MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
magic spells
chevy93 schreef:
(quote)
Ja, ik.

Goed of slecht, lol?

In:

The National - High Violet

Uit:

Swans - The Great Annihilator

magic spells schreef:
Goed of slecht, lol?
Had dat er bewust niet bij gezet.
Maar zie dat je hem alweer verwijderd hebt. Toch niet tevreden?

Don Cappuccino schreef:
In:

The National - High Violet

Je hebt hem maar meteen op nummer 2 neergezet zie ik.

Hij stond eerst op 4 maar ik heb hem vanochtend weer beluisterd en hij staat dus nu op 2. Het zou me niet verbazen als High Violet als eerste The God Machine van zijn plek afstoot. Wat een album!

Top album inderdaad, misschien komt het album binnenkort ook wel in mijn Top 10

Yann Samsa
Even een nieuwe top 10. Het doet vreemd GY!BE en Sigur Rós te laten varen, maar deze is ook
Al zeg ik het zelf.

Nine Inch Nails op 1.

Een die echt net buiten mijn top 10 valt.

shadowboxer
The National is goud, maar wat doet die plaat van Gabriel daar?

Kennelijk heeft Ferre ''Passion'' (ook van Gabriel) nog niet ontdekt, anders had Scratch my Back er uiteraard nooit ingestaan

Erg goede top 4 in ieder geval.

Prachtige top 10, Ferre. Ik ken alleen die van Megadeth niet, en ik vind die van Gabriel wat minder (al staan daar best aardige dingen op, is echter nogal wisselvallig).

Ferre Clabau schreef:
Even een nieuwe top 10. Het doet vreemd GY!BE en Sigur Rós te laten varen, maar deze is ook
Al zeg ik het zelf.
Inderdaad een prachtige top 2-9!
Zou je die twee veranderen zou je zo mijn top 10 kunnen hebben.

Na een tijd zonder Top 10 te zitten had ik gezegd als ik 400 stemmen heb dat ik een nieuwe ging plaatsen. Daarnet heb ik dus mijn 400ste stem geplaatst, dus heb ik mijn nieuwe Top 10 ook ingevoerd het was de bedoeling om nu een te hebben die ik zo weinig mogelijk ging veranderen, natuurlijk gaat er ooit nog eens een nieuwe plaat in mijn Top 10 komen.
Maar nu zal het niet meer om de twee dagen zijn (hopelijk) het was ook de bedoeling om zo veel mogelijk nieuwkomers in mijn Top 10 te hebben. En ik heb nu toch 6 nieuwe platen in mijn Top 10.
Dit is hem:

1. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
2. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet (2007)
3. Sigur Rós - ( ) (2002)
4. Opeth - Blackwater Park (2001)
5. Steven Wilson - Grace for Drowning (2011)
6. Neil Young - Harvest (1972)
7. Tom Waits - Closing Time (1973)
8. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
9. The Beatles - Abbey Road (1969)
10. Frank Zappa - Hot Rats (1969)

Neutral Milk Hotel eruit en het is een perfecte top 10.

Don Cappuccino schreef:
Neutral Milk Hotel eruit en het is een perfecte top 10.

Zet 'm nu niet aan om weer zijn top 10 te veranderen, Don..

magic spells
chevy93 schreef:
(quote)
Had dat er bewust niet bij gezet.
Maar zie dat je hem alweer verwijderd hebt. Toch niet tevreden?

Ja, ik heb 'm verwijderd. Weet niet echt waarom eigenlijk maarja.

shadowboxer
Zo. Hisingen Blues klapt er ongekend hard in.

Even ongegeneerd reclame maken voor onze eigen top 2000, de MuMeLadder 2011, oftewel de tegenhanger van de radio 2 top 2000.

Aan het begin vh jaar zijn we met 2816 nummers, door de users van deze site ingebracht, begonnen en die zijn inmiddels teruggebracht tot een aantal van 32 dat nog voor de overwinning strijd en waarmee we de zogenaamde grote finale spelen.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk. De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Dus aub niet je lijst posten in het MuMeLadder 2011 - Top 2000 topic.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.

Dit zijn, in alfabetische volgorde, de 32 nummers waaruit gekozen kan worden.

01. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
02.Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
03. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
04. David Bowie - "Heroes"
05. Depeche Mode - Enjoy The Silence
06. dEUS - Instant Street
07. Joy Division - Atmosphere
08.Joy Division - Love Will Tear Us Apart
09. Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
10. Kate Bush - Wuthering Heights
11. Marvin Gaye - What's Going On
12. Massive Attack - Teardrop
13. Massive Attack - Unfinished Sympathy
14. Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat
15. Nina Simone - Sinnerman
16. Pearl Jam - Black
17. Pixies - Debaser
18. Pixies - Where Is My Mind
19. Radiohead - Paranoid Android
20. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
21.Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
22.Sigur Rós - Svefn-G-Englar
23. Sinéad O'Connor - Troy
24. Talking Heads - Once In A Lifetime
25. The Beatles - A Day In The Life
26. The Clash - London Calling
27. The Cure - A Forest
28. The Doors - The End
29. The Smiths - How Soon Is Now
30. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
31. The Velvet Underground - Venus In Furs
32. U2 - The Unforgettable Fire

Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC.

Vorig jaar hadden we een record aantal ingezonden eindlijstjes, bijna 200, en dat aantal hopen we dit jaar natuurlijk te overtreffen.

Vanaf vrijdagavond (laat) 16 december t/m zondagavond 18 december kun je in dit topic, de MuMeLadder 2011 de ontknoping volgen....het zal dan zoals ieder jaar wel het hotste topic vd site zijn
Enkele overizchten vd nummers 33 t/m 2000 kun je aantreffen in hetzelde topic en in het MuMeLadder 2011 Overzichtstopic, hier

Ik hoop jullie eindlijstjes tegemoet te kunnen zien,

sorry hoor, maar ga je nu willekeurige topics af?... dat ik het overal tegenkom in enigszins gerelateerde topics snap ik (bijv. 'Beste nummer ooit'), maar dit vind ik wel erg storend worden zo..

Nieuwe top 10 weer vandaag, maar dit keer echt geen tijd voor verhalen. Het jaar 1992, kleine Graf zit in de tweede klas (en gaat halverwege het jaar door naar de derde) en heeft nog geen cd-speler maar een ouderwetsche cassetterecorder. Gelukkig heeft kleine Graf wel een grote broer die is begonnen met een muzikale ontdekkingsreis, en kleine Graf lift voor een habbekrats mee door allerhande muziek van grote broer op cassette op te nemen. Met name de nummers 1, 3, 4 en 5 worden op m'n kleine kamertje grijsgedraaid, en terwijl ik luister naar Dirt of Dirty voel ik me een hele stoere bink.

Rest van de top 10 van deze week zijn albums die ik pas later ontdekte, toen ik toetrad tot de wondere wereld van het internet.

Aphex Twin en Alice in Chains

Een kleine verandering in mijn top 10: Neon Bible is twee plaatsjes gezakt. Een podiumplaats vond ik toch wat teveel van het goede.

Ik kom er net achter dat alle albums uit mijn top 10 ook in de top 250 staan. En hoog ook: ze staan gemiddeld op 62!

Vandaag sinds ik denk ongeveer een jaar, een wijziging in mijn top 10. Black Saint and Shinner Lady heeft The Rolling Stones Aftermath uit de top 10 gestoten. Het jammere is dat 'Aftermath' sinds mijn jeugd tot 1 van mijn favorieten behoort, dus wees niet verbaasd als dit binnen een maand weer terug gedraaid wordt. Saxophone Improvisations in Serie F gaat een plaatsje omhoog.

Werd wel eens tijd

GrafGantz schreef:
Gelukkig heeft kleine Graf wel een grote broer die is begonnen met een muzikale ontdekkingsreis

Geluksvogel

Vandaag voor het eerst op vinyl gehoord en dat was geweldig
Abbey Road stijgt dus een plaats.

Voor de mensen die zich al zorgen begonnen te maken: gisteren van 's ochtends tot 's avonds buiten de deur geweest en bij thuiskomst gelijk naar bed. Dus voor de verandering eens een nieuwe top 10 op zaterdag, maar ook vandaag weer heel erg druk dus geen tijd voor een verhaaltje. Het jaar 1993, met 4 albums op 5* en 16 (!!) stuks op 4,5* voor mij een van de sterkste jaren uit de popgeschiedenis. En ook een behoorlijk gevarieerd lijstje, al zeg ik het zelf.

Illmatic en Satisfaction is the Death of Desire eruit, The Chronic en Underground Kingz erin. Dat zet de stand op vier hardcore/metalplaten, vier hip-hopplaten, een jazzplaat en een electronic/avant-gardeplaat.

Illmatic eruit en The Chronic erin is kut. Death of Desire ken ik niet, UGK is prima.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:54 uur

geplaatst: vandaag om 03:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.