MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
MDV schreef:
Gallhammer met Ill Innocence is verdwenen uit mijn top 10, heeft plaatstgemaakt voor dat ene album van Suffocation waar ze geen titel voor konden bedenken. Life Is Peachy van Korn is een plekje gezakt.

Verder doe je mij er aan denken dat ik dringend Dir en Grey eens moet opzoeken.

edris.
Ik heb weer een top 10.

MDV
bennerd schreef:
(quote)

Verder doe je mij er aan denken dat ik dringend Dir en Grey eens moet opzoeken.

Oke, maar ik moet je wel even waarschuwen. Dir en grey heeft zowel in hun muziek als in de manier waarop ze zich presenteren nogal een radicale verandering gemaakt. Hun oude periode heeft ze een fanbase opgeleverd waar de band zelf eigenlijk niet zo blij mee is (gillende fangirls die hun muziek niet eens leuk vinden. Dus als je Dir en grey wil ontdekken, mijd hun oudere werk en hun fans.

clutch
God is An Astronaut - All Is Violent All Is Bright gaat naar 1. Blijft een prachtig album.

Dragonforce (Inhuman Rampage) en All That Remains (The Fall of Ideals) eruit voor Carnifex (Dead in My Arms) en Mayhem (De Mysteriis Dom Satanas).

clutch
Goedzo. Dragonforce eruit

clutch schreef:
Goedzo. Dragonforce eruit

A Perfect Circle - Thirteenth Step heeft plaats moeten maken voor Glassjaw - Everything You Ever Wanted to Know About Silence.

Sir Spamalot (crew)
Opeth met Blackwater Park heeft een tijdje geleden Slayer met Reign in Blood van de eerste plaats geschopt.

CTK
And Justice For All heeft zich in mijn top10 genesteld ten koste van These Days van Bon Jovi. Iedereen verfijnt zijn muzieksmaak meer en meer, he

CTK schreef:
And Justice For All heeft zich in mijn top10 genesteld ten koste van These Days van Bon Jovi. Iedereen verfijnt zijn muzieksmaak meer en meer, he

Dan hoop ik dat het verfijningsproces bij jou nog lang doorgaat...

Cygnus schreef:
(quote)

Dan hoop ik dat het verfijningsproces bij jou nog lang doorgaat...

Bij jou moet het nog beginnen, neem ik aan?

CTK
Muse - Black Holes.....vervangt Alter Bridge - One Day Remains op nr 10

Sigur Rós heeft toch Arcade Fire van de eerste plaats geschopt.

Damien Rice - O eruit getrapt, net als Boxer van The National.
Deze zijn vervangen door Alligator van The National en Idealism van Digitalism.

Tijd om ook weer eens naar m'n Top 10 te kijken en aan te passen. Nrs. 1 en 2 blijven stevig bovenaan staan.

1. Pixies - Surfer Rosa (1)
2. PJ Harvey - Rid of Me (2)
3. Ramones - Ramones (4)
4. Lee "Scratch" Perry - Arkology (6)
5. Talking Heads - Remain in Light (-)
6. The Feelies - Crazy Rhythms (8)
7. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (-)
8. Neil Young & Crazy Horse - Everybody Knows This Is Nowhere (9)
9. The Sound - From the Lions Mouth (3)
10. The Kills - Keep on Your Mean Side (7)

Verwijderd: PJ Harvey - To Bring You My Love (5) en The Beat - I Just Can't Stop It (10). Blijven prima albums !!

Camel's Dust and Dreams heeft plaatsgemaakt voor Meshuggah's Catch 33

Eventjes een tijdelijk hiphoplijstje genomen.

2 nieuwe albums erin, beiden ken ik al een tijdje, maar ben ik juist laatste tijd heel ben gaan waarderen:

The Field - From Here We Go Sublime
Harmonium - Si On Avait Besoin d'une Cinquième Saison

Dat gaat ten koste van, voor de verandering, Tortoise - TNT en King Crimson - In the Court of the Crimson King, waarmee het aantal albums uit mijn eerste top 10 hier is gereduceerd tot 2...

