De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2012, 22:21 uur
Slowgaze schreef:
Ik heb overigens een thema-top 10 ingevoerd; Britsch en jaren tachtig.
Zoek de fout! Ik heb overigens een thema-top 10 ingevoerd; Britsch en jaren tachtig.

Slowgaze schreef:
Voor erectie op je straat word je tegenwoordig opgepakt.
Hoezo? Mag je niet meer hard zijn?Voor erectie op je straat word je tegenwoordig opgepakt.
0
geplaatst: 4 april 2012, 22:40 uur
Ik zie geen fout, Jasper. Weet je zeker dat je geen dingen ziet die er niet zijn?
0
geplaatst: 4 april 2012, 22:42 uur
Het was geen taalfout. Alleen zit er een fout in je top-10 met betrekking tot je thema...
Sorry dat ik je zo heb laten zoeken!

EDIT: Niet voorzeggen Masochistische Asociale Xenofoob.
Sorry dat ik je zo heb laten zoeken!

EDIT: Niet voorzeggen Masochistische Asociale Xenofoob.
0
geplaatst: 4 april 2012, 23:00 uur
Hè, ik zie het ja. Nochtans gaf MuMe's zoekfunctie die plaat wel onder het mom van Verenigd Koninkrijk/1980-1989/stem 4-5 sterren. Vreemd. Afijn, ik heb het even aangepast.
0
geplaatst: 4 april 2012, 23:19 uur
Vreemd, ik heb net op exact hetzelfde gezocht in m'n eigen stemmen maar ik kreeg alleen Closer te zien. Waarschijnlijk jij ook maar heb je bij het invullen van de top 10 abusievelijk voor UP gekozen 

0
geplaatst: 6 april 2012, 09:24 uur
Meeste mensen hebben waarschijnlijk gewoon vrij maar deze jongen zit op z'n werk vandaag omdat het drukdrukdruk is. Tijd voor een nieuwe top 10 is er zoals altijd wel, maar ik hou het beknopt. Gaat deze week sowieso om zeer recente albums waar ik over het algemeen toch wat minder over te vertellen heb...
Geen 5* albums dit jaar, maar na weglating van 2 live albums bleven er precies 10 releases over met 4,5* dus de keuze was snel gemaakt deze week.
1. Fever Ray - Fever Ray
2. The xx - xx
3. Washed Out - Life of Leisure
4. Memory Tapes - Seek Magic
5. Mew - No More Stories Are Told Today. I'm Sorry. They Washed Away. No More Stories. The World Is Grey. I'm Tired. Let's Wash Away.
6. Bat for Lashes - Two Suns
7. The Field - Yesterday and Today
8. A Place to Bury Strangers - Exploding Head
9. Omar-S - Detroit
10. Archive - Controlling Crowds
Geen 5* albums dit jaar, maar na weglating van 2 live albums bleven er precies 10 releases over met 4,5* dus de keuze was snel gemaakt deze week.
1. Fever Ray - Fever Ray
2. The xx - xx
3. Washed Out - Life of Leisure
4. Memory Tapes - Seek Magic
5. Mew - No More Stories Are Told Today. I'm Sorry. They Washed Away. No More Stories. The World Is Grey. I'm Tired. Let's Wash Away.
6. Bat for Lashes - Two Suns
7. The Field - Yesterday and Today
8. A Place to Bury Strangers - Exploding Head
9. Omar-S - Detroit
10. Archive - Controlling Crowds
0
geplaatst: 6 april 2012, 09:39 uur
Ontopic: ik ken 120 albums uit dit jaar dus een 10e plek lijkt me dan een uitstekende prestatie.
0
geplaatst: 6 april 2012, 11:23 uur
eigenlijk ken ik maar 1 ander album uit uw top 10 dus ik zou er beter eerst naar luisteren voor ik er commentaar op geef 

