De Site / Gebruikers / Gebruikerstips
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2006, 20:40 uur
Faf Larage - la legende des deux lames
DJ Kheops - Fils du dragon
Fonky family - cherce pas a comprendre
Freeman - le dernier coup
Arabic rai - oran marseille
Iam - L'aimant
Akhenaton - c'est ca mon frere
Arsenik - Jour 2 Tonnere
Booba - etroite surveillance
K rhyme e.a. - le reour de shitsquad
Disziz le peste - gnibi
Def bond - hiphop marsaillais
3ieme oeil - scrute le terrain
Lunatic - la lettre
Ministre AM - brigitte femme de
MC Solaar - Armand est mort
Project factory X - entre deux mondes
Shurik'n - Ou je vis
Starflam - mentalite d'un resquilleur
NTM - on est encore la
Sens Unik - Le 5ieme sense
Oxmo Pucino - hitman
Manau - L'histoire ..
Word Play ik heb alles al uit die hoek...geniaal inderdaad
DJ Kheops - Fils du dragon
Fonky family - cherce pas a comprendre
Freeman - le dernier coup
Arabic rai - oran marseille
Iam - L'aimant
Akhenaton - c'est ca mon frere
Arsenik - Jour 2 Tonnere
Booba - etroite surveillance
K rhyme e.a. - le reour de shitsquad
Disziz le peste - gnibi
Def bond - hiphop marsaillais
3ieme oeil - scrute le terrain
Lunatic - la lettre
Ministre AM - brigitte femme de
MC Solaar - Armand est mort
Project factory X - entre deux mondes
Shurik'n - Ou je vis
Starflam - mentalite d'un resquilleur
NTM - on est encore la
Sens Unik - Le 5ieme sense
Oxmo Pucino - hitman
Manau - L'histoire ..
Word Play ik heb alles al uit die hoek...geniaal inderdaad
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 11:42 uur
Die beat van Ou je vis komt ook voor in Marseille La nuit (Iam), die ik eigenlijk een tikkeltje beter vind.
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 16:19 uur
FunkyMonk schreef:
Die beat van Ou je vis komt ook voor in Marseille La nuit (Iam), die ik eigenlijk een tikkeltje beter vind.
Ik vind de tekst in ou je vis dan weer beter, dat was ook een reden om hem er bij te zetten.

0
geplaatst: 27 oktober 2006, 03:52 uur
geweldige artiest
Mama Lova, Black Mafia en J'ai mal au mic; zeker de moeite! hij heeft een zeer interesaante style; heel duister..bevalt me wel!
0
geplaatst: 14 november 2006, 20:35 uur
Kan iemand me helpen met het volgende:
Ik zoek een paar lines van Franse rap over Sarkozy. Het liefst vertaald in het Nederlands en met de artiest erbij
Alvast bedankt!
Ik zoek een paar lines van Franse rap over Sarkozy. Het liefst vertaald in het Nederlands en met de artiest erbij

Alvast bedankt!
0
geplaatst: 15 november 2006, 19:27 uur
Public Enemies schreef:
Alvast bedankt!

Alvast bedankt!
Op het laatste album van Sinik (sang froid) de track :sarcozic.
Vertalen zou ik kunnen doen maar dan neem ik te veel van je huiswerk voor m'n rekening.

