MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Ja, 'Om' is ook een aanrader van jewelste! En grunten, ja, dat hoort er toch een beetje bij, vind ik nu, terwijl ik het er in den beginne ook aardig lastig mee had.

Ik vind tegenwoordig de albums van Opeth met grunts beter dan die zonder.

Welke van Opeth is dan zonder grunts?

Damnation.

'Heritage' ook, natuurlijk.

Die plaat is zo interessant dat ik hem al vergeten was.

Het is vrijdag en het jaar is 1983. Deze week eens geen groot verhaal, maar gewoon van elk album een nummer dat wat mij betreft aangeeft waarom het betreffende album deze week in m'n top 10 staat.

1. The Police - Synchronicity II

2. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain

3. Cybotron - Enter

4. U2 – Like a Song (omdat iedereen de grote hits van het album al kan dromen)

5. New Order - The Village

6. The Waterboys - December

7. Cocteau Twins - Sugar Hiccup

8. R.E.M. - Pilgrimage

9. Genesis - Home By the Sea

10. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Genetic Engineering

Rudi S schreef:
(quote)

Valt toch best mee hoor, nee volgende week (jaar) wordt veel moeilijker.

En dat jaar had dan tenminste nog dat sterke zwaardvis album

84 is gelukkig weer heel mooi

Sorry Rudi, de trombones hebben het net niet gered. Dit zijn nu typisch van die jaren waar op latere leeftijd ontdekte pareltjes toch hun plaatsje moeten inleveren ten faveure van jeugdsentiment.

Heb mijn top 10 verwijderd omdat ik echt niet kan kiezen welk album het best is.
Er zijn zoveel goede albums die ik zo in mijn top 10 kan zetten

Arcade Fire - Funeral eruit voor Von Lmo - Cosmic Interception. Iets met liefde op het eerste gezicht...

hier mijn argumenten daarvoor.

GrafGantz schreef:
Sorry Rudi, de trombones hebben het net niet gered.

excuus aanvaard

Radiohead - Kid A eruit (1 album per artiest policy), Pixies - Doolittle erin!

Drukke dag op werk, dus wel een nieuwe top 10 maar geen tijd voor een uitgebreide toelichting. Hoefde dit keer niet te grasduinen in de lijst albums met 4 sterren dus voor mij is dit een redelijk sterk jaar, de eerste 2 deze week scoren de volle hap, alles daarna staat op 4,5*. Weinig verrassingen ook, voornamelijk grote namen en usual suspects.

Net als vorige week ook dit keer een baanbrekende "techno" plaat, dit keer niet uit Detroit maar "gewoon" uit Duitsland. Eveneens net als vorige week zijn U2 en de Cocteau Twins weer present, de eerste band gaan we de komende weken nog een paar keer tegenkomen. The Smiths en Talk Talk zijn nieuwkomers die we eveneens de komende weken nog (veelvuldig) terug gaan zien, terwijl het voor Talking Heads juist de laatste (5e!!) keer is dat ze in m'n top 10 voorkomen.

Op nummer 10 tenslotte een album dat we vroeger thuis op LP hadden en altijd op pakjesavond luisterden. Jeugdsentiment in optima forma, en ruim 25 jaar na dato nog altijd ontzettend grappig. Zo te zien ben ik de enige op heel MuMe die dit album in z'n top 10 heeft staan

Juist ja , alle 10 erg sterk (jawel alle 10).
Hier is niet zoveel te verbeteren en een mooi jaar.

Ik mis Brilliant Trees...

Aan wie heb je hem uitgeleend dan?

Titmeister schreef:
Ik mis Brilliant Trees...

Kijk even goed wie van de 10e plaats moet worden verdrongen en droom dan verder

Ocean Rain, A Pagan Place, daar had ik toch wel op gehoopt. Verder wel een heel pak beter dan 1983.

Persoonlijk wil nog even noemen: Forever Young (Alphaville), Isolation (Toto) en Reckless (Bryan Adams).

En uiteraard: precies, die ja.

Hij is ook nog eens het - wat mij betreft - beste album uit de 80's vergeten: Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984)

Ataloona schreef:
Hij is ook nog eens het - wat mij betreft - beste album uit de 80's vergeten: Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984)

Sowieso het beste album uit 1984!

Alleen zijn die 4* die je er aan geeft veel te weinig

Staat hij nog op 4 sterren? Dan moet ik die maar eens gaan verhogen.

chevy93 schreef:
Ocean Rain, A Pagan Place, daar had ik toch wel op gehoopt. Verder wel een heel pak beter dan 1983.

Persoonlijk wil nog even noemen: Forever Young (Alphaville), Isolation (Toto) en Reckless (Bryan Adams).

En uiteraard: precies, die ja.

Die eerste 2 die jij noemt zijn natuurlijk geweldig ja en die laatste noemen is van levensbelang

dEUS - Worst Case Scenario erin voor Sigur ros - AB

chevy93 schreef:

Allebei op 4*, al is Pagan Place een beetje een raar geval. Typisch zo'n geval waarbij de waardering onbewust gerelateerd is aan de andere albums van de band en dan "slechts" op 4* uitkomt. Wellicht eigenlijk beter dan een aantal albums uit de top 10 die 4,5* hebben, maar het zij zo.

Maar volgend jaar kun je dus toch niet meer om de Waterboys heen, die zee plaat he.

Nope, die staat op 5* alhier. Maar gaat toch geen #1 worden...

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.