De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 29 november 2008, 22:20 uur
Ik heb Textures gisteren live horen spelen, en ze waren nog veel beter dan ik dacht. Silhouettes is een geweldig album. Art of Life van X Japan was ooit mijn favoriete plaat ooit maar moet nu het veld ruimen.
0
geplaatst: 1 december 2008, 21:42 uur
In afwachting van een degelijke top tien heb ik de 10 beste albums van 2008 erin gezet.
0
geplaatst: 1 december 2008, 23:21 uur
Verschuivingen/Veranderingen in je top 10??
ik kijk er wel eens naar en denk dan, kom op; time for a change,
En dan ga ik denken, en nog eens, en nog eens en dan kom ik tot de conclusie: ik zou niet weten wat echt meer recht zou hebben in mijn top 10, anders dan de platen die er nu instaan;
en dan laat ik het maar weer zo als die is.
ik kijk er wel eens naar en denk dan, kom op; time for a change,
En dan ga ik denken, en nog eens, en nog eens en dan kom ik tot de conclusie: ik zou niet weten wat echt meer recht zou hebben in mijn top 10, anders dan de platen die er nu instaan;
en dan laat ik het maar weer zo als die is.
0
geplaatst: 6 december 2008, 02:14 uur
Nummer 2 en 3 omgedraaid.
Ik ben er sinds deze middag uit dat Melissa wel degelijk de 2de beste plaat ooit is.
Nummers als evil vegen gewoon de vloer aan met Metallica.

Painkiller blijft intussen nog steeds ongestoord op 1. (binnenkort al 3 jaar, hoh, de tijd vliegt)
Ik ben er sinds deze middag uit dat Melissa wel degelijk de 2de beste plaat ooit is.
Nummers als evil vegen gewoon de vloer aan met Metallica.

