De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 30 april 2012, 20:15 uur
Reclame aan het maken zo te zien?
Ziet er overigens wel interessant uit.
Ziet er overigens wel interessant uit.
0
geplaatst: 30 april 2012, 20:18 uur
Ik heb hem alvast in mijn "Nog Beluisteren" lijstje gezet.
Ziet er inderdaad erg interessant uit.
Ziet er inderdaad erg interessant uit.
0
geplaatst: 30 april 2012, 21:55 uur
Een ''best of the 90's'' top 10 voor alternatievelingen gemaakt, maximaal 65 stemmen, dus er vielen nogal wat 5* 90's platen af. (oa. Red House Painters, Morphine, NIN, Mercury Rev, Built to Spill etc.)
Een aantal platen die afvielen, ookal hadden ze minder dan 65 stemmen: The Honeymoon Killers - Hung Far Low, The Magnetic Fields - The Charm of the Highway Strip, Jesus Lizard -Goat, Mainliner - Mellow Out, Lullaby for the Working Class - Blanket Warm, Heather Duby - Post to Wire, Firewater - The Ponzi Scheme, Amon Tobin - Bricolage, Add N to (X) - On the Wires of Uur Nerves, Dogbowl - Cyclops Nuclear Submarine Captain en nog zo'n 40 albums. Vooral laatstgenoemde valt echt net buiten de boot (al had ie er op gevoel wel in moeten staan, whatevs)
De top 10 bestaat voornamelijk uit rauwe alternatieve rock, vage psychopatische albums en een verdwaald electronicalbum. Anyway hier is ie: http://www.musicmeter.nl/user/33376/
Edit: Von Lmo eruit gehaald, is toch al populair genoeg geworden de afgelopen maanden, al heeft ie nog maar amper 10 stemmen.
Een aantal platen die afvielen, ookal hadden ze minder dan 65 stemmen: The Honeymoon Killers - Hung Far Low, The Magnetic Fields - The Charm of the Highway Strip, Jesus Lizard -Goat, Mainliner - Mellow Out, Lullaby for the Working Class - Blanket Warm, Heather Duby - Post to Wire, Firewater - The Ponzi Scheme, Amon Tobin - Bricolage, Add N to (X) - On the Wires of Uur Nerves, Dogbowl - Cyclops Nuclear Submarine Captain en nog zo'n 40 albums. Vooral laatstgenoemde valt echt net buiten de boot (al had ie er op gevoel wel in moeten staan, whatevs)
De top 10 bestaat voornamelijk uit rauwe alternatieve rock, vage psychopatische albums en een verdwaald electronicalbum. Anyway hier is ie: http://www.musicmeter.nl/user/33376/
Edit: Von Lmo eruit gehaald, is toch al populair genoeg geworden de afgelopen maanden, al heeft ie nog maar amper 10 stemmen.
0
geplaatst: 30 april 2012, 22:30 uur
Ken de helft: dat is meer dan ik dacht
Moet nog altijd iets van Ozric Tentacles beluisteren.
Moet nog altijd iets van Ozric Tentacles beluisteren.
0
geplaatst: 30 april 2012, 22:31 uur
Ja, die had ik allemaal al aangeraden slimmerd
Maar ja, is allemaal belachelijk goed materiaal, ook de namen uiteraard die ik in mijn bericht noem.
Maar ja, is allemaal belachelijk goed materiaal, ook de namen uiteraard die ik in mijn bericht noem.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 17:36 uur
Mijn top tien is nu helemaal politiek verantwoord. Tien genres, tien landen, zeven decennia en drie vrouwen.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 17:57 uur
Je hebt er zelfs excuusnegers bij. Heb je ook de verplichte homo in je top 10?
0
geplaatst: 1 mei 2012, 19:10 uur
De top 10 van Teunnis moet haast wel de meest uiteenlopende van alle users op de site zijn. 

