MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Gebruikerstips

zoeken in:
sxesven
Deze natuurlijk!

Bedankt voor de tips, als er nog andere tips zijn die zijn altijd welkom....

Yann Samsa
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Top 10 favoriete artiesten:

@ ricardo

Dankje, jouw lijstje is ook om bij te watertanden

Van Zappa ken ik alleen nog maar SheikYerbouti en The Best Of.
En daarop gebasseerd was het net niet genoeg voor de top20 blijkbaar:p
Maar zal me wel eens verder verdiepen in hem.
Te beginnen met Hot Rats / Zoot Allures. Want het blijft prachtige muziek.

Hetzelfde met Tool, Tangerine Dream en Rory Gallagher
: Ken al enkele songs, in Rory's geval een cd (Irish Tour).
En wat ik ervan gehoord heb =
Ik moet me alleen nog eens verder verdiepen erin, maar ze zullen zeker stijgen.

Enkele andere door jou genoemde bands doen me niets (meer)
vb: The Rolling Stones, AC/DC,...

Lukk0
Ik zou eerder beginnen met een verzameling live-albums. You Can't Do That On Stage Anymore Vol. 2 en 6 zijn echte aanraders, evenals Imaginary Diseases. Qua studioalbums zijn Apostrophe en inderdaad ook Hot Rats erg goed, maar het echte Zappa gevoel komt live toch veruit het best tot uiting.

Yann Samsa
@ Lukk0

Dankje voor de tip!

ps: de reden waarom ik Zoot Allures als eerste onder handen wou nemen is omdat het, naar het schijnt, de meest gitaargerichte plaat is van Zappa.
En dat heeft me altijd het meeste aangetrokken tot hem.
Ook het experimenteren en de sarcastische humor, maar nog het meeste vanal z'n warme manier van gitaarspelen

Als je een gitaargericht album van Zappa wilt hebben, zou ik voor Chungás Revenge kiezen, want daar komt zijn gitaar wel erg goed en freaky uit de verf. Ook heeft hij 3 volledige gitaaralbums uitgebracht die super zijn Shut Up And Play Yer Guitar, Guitar en Trance Fusion.

Van de You Can't Do That On Stage Anymore delen zijn deel 2 ( van een volledig concert) deel 3 en 4 mijns inziens de beste keuze. Deel 1 en 6 zijn ook goed, maar wat minder toegangkelijk. Ook zijn de albums Lather en de live albums Zappa New York en make A Jazz Noise Here enorm aan te bevelen. Het is een lange maar erg mooie ontdekkingsreis met Zappa, maar meer dan de moeite waard.

Yann Samsa
Ik zal het onthouden, merci voor de tip!

Ik heb op mijn verjaardag nogal wat entertainmentbonnen gekregen en die ga ik binnenkort (gedeeltelijk) verzilveren. Heeft iemand misschien tips voor mij?

Ik ben benieuwd.

In Genres > Electronic > Electronic/Rock:

Ik ben een beetje op zoek naar bands/albums die rock met electronica combineren of omgekeerd. Een beetje zoals Alabama 3 (van oa the sopranos theme) dat doet of bijvoorbeeld zoals Aerodynamic van Daft Punk, waar je opeens een gitaarsolo hoort. Heeft iemand hierin tips? Alvast bedankt.

Cut Copy (In Ghost Colours)

MrGuitar240
In Muziek > Algemeen > Welke albums ga ik kopen???:

Hallo allemaal ! Ik ga vandaag naar de grote muziekzaak SOUNDS in Venlo en wil wat Classic albums meenemen die ik nog niet heb maar die wel verplicht zijn . Ik had al wat titels in mn hoofd: (sla niet dat ik ze al niet heb )

-Bruce - Born to run
-Beach boys - Pet sounds
-Queen - Night at the opera
- Led Zeppelin - Nr. 4
- Marvin Gaye - What's going on

Zijn er een paar uit het lijstje die ik echt moet kopen en welke dan het eerst?

En hebben jullie nog andere tipjes? .

(Ik kon niets vinden waar ik het neer kon zetten dus heb een nieuw topic gemaakt. Ik had hem eerst bij het topic "Tips" gezet maar kwam erachter dat dat topic bij Electronic stond.)

MrGuitar240
Of nog een leuke van CCR??? Ik heb "Green River". "Willie and the poorboys" en nog zo'n grote verzamelaar van ze.

Het aanschaffen van Pet Sounds lijkt me logisch. Zelfs als je nog maar een tientje op zak hebt en de keus hebt tussen eten kopen of een cd lijkt het me duidelijk dat het een tijdje lijnen gaat worden.