MDV
Ik heb The Marrow Of A Bone van van Dir en grey eruit gegooid en vervangen door het nieuwe album Uroboros, dat morgen officiëel in Nederland uitkomt. Ik hield het niet voor mogelijk, maar D&G heeft zichzelf overtroffen! Ik geef voor het eerst 5 sterren. Review komt morgen.

Voor ongeveer de helft een nieuwe top 10. Mijn eerdere top 10 had ik indertijd wat vluchtig in elkaar gedraait toen ik lid van MuMe werd, dus die was wel aan wat weloverdachte hierziening toe. Zie Brel op nummer 10 meer als een eerbetoon aan de man die wat mij betreft de grootste artiest ooit was dan daadwerkelijk als tiende beste plaat. Deze verzamelaar is wellicht niet compleet, maar biedt wel een goed overzicht van 's mans fantastische oevre.

Mijn top 10 is weer volledig omgegooi. Nasum's Human 2.0 staat nu bij mij bekend als mijn favoriete album aller tijden. Het ongeveer 25 minuten durende werkje van Born of Osiris sprong er ook in, net zoals de doodse melodieën van Children of Bodom's Follow the Reaper en het vet beukende, barbaarse album van Waking the Cadaver.

Slachtoffers: Nasum's Inhale/Exhale, Agoraphobic Nosebleed (Altered States ...), Slipknot (Vol. 3: ...) en Xanopticon.

lambf
Laat ik ook maar eens mijn top-tien opfrissen. Noisetracks van Sulphuric Saliva als ook Mass Destruction van The Curse of the Golden Vampire gaat eruit, opgevangen door Schizophrenia Embolism van Zyprex en Coronation of a Cursed King van Techdiff.

wat oude bekende terug .

Terugluisteren blijft toch iets geweldig!

Na lang wikken en wegen....... The Velvet Underground & Nico er uit en Aphex Twin d'r in.......

Na nog langer wikken en wegen...Nog wat geschoven her en der en The Clash - London Calling er uit en Bettye LaVette - I Got My Own Hell To Raise er in.....

Toch weer wat gefoefeld met mijn top tien.
Carnifex, Children of Bodom en Waking the Cadaver eruit, The Dillinger Escape Plan (Under the Running Board), Wormed (Planisphaerium) en Meshuggah (I) erin hebben zich erin gebeukt.

Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen komt weer binnen, en wel op plaatsje 6. Echt een feilloos album. Shit and shine - Ladybird moet hierdoor helaas het veld ruimen.

Lin
The Essential Leonard Cohen én Live at Massey Hall van Neil Young erin, Bohren und der Club of Gore - Black Earth en Morphine - Cure for Pain eruit, hoewen die er net zo goed nog in hadden kunnen staan, maar goed..

Deze top 10 reflecteert waar ik momenteel het meest naar luister, welke albums me zo'n beetje aan het huilen én aan het lachen kunnen krijgen, muziek die me raakt en me pakt, en Tool, tja... die moet er gewoon in blijven, kan het niet helpen

DutchViking
Na een kleine drie jaar heb ik mijn nummer 1 veranderd. Hoewel ik altijd dacht dat het er nooit van zou komen, is het dan toch gebeurd. Het album The Dirty South van de alomgeprezen maar desondanks ondergewaardeerde Drive-By Truckers laat al geruime tijd een verpletterende indruk op mij achter.

Het album Brave van Marillion heeft nu dus plaats moeten maken. Verder heb ik de voorbije maanden Big Country in mijn top-10 gezet en ook Faith No More is terug van weggeweest, ten faveure van respectievelijk The Byrds en Ryan Adams.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:42 uur

geplaatst: vandaag om 03:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.