De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2011, 17:37 uur
Ik heb geen top 10 meer, omdat ik 5 platen die in mijn top 10 zaten eigenlijk (soms deels) niet meer kan luisteren vanwege mijn geloofsovertuiging, vanwege scheldwoorden, (Wu-Tang - Enter The Wu-Tang, Sonic Youth - Sister) of associaties met magie( Can - Tago Mago, Portishead - Third), of een enkele geval word er een mix van andere religies in verwerkt wat niet met de mijne overeenkomt (Popel Vuh - Hosianna Mantra).
Dit doe ik dus met pijn in het muzikale hart, want het blijven geweldige platen, maar ja zo heb ik het beslist.
En pas als ik platen heb ontdekt die even goed of beter zijn als bovengenoemde albums maak ik weer een top 10, anders klopt het gewoon niet als ik het moet aanvullen, al heb ik dan nog een paar andere 5* platen, het klopt voor mijn gevoel niet meer.
Dit doe ik dus met pijn in het muzikale hart, want het blijven geweldige platen, maar ja zo heb ik het beslist.
En pas als ik platen heb ontdekt die even goed of beter zijn als bovengenoemde albums maak ik weer een top 10, anders klopt het gewoon niet als ik het moet aanvullen, al heb ik dan nog een paar andere 5* platen, het klopt voor mijn gevoel niet meer.
0
geplaatst: 16 april 2011, 17:41 uur
Dit is een grap toch? Anders neem je het wat overdreven serieus denk ik.
0
geplaatst: 16 april 2011, 19:04 uur
Het is godverdomme geen grap!
Ik kan het best begrijpen. Zo luister ik niet naar The Cars omdat ik nog geen rijbewijs heb.
Ik kan het best begrijpen. Zo luister ik niet naar The Cars omdat ik nog geen rijbewijs heb.
0
geplaatst: 16 april 2011, 19:11 uur
De rappers van Wu-Tang Clan gebruiken niet eens scheldwoorden, het zijn woord versterkers.
Overigens moest ik een nieuwe top 10 maken, dat was leuk. Deels hetzelfde gebleven, paar kleine aanpassingen (hoewel). Check het maar.
Overigens moest ik een nieuwe top 10 maken, dat was leuk. Deels hetzelfde gebleven, paar kleine aanpassingen (hoewel). Check het maar.
0
geplaatst: 16 april 2011, 19:17 uur
Bonobo is inderdaad baas! Ik dacht dat Kanye je man was in 2010, R&P? 

0
geplaatst: 16 april 2011, 19:18 uur
Bonobo is sowieso beter. Kanye is ook erg goed.
Zojuist begonnen 3 berichten achter elkaar met het woord 'Bonobo': een mijlpaal?
Zojuist begonnen 3 berichten achter elkaar met het woord 'Bonobo': een mijlpaal?
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 16 april 2011, 19:19 uur
schizodeclown schreef:
Ik heb geen top 10 meer, omdat ik 5 platen die in mijn top 10 zaten eigenlijk (soms deels) niet meer kan luisteren vanwege mijn geloofsovertuiging, vanwege scheldwoorden, (Wu-Tang - Enter The Wu-Tang, Sonic Youth - Sister) of associaties met magie( Can - Tago Mago, Portishead - Third), of een enkele geval word er een mix van andere religies in verwerkt wat niet met de mijne overeenkomt (Popel Vuh - Hosianna Mantra).
Bericht van het millenium.

Masimo schreef:

0
geplaatst: 16 april 2011, 19:42 uur
@ iedereen, nee het is geen grap, waarom zou dat het zijn? Ik baseer mijn beslissingen op wat in de bijbel staat, maar ja als je de bijbel niet gelooft houd het eigenlijk al op he.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 16 april 2011, 19:47 uur
schizodeclown schreef:
@ iedereen, nee het is geen grap, waarom zou dat het zijn? Ik baseer mijn beslissingen op wat in de bijbel staat, maar ja als je de bijbel niet gelooft houd het eigenlijk al op he.
Christen, dus. Ik had eerder verwacht dat je sikh was geworden, vanwege je naam: Mr. Popo

0
geplaatst: 16 april 2011, 19:52 uur
Ik ben nog altijd niet echt content met mijn top 10, zal ze nog eens allemaal beluisteren misschien dat ik dan weet wat er aan scheelt of dat ik toch content er mee ben.
0
Gallow
geplaatst: 16 april 2011, 19:53 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Christen, dus. Ik had eerder verwacht dat je sikh was geworden, vanwege je naam: Mr. Popo
Misschien is het een ghetto variatie van de paus.
0
geplaatst: 16 april 2011, 19:55 uur
Gallow schreef:
(quote)
Dat is dus grappig

Leuker dan dat gedoe van Masimo

0
Gallow
geplaatst: 16 april 2011, 20:03 uur
Zolang je maar niet in het taal topic komt verkondigen dat scheldwoorden de bron van al het kwaad zijn vind ik alles best 

0
geplaatst: 16 april 2011, 20:03 uur
Wu-Tang Clan ain't nuthing to fuck with 
En zo ontnam religie iemand de lol naar bepaalde muziek te luisteren. Religie is een bitch. No offence.
Ik luister nu naar nogal duistere metal. Kom ik nu in de hel?