Mocht je toevallig 2 tientjes op zak hebben is What's Going On de volgende verplichting. Bij nog meer geld ga je daarna pas voor het aanschaffen van eten en drinken, en als er dan nog altijd sprake is van voldoende liquiditeit eventueel nog voor de rest van de genoemde albums

pretfrit
Gezien je (top10) smaak zul je Led Zeppelin het meest weten te waarderen.

Beach Boys en Marvin Gaye worden pas interessant als je over je bluesrock periode rheen bent....Dus, doe eens spannend, schaf ze aan en geef je leven een diepere betekenis

MrGuitar240
GrafGantz schreef:
Het aanschaffen van Pet Sounds lijkt me logisch. Zelfs als je nog maar een tientje op zak hebt en de keus hebt tussen eten kopen of een cd lijkt het me duidelijk dat het een tijdje lijnen gaat worden.

Mocht je toevallig 2 tientjes op zak hebben is What's Going On de volgende verplichting. Bij nog meer geld ga je daarna pas voor het aanschaffen van eten en drinken, en als er dan nog altijd sprake is van voldoende liquiditeit eventueel nog voor de rest van de genoemde albums

Ok. kijken of andere mensen het anders vinden . Ik dacht al zoiets. Dank je voor je reactie. Ik was Pet Sounds van plan te kopen maar zag dat mensen het album toch overschat vonden. Maar vind iemand anders dat ik andere albums van het lijstje of die niet bij het lijstje staan moet kopen?

MrGuitar240
pretfrit schreef:
Gezien je (top10) smaak zul je Led Zeppelin het meest weten te waarderen.

Beach Boys en Marvin Gaye worden pas interessant als je over je bluesrock periode rheen bent....Dus, doe eens spannend, schaf ze aan en geef je leven een diepere betekenis

Nouja, ik ben ook gek van de Beatles dus ik dacht daarom aan Beach boys. Soul vind ik ook te gek (motown iets minder) maar dan soul zoals King Curtis. Memphis Soul Stew is nog altijd mn favoriete soul nr. En Stevie Wonder vind ik dan iets minder. Maar Blues(rock) blijf ik het leukst vinden. En dan niet eens zo de bluesROCK. Want ik ben meer van BB King enzo. En Clapton is natuurlijk niet zo aggresief in zn spel als SRV of JIMI... Maar misschien is Led Zeppelin wel goed want de Bluesrock zit er in maar ook de classic songs zoals Stairway. Dank voor de berichten.

MrGuitar240
Ik denk dat ik zo ga. En het word dan toch: Waarschijnelijk Led Zeppelin om iets nieuws te proberen wat wel in mn straatje zit zoals pretfit zei en dan Pet Sounds omdat ik honger heb en eerst dat album moet kopen van GrafGantz om te mogen eten. En ik denk toch dat ik die klassieker moet hebben. Misschien neem ik Marvin ook mee of toch een lekker bluesalbum van BB King, otis rush of Buddy Guy ofzo om toch zoiets erbij te doen. Gewoon voor de leuk zodat ik niet allemaal nieuwe dingen krijg, Of er moet iemand in 5 minuten met een goeden tip komen !.

Je kan natuurlijk ook gewoon eerst de albums downloaden, zodat je weet wat je koopt. Kan je wat miskopen besparen.

MrGuitar240
Ahhhh Fuck a duck. Het was dus toch Led Zeppelin IV. Het stond er niet op of bij. En ik was de tracklist vergeten. Maar ik heb 3 albums. Ze hadden enorm veel Marvin Gaye albums (zeker 25) maar geen What's going on!!!. Nouja die viel dus af. Led Zeppelin IV was er dus wel maar heb ik ook niet mee genomen... Pet Sounds was er wel maar het was wel de mono versie. Maar heb hem wel meegenomen. Ik zag bij de koopjes ook "love over gold" van The Dire Straits liggen en die hield ik ook bij me (ook al lag er een hele stapel) aangezien ik alleen maar Brothers in arms en alchemy van hun heb. En toen zag ik de Deluxe Edition van "Blind faith" waar ik alleen de gewone versie van heb . Niet te geloven. DIE MOEST MEE. En uiteindelijk heb ik "Love over gold" neergelegd en "One kind flavor` van BB King meegenomen. Dus ik heb

-Pet sounds (mono)
-Blind Faith (deluxe edition)
-One kind flavor

Bij 'Pet sounds" zal ik eerst de nummers moeten leren kennen (behalve "God only knows" en "Sloop John B" en dan kan ik er misschien heel erg van genieten

One kind flavor zal ik lekker opzetten en sommige nummers ken ik al omdat het Blues Originals zijn. Van blues hou ik toch het meest, ook al begint pop/rock mn top 10 over te nemen (Beatles/ Pink floyd en Axis is ook niet echt blues).

