MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Eveningguard schreef:
Te weinig Jazz.

... ik word voorspelbaar... verder ben ik altijd voor flexibele top10s, veel nieuwe dingen ontdekken is goed

The Scientist schreef:
(quote)

... ik word voorspelbaar... verder ben ik altijd voor flexibele top10s, veel nieuwe dingen ontdekken is goed

Teruggaan is ook niet verkeerd: het oudere werk op ECM vanTerje Rypdal, Keith Jarret, Pat Metheny is ook de moeite waard - en van het nieuwere kan ik Manu Katché aanraden of Nils Petter Molvaer, en in het verlengde Eyvind Aarset.

En let maar niet echt op mijn toptien; mijn eigen norm is "het koffertje" met ca 50 albums voorop het onbewooonde eiland - alleen dat wisselt ook continu van inhoud.

Ik bedoel met 'nieuwe' ook meer 'nog onbekende' dan 'recente'...

Wat ECM betreft hebben die veel fijne albums uitgebracht, maar vind ik het tegenwoordig een beetje een parodie op zichzelf worden... Alles moet ontzettend clean klinken... en dat wordt me toch wat saai... luister nu meer de klassieke dingen die ze uitbrengen... Mooi beginpunt voor jazz, maar er is zooveel meer dat nog veel meer kanten op gaat en nog veel avontuurlijker, en in mijn ogen beter, is. (En dat bedoel ik als persoonlijk bericht richting jou, maar meer als algemene noot voor de jazz-snuffelaars hier )

Maar eens een top 10 gemaakt vol vroeg (post)punk/new waveklassiekers. Ook opvallend: er staan vier artiesten is met een x in de naam.

X-Ray heeft er zelfs 2 en Au Pairs heeft hem in de albumtitel gestopt.

_Lynn_
Deep Purple staat nu 2x in mijn top 3, Burn op 2 en In Rock op 3, maar nu ben ik alweer beginnen twijfelen. Het zijn beiden supergoede platen die je niet met elkaar kunt vergelijken vind ik. Lastig...
De meerderheid hier vindt waarschijnlijk dat ik In Rock op 2 moet zetten?

Wat plaatsen verwisseld; Winterheart's Guild van 6 naar 5, Automatic for the People van 7 naar 6, Score to a New Beginning van 8 naar 7, The Dark Ride van 10 naar 8, Consign to Oblivion van 5 naar 9 en Under the Iron Sea van 9 naar 10.

Toch nog een verandering

Bon iver erin en Pink Floyd eruit

en Because of the Times naar plaats 10

Kid A verslaat Illmatic dus Kid A staat nu op 3 .

Morphine - Good terug erin ten koste van Robert Wyatt - Rock bottom.

Slechte zaak natuurlijk.

Ik heb weer een 'echte' top 10 gemaakt, en daar staan zowel Morphine - Good als Wyatt in.

Lukk0
En terecht, hangen bij mij allebei tegen de vijf sterren aan

Ik heb een ander album van Bonobo op 10 gezet, Days To Come in plaats van Black Sands. Het is me sowieso om het even, Days To Come past net wat beter bij dit weer.

Ik ken 'Animal Magic' van Bonobo. Ik vind het geen vervelende muziek, maar verre van briljant.

panjoe (moderator)
Die is ook niet te vergelijken met de twee albums die R&P opnoemt.

Oftewel, ik heb de verkeerde van hem?

panjoe (moderator)
Ik vind van wel, hij is naar mijn mening zelfs met elk album beter geworden.

Woutt
Toch de Stones maar 5 sterren gegeven en gelijk in m'n top tien gezet, ten koste van Galaxie 500 - Today.

jasper1991 schreef:
Ik ken 'Animal Magic' van Bonobo. Ik vind het geen vervelende muziek, maar verre van briljant.

Ik ken z'n laatste en ben dezelfde mening toegedaan...

Gewoon omdat het soms tijd is voor verandering 10 andere platen in mijn top 10. Ik had zeker niks anders te doen.

_Lynn_
Sinds eergisteren staat het debuut album van Captain Beyond op 1!

In de onderste regionen van de top 10 wisselen Talk Talk en Rush stuivertje

Jackson C. Frank - Blues Run the Game is er uitgevlogen, en daarvoor in de plaats komt....

Pere Ubu - The Modern Dance

Ulfat-e-Zulmat
Ik wil het even gezegd hebben: Masimo, jouw top10 verdient een staande ovatie! Al ben ik wat betreft je beslissing om Blues Run the Game aan de kant te schuiven wat minder enthousiast.

Ik zat al een tijdje met 2x Supertramp in mijn top 10. Dat het Paris was die eruit zou gaan stond al vast, maar ik had tot gisteren geen idee welke in daarvoor in de plaats moest doen. Ik heb zijn vervanger gevonden in Hopes and Fears. Die is alle verwachtingen ontstegen en één van de beste platen gebleken.

Ik ben nog steeds niet tevreden met mijn top 10, want P*U*L*S*E mag er ook wel weer uit. Ik vraag me ook af of mijn nummer 9 het lang vol gaat houden, maar die moet ik weer eens gaan luisteren.

chevy93 schreef:

Ik ben nog steeds niet tevreden met mijn top 10, want P*U*L*S*E mag er ook wel weer uit. Ik vraag me ook af of mijn nummer 9 het lang vol gaat houden, maar die moet ik weer eens gaan luisteren.

dus als ik het goed begrijp zijn de nummer 8 en (waarschijnlijk) 9 toe aan verandering maar de nummer 10 niet, normaliter zijn 8 en 9 beter dan 10 namelijk

Herman, Sigur ros naar twee en Arcade Fire op een? Dat had ik niet gedacht!

De afgelopen maanden draai ik dagelijks iets van Funeral, dus vond het eigenlijk wel eens tijd worden.

vigil schreef:
dus als ik het goed begrijp zijn de nummer 8 en (waarschijnlijk) 9 toe aan verandering maar de nummer 10 niet, normaliter zijn 8 en 9 beter dan 10 namelijk
Ik stel mijn top 10 samen naar de mate waarin ik ze opzet of juist oversla. P*U*L*S*E draai ik regelmatig, maar zelden volledig. Het eerste deel is daarvoor te eentonig. Vandaar. Eerst bepaal ik de 10 beste albums, daarna kijk ik hoe vaak ik ze draai.

Het is een beetje een gevoelskwestie, maar P*U*L*S*E draai ik liever dan Wintermusik. Aan de andere kant is Wintermusik een album dat ik volledig draai en P*U*L*S*E niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.