Painkiller blijft intussen nog steeds ongestoord op 1. (binnenkort al 3 jaar, hoh, de tijd vliegt)
0
geplaatst: 6 december 2008, 17:48 uur
brothers in arms eruit geschopt, van dire straits staat nu het debuutalbum in mijn top 10
0
Gallow
geplaatst: 11 december 2008, 20:59 uur
Kate Bush gaat er helaas uit
met veel liefde komt Anathema erin.
met veel liefde komt Anathema erin.
0
geplaatst: 11 december 2008, 22:40 uur
de eeuwig terugkerende platen opnieuw met Desire en The Scream en ook wel Playing With a Different Sex als 'nieuwe' entrees...
0
geplaatst: 13 december 2008, 17:18 uur
Hang on Little Tomato van Pink Martini heeft eindelijk z'n welverdiende plek in m'n top 10 gewonnen. Dummy is hierdoor verdwenen en Wish You Were Here, ooit nummer 1, naar de tiende plek gezakt. Hoe raar het leven kan lopen. Ik zou in ieder geval iedereen op MusicMeter aan willen raden deze geweldige plaat van de internationaal georienteerde band Pink Martini te beluisteren, want er kan niet veel aan tippen.
0
geplaatst: 13 december 2008, 17:31 uur
Mijn top 10 heeft een tijd geleden al heel wat veranderingen ondergaan, bestond het een hele tijd uit 10 hiphop platen nu zijn het er nog maar 5 *. Soul, Jazz en Electronic zijn nu de andere vertegenwoordigers.
0
geplaatst: 22 december 2008, 22:45 uur
Even alle verzamelaars eruit gegooid (Hank Williams en Lee 'Scratch' Perry).
Binnenkort wordt het ook tijd voor een nieuwe(lees: vriendelijkere) avatar.
Binnenkort wordt het ook tijd voor een nieuwe(lees: vriendelijkere) avatar.
0
geplaatst: 27 december 2008, 17:46 uur
Hij stond al lang vast, dus het was wel weer eens tijd voor wat reuring aan het top10-front.
Uit: Nits - Urk, Bran Van 3000 - Glee en 16 Horsepower - Sackcloth 'n' Ashes
In: Motorpsycho - Trust Us, Wipers - Youth of America en The Brian Jonestown Massacre - Take It From the Man!
Uit: Nits - Urk, Bran Van 3000 - Glee en 16 Horsepower - Sackcloth 'n' Ashes
In: Motorpsycho - Trust Us, Wipers - Youth of America en The Brian Jonestown Massacre - Take It From the Man!
0
Lukk0
geplaatst: 27 december 2008, 19:58 uur
Eruit (met moeite): Pink Floyd - Animals
Erin : het debuutalbum van Led Zeppelin (ook met moeite, want hij wisselt stuivertje met nummer 4 van Zep)
Ik vind dat ik ondertussen wel genoeg muziek geluisterd heb om maar een album per artiest in de top 10 te zetten.
Erin : het debuutalbum van Led Zeppelin (ook met moeite, want hij wisselt stuivertje met nummer 4 van Zep)
Ik vind dat ik ondertussen wel genoeg muziek geluisterd heb om maar een album per artiest in de top 10 te zetten.
0
geplaatst: 1 januari 2009, 16:50 uur
Een nieuw jaar een nieuwe top 10
Veranderingen: Slint op 1, Ideal Crash maar eens geruild voor IaBUtS, Dummy voor Kid A en een plaat van mijn meest gedraaide artiest de laatste tijd moest er ook gewoon in: Neil Young. Het is On the Beach geworden maar kan in de toekomst nog veranderen.
Veranderingen: Slint op 1, Ideal Crash maar eens geruild voor IaBUtS, Dummy voor Kid A en een plaat van mijn meest gedraaide artiest de laatste tijd moest er ook gewoon in: Neil Young. Het is On the Beach geworden maar kan in de toekomst nog veranderen.
0
geplaatst: 5 januari 2009, 01:29 uur
Op nr. 10 Eindelijk Vakantie! van Gorki verruild voor Spiderland van Slint
0
geplaatst: 5 januari 2009, 19:06 uur
De Fantastische Expeditie van Dillard & Clark komt binnen op 8. Blood on the Tracks moet helaas het veld ruimen. Erg moeilijke keuze. De eerste 7 kan ik zo invullen, daarna zit alles erg dicht bij elkaar.
0
Zigstar
geplaatst: 5 januari 2009, 21:22 uur
Ik kwam tot de constatatie dat mijn top10 eigenlijk niet meer representatief is voor de muziek waar ik me nu mee bezighoud. Bij deze enkele veranderingen doorgevoerd; maar als ik heel eerlijk zou zijn, zou er hier en daar nog wel wat moeten veranderd worden... maar het doet toch zo'n pijn om albums die ooit je favorieten waren er zomaar uit te gooien... Ik wacht dus nog maar even en hou het bij deze drie aanpassingen: Piper at the Gates of Dawn (met pijn in het hart), The Last Resort en The Stone Roses eruit, Endless Summer, Turn on the Bright Lights en Disintegration Loops II erin.
0
geplaatst: 10 januari 2009, 11:33 uur
Ik kwam tot de conclusie dat mijn top 5 eigenlijk niet meer representatief is voor de muziek waar ik me de laatste tijd veel mee bezighoud...
Sinds mijn aanmelden heb ik Once van Nightwish op één. Het is tevens de enige plaat die altijd op vijf sterren gestaan heeft. Maar ik heb de laatste tijd veel naar Opeth en Camel geluisterd en die verdienen toch allebei hogere klasseringen... Camel schiet van vijf direct naar twee, en voormalig runner-up Blackwater Park van Opeth is vanaf nu mijn nieuwe nummer één. Hiep hiep hoera
O ja... ik doe dit trouwens vooral voor mezelf, zodat ik later kan teruglezen wanneer ik Nightwish van de eerste plaats had gegooid. Nog niet zo heel lang geleden zat ik er serieus over na te denken om hem mijn nummer één aller tijden te maken
Sinds mijn aanmelden heb ik Once van Nightwish op één. Het is tevens de enige plaat die altijd op vijf sterren gestaan heeft. Maar ik heb de laatste tijd veel naar Opeth en Camel geluisterd en die verdienen toch allebei hogere klasseringen... Camel schiet van vijf direct naar twee, en voormalig runner-up Blackwater Park van Opeth is vanaf nu mijn nieuwe nummer één. Hiep hiep hoera

O ja... ik doe dit trouwens vooral voor mezelf, zodat ik later kan teruglezen wanneer ik Nightwish van de eerste plaats had gegooid. Nog niet zo heel lang geleden zat ik er serieus over na te denken om hem mijn nummer één aller tijden te maken

