De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 18:24 uur
Ja, 'Om' is ook een aanrader van jewelste! En grunten, ja, dat hoort er toch een beetje bij, vind ik nu, terwijl ik het er in den beginne ook aardig lastig mee had.
0
geplaatst: 5 oktober 2011, 18:29 uur
Ik vind tegenwoordig de albums van Opeth met grunts beter dan die zonder.
0
geplaatst: 7 oktober 2011, 11:33 uur
Het is vrijdag en het jaar is 1983. Deze week eens geen groot verhaal, maar gewoon van elk album een nummer dat wat mij betreft aangeeft waarom het betreffende album deze week in m'n top 10 staat.
1. The Police - Synchronicity II
2. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain
3. Cybotron - Enter
4. U2 – Like a Song (omdat iedereen de grote hits van het album al kan dromen)
5. New Order - The Village
6. The Waterboys - December
7. Cocteau Twins - Sugar Hiccup
8. R.E.M. - Pilgrimage
9. Genesis - Home By the Sea
10. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Genetic Engineering
1. The Police - Synchronicity II
2. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain
3. Cybotron - Enter
4. U2 – Like a Song (omdat iedereen de grote hits van het album al kan dromen)
5. New Order - The Village
6. The Waterboys - December
7. Cocteau Twins - Sugar Hiccup
8. R.E.M. - Pilgrimage
9. Genesis - Home By the Sea
10. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Genetic Engineering
0
geplaatst: 7 oktober 2011, 11:45 uur
Rudi S schreef:
Valt toch best mee hoor, nee volgende week (jaar) wordt veel moeilijker.
(quote)
Valt toch best mee hoor, nee volgende week (jaar) wordt veel moeilijker.
En dat jaar had dan tenminste nog dat sterke zwaardvis album

84 is gelukkig weer heel mooi

0
geplaatst: 7 oktober 2011, 14:06 uur
Sorry Rudi, de trombones hebben het net niet gered. Dit zijn nu typisch van die jaren waar op latere leeftijd ontdekte pareltjes toch hun plaatsje moeten inleveren ten faveure van jeugdsentiment.
0
geplaatst: 7 oktober 2011, 18:14 uur
Heb mijn top 10 verwijderd omdat ik echt niet kan kiezen welk album het best is.
Er zijn zoveel goede albums die ik zo in mijn top 10 kan zetten
Er zijn zoveel goede albums die ik zo in mijn top 10 kan zetten

0
geplaatst: 9 oktober 2011, 23:48 uur
Arcade Fire - Funeral eruit voor Von Lmo - Cosmic Interception. Iets met liefde op het eerste gezicht... 
hier mijn argumenten daarvoor.

hier mijn argumenten daarvoor.
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 14:28 uur
0
geplaatst: 11 oktober 2011, 18:24 uur
Radiohead - Kid A eruit (1 album per artiest policy), Pixies - Doolittle erin!
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 10:30 uur
Drukke dag op werk, dus wel een nieuwe top 10 maar geen tijd voor een uitgebreide toelichting. Hoefde dit keer niet te grasduinen in de lijst albums met 4 sterren dus voor mij is dit een redelijk sterk jaar, de eerste 2 deze week scoren de volle hap, alles daarna staat op 4,5*. Weinig verrassingen ook, voornamelijk grote namen en usual suspects.
Net als vorige week ook dit keer een baanbrekende "techno" plaat, dit keer niet uit Detroit maar "gewoon" uit Duitsland. Eveneens net als vorige week zijn U2 en de Cocteau Twins weer present, de eerste band gaan we de komende weken nog een paar keer tegenkomen. The Smiths en Talk Talk zijn nieuwkomers die we eveneens de komende weken nog (veelvuldig) terug gaan zien, terwijl het voor Talking Heads juist de laatste (5e!!) keer is dat ze in m'n top 10 voorkomen.
Op nummer 10 tenslotte een album dat we vroeger thuis op LP hadden en altijd op pakjesavond luisterden. Jeugdsentiment in optima forma, en ruim 25 jaar na dato nog altijd ontzettend grappig. Zo te zien ben ik de enige op heel MuMe die dit album in z'n top 10 heeft staan
Net als vorige week ook dit keer een baanbrekende "techno" plaat, dit keer niet uit Detroit maar "gewoon" uit Duitsland. Eveneens net als vorige week zijn U2 en de Cocteau Twins weer present, de eerste band gaan we de komende weken nog een paar keer tegenkomen. The Smiths en Talk Talk zijn nieuwkomers die we eveneens de komende weken nog (veelvuldig) terug gaan zien, terwijl het voor Talking Heads juist de laatste (5e!!) keer is dat ze in m'n top 10 voorkomen.
Op nummer 10 tenslotte een album dat we vroeger thuis op LP hadden en altijd op pakjesavond luisterden. Jeugdsentiment in optima forma, en ruim 25 jaar na dato nog altijd ontzettend grappig. Zo te zien ben ik de enige op heel MuMe die dit album in z'n top 10 heeft staan

0
geplaatst: 14 oktober 2011, 10:35 uur
Juist ja , alle 10 erg sterk (jawel alle 10).
Hier is niet zoveel te verbeteren en een mooi jaar.
Hier is niet zoveel te verbeteren en een mooi jaar.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 12:41 uur
Titmeister schreef:
Ik mis Brilliant Trees...
Ik mis Brilliant Trees...
Kijk even goed wie van de 10e plaats moet worden verdrongen en droom dan verder

0
geplaatst: 14 oktober 2011, 20:33 uur
Ocean Rain, A Pagan Place, daar had ik toch wel op gehoopt. Verder wel een heel pak beter dan 1983. 
Persoonlijk wil nog even noemen: Forever Young (Alphaville), Isolation (Toto) en Reckless (Bryan Adams).
En uiteraard: precies, die ja.

Persoonlijk wil nog even noemen: Forever Young (Alphaville), Isolation (Toto) en Reckless (Bryan Adams).

0
geplaatst: 14 oktober 2011, 20:35 uur
Hij is ook nog eens het - wat mij betreft - beste album uit de 80's vergeten: Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984)
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:16 uur
Ataloona schreef:
Hij is ook nog eens het - wat mij betreft - beste album uit de 80's vergeten: Minutemen - Double Nickels on the Dime (1984)

Sowieso het beste album uit 1984!
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:26 uur
Staat hij nog op 4 sterren? Dan moet ik die maar eens gaan verhogen.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 21:29 uur
chevy93 schreef:
Ocean Rain, A Pagan Place, daar had ik toch wel op gehoopt. Verder wel een heel pak beter dan 1983.

Die eerste 2 die jij noemt zijn natuurlijk geweldig ja en die laatste noemen is van levensbelang

0
geplaatst: 14 oktober 2011, 22:12 uur
chevy93 schreef:
Allebei op 4*, al is Pagan Place een beetje een raar geval. Typisch zo'n geval waarbij de waardering onbewust gerelateerd is aan de andere albums van de band en dan "slechts" op 4* uitkomt. Wellicht eigenlijk beter dan een aantal albums uit de top 10 die 4,5* hebben, maar het zij zo.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 22:18 uur
Maar volgend jaar kun je dus toch niet meer om de Waterboys heen, die zee plaat he.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 22:30 uur
Nope, die staat op 5* alhier. Maar gaat toch geen #1 worden...
* denotes required fields.