De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2012, 12:41 uur
kobe bryant fan schreef:
Op mijn vorig bericht, kom ik dan toch terug.
Ik wil nog maar eens proberen van mijn top 10 een echte top 10 te maken, en inderdaad geen momentopname. Dus heb ik hem dan ook maar opnieuw verwijderd, en ga ik alle kansmakende grondig herbeluisteren.
Op mijn vorig bericht, kom ik dan toch terug.
Ik wil nog maar eens proberen van mijn top 10 een echte top 10 te maken, en inderdaad geen momentopname. Dus heb ik hem dan ook maar opnieuw verwijderd, en ga ik alle kansmakende grondig herbeluisteren.
Hetzelfde voor mij, heb mijn Top 10 een paar dagen terug verwijderd en ik ga nu 20/30 platen opnieuw beluisteren die kans maken.
0
geplaatst: 14 april 2012, 15:58 uur
En ik ben nog altijd bezig met (veel) platen te beluisteren om toch maar een top tien in elkaar te flansen. Ik heb nog heel wat te ontdekken en ik moet nog heel wat verschillende albums vervolledigen van een discografie van een aantal artiesten. Ik hoop dat ik in de zomervakantie dan eindelijk mijn top tien kan maken. Hopelijk.
0
geplaatst: 18 april 2012, 17:40 uur
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 18 april 2012, 19:37 uur
Slowgaze schreef:
Nog meer heel degelijke zooi, ditmaal uit de jaren zestig.
Nog meer heel degelijke zooi, ditmaal uit de jaren zestig.
Geen Nick Drake?
I have no MuMe-maatje.
0
geplaatst: 18 april 2012, 19:40 uur
Slowgaze schreef:
Dat was eerst nog de favoriete plaat van Malcolm X.
(quote)
Dat was eerst nog de favoriete plaat van Malcolm X.
Dit zal vast een of andere vage grap van je zijn Maarten - dus zie dit maar als happen - maar Malcolm was al 3 jaar dood toen die plaat uitkwam.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 18 april 2012, 19:42 uur
Het was de favoriete plaat van de hologram van Malcolm X. 

0
geplaatst: 19 april 2012, 16:45 uur
Ben me de laatste maanden steeds meer gaan verdiepen in metal. Heb daarom een metal top 10 gemaakt. Deze blijft staan totdat mijn echte top 10 klaar is.
1. Shining - V: Halmstad (2007)
2. Opeth - Morningrise (1996)
3. Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice (2004)
4. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
5. Moonsorrow - Verisäkeet (2005)
6. Immortal - At the Heart of Winter (1999)
7. Agalloch - The Mantle (2002)
8. Moonspell - Wolfheart (1995)
9. Dawn - Slaughtersun (Crown of the Triarchy) (1998)
10. Drudkh - Autumn Aurora (2004)
1. Shining - V: Halmstad (2007)
2. Opeth - Morningrise (1996)
3. Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice (2004)
4. Neurosis - Through Silver in Blood (1996)
5. Moonsorrow - Verisäkeet (2005)
6. Immortal - At the Heart of Winter (1999)
7. Agalloch - The Mantle (2002)
8. Moonspell - Wolfheart (1995)
9. Dawn - Slaughtersun (Crown of the Triarchy) (1998)
10. Drudkh - Autumn Aurora (2004)
0
geplaatst: 20 april 2012, 09:58 uur
Het is volbracht! En ik zag dat het goed was...
Na een lang traject dat begon op 10 juni vorig jaar ben ik vandaag dan eindelijk aangekomen in 2011. Iedereen bedankt voor het volgen, al heb ik het idee dat de meesten me hier wel een beetje zat begonnen te worden gezien het gebrek aan reacties de laatste tijd
.
