De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
Yann Samsa
geplaatst: 29 juni 2011, 22:01 uur

Heerlijke top 10. Enkel de verkeerde Songs: Ohia en Talk Talk...
0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:19 uur
Wat betreft Songs: Ohia, daar is voor mij geen twijfel over mogelijk. Wat betreft Talk Talk, de drie albums die erna komen zijn ook prachtig. Op een of andere manier heb ik toch het meeste met It's My Life...
0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:20 uur
Verstandig, weer wat testosteron terug in je lijst.
Op sommige sites word je al aangezien voor een dame zag ik

0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:50 uur
Een satirische website waar vandaag een stukje over de SGP verscheen waar Stopmakingsenseo wellicht naar verwijst.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 22:56 uur
Nee, het gaat over een muziektrivia-spelletje waarbij gisteren duidelijk werd dat er toch wel weinig dames meedoen aan zoiets. Toen er een lijstje genoemd moest worden met vrouwelijke users die wel eens een punt gescoord hadden, werd Arrie ook genoemd 

0
geplaatst: 29 juni 2011, 23:01 uur
Ik heb geen idee waar je het nu over hebt? 
Edit: ah nu wel. Wist niet dat jij daar ook aan meedeed.

Edit: ah nu wel. Wist niet dat jij daar ook aan meedeed.

0
geplaatst: 29 juni 2011, 23:15 uur
Geen wonder, onopvallende user, bijna geen punten..best wel een n00b. 

0
geplaatst: 30 juni 2011, 03:33 uur
Joanna Newsom wisselt van plaats met Freak Out! van The Mothers of Invention, die staat nu 7e en Ys nu 3e 

0
geplaatst: 1 juli 2011, 02:26 uur
Verschuivingen zijn meestal geleidelijk bij mij, een enkele keer ad hoc.
Maar ach...niemand die er iets van merkt, dus doet het ook geen zeer.
Maar ach...niemand die er iets van merkt, dus doet het ook geen zeer.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 09:48 uur
En jawel, het is weer zover. Een verse vrijdag, een verse top 10. Het laatste jaar van de 60's dit keer, met een flinke scheut soul (zowel blank als zwart) en folk. John Cale zit niet meer in The Velvet Underground, maar desalniettemin is het derde VU album gewoon weer een topper. Cale is desondanks niet helemaal uit zicht, aangezien hij de nummer 7 van m'n lijst geproduceerd heeft. Abbey Road sluit heel toepasselijk de rij, want dat is natuurlijk het daadwerkelijke slotakkoord van de Fab Four. Hoewel Let it Be een jaar later verscheen staat daar veelal materiaal op van voor de opnames voor Abbey Road.
Net buiten de boot vallen deze week de Stones met Let it Bleed, de eerste twee Led Zepp albums en Cash in de gevangenis. Alle vier op 4,5*, net als de huidige nummers 6 t/m 10. Kwestie van gewogen en nipt te licht bevonden...
Net buiten de boot vallen deze week de Stones met Let it Bleed, de eerste twee Led Zepp albums en Cash in de gevangenis. Alle vier op 4,5*, net als de huidige nummers 6 t/m 10. Kwestie van gewogen en nipt te licht bevonden...
0
geplaatst: 1 juli 2011, 21:06 uur
Songs: Ohia - The Lioness komt binnen op de negende plaats en jammer genoeg moet daarom Nas - Illmatic mijn top 10 verlaten. En Bon Iver zijn nieuwste plaat komt op 10 en daarom moet Sigur Ros - () weg.
0
geplaatst: 1 juli 2011, 22:57 uur
GrafGantz schreef:
En jawel, het is weer zover. Een verse vrijdag, een verse top 10. Het laatste jaar van de 60's dit keer, met een flinke scheut soul (zowel blank als zwart) en folk. John Cale zit niet meer in The Velvet Underground, maar desalniettemin is het derde VU album gewoon weer een topper. Cale is desondanks niet helemaal uit zicht, aangezien hij de nummer 7 van m'n lijst geproduceerd heeft. Abbey Road sluit heel toepasselijk de rij, want dat is natuurlijk het daadwerkelijke slotakkoord van de Fab Four. Hoewel Let it Be een jaar later verscheen staat daar veelal materiaal op van voor de opnames voor Abbey Road.
Hij ziet er weer puik uit! En jawel, het is weer zover. Een verse vrijdag, een verse top 10. Het laatste jaar van de 60's dit keer, met een flinke scheut soul (zowel blank als zwart) en folk. John Cale zit niet meer in The Velvet Underground, maar desalniettemin is het derde VU album gewoon weer een topper. Cale is desondanks niet helemaal uit zicht, aangezien hij de nummer 7 van m'n lijst geproduceerd heeft. Abbey Road sluit heel toepasselijk de rij, want dat is natuurlijk het daadwerkelijke slotakkoord van de Fab Four. Hoewel Let it Be een jaar later verscheen staat daar veelal materiaal op van voor de opnames voor Abbey Road.