0
geplaatst: 14 november 2007, 14:06 uur
1. Freeman – fils du dragon
2. Supreme NTM – Le monde
3. Koma – depuis la nuit de temps
4. Starflam – mentalite de resquilleur
5. Akro – bitches from Brussels
6. Akhentahon – cést ca mon frere
7. Cheb Kaled & Iam – Oran Marseille
8. Arsenik – Jour 2 Tonnere
9. Fonky Family – Mystere et suspence
10. Baloji – tout ceci ne rendra le Congo
11. K. Rhyme le Roi & Freeman – la pression
12. Mombi & Akhenathon & Def Bond – Sauver tonton
13. Le venin – je touche le bois
14. FF & 3ieme Oeil & Akhenaton & Freeman – le retour du shit squad
15. Def Bond – Chinese connection
16. Fabe – rien ne stoppe mon avancee
17. Factor X – etends mes regrets
18. Faf Larage – Delires en vrac
19. Faby & Freeman – L’histoire n’est jamais faite
20. Ghetto prodige – la langue de la rue
21. Disziz le peste – gnibi
22. Lunatic – L’effort de paix
23. Ministre AMER – Brigitte femme de…
24. Sens unik – le film de ta propre vie
25. Manau – l’avenir est une longue passee
26. Diferent Teep – respect
27. Ideal J – sur violent breakbeats
28. KDD – une princesse est morte
29. DJ Kheops – Pour mes gens
30. Mafia K1 Fry – on debarque
31. Mafia Underground – Le Show
32. Mr R – R le missionaire
33. Rocca – entre deux mondes
34. TTC – des pauvres riches
35. Stomy Bugsby – le playboy de sarcelles
36. Hifi – Warrior
37. X-men – time bomb explose
38. 3ieme Oeil – je scrute le terrain
39. Shurik’n – reves
40. Oxmo Puchino – la lettre, tant de choses a dire
41. Booba – etroite surveillance
42. alliance ethnik – le playback
43. sniper – graver dans la roche
44. Iam – l’aimant
45. MC Solaar & Guru – le bien le mal
46. Rohff – Rohff vs l’etat (part deux)
47. scez – dans les yeux
48. Saian supa crew – angela
49. sinik – autodestruction
50. Diam & sinik – on dit
---------------------------------------------
Verder hier nog interesse voor Franse Hip Hop?
2. Supreme NTM – Le monde
3. Koma – depuis la nuit de temps
4. Starflam – mentalite de resquilleur
5. Akro – bitches from Brussels
6. Akhentahon – cést ca mon frere
7. Cheb Kaled & Iam – Oran Marseille
8. Arsenik – Jour 2 Tonnere
9. Fonky Family – Mystere et suspence
10. Baloji – tout ceci ne rendra le Congo
11. K. Rhyme le Roi & Freeman – la pression
12. Mombi & Akhenathon & Def Bond – Sauver tonton
13. Le venin – je touche le bois
14. FF & 3ieme Oeil & Akhenaton & Freeman – le retour du shit squad
15. Def Bond – Chinese connection
16. Fabe – rien ne stoppe mon avancee
17. Factor X – etends mes regrets
18. Faf Larage – Delires en vrac
19. Faby & Freeman – L’histoire n’est jamais faite
20. Ghetto prodige – la langue de la rue
21. Disziz le peste – gnibi
22. Lunatic – L’effort de paix
23. Ministre AMER – Brigitte femme de…
24. Sens unik – le film de ta propre vie
25. Manau – l’avenir est une longue passee
26. Diferent Teep – respect
27. Ideal J – sur violent breakbeats
28. KDD – une princesse est morte
29. DJ Kheops – Pour mes gens
30. Mafia K1 Fry – on debarque
31. Mafia Underground – Le Show
32. Mr R – R le missionaire
33. Rocca – entre deux mondes
34. TTC – des pauvres riches
35. Stomy Bugsby – le playboy de sarcelles
36. Hifi – Warrior
37. X-men – time bomb explose
38. 3ieme Oeil – je scrute le terrain
39. Shurik’n – reves
40. Oxmo Puchino – la lettre, tant de choses a dire
41. Booba – etroite surveillance
42. alliance ethnik – le playback
43. sniper – graver dans la roche
44. Iam – l’aimant
45. MC Solaar & Guru – le bien le mal
46. Rohff – Rohff vs l’etat (part deux)
47. scez – dans les yeux
48. Saian supa crew – angela
49. sinik – autodestruction
50. Diam & sinik – on dit
---------------------------------------------
Verder hier nog interesse voor Franse Hip Hop?
0
geplaatst: 14 november 2007, 15:13 uur
Lyrics zijn zo belangrijk voor mij bij hip-hop, en Frans kan ik (nog) niet zo heel goed verstaan dus heb ik gelijk een stuk minder interesse in Franse Hip-Hop. Verder ken ik eigenlijk alleen maar IAM die wel paar dope nummers hebben en die gast op Lifesaver van Guru 

