MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
panjoe (moderator)
Omdat mijn top tien niet helemaal meer klopte, en mijn 5,0* stemmen en 4,5* stemmen samen optelden tot 49, heb ik vanmiddag even een top 50 gemaakt. Studieontwijkend gedrag .

Het resultaat was een kleine verandering in volgorde, en Sticks & Delic gingen eruit voor Atmosphere .

Is R&P dan toch Jezus? Ik zie een verband tussen Zijn terugkeer hier en de post van schizodeclown...

Na een lange tijd vrijwel alleen maar hip-hop te hebben beluisterd ben ik een beetje verslaafd geworden aan de muziek van Joanna Newsom en Songs: Ohia, die 2de stond al geruime tijd op 1 in mijn top 10 en Joanna is mijn top 10 binnen gekomen met MEM op 2. Met kans op meer platen van haar en Jason Molina in mijn top 10. Ook is I Am A Bird Now van Antony & the Johnsons in mijn top 10 nieuw en er zijn een aantal plaatsverwisselingen geweest.
Dus weer mooi omgegooid

dix
schizodeclown schreef:
@ iedereen, nee het is geen grap, waarom zou dat het zijn? Ik baseer mijn beslissingen op wat in de bijbel staat, maar ja als je de bijbel niet gelooft houd het eigenlijk al op he.

Was jij niet degene die met platte praat het 'knappe artiesten' topic op slot heeft gekregen ?

dix schreef:
Was jij niet degene die met platte praat het 'knappe artiesten' topic op slot heeft gekregen ?

Dat zou ik niet meer weten maar ik weet wel dat mensen kunnen veranderen

dix
schizodeclown schreef:

Dat zou ik niet meer weten maar ik weet wel dat mensen kunnen veranderen

Ja ja ... Gods wegen zijn ondoorgrondelijk .
Ken je Gert en Hermien ? Die hebben ook een leuke carriere vol onverwachte wendingen

schizodeclown schreef:
Ik wil toch even zeggen dat mijn geloof geen hel leert, want in Prediker 9:5 staat dat de doden zich van niets bewust zijn, en Jezus vergeleek de dood met slapen, dus als je dood ben ga je nergens heen.

Dringend Illmatic gaan luisteren dan.

Gert en Hermien? Die zijn ook religieus geworden ofzo?

dix
schizodeclown schreef:
Gert en Hermien? Die zijn ook religieus geworden ofzo?

Ja, en weer de-religieus. En hoe. Verandering van spijs denk ik ...

bennerd schreef:
(quote)

Dringend Illmatic gaan luisteren dan.

Xel schreef:

Als ex-christen ben ik in ieder geval blij dat ik gewoon van muziek mag genieten zonder dat ik er bang voor ben om er voor gestraft te worden na mijn dood.

Grootste verandering: ik heb nu Leonard Cohen heel hoog staan, die heb ik pas een half jaar geleden leren waarderen.

Ah... zijn Boeddhistische invloeden mogen nu wel

Ben je echt serieus schizo? Stiekem geloof ik er niks van... aan de andere kant, nu zelfs Jan van Dijk het licht heeft gezien kijk ik nergens meer van op...

Je weet dat al die nummers van Robert Henke gemaakt zijn met de Buddha Machine he...

Xel
The Scientist schreef:
(quote)

(quote)

Ah... zijn Boeddhistische invloeden mogen nu wel

Moet zelfs! Als atheist wordt je gedwongen naar de meest onchristelijke muziek te luisteren. Anders tel je niet meer mee..... Maar ik doe het graag, de beloning is groot!

The Scientist schreef:
Je weet dat al die nummers van Robert Henke gemaakt zijn met de Buddha Machine he...

Ja maar dat heeft niks met het geloof te maken lijkt me
@ freitzen ik ben echt serieus, maar het is wel een gewetenskwestie, ik bedoel andere mensen van mijn geloof zouden misschien anders beslist hebben, maar ja zo voel ik gewoon dat dat het beste voor me is.
Zo luister ik Geogaddi nog wel, al zou er in zitten ''a horned god'', in een interview heb ik ergens gelezen dat ze dat voor de grap ofzo deden dus dan vind ik het niet zo erg.

schizodeclown schreef:
(quote)

Ja maar dat heeft niks met het geloof te maken lijkt me

Ze zijn gebaseerd op apparaten waar in Boeddhistische tempels zang op werd geloopt.. de maker van de Buddha machine was dusdanig onder de indruk dat hij zijn eigen heeft gemaakt.