0
geplaatst: 2 juli 2011, 08:48 uur
Weer een mooi lijstje van GrafGantz, goede mix ook.
De 3e van VU er in is altijd goed, op naar de jaren 70 .
De 3e van VU er in is altijd goed, op naar de jaren 70 .
0
Yann Samsa
geplaatst: 6 juli 2011, 12:31 uur
Eens een alternatieve top 10 ingevoerd, met iets minder bekende albums - die ook prachtig zijn, en veel meer aandacht verdienen.
Verder blijf ik Micha z'n 'project' met interesse volgen...
0
geplaatst: 6 juli 2011, 13:25 uur
Ferre Clabau schreef:
Eens een alternatieve top 10 ingevoerd, met iets minder bekende albums - die ook prachtig zijn, en veel meer aandacht verdienen.
Jan Swerts!

0
geplaatst: 8 juli 2011, 14:31 uur
Vaarwel 60's, ik duik deze week een vers decennium in. Het einde van het hippietijdperk dient zich aan, maar dat maatschappelijke en culturele veranderingen nooit messcherp gelijk lopen met de kalender bewijst m'n nummer 2 uit de lijst. Het is een uitstekend jaar voor fans van ome Neil, z'n derde album is een van de hoogtepunten uit z'n carrière en de beste nummers van Déjà Vu zijn ook nog eens van zijn hand.
De eerste tekenen van "het verval" zijn echter al zichtbaar, The Stooges blazen iedereen weg met bloemen in het haar, en Ozzy cs. doen gezellig mee, zij het wat trager en logger (maar wel zwaarder). Moeders houd uw dochters binnen.
Verder aandacht voor getroebleerde jongemannen met een gitaar, al zorgen de uiteenlopende oorzaken (drugs vs. depressie) wel voor twee uiteenlopende albums.
Tevens aanwezig zijn (relatief) ondergewaardeerde albums van zowel The Beach Boys als The Doors en er is wederom ruimte voor een fikse dosis soul. Curtis Mayfield debuteert en doet dit maar gelijk met het beste album van z'n oeuvre, en Isaac Hayes "croont" zich opnieuw door een beperkt aantal nummers van uitzonderlijke lengte, in elk geval voor soulbegrippen.
It was a very good year...
De eerste tekenen van "het verval" zijn echter al zichtbaar, The Stooges blazen iedereen weg met bloemen in het haar, en Ozzy cs. doen gezellig mee, zij het wat trager en logger (maar wel zwaarder). Moeders houd uw dochters binnen.
Verder aandacht voor getroebleerde jongemannen met een gitaar, al zorgen de uiteenlopende oorzaken (drugs vs. depressie) wel voor twee uiteenlopende albums.
Tevens aanwezig zijn (relatief) ondergewaardeerde albums van zowel The Beach Boys als The Doors en er is wederom ruimte voor een fikse dosis soul. Curtis Mayfield debuteert en doet dit maar gelijk met het beste album van z'n oeuvre, en Isaac Hayes "croont" zich opnieuw door een beperkt aantal nummers van uitzonderlijke lengte, in elk geval voor soulbegrippen.
It was a very good year...
0
geplaatst: 8 juli 2011, 16:35 uur
We hebben een nieuwkomer in mijn top 10: Arcade Fire - Funeral en ook is er weer aardig wat verschuift. Zo ziet mijn top 10 er nu uit:
1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
2. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
3. Radiohead - Kid A (2000)
4. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
5. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
6. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
7. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
8. CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)
9. Arcade Fire - Funeral (2004)
10. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
1. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
2. Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2007)
3. Radiohead - Kid A (2000)
4. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)
5. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
6. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)
7. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
8. CunninLynguists - A Piece of Strange (2006)
9. Arcade Fire - Funeral (2004)
10. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver (2011)
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 juli 2011, 16:55 uur
Een top 10 naar mijn hart
Eén van de beste op Musicmeter. Enkel die laatste vervangen door een artiest die nog niet in je top 10 staat, en misschien die Artic Monkeys (die enkel live waanzinnig zijn) buiten rammelen.... 
Eén van de beste op Musicmeter. Enkel die laatste vervangen door een artiest die nog niet in je top 10 staat, en misschien die Artic Monkeys (die enkel live waanzinnig zijn) buiten rammelen.... 
0
geplaatst: 8 juli 2011, 17:03 uur
Mooie top-10 Glenn, met albums die ik leuk vind en albums die ik ongetwijfeld leuk ga vinden (albums die ik nodig eens moet luisteren dus).
hoi123 met een vleugje R&P
hoi123 met een vleugje R&P