0
geplaatst: 6 april 2012, 11:29 uur
zeer recente albums waar ik over het algemeen toch wat minder over te vertellen heb...
Ontopic: ik ken 120 albums uit dit jaar dus een 10e plek lijkt me dan een uitstekende prestatie.
Volgens mij valt die eerste opmerking dan wel mee...
0
geplaatst: 6 april 2012, 11:38 uur
Nou als je 120 albums uit een zeer recent jaar kent maar over zeer recente albums minder te vertellen hebt klinkt dat toch een beetje als tegenstrijdigheid.
Of je beluistert recente albums een enkele keer en gaat dan weer verder naar het volgende album. Dat zou zonde zijn want er wordt tegenwoordig zoveel goeds gemaakt.
Of je beluistert recente albums een enkele keer en gaat dan weer verder naar het volgende album. Dat zou zonde zijn want er wordt tegenwoordig zoveel goeds gemaakt.
0
geplaatst: 6 april 2012, 11:59 uur
Chronos85 schreef:
Dat geldt eigenlijk alleen voor de lagere scores uit een jaar, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Op de laatste 2 albums uit de top van deze top 10 na kan ik ze allemaal dromen en heb de meeste ook gewoon op cd in de kast staan. Maar toch ben ik er minder emotioneel bij betrokken en heb ook minder persoonlijke verhalen te vertellen dan bij een willekeurige top 10 uit de jaren '90. Dat zijn dan ook m'n tienerjaren waarin ik nog druk bezig was van alles te ontdekken (niet alleen qua muziek
).
0
geplaatst: 6 april 2012, 12:03 uur
Op de vreemden-begravende herrieschoppers na, een mooie top 10 Graf!
0
geplaatst: 6 april 2012, 12:21 uur
GrafGantz schreef:
Dat geldt eigenlijk alleen voor de lagere scores uit een jaar, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Op de laatste 2 albums uit de top van deze top 10 na kan ik ze allemaal dromen en heb de meeste ook gewoon op cd in de kast staan. Maar toch ben ik er minder emotioneel bij betrokken en heb ook minder persoonlijke verhalen te vertellen dan bij een willekeurige top 10 uit de jaren '90. Dat zijn dan ook m'n tienerjaren waarin ik nog druk bezig was van alles te ontdekken (niet alleen qua muziek
).
(quote)
). Aha het ontbreken van persoonlijke verhalen, vandaar. Mijn muzieksmaak begon bij jaren zestigmuziek en vooral The Beatles maar waar op de oudere mensen in mijn familie na niemand in mijn omgeving naar luisterde (een jaar of 13 geleden). Pas in mijn studietijd begon mijn muzieksmaak te matchen met die van leeftijdgenoten en aangezien ik toen pas intensief naar contemporaine muziek ben gaan luisteren zijn de meeste persoonlijke verhalen in een sociale context ook van de laatste jaren. Een zekere 'fake'-nostalgie en emotionele verbondenheid met de muziek uit ouders tijd is mij ook niet vreemd en geeft nog altijd wat extra cachet aan bepaalde muziek. In mijn Top 10 heb ik bijvoorbeeld Rubber Soul, Bringin' It All Back Home en Graceland, op meerdere manieren overblijfselen uit vervlogen tijden.
0
geplaatst: 7 april 2012, 16:04 uur
Ik heb de volgorde wat verandert. Pere Ubu en Faust (die trouwens naar 5* is gegaan) zijn omhoog gegaan, Funeral een eind omlaag (maar die staat nog steeds op 5* en in mijn top 10, dus ik vind het nog steeds een fenomenaal album).
0
ClassicRocker
geplaatst: 7 april 2012, 19:11 uur
Ter aanvulling op mijn Britse 70's classic rock Top 10 heb ik mijn rotatielijst aangewend om eer te betuigen aan mijn topfavoriete Britse rockmuzikale meesterwerken uit de overige decennia sedert de zestiger jaren. Ik ben benieuwd hoe lang Arctic Monkeys standhouden als vaandeldragers van het huidige periodiek.
0
geplaatst: 8 april 2012, 11:56 uur
verwisseling van dEUS album in mijn top 10: Worst Case Scenario eruit voor In a Bar, Under the Sea
Songs: Ohia - The Lioness erin voor Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet en komt binnen op nummer 7
Songs: Ohia - The Lioness erin voor Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet en komt binnen op nummer 7
0
geplaatst: 9 april 2012, 15:19 uur
GrafGantz schreef:
Top 10 van Graf
Top 10 van Graf
Omar-S en Archive
Verder is het zover ik ken ook allemaal top (4-6 ken ik niet). Alleen die plaat van APtBS moet het iets te veel van de afsluiter hebben, de rest is minder dan de potentie die ik in de band hoor.
0
ClassicRocker
geplaatst: 11 april 2012, 11:11 uur
ClassicRocker schreef:
Ter aanvulling op mijn Britse 70's classic rock Top 10 heb ik mijn rotatielijst aangewend om eer te betuigen aan mijn topfavoriete Britse rockmuzikale meesterwerken uit de overige decennia sedert de zestiger jaren. Ik ben benieuwd hoe lang Arctic Monkeys standhouden als vaandeldragers van het huidige periodiek.
Nogmaals dit kunstje, maar nu met 80's metal.

0
geplaatst: 11 april 2012, 14:12 uur
Jammer dat je in je top 10 maar één album sterren hebt gegeven. Met meer stemmen zou je ze nog net iets meer eer betonen. 

0
geplaatst: 11 april 2012, 14:21 uur
Ik verwacht binnen aanzienlijke tijd een verandering in mijn top 10 (al zal het zeker niet voor morgen zijn), en heb er zelfs een topic voor geopend:
Muziek >> Algemeen >> De metalen twijfels van AOVV
Tips, suggesties, meningen, allemaal welkom!
Muziek >> Algemeen >> De metalen twijfels van AOVV
Tips, suggesties, meningen, allemaal welkom!

0
ClassicRocker
geplaatst: 11 april 2012, 14:36 uur
Chronos85 schreef:
Jammer dat je in je top 10 maar één album sterren hebt gegeven. Met meer stemmen zou je ze nog net iets meer eer betonen.
Is beurd, op jouw verzoek heeft er een ware sterrenslag plaatsgevonden en zijn er negen meesterwerken bedolven onder in totaal vijfenveertig hemellichamen.

0
geplaatst: 11 april 2012, 14:37 uur
Harvest erin voor Everybody Knows This Is Nowhere. Animals van Pink Floyd komt erin voor The Downward Spiral van Nine Inch Nails.
0
geplaatst: 11 april 2012, 14:52 uur
Bij mij komt In The Aeroplane Over The Sea er na een lange tijd opnieuw in voor Fear of a Blank Planet van Porcupine Tree.
0
geplaatst: 11 april 2012, 14:54 uur
ClassicRocker schreef:
Is beurd, op jouw verzoek heeft er een ware sterrenslag plaatsgevonden en zijn er negen meesterwerken bedolven onder in totaal vijfenveertig hemellichamen.
(quote)

* denotes required fields.