The Scientist schreef:
Verder zelf mijn top10 ook eens omgegooid, een jazz-top10 weer van gemaakt met van allerlei verschillende dingen, aangezien ik de laatste tijd weer veel jazz luister en anderen wil proberen te motiveren om leuke dingen te gaan ontdekken

Er zijn een hoop genres die ik wil uitspitten (ga nu echt met metal beginnen, ook de duistere metal) maar jazz is iets waar ik echt heel erg weinig van ken. Ik ga de gelegenheid denk ik maar aangrijpen om wat te proberen, uit jouw top 10 dus

Dan zou ik wel een beetje oppassen ... er staan namelijk ook nog wel een aantal vrij experimentele dingen in, als je daar je mening op gaat baseren zou het kunnen (ik zeg niet dat dat per se zo is) dat je het heel snel voor gezien houdt ... vooral nummers 4, 5, 7 en wellicht 10 zijn vrij experimenteel, verder staat er nog wel wat freejazz in, maar toch met nog iets meer structuur erin.

Ach. Een beetje experimenteel kan ik wel aan. Maar ik weet niet hoe het met jazz zit, natuurlijk. Maar mijn vader heeft een aantal jazz platen die niet experimenteel zijn, heb dus al een beetje gehoord. Bovendien speelt mijn zusje saxofoon en dus af en toe ook 'jazz', en dat is heel normale muziek. Dus ik zal mijn mening zeker niet daar op baseren. Als ik het niets vind zal ik je wel een PM sturen voor andere, minder experimentele, tips, en als ik het wel wat vind kun je ook een PM verwachten voor meer, oké?

Ik heb eigenlijk wel weer eens zin in wat experimenteels... Ik had een tijdje terug een periode dat ik dat heel erg zocht sinds Trout Mask Replica maar toen kon ik het al niet goed vinden.

Maar daar gaan we alweer: Ik zou eerst een zooi metal gaan luisteren. En dat ga ik doen ook!

niels94 schreef:
Als ik het niets vind zal ik je wel een PM sturen voor andere, minder experimentele, tips, en als ik het wel wat vind kun je ook een PM verwachten voor meer, oké?

Lijkt me prima

dix
schizodeclown schreef:
Zo luister ik Geogaddi nog wel, al zou er in zitten ''a horned god'', in een interview heb ik ergens gelezen dat ze dat voor de grap ofzo deden dus dan vind ik het niet zo erg.

Zo wordt dus de beweegreden ( of het gebrek eraan ) achter een bepaalde creatieve uiting altijd belangrijker dan de uiting zélf. Hoe kijk je daar tegen aan ?

dix schreef:
Zo wordt dus de beweegreden ( of het gebrek eraan ) achter een bepaalde creatieve uiting altijd belangrijker dan de uiting zélf. Hoe kijk je daar tegen aan ?

Eigenlijk wel ja, alhoewel er uitzonderingen zijn, als er bijvoorbeeld gescholden wordt omdat iemand zoveel pijn heeft kan ik het wel begrijpen maar vind ik het niet nodig om dan alsnog te schelden, dat is nergens voor nodig om dat te doen.
Dus het is niet altijd zo.

dix
Bij de NCRV hebben ze die tijd inmiddels achter zich gelaten, maar in de jaren 70 werden volslagen onschuldige plaatjes daar niet gedraaid omwille van een enkele zin in de tekst die God omwelgevallig zou kunnen zijn. Het meest bekende voorbeeld was 'Heaven Must be Missing an Angel' van Tavares. Dat totaal ongevaarlijke nummer mocht niet.... er werd wel gezegd dat ie in de tipparade stond (zonder de volledige titel te noemen uiteraard) maar draaien ging te ver. Is dat godsdienstbeleving of is het fundamentalisme ? Doe er je voordeel mee ....En oja, neem de tijd om Low te ontdekken

panjoe (moderator)
dix schreef:
(quote)

Inderdaad. Bovendien weet je nooit precies hoe de schrijver/muzikant het bedoelde. Aangezien jíj degene bent die betekenis geeft aan de muziek die je luistert, zou iedere tekst diep beledigend kunnen zijn voor een bepaalde groep mensen - pak 'em beet, mensen die op zondagochtend geen zin hebben om een schone onderbroek aan te trekken. Het lijkt me erg lastig om dan nog te selecteren welke muziek je nog wel wil luisteren en welke niet meer.

Ik denk dat mijn top 10 nu voor een tijdje vast staat.

Ik hoop het niet

Wat is er mis mee?

Te weinig Jazz.

Daar ken ik niks van, maar tips zijn altijd welkom.

Casartelli (moderator)
Mooi lijstje

Gast
geplaatst: vandaag om 03:12 uur

geplaatst: vandaag om 03:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.