0
geplaatst: 8 juli 2011, 17:07 uur
Bedankt.
@ Ferre Clabau: ik ga Arctic Monkeys en Bon Iver er toch niet uitdoen hoor, ik hou er normaal ook niet zo van om 2 maal dezelfde artiest in mijn top 10 te hebben. Maar deze is gewoon zo goed dat hij er wel in mocht.
@ Ferre Clabau: ik ga Arctic Monkeys en Bon Iver er toch niet uitdoen hoor, ik hou er normaal ook niet zo van om 2 maal dezelfde artiest in mijn top 10 te hebben. Maar deze is gewoon zo goed dat hij er wel in mocht.
0
geplaatst: 8 juli 2011, 17:12 uur
Paar veranderingen
Portishead 6 => 4
Arcade Fire 4 => 5
Eels 7 => 6
Bon Iver 5 => 7
en ik twijfel om de nieuwe plaat van Bon Iver in mijn top 10 te zetten in plaats van FEFA
Portishead 6 => 4
Arcade Fire 4 => 5
Eels 7 => 6
Bon Iver 5 => 7
en ik twijfel om de nieuwe plaat van Bon Iver in mijn top 10 te zetten in plaats van FEFA
0
geplaatst: 8 juli 2011, 17:14 uur
jassn schreef:
Eerst Porcupine Tree maar eens omhoog schuiven. Prioriteiten stellen

0
geplaatst: 8 juli 2011, 17:27 uur
Beluister eens mijn nr. 1 en 2.
Eens kijken of je het dan nog gaat zeggen.
Nee mijn top 3 staat redelijk vast alleen Portishead zou er misschien wel eens tussen kunnen komen.
Eens kijken of je het dan nog gaat zeggen.
Nee mijn top 3 staat redelijk vast alleen Portishead zou er misschien wel eens tussen kunnen komen.
0
geplaatst: 8 juli 2011, 19:48 uur
Die verwacht ik in 1975 weer in de bovenste regionen. Gezien je avatar zal je dan nog vrolijker zijn

0
geplaatst: 8 juli 2011, 22:32 uur
Ik ben weer zo weggeblazen door the Black Saint and the Sinner Lady dat die nu mijn top 10 binnenkomt, waardoor Freak Out! van the Mothers of Invention mijn top 10 moet verlaten. Goede zaken dus voor Mingus.
* denotes required fields.