Vandaag wellicht het moeilijkste jaar van de reeks, alles is nog heel vers en ik ontdek nog regelmatig nieuwe albums uit 2011. Ik zou voor de makkelijke weg kunnen gaan en gewoon m'n eind vorig jaar ingediende toplijstje kunnen kiezen, maar die is waarschijnlijk nu al niet meer up to date. Re-releases en verzamelaars buiten beschouwing gelaten kom ik op zes albums die 4,5* halen, met vlak daaronder een stuk of 15 albums die ik eigenlijk allemaal goed genoeg vind om in aanmerking te komen voor de resterende vier plekken. Duidelijk een gevalletje van een nog niet geheel uitgekristalliseerd jaar, ik schat dat ik over een jaar geen probleem meer zou hebben met het samenstellen van een top 10 over 2011. Maar nu is en nu en niet over een jaar, dus ik maak er maar het beste van.
1. Austra - Feel It Break
2. Active Child - You Are All I See
3. Kangding Ray - OR
4. dEUS - Keep You Close
5. Kate Bush - 50 Words for Snow
6. The Roots - undun
7. Gil Scott-Heron and Jamie xx - We're New Here
8. Florence + the Machine - Ceremonials
9. Rainbow Arabia - Boys and Diamonds
10. The Waterboys - An Appointment with Mr. Yeats
Na een lang traject dat begon op 10 juni vorig jaar ben ik vandaag dan eindelijk aangekomen in 2011. Iedereen bedankt voor het volgen, al heb ik het idee dat de meesten me hier wel een beetje zat begonnen te worden gezien het gebrek aan reacties de laatste tijd
. Vandaag wellicht het moeilijkste jaar van de reeks, alles is nog heel vers en ik ontdek nog regelmatig nieuwe albums uit 2011. Ik zou voor de makkelijke weg kunnen gaan en gewoon m'n eind vorig jaar ingediende toplijstje kunnen kiezen, maar die is waarschijnlijk nu al niet meer up to date. Re-releases en verzamelaars buiten beschouwing gelaten kom ik op zes albums die 4,5* halen, met vlak daaronder een stuk of 15 albums die ik eigenlijk allemaal goed genoeg vind om in aanmerking te komen voor de resterende vier plekken. Duidelijk een gevalletje van een nog niet geheel uitgekristalliseerd jaar, ik schat dat ik over een jaar geen probleem meer zou hebben met het samenstellen van een top 10 over 2011. Maar nu is en nu en niet over een jaar, dus ik maak er maar het beste van.
1. Austra - Feel It Break
2. Active Child - You Are All I See
3. Kangding Ray - OR
4. dEUS - Keep You Close
5. Kate Bush - 50 Words for Snow
6. The Roots - undun
7. Gil Scott-Heron and Jamie xx - We're New Here
8. Florence + the Machine - Ceremonials
9. Rainbow Arabia - Boys and Diamonds
10. The Waterboys - An Appointment with Mr. Yeats
0
geplaatst: 20 april 2012, 10:05 uur
Mag ik de eerste zijn om je te feliciteren met het volbrengen van je huzarenstuk?
0
geplaatst: 20 april 2012, 10:47 uur
Ik ben trots op je Micha. En dan ook nog eens The Roots in je top 10. Een aai over de bol lijkt mij hier op zijn plaats.
0
geplaatst: 20 april 2012, 10:55 uur
Sandokan-veld schreef:
Nou, proficiat! In de zomer een top 10 op alfabet?
Nou, proficiat! In de zomer een top 10 op alfabet?
Goed idee. Voor Graf dan. Ik niet.
Toch wel straf, om in elk jaar tot een top 10 te komen. Je kent veel muziek, en veel muziek kent jou blijkbaar. Proficiat.
0
geplaatst: 20 april 2012, 10:58 uur
Mooie afsluiter
Je bent alleen veel van de beste albums van 2011 vergeten.
Je bent alleen veel van de beste albums van 2011 vergeten.