En de nummers van Blind Faith ken ik natuurlijk al maar van de extra's ga ik enom genieten. SW met zn orgeltje., EC met zn telecastertje> Mmmmmmmm . Im lovin' it!

EDIT: Dank je voor de berichten trouwens! Anders had ik Bruce Springsteen meegenomen (Niet dat daar iets mis mee is) of Queen waarvan ik er net achter kom dat mn vader die cd heeft !.

In Genres > Rock > Folkrocktip:

Mensen luister het album Musée Mécanique - Hold This Ghost

Als je van Folk/Rock houd raad ik je het zeker aan, kijk ook op hun My SPace pagina: musee mecanique op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips

mvg Thomas

Aloanator
Ik ben op zoek naar wat instrumentale rock/metal. Niet te heavy, maar wel van niveau. Ik houd ook van veel verschil in hard/zacht, akoestische-/elektrische gitaar.

Iets zoals dit
Graag snel die link bekijken voordat YouTube het er weer af gooit wegens copyright schending.

EDIT: Jesus, ze hebben het nu al weer geblockt... Het was Elephant Man van Mastodon.
EDIT 2: Hij doet het nu wel weer, maar ik weet niet voor hoe lang.

Misterfool
Liquid Tension Experiment - 2 (1999)

op dit album staat onder andere acid rain
YouTube - Liquid Tension Experiment - Acid Rain

dit is mischien wel wat.

Ik zeg: Russian Circles

Aloanator
Nicholas123 schreef:
Ik zeg: Russian Circles

Goeie
Ik heb wat op YouTube geluisterd en heb het meteen even gepindakaast. Precies wat ik bedoelde; donkere, rauwe, instrumentale rock/metal van niveau.

Dank

Misterfool schreef:
Liquid Tension Experiment - 2

Ik heb hem gepindakaast, maar het is niet wat ik bedoelde. Het is veel te vrolijk, ik heb het liever wat donkerder, maar dankzij de tip van Nickolas heb ik er weer een goede band bij. Maar alsnog bedankt voor de poging.

In Genres > Rock > Prog Rock tips:

Ik ben een grote fan van Pink Floyd en alles wat ze gedaan hebben, maar eigenlijk heb ik binnen het genre verder erg weinig gehoord. Daarom ben ik op zoek naar meer albums in deze stijl. Ik ben op zoek naar de sfeervolle, kalme stijl van Dark Side of the Moon en Wish You Were Here. Het bombastische geluid van The Wall spreekt me wat minder aan. Conceptalbums zijn voor mij wel een pré. Ik houd niet zo van een hoop riedeltjes op synthesizers, maar meer op een rustig, opbouwend geluid dat naar een climax (gitaarsolo) toewerkt.

wijsneus
deze misschien

Fantastisch solo-album van de Pink Floyd gitarist !

Ben nu een beetje aan het luisteren. Klinkt goed, maar niet precies wat ik zoek, maar misschien moet ik nog maar eens wat beter luisteren.

Ik heb veel gehoord over Yes, Genesis, King Crimson, Gentle Giant en Rush. Welke albums van deze artiesten zou ik het eerst naar moeten kijken?

wijsneus
Die van David Gilmour zou ik nog maar een paar keer luisteren. Ik vind het gitaarspel echt heerlijk, typische DG-sound !

Maar goed, smaken verschillen

Maar uhhhhh, wat zoek je nou eigenlijk precies ??

Progrock is eigenlijk zo'n bréééééééd terrein, dat valt niet 1, 2, 3 te definiëren.

King Crimson bijv. is echt heel wat anders als PF; niet te vergelijken.

Meer bandalbums met nummers waar heel erg veel aan te ontdekken valt. (Denk nogmaals aand WYWH en DSOTM.) David Gilmour vind ik wel gaaf en het gitaarspel is zeker goed, maar het is denk ik iets meer vanuit een andere inborst gemaakt. Beetje moeilijk uit te leggen.
Ik zoek meer een album waar een heel verhaal achter zitten en met een erg grote samenhang.

jeko
Je kan de oude Genesis proberen, met Peter Gabriel op zang. Nursery Crime . Foxtrot en Selling England by the Pound zijn klassiekers.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.