En zo ontnam religie iemand de lol naar bepaalde muziek te luisteren. Religie is een bitch. No offence.
Ik luister nu naar nogal duistere metal. Kom ik nu in de hel?
0
geplaatst: 16 april 2011, 20:04 uur
schizodeclown schreef:
Dus je laat een boek van 2000 jaar geleden, toen ze nog nooit van een gitaar gehoord hadden, bepalen dat je nu geen Portishead mag luisteren? Ik kan me niet voorstellen dat dat ooit het doel van het christendom is geweest, het gaat in het christendom om medeleven en dat soort waarden in mijn ogen, en niet om jou voor te schrijven wat je wel en niet mag.
Als je er zelf kritisch naar kijkt, vind je het dan niet een klein beetje onzin dat je bepaalde muziek niet mag draaien omdat het 'vanuit een ander geloof' zou zijn gemaakt? Het is toch niet alsof die muzikanten proberen je over te halen, om hun mening uit te dragen? of haat te zaaien?.. Zij wilden gewoon goede muziek maken die voor iedereen te beluisteren is.. Het in de ban doen van bepaalde kunstwerken is in mijn ogen iets van 500 jaar geleden.
0
geplaatst: 16 april 2011, 20:08 uur
Gallow schreef:
Zolang je maar niet in het taal topic komt verkondigen dat scheldwoorden de bron van al het kwaad zijn vind ik alles best
Ach joh ik heb zelf ook gescholden en niet zo'n beetje ook in het verleden, en soms doe ik dat nog per ongeluk, maar goed misschien moet ik me niet al te druk maken om bepaalde reacties, het kan nog veel erger

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 16 april 2011, 20:09 uur
Misschien is schizo wel undercover (Mr POPO???).
0
geplaatst: 16 april 2011, 20:09 uur
En ik zou graag willen praten over waarom het niet kan met The Scientist, maar laten we dat per pm doen, want je mag hier niet discussieren over religie geloof ik, goed?
0
geplaatst: 16 april 2011, 20:16 uur
The Scientist schreef:
toen ze nog nooit van een gitaar gehoord hadden, bepalen dat je nu geen Portishead mag luisteren?
toen ze nog nooit van een gitaar gehoord hadden, bepalen dat je nu geen Portishead mag luisteren?
Ik luister alleen het eerste nummer niet, dat heette oorspronkelijk Wicca, de rest luister ik wel.
0
geplaatst: 16 april 2011, 20:19 uur
0
geplaatst: 16 april 2011, 20:27 uur
schizodeclown schreef:
En ik zou graag willen praten over waarom het niet kan met The Scientist, maar laten we dat per pm doen, want je mag hier niet discussieren over religie geloof ik, goed?
Is goed, ik zie eht wel verschijnen in mijn inbox
... ik hou wel van een goede discussie..Verder zelf mijn top10 ook eens omgegooid, een jazz-top10 weer van gemaakt met van allerlei verschillende dingen, aangezien ik de laatste tijd weer veel jazz luister en anderen wil proberen te motiveren om leuke dingen te gaan ontdekken

Zal ook elk van die albums op korte termijn van een uitgebreid bericht voorzien, als ik dat er nog neit heb staan.
0
geplaatst: 16 april 2011, 20:59 uur
schizodeclown schreef:
Ik ben wel benieuwd wat het oplevert: een top tien die gebaseerd is op wat in de bijbel staat.
Ga het in de gaten houden....
Als ex-christen ben ik in ieder geval blij dat ik gewoon van muziek mag genieten zonder dat ik er bang voor ben om er voor gestraft te worden na mijn dood.
Intussen heb ik mijn eigen top tien wat aangepast, meer de waan van de dag volgende...
Er is toch weinig veranderd. Grootste verandering: ik heb nu Leonard Cohen heel hoog staan, die heb ik pas een half jaar geleden leren waarderen. De eerst vier albums van hem draai ik grijs....
0
geplaatst: 16 april 2011, 21:05 uur
Ik wil toch even zeggen dat mijn geloof geen hel leert, want in Prediker 9:5 staat dat de doden zich van niets bewust zijn, en Jezus vergeleek de dood met slapen, dus als je dood ben ga je nergens heen.
* denotes required fields.