
Bovendien kan zoiets niet vandaag, want de vuilnismannen staken nog.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 mei 2010, 14:18 uur
Chet Atkins boven Hendrix 
All genres ammehoela. Geen enkele metalgitarist, terwijl daar juist enkele van de allerbeste gitaristen in rondlopen....

All genres ammehoela. Geen enkele metalgitarist, terwijl daar juist enkele van de allerbeste gitaristen in rondlopen....
0
geplaatst: 23 mei 2010, 08:46 uur
Ja, Stijn, daarom ik lijstjes met een korrel en dikwijls een kilo zout
0
Father McKenzie
geplaatst: 23 mei 2010, 09:10 uur
@ Stalin; ik vind het ook totaal niet kunnen dat men Zappa zo maar over het hoofd gezien heeft.... 

0
geplaatst: 2 september 2010, 19:15 uur
In Genres > Rock > Donkere oosterse rockalbum?:
Hallo een vraagje, wie kent hier een donkere rockalbum met oosterse invloeden?
Dat lijkt mij de coolste plaat ooit te zijn mits goed uitgewerkt.
Hallo een vraagje, wie kent hier een donkere rockalbum met oosterse invloeden?
Dat lijkt mij de coolste plaat ooit te zijn mits goed uitgewerkt.
0
geplaatst: 2 september 2010, 19:43 uur
Misterfool schreef:
De Site >> Gebruikers >> Gebruikerstips
hier krijg je vast en zeker meer reacties
De Site >> Gebruikers >> Gebruikerstips
hier krijg je vast en zeker meer reacties
Topic verplaatst.
0
geplaatst: 18 maart 2012, 21:46 uur
In De Site > Algemeen > Mijlpalen op musicmeter:
Ik zit bijna aan dezelfde mijlpaal, alleen 1960 en 1961 ontbreken hier nog. Nog tips voor die jaren voor iemand die niet van jazz houdt? (met uitzondering dan van wat "vocal jazz" op z'n tijd).
herman schreef:
Door mijn stem op John Coltrane's Giant Steps heb ik voor het eerst op een album uit 1960 gestemd. Nu heb ik op albums uit alle jaren van 1954 t/m 2012 gestemd.
Door mijn stem op John Coltrane's Giant Steps heb ik voor het eerst op een album uit 1960 gestemd. Nu heb ik op albums uit alle jaren van 1954 t/m 2012 gestemd.
Ik zit bijna aan dezelfde mijlpaal, alleen 1960 en 1961 ontbreken hier nog. Nog tips voor die jaren voor iemand die niet van jazz houdt? (met uitzondering dan van wat "vocal jazz" op z'n tijd).
* denotes required fields.