De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 8 september 2011, 13:03 uur
Ken er maar 3 nummers van dus daar heb ik logischerwijs niet op gestemd. En dus komtie ook niet in m'n top 10 

0
geplaatst: 8 september 2011, 19:09 uur
Vertrek morgen in de ochtend reeds voor een weekendje Zeeland, dus een vroege update deze week. Zit ook nog eens tennis te kijken dus ik heb helemaal geen zin in een lang verhaal.
Op de eerste 2 plaatsen twee van de bekendste albums ooit waar ik verder geen woorden aan vuil ga maken. Op 3 wederom Neil Young (ja, ik ben best wel een fanboi) met een van z'n betere albums. Hierna was hij het grootste deel van de 80's muzikaal gezien flink de weg kwijt, het eerstvolgende fatsoenlijke album van opa Neil zien we pas weer 10 jaar later. Verder eigenlijk alleen maar voorspelbare klassiekers deze week, behalve dan de keuze die ik moest maken tussen Tubeway Army en het eerste Gary Numan solo-album. Staan beiden op 4,5* hier en zijn eigenlijk net zo sterk, maar voor de variatie maar eentje in de top 10 gezet. Uiteindelijk maar voor de oudste van de twee gegaan, hoewel ze maar 5 maanden schelen.
Op de eerste 2 plaatsen twee van de bekendste albums ooit waar ik verder geen woorden aan vuil ga maken. Op 3 wederom Neil Young (ja, ik ben best wel een fanboi) met een van z'n betere albums. Hierna was hij het grootste deel van de 80's muzikaal gezien flink de weg kwijt, het eerstvolgende fatsoenlijke album van opa Neil zien we pas weer 10 jaar later. Verder eigenlijk alleen maar voorspelbare klassiekers deze week, behalve dan de keuze die ik moest maken tussen Tubeway Army en het eerste Gary Numan solo-album. Staan beiden op 4,5* hier en zijn eigenlijk net zo sterk, maar voor de variatie maar eentje in de top 10 gezet. Uiteindelijk maar voor de oudste van de twee gegaan, hoewel ze maar 5 maanden schelen.
0
geplaatst: 9 september 2011, 10:37 uur
En weer een mooi jaar.
Jij hebt als 1 jarige jammer genoeg wel wat gemist:
The Only Ones, Wire, The undertones, Stiff Little fingers en eem mooie Jam.
Toch een fijn weekend.
The Only Ones, Wire, The undertones, Stiff Little fingers en eem mooie Jam.
Toch een fijn weekend.
0
geplaatst: 9 september 2011, 10:53 uur
Zal ik hem dan maar gelijk inkoppen, zijn we daar ook vanaf:

Verder een mooie top 10

Verder een mooie top 10

0
geplaatst: 9 september 2011, 10:59 uur
chevy93 schreef:
Alleen die ene mist dan toch wel weer, hè. Blijft jammer.
Alleen die ene mist dan toch wel weer, hè. Blijft jammer.
Zou hard genoeg ingekopt zijn

0
geplaatst: 9 september 2011, 11:44 uur
Beetje variatie kan nooit kwaad. Doe ik die volgende week weer. 

0
geplaatst: 10 september 2011, 14:02 uur
Heb Songs: Ohia - Didn't It Rain een plaatsje laten stijgen, dat is nu toch echt wel een vaste waarde. De onderste twee plaatsen zijn nog plaatsen die kunnen wisselen, en dat heb ik nu weer gedaan. Slowdive - Souvlaki en Talk Talk - It's My Life eruit, Built to Spill - Perfect from Now On en Dusty Springfield - Dusty in Memphis erin.
0
geplaatst: 11 september 2011, 20:07 uur
Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver heb ik uit mijn Top 10 moeten zetten, misschien is het toch nog wat te vroeg. En ik wou zeker een Beatles plaat in mijn Top 10 hebben en dan werd het moeilijk.
Rubber Soul? Help? Abbey Road? Nee het werd het geniale Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Hij staat nu op de negende plaats net boven Wu-Tang Clan. Het kan nog veranderen en dat ik Abbey Road in de plaats zet of Rubber Soul, het is ook zo'n goede groep.
Maar voorlopig ga ik voor Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club.
Rubber Soul? Help? Abbey Road? Nee het werd het geniale Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Hij staat nu op de negende plaats net boven Wu-Tang Clan. Het kan nog veranderen en dat ik Abbey Road in de plaats zet of Rubber Soul, het is ook zo'n goede groep.
Maar voorlopig ga ik voor Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club.
0
geplaatst: 12 september 2011, 07:58 uur
Rudi S schreef:
En weer een mooi jaar.
The Only Ones, Wire, The undertones, Stiff Little fingers en een mooie Jam.
Toch een fijn weekend.
En weer een mooi jaar.
The Only Ones, Wire, The undertones, Stiff Little fingers en een mooie Jam.
Toch een fijn weekend.
Voortaan eerst in m'n complete stemmenlijst kijken voordat je zeurt

Ik heb stemmen staan voor The Only Ones, Wire, Stiff Little Fingers en The Jam maar die waren niet goed genoeg voor de top 10 (Wire zou m'n nummer 11 zijn). Van The Undertones ken ik alleen een verzamelaar...
0
geplaatst: 12 september 2011, 09:15 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb stemmen staan voor The Only Ones, Wire, Stiff Little Fingers en The Jam maar die waren niet goed genoeg voor de top 10 (Wire zou m'n nummer 11 zijn). Van The Undertones ken ik alleen een verzamelaar...
(quote)

Sterren hebben meestal het meeste last van kritische (stalkende) fans.
Overigens dat je die albums kent, maakt het er niet beter op.