0
geplaatst: 14 november 2007, 22:11 uur
Ik luister het af en toe. Mijn Franse taalvaardigheid was op de middelbare school al bedroevend, en nu 2,5 jaar later is het helemaal bagger. Verstaan doe ik het dus niet. De beats zijn vaak wel meer dan aardig, en ook hebben die MC's over het algemeen wel een lekker stemgeluid. Het taaltje zelf is opzich ook niet beroerd om aan te horen. Album wat ik op dit moment af en toe draai is Hocus Pocus - Place 54.
0
geplaatst: 15 november 2007, 15:10 uur
zuigt behoorlijk. Versta t niet en vind het een afgrijselike taal.
Ging ooit in Slaou stappen was er Franse Hip HOp avond, bah bah wat erg zeg.
Ging ooit in Slaou stappen was er Franse Hip HOp avond, bah bah wat erg zeg.
0
geplaatst: 15 november 2007, 15:50 uur
Nee bedankt dat is een zinnige bijdrage aan deze topic.
Op een avondje Salou krijg je natuurlijk ook precies de afspiegeling van wat Franse HipHop inhoudt.
Op een avondje Salou krijg je natuurlijk ook precies de afspiegeling van wat Franse HipHop inhoudt.
0
rico-bballer
geplaatst: 15 november 2007, 16:31 uur
Salou is ook echt De stad van de hiphop. Ik ben trouwens ook niet van de franse rap simpelweg omdat ik het niet versta, daarbuiten is het nog wel gruwelijk rauw en vers daar de sfeer van het nummer kan je echt proeven zonder iets te verstaan.
0
geplaatst: 15 november 2007, 20:07 uur
Check de clip, van IAM - Petite Frere, geweldige clip + nr, ook al versta ik er weinig van:
YouTube - IAM petit frere
Het zou goed kunnen dat ie al eerder is gepost bij videos-topic, maartoch ik moest het ff kwijt:p
YouTube - IAM petit frere
Het zou goed kunnen dat ie al eerder is gepost bij videos-topic, maartoch ik moest het ff kwijt:p
0
geplaatst: 15 november 2007, 22:26 uur
Beste Franse Rap:
1. Soon E Mc: 'A Tout..............Point De Vue' is echt SUPERB!
2. MC Solaar
1. Soon E Mc: 'A Tout..............Point De Vue' is echt SUPERB!
2. MC Solaar
0
geplaatst: 16 november 2007, 10:54 uur
Dat is inderdaad een heerlijk album die eerste!
Mocht je nog aanraders hebben dan hoor ik het graag.
Mocht je nog aanraders hebben dan hoor ik het graag.
0
geplaatst: 16 november 2007, 15:26 uur
Het enige Franse rapnummer dat ik ken is (hoe kan het ook anders
) Manau - La Tribu De Dana. Maar ik ben niet echt van plan het te gaan checken want ik versta er toch geen ene zak van (ondanks dat ik het 3 jaar op school heb gehad).
Wat ik mij afvraag is: kan iedereen die Franse rap luistert er iets van verstaan of boeien de lyrics je gewoon niet?
) Manau - La Tribu De Dana. Maar ik ben niet echt van plan het te gaan checken want ik versta er toch geen ene zak van (ondanks dat ik het 3 jaar op school heb gehad). Wat ik mij afvraag is: kan iedereen die Franse rap luistert er iets van verstaan of boeien de lyrics je gewoon niet?
0
geplaatst: 16 november 2007, 23:25 uur
Ik kan aardig Frans maar je verstaat natuurlijk nooit alles. Tribu de dana kent iedereen maar vind ik persoonlijk een aardig overroepen nummer. Franse HipHop heeft zoveel. Maar voor Franse HipHop geldt hetzelfde als voor UK hiphop. Je hebt vaardige DJ's je hebt prima MC's je hebt een taal die prima flowt. Maar over het algemeen laten heel veel hiphopfans het links liggen omdat ze denken dat het niet in hun straatje past.
Persoonlijk vind ik dat jammer omdat als je het mensen laat horen ze meestal wel enthousiast zijn maar ze zich er eigenlijk nooit in verdiepen.
Persoonlijk vind ik dat jammer omdat als je het mensen laat horen ze meestal wel enthousiast zijn maar ze zich er eigenlijk nooit in verdiepen.
0
Social_Mask
geplaatst: 16 november 2007, 23:32 uur
Ik ben ooit begonnen aan IAM, een tijdje geleden. Begreep er werkelijk niks van
Maar de rappers opzich boeiden mij ook niet, ben dan ook niet verder gaan zoeken.
Maar de rappers opzich boeiden mij ook niet, ben dan ook niet verder gaan zoeken.
0
haveman
geplaatst: 28 februari 2008, 14:57 uur
In De Site > Algemeen > Tips voor een genre geven:
Ik ben in de ban van groepen met zowel mannelijke als vrouwelijke vocals zoals Pixies en The Velvet Underground.
Iemand tips??????
Ik ben in de ban van groepen met zowel mannelijke als vrouwelijke vocals zoals Pixies en The Velvet Underground.
Iemand tips??????
0
geplaatst: 28 februari 2008, 15:35 uur
Hij geeft Daydream Nation een 2, dus dat lijkt me geen goede tip.
0
geplaatst: 1 maart 2008, 13:44 uur
HammerHead schreef:
Dan geef ik hem de tip die toch maar eens goed te luisteren, overeenkomsten met Pixies en Velvet Underground zijn niet heel moeilijk te vinden.
0
Guardian of Isis
geplaatst: 8 juli 2008, 00:36 uur
In De Site > Gebruikers > Hoe stellen jullie je top 10 samen?:
AGE: Ik zou de albums Ænima en Lateralus van Tool toch 's een aantal luisterbeurten gunnen als ik jou was. Ik ken ze nog niet al te lang, maar het is zeer complexe muziek met verschillende lagen die zich pas prijsgeven na de platen meerdere keren beluisterd te hebben. Pas dan begin je het echt goed te vinden - zoals bij mij de ervaring was.
AGE: Ik zou de albums Ænima en Lateralus van Tool toch 's een aantal luisterbeurten gunnen als ik jou was. Ik ken ze nog niet al te lang, maar het is zeer complexe muziek met verschillende lagen die zich pas prijsgeven na de platen meerdere keren beluisterd te hebben. Pas dan begin je het echt goed te vinden - zoals bij mij de ervaring was.
0
geplaatst: 8 juli 2008, 01:12 uur
Guardian of Isis schreef:
Ik wacht daar liever nog een jaar of 25 mee.
Wanneer Tool dan 10 jaar gesplit is of wanneer de helft omvergeschoten is/of een vliegtuigcrash ofzo.