0
geplaatst: 10 januari 2009, 15:50 uur
Gisteren mijn TOP-10 nog eens bekeken. Op zich een alleraardigst lijstje, maar niet meer representatief. Tijd voor een frisse wind..
In mijn huidige (nieuwe) TOP-10 heb ik geprobeerd om een goede afspiegeling te geven van mijn muzikale voorkeuren. Gelukkig heb ik me nooit op één genre totaal gefocust, al lag de nadruk wel op metal.
Master of Puppets staat nog steeds mijlenver boven het maaiveld. Tevens het enige album met een 5* beoordeling Een 5 staat immers voor perfectie van alles.
De overige platen heb ik gekozen om een goed beeld te geven van mijn eigen voorkeuren van verschillende muziekstijlen (metal, prog-metal, hardrock, blues).
In mijn huidige (nieuwe) TOP-10 heb ik geprobeerd om een goede afspiegeling te geven van mijn muzikale voorkeuren. Gelukkig heb ik me nooit op één genre totaal gefocust, al lag de nadruk wel op metal.
Master of Puppets staat nog steeds mijlenver boven het maaiveld. Tevens het enige album met een 5* beoordeling Een 5 staat immers voor perfectie van alles.
De overige platen heb ik gekozen om een goed beeld te geven van mijn eigen voorkeuren van verschillende muziekstijlen (metal, prog-metal, hardrock, blues).
0
Gallow
geplaatst: 10 januari 2009, 17:55 uur
Een belangrijk moment voor mijzelf, Joy Division's Closer is van zijn plaats geschopt door GSY!BE. Een memorabele gebeurtenis.
0
geplaatst: 10 januari 2009, 19:48 uur
Aangezien ik een 1 artiest in de top 10 beleid voer ga ik mijn nummer 2 van marillion veranderen. Script wordt Season's End, oftewel het 1ste album met Fish wordt vervangen door de 1ste met Hogarth.
Als ik het 1 artiest in top 10 beleid laat varen komen er waarschijnlijk 6 Marillion platen in mijn top 10 en dat is vrij saai
Als ik het 1 artiest in top 10 beleid laat varen komen er waarschijnlijk 6 Marillion platen in mijn top 10 en dat is vrij saai

0
geplaatst: 4 februari 2009, 11:30 uur
Fijn plaatje Dirty, maar beter maar beter dan Spiderland? Daar ga je nog spijt van krijgen 

0
geplaatst: 4 februari 2009, 13:55 uur
Gallow schreef:
Een belangrijk moment voor mijzelf, Joy Division's Closer is van zijn plaats geschopt door GSY!BE. Een memorabele gebeurtenis.
En zeer terecht Een belangrijk moment voor mijzelf, Joy Division's Closer is van zijn plaats geschopt door GSY!BE. Een memorabele gebeurtenis.

0
geplaatst: 4 februari 2009, 14:47 uur
De-noir schreef:
Fijn plaatje Dirty, maar beter maar beter dan Spiderland? Daar ga je nog spijt van krijgen

Nee hoor.
Spiderland heeft daar dik 1,5 jaar gestaan en hij staat nog op een 5.

Maar dirty is geweldiger.
0
geplaatst: 4 februari 2009, 15:13 uur
Vooruit dan, omdat ik je er geen ongelijk in kan geven dat Dirty ook heel fijn is. En Spiderland blijft een 5 

0
geplaatst: 8 februari 2009, 17:50 uur
Met pijn in mijn hart is Feeding Fingers moeten vertrekken uit mijn top 10. Ik ben namelijk een nieuwe band ingekomen die ontzettend veel indruk op mij heeft gemaakt Joy Disaster. Na 1 dag stond het nummer op elf, vandaag de 2e dag staat hij op 9 en dat terwijl ik eigelijk nooit albums erin zit die ik minder dan een paar maanden ken. Het is tevens het enige album na 1995 wat in mijn top 10 staat, een toch wel opmerkelijk feit.
0
geplaatst: 8 februari 2009, 18:02 uur
Ik heb em ook weer eens licht omgegooid, Deathprod hoger, Fire on Fire erin, Red Stars Theory maar weer eens..
0
lambf
geplaatst: 8 februari 2009, 18:30 uur
Nu ik nog een top-tien en dan kunnen we ze weer csl'en 

0
Dj2Jelle
geplaatst: 8 februari 2009, 20:08 uur
Ik ben mijn top10 altijd een beetje aan het aanpassen. De top 5 blijft wel staan, maar ik vind het erg moeilijk om de beste albums uit te kiezen omdat de albums die ik goed vind in mijn beleving nogal dicht bij elkaar staan.
* denotes required fields.