De Site / Gebruikers / Ik ben geslaagd/afgestudeerd/bevallen/getrouwd!!!
zoeken in:
0
Bobiej
geplaatst: 5 februari 2008, 23:10 uur
Tijd om Ride the Lighning weer eens op te zetten dus... 

0
geplaatst: 9 februari 2008, 15:23 uur
Ik heb nog meer goed nieuws uit Engeland gekregen, ik ben ook toegelaten op de universiteit van Aberdeen en op de Universiteit van Edinburgh!!
Nu nog wachten op St. Andrews
.
Nu nog wachten op St. Andrews
.
0
geplaatst: 9 februari 2008, 20:29 uur
Waarom zo ver ?
Zijn der in Kortrijk of Gent geen goede universiteiten/hoge scholen.
Ik twijfel tussen die 2. Gent heeft een betere reputatie:
- Profs die er lesgeven: Velen zijn wereldberoemd
- En tis zeer dicht bij.
Anderzijds is Kortrijk beter in z'n omgang met de studenten.
Zijn der in Kortrijk of Gent geen goede universiteiten/hoge scholen.
Ik twijfel tussen die 2. Gent heeft een betere reputatie:
- Profs die er lesgeven: Velen zijn wereldberoemd
- En tis zeer dicht bij.
Anderzijds is Kortrijk beter in z'n omgang met de studenten.
0
geplaatst: 9 februari 2008, 21:05 uur
Momenteel kies ik voor Gent, het is dichtbij, en ze staan bekend om hun goede opleiding Criminologie en Rechten, en dat eerste spreekt mij wel aan. (Ook al heb ik nog veel tijd om te kiezen
)
)
0
Sietse
geplaatst: 9 februari 2008, 21:50 uur
Ik denk dat Kortrijk qua reistijd niet veel verder is voor Carow dan Aberdeen of Edinburgh
Edinburgh is voor mevrouw incl. het overstappen van verschillende transporten ongeveer 3 1/2 uur
Kortrijk is voor mevrouw iets meer dan 4 uur reizen.
Edinburgh is voor mevrouw incl. het overstappen van verschillende transporten ongeveer 3 1/2 uur
Kortrijk is voor mevrouw iets meer dan 4 uur reizen.
0
geplaatst: 9 februari 2008, 23:26 uur
@ bennerd:
Ja gij hebt toch nog een jaar te gaan. Bij mij ist volgend jaar al van dat
@ Sietse:
1) Edingburgh: ander land = andere taal !
2) Met Kortrijk of Gent bedoelde ik een niet nader gedefineerde stad in de buurt van waar ze woont.
De Meeste studierichtingen hebben ze toch in elk land, toch?
Behalve dierenzorg natuurlijk; hier in Merelbeke in de dierenkliniek/universiteit stikt het van Nederlandse studenten omdat die richting bij jullie niet bestaat.
Die zitten dan allemaal op kot in Gent of Merelbeke zelf.
En t'svrijdags nemen die de trein naar A'pen, en van daar uit verder naar Roosdaal, Rotterdam of zoiets.
En hier spreken we wel dezelfde taal. (Al lachen we vaak met het maf Nederlands accent)
Ja gij hebt toch nog een jaar te gaan. Bij mij ist volgend jaar al van dat

@ Sietse:
2) Met Kortrijk of Gent bedoelde ik een niet nader gedefineerde stad in de buurt van waar ze woont.

Behalve dierenzorg natuurlijk; hier in Merelbeke in de dierenkliniek/universiteit stikt het van Nederlandse studenten omdat die richting bij jullie niet bestaat.

Die zitten dan allemaal op kot in Gent of Merelbeke zelf.

En t'svrijdags nemen die de trein naar A'pen, en van daar uit verder naar Roosdaal, Rotterdam of zoiets.
En hier spreken we wel dezelfde taal. (Al lachen we vaak met het maf Nederlands accent)

0
geplaatst: 10 februari 2008, 09:57 uur
AGE-411 schreef:

Is het dan echt nog niet in je opgekomen dat juist het feit dat het wat verder weg is van huis de reden is om in bijvoorbeeld Edinburgh te studeren? De één is nu eenmaal wat avontuurlijker dan de ander. Is alleen maar leuk toch? Ik vind het wel stoer van haar.
0
geplaatst: 10 februari 2008, 10:00 uur
Dat lijkt mij ook wel tof om in een ander land te studeren.
(Of ik het ga doen, dat is maar de vraag
)
(Of ik het ga doen, dat is maar de vraag
)
0
geplaatst: 10 februari 2008, 11:15 uur
Ik vind het ook absoluut heel stoer van caro, erg leuk, spannend en een kans die je niet vaak zal krijgen 
juist de afstand en de andere taal zijn toch leuk!

juist de afstand en de andere taal zijn toch leuk!
0
SelmaDuim
geplaatst: 10 februari 2008, 13:54 uur
Inderdaad, ik vind het echt een toffe keuze van Carow. Ik zou soms willen dat ik zelf wat avontuurlijker was. 
Overigens heb je de studie Diermanagement ook in Nederland hoor (Leeuwarden o.a.), dus dat is ook niet de reden dat men dat in België gaat doen.