Dan heb ik weer iets om op te mokkeren: "had ik maar naar dinges geluisterd en die Tool albums in 2008 geprobeerd".
Kan ik er dan wel aan doen. Nu kan ik er niet aan doen dat ik te laat geboren ben

Ik zal je raad (misschien wel eens) opvolgen.
Tkan wel nog een tijdje duren. Ik wou net wat andere heavy artiesten uitproberen en me verder in verdiepen die me zeer interesant leken (Saxon, Dio, Rainbow en dergelijke oerdegelijke zooi van 20-30 jaar geleden)
0
Guardian of Isis
geplaatst: 8 juli 2008, 01:32 uur
Dus je muziek moet 20 jaar oud zijn om die te kunnen appreciëren? Vreemde logica, moet ik zeggen. 
Saxon is ook sterke NWOBHM met persoonlijkheid. Geen Top 10-materiaal (daarvoor is het niet speciaal genoeg meer), maar toch een genot om te beluisteren. Heb ze op Graspop gezien; hoewel ze niet meer van de jongste zijn, was het een machtig optreden. Hier een greep uit het beste van Saxon's vroeger materiaal:
Motorcycle Man (live bij gebrek aan studio-versie op YouTube)
747 (Strangers in the Night)
Heavy Metal Thunder
Dallas 1 PM
Princess of the Night
Crusader
Enjoy, voor we te off-topic gaan!

Saxon is ook sterke NWOBHM met persoonlijkheid. Geen Top 10-materiaal (daarvoor is het niet speciaal genoeg meer), maar toch een genot om te beluisteren. Heb ze op Graspop gezien; hoewel ze niet meer van de jongste zijn, was het een machtig optreden. Hier een greep uit het beste van Saxon's vroeger materiaal:
Heavy Metal Thunder
Dallas 1 PM
Princess of the Night
Crusader

0
geplaatst: 8 juli 2008, 01:44 uur
Onderhond schreef:
Lijkt wel of je op zoek bent naar huis, tuin- en keukentips, type "met welk album krijg ik nu best die mollen uit m'n tuin"
(quote)
Lijkt wel of je op zoek bent naar huis, tuin- en keukentips, type "met welk album krijg ik nu best die mollen uit m'n tuin"

Eener welk Grindcore album.
Daarmee verjaag je zelf de wildste beesten

0
geplaatst: 8 juli 2008, 01:51 uur
Dus je muziek moet 20 jaar oud zijn om die te kunnen appreciëren? Vreemde logica, moet ik zeggen.
Heavy Metal Thunder
Dallas 1 PM
Princess of the Night
Crusader

