De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
Yann Samsa
geplaatst: 10 juni 2011, 11:51 uur
Dan kwam er toch opeens de drang opnieuw een top 10 in te vullen... Bij deze.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 12:47 uur
Vanaf vandaag start ik een soort van privé project, met elke week (als ik het niet vergeet) een nieuwe Top 10 uit 1 bepaald jaar. Te beginnen in 1966, aangezien dat het eerste jaar is met tenminste 10 albums van 4* en hoger.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 12:51 uur
Dat zijn er dan tien nieuw in jou top 10, de eerste pak 'm beet 5 zijn min of meer klassiekers.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 16:41 uur
Ik heb er een top 2011 van gemaakt, aangezien het maken van een 'gewone' top 10 mij te veel kopzorgen bezorgd.
En omdat Random Axe moet gehypet worden, natuurlijk.
En omdat Random Axe moet gehypet worden, natuurlijk.
0
geplaatst: 13 juni 2011, 14:33 uur
GrafGantz schreef:
Vanaf vandaag start ik een soort van privé project, met elke week (als ik het niet vergeet) een nieuwe Top 10 uit 1 bepaald jaar. Te beginnen in 1966, aangezien dat het eerste jaar is met tenminste 10 albums van 4* en hoger.
Mooi project, en mooie top 10!

0
geplaatst: 14 juni 2011, 16:28 uur
Bedankt! 
Trouwens Niels je top 10 is een zeer goede top 10 voor mij geweest om nieuwe dingen te leren kennen en ook de top 10 van Eveningguard.
En natuurlijk alle PM's die ik heb gekregen, van bepaalde users allemaal bedankt.

Trouwens Niels je top 10 is een zeer goede top 10 voor mij geweest om nieuwe dingen te leren kennen en ook de top 10 van Eveningguard.
En natuurlijk alle PM's die ik heb gekregen, van bepaalde users allemaal bedankt.

0
geplaatst: 14 juni 2011, 16:29 uur
Richard Thompson voor Richard Thompson.
Rumor and Sigh ipv Mock Tudor.
Om de zoveel tijd wisselt dat, bij ome Richard. Maar deze keer denk ik het zeker te weten. Rumor and Sigh. Z'n beste. Punt.
Verder alles intact, kinders.
Rumor and Sigh ipv Mock Tudor.
Om de zoveel tijd wisselt dat, bij ome Richard. Maar deze keer denk ik het zeker te weten. Rumor and Sigh. Z'n beste. Punt.
Verder alles intact, kinders.