Overigens heb je de studie Diermanagement ook in Nederland hoor (Leeuwarden o.a.), dus dat is ook niet de reden dat men dat in België gaat doen.
0
geplaatst: 10 februari 2008, 14:31 uur
Het is inderdaad wat Lin en Selma zeggen, het avontuur. De enige universiteiten die redelijk dichtbij zijn zijn de UVA en de VU, en die zag ik niet zo zitten. Dus op kamers zou ik sowieso al gaan
. En om eerlijk te wezen, zover zijn Engeland en Schotland nou ook weer niet
. En het gaat wonderen doen voor mijn Engels
.
Biologie hebben ze inderdaad overal wel, maar toch is het in the UK net even anders, en spreekt het mij meer aan
. Er is een ding waar ik nooit aan zal wennen vrees ik:

(En dan heb ik het niet over dat bloemetjesbehang)
. En om eerlijk te wezen, zover zijn Engeland en Schotland nou ook weer niet
. En het gaat wonderen doen voor mijn Engels
.Biologie hebben ze inderdaad overal wel, maar toch is het in the UK net even anders, en spreekt het mij meer aan
. Er is een ding waar ik nooit aan zal wennen vrees ik:
(En dan heb ik het niet over dat bloemetjesbehang)
0
geplaatst: 10 februari 2008, 14:45 uur
Lekker juist zo'n stevig ontbijtje, kun je er gelijk stevig tegenaan. 

0
DonDijk
geplaatst: 10 februari 2008, 18:03 uur
Een paar dagen geleden melde ik al dat het zou gaan gebeuren en inderdaad: Een paar uur geleden is onze poes Mitzie overleden. 

0
Sietse
geplaatst: 10 februari 2008, 18:06 uur
AGE-411 schreef:
@ Sietse:
@ Sietse:

1) Als ik me niet vergis heeft Carow twee-talig onderwijs gedaan, dus lijkt me niet zo'n probleem (en dan is Engels makkelijker dan dat Vlaams
)2) Idd iedere studie kun je gewoon in Nederland doen, maar je kunt er ook voor kiezen om een opleiding ergens anders te doen omdat deze hoog staat aangeschreven.
En daarnaast is het natuurlijk een leuk avontuur om in het buitenland te gaan studeren.
En ik kan zeggen dat Edinburgh zeker een mooie stad is om te gaan studeren. Heeft een hele goede sfeer en echt een studenten gevoel (naast het Koninklijke). Ik weet nog wel een leuk kroegje waar je heel goedkoop vegetarisch kunt eten onder het genot van een muziekje of een voordracht uit boeken omringt door veel vrouwelijk schoon

Een vriend van me die er een jaar heeft gezeten om te studeren wist precies over welke tent ik het had toen ik terug kwam van vakantie. Echt een om vaak naar toe te gaan

DonDijk schreef:
Een paar dagen geleden melde ik al dat het zou gaan gebeuren en inderdaad: Een paar uur geleden is onze poes Mitzie overleden.

0
geplaatst: 10 februari 2008, 22:02 uur
Sietse schreef:
1) Als ik me niet vergis heeft Carow twee-talig onderwijs gedaan, dus lijkt me niet zo'n probleem (en dan is Engels makkelijker dan dat Vlaams
)
) Ik heb inderdaad twee-talig onderwijs gedaan, maar slechts twee jaar
. Sietse schreef:
2) Idd iedere studie kun je gewoon in Nederland doen, maar je kunt er ook voor kiezen om een opleiding ergens anders te doen omdat deze hoog staat aangeschreven.
2) Idd iedere studie kun je gewoon in Nederland doen, maar je kunt er ook voor kiezen om een opleiding ergens anders te doen omdat deze hoog staat aangeschreven.
Helemaal waar, het onderwijs in the UK staat erg goed aangeschreven.
Sietse schreef:
En daarnaast is het natuurlijk een leuk avontuur om in het buitenland te gaan studeren.
En ik kan zeggen dat Edinburgh zeker een mooie stad is om te gaan studeren. Heeft een hele goede sfeer en echt een studenten gevoel (naast het Koninklijke). Ik weet nog wel een leuk kroegje waar je heel goedkoop vegetarisch kunt eten onder het genot van een muziekje of een voordracht uit boeken omringt door veel vrouwelijk schoon
Een vriend van me die er een jaar heeft gezeten om te studeren wist precies over welke tent ik het had toen ik terug kwam van vakantie. Echt een om vaak naar toe te gaan

Je hebt inderdaad gelijk, Edinburgh is echt een hele leuke stad. De op een na leukste waar ik ooit geweest ben zelfs (Rome is nummer 1). Het stikt er van de kroegjes, restaurantjes en gezellige winkeltjes en heeft gewoon een hele mooie sfeer. Alleen zit ik nu dus ontzettend te twijfelen tussen Sheffield en Edinburgh (als ik niet op St Andrews wordt aangenomen). Edinburgh is een te gekke stad, maar de biologie opleiding op Sheffield spreekt me dan weer meer aan
.DonDijk schreef:

DonDijk, sterkte met het overlijden van je kat.
0
DonDijk
geplaatst: 14 februari 2008, 14:44 uur
Ik heb een liedje geschreven voor mn kat:
I had a cat
Now she's dead
Thank you.
I had a cat
Now she's dead
Thank you.
* denotes required fields.