0
geplaatst: 12 september 2011, 22:57 uur
Inderdaad, 't is een schande dat ze allemaal een voldoende scoren hier.
0
geplaatst: 13 september 2011, 17:39 uur
Ik heb dan toch nog maar eens Abbey Road beluisterd, en hoewel ik niet zo ben voor het idee om twee keer dezelfde artiest in mijn Top 10 te hebbben. Heb ik nu toch een uitzondering moeten maken want ik vindt Abbey Road toch iets beter dan Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band maar die laatste wil ik ook absoluut in mijn Top 10 hebben.
0
geplaatst: 14 september 2011, 06:10 uur
Toch maar mijn top 10 eens veranderd...werd tijd dat ik de hardcore house eruit gooide, aangezien ik het nog maar mondjesmaat luister. Delerium luister ik nu dagelijks. (vooral Chimera) Vooral het nummer met Sultana..Forever After. 
Deze:
Daarnaast nog Kosheen erin gezet en Era, hoop dan ook dat zulke ambient mijn intresse blijft behouden. Geniet er veel van en leer er veel van met mijn eigen muziek.
Maar Delerium blijft mijn nummer 1 producer.

Deze:
Daarnaast nog Kosheen erin gezet en Era, hoop dan ook dat zulke ambient mijn intresse blijft behouden. Geniet er veel van en leer er veel van met mijn eigen muziek.
Maar Delerium blijft mijn nummer 1 producer.

0
geplaatst: 14 september 2011, 11:03 uur
Ik heb Anathema's A Natural Disaster vervangen voor Rounds van Four Tet. Four Tet is fenomenaal.
0
geplaatst: 14 september 2011, 11:32 uur
GrafGantz schreef:
(quote)

De gustibus non est dispunktandem - maar waarom dan wel één van 's man matigere albums (Lodger) in deez' lijst en dan neem ik die muur nog voor lief (die ging er ruim 1,5 decennium later toch tegenaan).
Afwezigheid Magazine m.n. hurts

0
geplaatst: 14 september 2011, 11:35 uur
Die van Magazine staat hier op een hele nette 4*, maar dat was dus niet genoeg voor een plaatsje bij de eerste 10.
Maar als het echt zo'n pijn doet: het staat je vrij om zelf een top 10 voor 1979 samen te stellen. Niemand die je tegenhoudt...
Maar als het echt zo'n pijn doet: het staat je vrij om zelf een top 10 voor 1979 samen te stellen. Niemand die je tegenhoudt...
0
geplaatst: 14 september 2011, 11:50 uur
GrafGantz schreef:
Die van Magazine staat hier op een hele nette 4*, maar dat was dus niet genoeg voor een plaatsje bij de eerste 10.
Behalve ik mezelf: Wahl macht Qual; moeilijk, moeilijk zo'n proces van luisteren, waarderen, vergelijken, waarderen en dan ook nog de contra-expertise. Buitengewoon complex en tijdrovend.

Misschien moet ik mezelf een tijdslimiet opleggen en dan eentje van 1980 maken

0
geplaatst: 14 september 2011, 11:52 uur
Mjuman schreef:
Behalve ik mezelf: Wahl macht Qual; moeilijk, moeilijk zo'n proces van luisteren, waarderen, vergelijken, waarderen en dan ook nog de contra-expertise. Buitengewoon complex en tijdrovend.
(quote)
Je kan het natuurlijk ook te serieus nemen...
0
Yann Samsa
geplaatst: 14 september 2011, 16:46 uur
Na een lange tijd een - laat ons zeggen - 'underground/alternatieve top 10' te hebben gehad, is m'n reguliere top 10 terug.
0
geplaatst: 14 september 2011, 18:10 uur
Ferre Clabau schreef:
Na een lange tijd een - laat ons zeggen - 'underground/alternatieve top 10' te hebben gehad, is m'n reguliere top 10 terug.
De nummer 1
. Slint ook geweldig natuurlijk ! 
0
Yann Samsa
geplaatst: 14 september 2011, 19:15 uur
Titmeister schreef:
Mooie top 10, jammer van Talk Talk.
Je bedoelt natuurlijk 'jammer voor mij', aangezien je de genialiteit van dat album niet inziet? Mooie top 10, jammer van Talk Talk.

0
geplaatst: 14 september 2011, 21:25 uur
Arrie schreef:
Met Scratch My Back van Peter Gabriel, zeer verrassend!
Met Scratch My Back van Peter Gabriel, zeer verrassend!
Om te begrijpen hoe goed dat album is, moet je zelf ook goed zijn

0
geplaatst: 14 september 2011, 21:30 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Ah vandaar...
* denotes required fields.