0
geplaatst: 14 juni 2011, 16:31 uur
De top 10 van kobe bryant fan; een beschouwing:
10. Sigur Ros - ( )
Sigur Ros, mijn favoriete band uit IJsland met frontman Jonsi, mijn favoriete frontman uit IJsland. Zijn ondoorgrondelijke stem zweeft als een berggeest door het winterse landschap van ( ). Prachtig.
9. Nas - Illmatic
Een hip-hopklassieker, natuurlijk. Bovendien duurt de plaat niet enorm lang, en heeft Nas een fijne flow. Meermaals beluisterd, en beloond met 4 sterren.
8. CunninLynguists - A Piece of Strange
Deze plaat heb ik enkele dagen geleden nog beluisterd, omdat 'The Gates' het favoriete nummer van user Rhythm & Poetry is. Gezellige plaat, Kno weet wat ie doet, en de MC's zijn in vorm.
7. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
Niet de beste van Pink Floyd naar mijn mening, wel de eerste plaat die ik van de heren leerde kennen. Je kan het best beluisteren als één lang nummer; dan komt het plaatje het best tot z'n recht. Legendarische plaat, natuurlijk. Wie kent de rinkelende kassa uit 'Money' niet? De door merg en been gaande zang uit 'The Great Gig in the Sky'? Ah, genieten.
6. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Debuutplaat van Alex Turner en zijn gevolg. Geen winterplaat, oh nee. Lekker in het gehoor liggende liedjes, met 'A Certain Romance' als absoluut hoogtepunt. Toch geloof ik dat ze nog beter kunnen.
5. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞
Ah, Godspeed! Mijn favoriete postrockband. Al is dit meer dan postrock alleen. Dit is een definitie van de wereld, van het leven. Althans, de meest duistere en treurige kant ervan. Toch vind ik 'Lift Your Skinny Fists...' nog beter.
4. Radiohead - Kid A
Nu ben ik niet iemand die Radiohead in z'n top 10 zou zetten, ik kan het prima begrijpen wanneer een ander dat wel doet. Het is één van de populairste bands, hier op MuMe waarschijnlijk de populairste. Ik zou eerder opteren voor 'OK Computer' of 'The Bends', 'Kid A' heb ik simpelweg nooit veel beluisterd, omdat het me niet weet te grijpen.
3. Bon Iver - For Emma, Forever Ago
Justin Vernon in z'n blokhut, zingend over de verloren gegane liefde. Desolatie dringt zich op aan de luisteraar, een traantje wegpinken, voor één keer mag het. Vernon is begiftigd met een prachtige stem, en heeft ook nog eens een hoop songwriterstalent. Een kilometershoge hoop, zeg maar.
2. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
kobe bryant fan's favoriete hip-hopplaat, dat zou op termijn ook mijn favoriete hip-hopplaat kunnen worden. Slug is een baas, maar Ant is de opperbaas. De baas der bazen, zeg maar. Prachtige teksten, geweldige producties.
1. Neutral Milk Hotel - in the Aeroplane over the Sea
Een veelbesproken plaat (zie desbetreffend discussieforum), maar ik moet zeggen dat ik ze niet erg goed ken. Dat komt vooral doordat mijn iTunes niet meer werkt. Wat ik er me nog van meen te herinneren, is dat de zanger op het randje zingt, wat ik wel weet te waarderen.
Speciaal voor jou, kobe bryant fan!
10. Sigur Ros - ( )
Sigur Ros, mijn favoriete band uit IJsland met frontman Jonsi, mijn favoriete frontman uit IJsland. Zijn ondoorgrondelijke stem zweeft als een berggeest door het winterse landschap van ( ). Prachtig.
9. Nas - Illmatic
Een hip-hopklassieker, natuurlijk. Bovendien duurt de plaat niet enorm lang, en heeft Nas een fijne flow. Meermaals beluisterd, en beloond met 4 sterren.
8. CunninLynguists - A Piece of Strange
Deze plaat heb ik enkele dagen geleden nog beluisterd, omdat 'The Gates' het favoriete nummer van user Rhythm & Poetry is. Gezellige plaat, Kno weet wat ie doet, en de MC's zijn in vorm.
7. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
Niet de beste van Pink Floyd naar mijn mening, wel de eerste plaat die ik van de heren leerde kennen. Je kan het best beluisteren als één lang nummer; dan komt het plaatje het best tot z'n recht. Legendarische plaat, natuurlijk. Wie kent de rinkelende kassa uit 'Money' niet? De door merg en been gaande zang uit 'The Great Gig in the Sky'? Ah, genieten.
6. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Debuutplaat van Alex Turner en zijn gevolg. Geen winterplaat, oh nee. Lekker in het gehoor liggende liedjes, met 'A Certain Romance' als absoluut hoogtepunt. Toch geloof ik dat ze nog beter kunnen.
5. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞
Ah, Godspeed! Mijn favoriete postrockband. Al is dit meer dan postrock alleen. Dit is een definitie van de wereld, van het leven. Althans, de meest duistere en treurige kant ervan. Toch vind ik 'Lift Your Skinny Fists...' nog beter.
4. Radiohead - Kid A
Nu ben ik niet iemand die Radiohead in z'n top 10 zou zetten, ik kan het prima begrijpen wanneer een ander dat wel doet. Het is één van de populairste bands, hier op MuMe waarschijnlijk de populairste. Ik zou eerder opteren voor 'OK Computer' of 'The Bends', 'Kid A' heb ik simpelweg nooit veel beluisterd, omdat het me niet weet te grijpen.
3. Bon Iver - For Emma, Forever Ago
Justin Vernon in z'n blokhut, zingend over de verloren gegane liefde. Desolatie dringt zich op aan de luisteraar, een traantje wegpinken, voor één keer mag het. Vernon is begiftigd met een prachtige stem, en heeft ook nog eens een hoop songwriterstalent. Een kilometershoge hoop, zeg maar.
2. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold
kobe bryant fan's favoriete hip-hopplaat, dat zou op termijn ook mijn favoriete hip-hopplaat kunnen worden. Slug is een baas, maar Ant is de opperbaas. De baas der bazen, zeg maar. Prachtige teksten, geweldige producties.
1. Neutral Milk Hotel - in the Aeroplane over the Sea
Een veelbesproken plaat (zie desbetreffend discussieforum), maar ik moet zeggen dat ik ze niet erg goed ken. Dat komt vooral doordat mijn iTunes niet meer werkt. Wat ik er me nog van meen te herinneren, is dat de zanger op het randje zingt, wat ik wel weet te waarderen.
Speciaal voor jou, kobe bryant fan!