0
geplaatst: 20 april 2012, 18:18 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Toplijsten en favorieten > Tien landen, tien genres, een top 10
0
geplaatst: 20 april 2012, 18:28 uur
Dan toch ook even hier voor de duidelijkheid: vanaf vandaag een compleet nieuwe top 10 gebaseerd op het thema multicultureel/prettige chaos. Volgende maand adopteer ik een nieuwe top 10 met dan een ander thema.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 20 april 2012, 18:40 uur
Eventjes een Hip-Hop top 10 gemaakt.
Iedereen weet dat Illmatic wordt overschat.

0
geplaatst: 20 april 2012, 18:47 uur
Ulfat-e-Zulmat schreef:
Yup, iedereen weet dat de echte hiphopbijbel van KRS-One is. Fraaie top 10 Zulmat. Pac en Biggie hadden van mij niet gehoeven, het rugzakgehalte is erg hoog maar de muziek is er niet minder om.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 20 april 2012, 18:53 uur
Can't raise the children cause they're illin'
Addicted to killin' and the appeal from the cap peelin'
Without feelin', but will they last or be blasted?Hard headed bastard
Maybe he'll listen in his casket - the aftermath
No more cocoa leave-io, one two three
One two three, all of this to me, is a mystery
I hear you motherfuckers talk about it
But I stay seein' bodies with the motherfuckin' chalk around it
Wie de fok is Typhoon?
Addicted to killin' and the appeal from the cap peelin'
Without feelin', but will they last or be blasted?Hard headed bastard
Maybe he'll listen in his casket - the aftermath
No more cocoa leave-io, one two three
One two three, all of this to me, is a mystery
I hear you motherfuckers talk about it
But I stay seein' bodies with the motherfuckin' chalk around it
Wie de fok is Typhoon?

0
geplaatst: 21 april 2012, 23:07 uur
Geen thema, gewoon weer 'voor het echt'. Madvillain komt hoog in de toplijst. Madball en Coalesce zijn terug van weggeweest en CYNE krijgt voor het eerst ook een plaats.
Dat gaat ten koste van The Velvet Underground, Frank Ocean, Liferuiner en Pan American.
Opvallend: heel erg veel hiphopplaten in mijn top 10. De laatste maanden is dat ook het genre waar ik het meest naar luister (vooral ten koste van hardcore punk en de verschillende metalgenres), dus het lijkt mij representatief genoeg.
Dat gaat ten koste van The Velvet Underground, Frank Ocean, Liferuiner en Pan American.
Opvallend: heel erg veel hiphopplaten in mijn top 10. De laatste maanden is dat ook het genre waar ik het meest naar luister (vooral ten koste van hardcore punk en de verschillende metalgenres), dus het lijkt mij representatief genoeg.
0
geplaatst: 22 april 2012, 20:26 uur
Na 8 dagen, heb ik dan toch een top 10 kunnen vormen en omdat ik nu hoop dat hij voor een tijdje vaststaat, heb ik bij iedere plaat een kort tekstje geschreven.
1. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
Al een aantal maanden is dit duidelijk mijn favoriete plaat allertijden.
( ) komt nog niet eens in de buurt van dit geniale plaatje.
Een meesterlijke sfeerschepping van ruim een uur.
2. Sigur Rós - ( ) (2002)
Ook mijn nummer twee is een Post-Rock plaat.
En wat voor één, de plaat is zo emotioneel en vol gevoel gespeeld.
3. The Beatles - Abbey Road (1969)
Dit is de eerste nieuwkomer, maar erg nieuw is hij niet, want Abbey Road komt er voor de tweede keer in. Een fantastische plaat met op de eerste zijde een paar fantastische Beatles klassiekers en op de tweede zijde dan die geniale medley.
4. dEUS - In a Bar, Under the Sea (1996)
Opnieuw een nieuwkomer, dit keer uit mijn eigen land. Een plaat die erg langzaam groeide.
Maar nu ik hem van begin tot eind in mijn hoofd kan afspelen, ben ik er erg van gaan houden en draai ik hem twee keer per week.
5. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
Net voor ik mijn top 10 verwijderde stond Neutral Milk Hotel er weer net in.
Een fantastische plaat met een sterke afwisseling tussen akoestische nummers en nummers met blazers en hoorns. En de stem van Mangum gaat door merg en been.
6. Tom Waits - Closing Time (1973)
Closing Time is een plaat die al een tijdje vertoeft in mijn top 10, en niet zonder rede.
Want hier klonk Waits nog erg normaal. Closing Time staat vol pakkende songs met schitterende teksten.
7. Circle Takes the Square - As the Roots Undo (2004)
Een screamo plaat met heel wat invloeden uit andere genres.
Dat maakt deze plaat misschien net zo goed. Ik hou van screamo maar ik zou het nooit in mijn top 10 kunnen zetten maar deze plaat is zo gevarieerd. Dat hij er gewoon moet instaan.
8. Opeth - Ghost Reveries (2005)
Simpelweg de beste Opeth zonder twijfel. Heerlijke afwisseling tussen hard en zacht.
Die grunts blijven ook fantastisch!
9. The God Machine - One Last Laugh in a Place of Dying... (1994)
Een sterke rock plaat die zich onderscheidt van de andere dankzij de fantastische zanger en heerlijk basspel.
10. John Coltrane - A Love Supreme (1965)
Een intensieve Jazz plaat die heel wat luisterbeurten vraagt.
4 fantastische comosities.
1. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)
Al een aantal maanden is dit duidelijk mijn favoriete plaat allertijden.
( ) komt nog niet eens in de buurt van dit geniale plaatje.
Een meesterlijke sfeerschepping van ruim een uur.
2. Sigur Rós - ( ) (2002)
Ook mijn nummer twee is een Post-Rock plaat.
En wat voor één, de plaat is zo emotioneel en vol gevoel gespeeld.
3. The Beatles - Abbey Road (1969)
Dit is de eerste nieuwkomer, maar erg nieuw is hij niet, want Abbey Road komt er voor de tweede keer in. Een fantastische plaat met op de eerste zijde een paar fantastische Beatles klassiekers en op de tweede zijde dan die geniale medley.
4. dEUS - In a Bar, Under the Sea (1996)
Opnieuw een nieuwkomer, dit keer uit mijn eigen land. Een plaat die erg langzaam groeide.
Maar nu ik hem van begin tot eind in mijn hoofd kan afspelen, ben ik er erg van gaan houden en draai ik hem twee keer per week.
5. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998)
Net voor ik mijn top 10 verwijderde stond Neutral Milk Hotel er weer net in.
Een fantastische plaat met een sterke afwisseling tussen akoestische nummers en nummers met blazers en hoorns. En de stem van Mangum gaat door merg en been.
6. Tom Waits - Closing Time (1973)
Closing Time is een plaat die al een tijdje vertoeft in mijn top 10, en niet zonder rede.
Want hier klonk Waits nog erg normaal. Closing Time staat vol pakkende songs met schitterende teksten.
7. Circle Takes the Square - As the Roots Undo (2004)
Een screamo plaat met heel wat invloeden uit andere genres.
Dat maakt deze plaat misschien net zo goed. Ik hou van screamo maar ik zou het nooit in mijn top 10 kunnen zetten maar deze plaat is zo gevarieerd. Dat hij er gewoon moet instaan.
8. Opeth - Ghost Reveries (2005)
Simpelweg de beste Opeth zonder twijfel. Heerlijke afwisseling tussen hard en zacht.
Die grunts blijven ook fantastisch!
9. The God Machine - One Last Laugh in a Place of Dying... (1994)
Een sterke rock plaat die zich onderscheidt van de andere dankzij de fantastische zanger en heerlijk basspel.
10. John Coltrane - A Love Supreme (1965)
Een intensieve Jazz plaat die heel wat luisterbeurten vraagt.
4 fantastische comosities.
* denotes required fields.