Heavy Metal Thunder
Dallas 1 PM
Princess of the Night
Crusader

Ik ken wel enkele nummers van Saxon al een tijdje. Maar hele albums niet hoor.
En dat van 'geen top 10 matriaal' dacht ik ook van Mercyful Fate. Even dat kleine bandje leren kennen, vooral bekend van de Metallica op garage inc. Dacht ik toen.
Zeer fout weet ik nu. Met Melissa hadden ze in 1983 in verschillende Europese landen (Holland, Denmark) een top 1 in de album charts. Twas dan natuurlijk een Deense band.
Dag van vandaag nog steeds de fuckin' beste band wat het Europese continent ooit voort gebracht heeft.

COME TO THE SABBATH

Edit: LOL !
Ik ben op Youtube bekend om nummers van (minder bekende) bands te uploaden. Dat nummer, 'princess of the night' is een van mijn nummers
(ik ben BGF324 op Youtube). Wat een toeval zeg
0
Guardian of Isis
geplaatst: 9 juli 2008, 01:23 uur
Nou ja, Saxon heeft ook wel wat mindere nummers, maar over het algemeen zijn hun albums toch zeer goed te pruimen. Vooral de energie van hun samenspel en de kracht van Byford's stem (ook als je hem live hebt gezien) zijn om van te genieten. Ik denk gewoon dat het niet iedereen genoeg aanspreekt.
Dat nummer is trouwens ook vet - enkel de nogal pieperige zang van King Diamond (en over het algemeen zijn persona) spreekt mij niet aan. Maargoed, in de metal moet je alles een kans geven om te groeien; zo waarschijnlijk ook met de muziek van Mercyful Fate.
Dat nummer is trouwens ook vet - enkel de nogal pieperige zang van King Diamond (en over het algemeen zijn persona) spreekt mij niet aan. Maargoed, in de metal moet je alles een kans geven om te groeien; zo waarschijnlijk ook met de muziek van Mercyful Fate.

0
geplaatst: 9 juli 2008, 01:46 uur
Nou ja, Saxon heeft ook wel wat mindere nummers, maar over het algemeen zijn hun albums toch zeer goed te pruimen. Vooral de energie van hun samenspel en de kracht van Byford's stem (ook als je hem live hebt gezien) zijn om van te genieten. Ik denk gewoon dat het niet iedereen genoeg aanspreekt.

- nauwja, King diamond is niet zo'n geflipte Satanistische ziel zoals iedereen denkt dat ie is op het eerste zicht.

In de eerste plaats is ie een kranige 50iger die elke 2-3 jaar nog steeds een album uit brengt dat toch steeds wel de moeite waard is
(net dezelfde opmerking voor Motörhead: het steeds snor, en verassingen met experimentele synths of WTF dan ook moet je niet verwachten) 
In eerste instantie zijn de nummers van King Diamond en Mercyful Fate ook geniaal vanwege het muzikale aspect.
Een orgasme voor het oor. Neem nu Satan's fall. Echt onovertroffen. 16 verschillende riffs en een hoop solo's (Hank Shermann heeft er enkele slapeloze nachten aan geschreven)
Moest je ooit eens tijd hebben moet je de 2 eerste Mercyful Fate albums eens chekken.

- Saxon. Ik heb eigenlijk 2 LP's besteld/ga ik bestellen. Ken wel hier en daar wat nummers maar wil eigenlijk hele albums leren kennen (omdat de nummers me wel aanspreken). Daarnaast zijn er zo nog enkele bands die op mijn "in progress" lijst staan en die ik graag deze zomer zou willen ontdekken.

- Tool zal ik wel eens meepikken wanneer hun volgende album uit komt. Doe ik veel bij artiesten die me aangeraden zijn of me aanspreken: ze leren kennen als ze een nieuw album releasen.

- Momenteel ben ik alles rond DIO aan het uitpluizen.

Bij mij gaat dat zo snel niet. Ik kan natuurlijk met limewire alles van DIO op een dag binnen halen, maar zo ben ik niet.
Een artiest leren kennen duurt bij mij maanden.
Nu en dan er eens een CD van bestellen. 2de hands LP's opkopen, en nu en dan eens eentje downloaden als ik de curieuziteit niet kan bedwingen.

Nauwja, je hoort er nog van...
* denotes required fields.