0
geplaatst: 14 juni 2011, 16:34 uur
jasper1991 schreef:
Dat is aardig!

Wil je dat ook bij mij doen?
Dat is aardig!

Wil je dat ook bij mij doen?
Dan zou ik eerst nog 8 nieuwe platen moeten gaan beluisteren!

0
geplaatst: 14 juni 2011, 16:34 uur
Bedankt, zou het eens voor jouw top 10 willen doen ook maar heb nog niet alles beluisterd.
0
geplaatst: 14 juni 2011, 16:44 uur
Ik heb het gevoel dat die top 10 er na de zomer anders gaat uitzien. Veel tijd om nieuwe muziek tot mij te nemen, en om oude bekenden te omarmen. Er zijn ook veel platen die ik nog geen cijfer heb gegeven, omdat ik er simpelweg nog niets constructiefs bij heb kunnen plaatsen, in de vorm van een bericht. Enkele kanshebbers op een top 10-notering zijn 'Trust Us' van Motorpsycho en 'Pithecanthropus Erectus' van Charles Mingus.
0
geplaatst: 18 juni 2011, 08:24 uur
GrafGantz schreef:
Een jaartje opgeschoven naar 1967. Lastig kiezen dit keer, de eerste 6 (!!!) albums staan op 5*. Wat een weelde...
0
geplaatst: 18 juni 2011, 14:04 uur
Laatst nog Funeral van Arcade Fire erin gezet i.p.v The Joshua Tree van U2. Heb ook besloten om wat minder Radiohead erin te zetten(alhoewel ik ze geweldig blijf vinden). heb ze nu 4 keer erin en dat vind ik nu wat te veel om eerlijk te zijn. Heb alleen nog niet besloten wat erin gaat komen.
0
geplaatst: 18 juni 2011, 18:57 uur
ook weer eens door elkaar gegooid, pffff je kan hier makkelijk uren aan zoek maken...
0
geplaatst: 19 juni 2011, 11:40 uur
Er is geen nieuwkomer deze keer
maar er is wel wat verschoven weer.
Mijn top 10 ziet er nu zo uit:
1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
2. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
3. Radiohead - Kid A (2000)
4. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
5. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
6. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
7. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
8. CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)
9. Nas - Illmatic (1994)
10. Sigur Rós - ( ) (2002)
maar er is wel wat verschoven weer. Mijn top 10 ziet er nu zo uit:
1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
2. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
3. Radiohead - Kid A (2000)
4. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
5. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
6. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
7. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
8. CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)
9. Nas - Illmatic (1994)
10. Sigur Rós - ( ) (2002)
0
geplaatst: 19 juni 2011, 14:37 uur
Grappig dat sommigen continu blijven schuiven. Op een gegeven moment heb je albums toch zo vaak beluisterd dat je wel weet welke nou echt het beste zijn?
0
geplaatst: 19 juni 2011, 14:49 uur
Nee, dat lijkt me heel vreemd. Ik heb bijna 3500 stemmen uitgebracht, waarvan er ongeveer 100 op 5* staan. Je denkt toch niet dat ik er daar 10 uit kan kiezen die ik altijd en eeuwig het beste van die 100 vind? Het gros hiervan is inwisselbaar, anders hadden ze niet op 5* gestaan. Ik heb het dan ook al lang opgegeven om een "echte" top 10 te hebben, en heb het altijd opmerkelijk gevonden dat er blijkbaar mensen zijn die dat wel kunnen. Maar wellicht zijn dat mensen die nog niet zoveel muziek kennen, ik denk dat ik er bijvoorbeeld op m'n 18e niet echt een groot probleem mee zou hebben gehad.
0
geplaatst: 19 juni 2011, 15:15 uur
hoi123 schreef:
Albums groeien of "krimpen" toch wel eens?
Maar op een gegeven moment stopt dat toch ook wel? Met muziek (albums) heb ik dat nog niet zo, maar bepaalde films heb ik inmiddels zo vaak gezien dat mijn waardering ervoor wel zo goed als vast staat. Met nummers heb ik dat ook. Sommige nummers heb ik inmiddels zo vaak beluisterd dat ik weet dat ik het altijd goed zal blijven vinden.Albums groeien of "krimpen" toch wel eens?
* denotes required fields.