0
geplaatst: 1 mei 2012, 19:11 uur
Ja hey, ik was met die shit begonnen (met dank aan ClassicRocker). Alleen ben daarna niet zo doorgedraaid. 

0
ClassicRocker
geplaatst: 1 mei 2012, 19:54 uur
Teunnis schreef:
Mijn top tien is nu helemaal politiek verantwoord. Tien genres, tien landen, zeven decennia en drie vrouwen.
Pas op dat je niet te vroeg victorie kraait, want gezien het aantal uitgebrachte stemmen op de meeste albums in kwestie zou de kiesdrempel weleens roet in het eten kunnen gooien.

Slowgaze schreef:
Meer dan één zelfs. Jan en Johan stapten als eerste Zweedse Utrechtenaren in het huwelijksbootje en hebben samen een zoon, dus ook hieraan voldoet de Top Teunnis met verve .

herman schreef:
De top 10 van Teunnis moet haast wel de meest uiteenlopende van alle users op de site zijn.
Om tot MuMe's meest gemêleerde Top 10 te komen zijn wat kunstgrepen toegepast, maar...
4,5 Jan Johansson - Jazz På Svenska (1963)
geplaatst: vandaag 16:47 uur
4,5 Ella Fitzgerald - Sings the Cole Porter Song Book (1956)
geplaatst: vandaag 15:59 uur, stem was: 3,5

Rhythm & Poetry schreef:
Ja hey, ik was met die shit begonnen (met dank aan ClassicRocker).
Ja hey, ik was met die shit begonnen (met dank aan ClassicRocker).
Jij vindt mijn shit dope hè, R&P?

0
geplaatst: 1 mei 2012, 22:12 uur
ClassicRocker schreef:
Pas op dat je niet te vroeg victorie kraait, want gezien het aantal uitgebrachte stemmen op de meeste albums in kwestie zou de kiesdrempel weleens roet in het eten kunnen gooien.
(quote)
Fela Kuti heeft het minst aantal stemmen, dan ken ik wel een flink aantal obscuurdere platen. Sterker nog ik denk dat het moeilijk is om een bekendere top 10 te maken in dit thema. Mijn veelzijdigheid is dan op het moment ook nog best oppervlakkig.
ClassicRocker schreef:
Meer dan één zelfs. Jan en Johan stapten als eerste Zweedse Utrechtenaren in het huwelijksbootje en hebben samen een zoon, dus ook hieraan voldoet de Top Teunnis met verve .
(quote)
Sterker nog, ik heb er zelfs een queer bij; de zangeres van Austra. Ook heb ik een polygamist (Fela Kuti)
ClassicRocker schreef:
Om tot MuMe's meest gemêleerde Top 10 te komen zijn wat kunstgrepen toegepast, maar...

(quote)

Die van Ella Fitzgerald stond al lange tijd in mijn hoofd op een dikke 4,5*, kwam er vandaag pas achter dat hij nog op 3,5* stond. Jan Johansson heb ik inderdaad vandaag pas geluisterd

0
geplaatst: 3 mei 2012, 23:19 uur
Zomaar ineens had ik zin om even interessant te doen, dus heb ik nu een tijdelijk tiptoptien met platen met 10 of minder stemmen.
0
geplaatst: 4 mei 2012, 07:49 uur
Het is weer vrijdag, en ik vertik het om m'n top 10 aan te passen...
0
geplaatst: 8 mei 2012, 21:50 uur
Een nieuw thema: de ode aan de vrouw. Tien solo-vrouwen uit tien verschillende genres.
1. Regina Spektor - Songs (Pop)
2. Joanna Newsom - Ys (Folk)
3. Madonna - Confessions on a Dance Floor (Dance)
4. Ella Fitzgerald - Sings the Cole Porter Song Book (Jazz)
5. Anna Calvi - Anna Calvi (Rock)
6. Matana Roberts - Coin Coin Chapter One: Gens de Couleur Libres (Avant-garde)
7. Nina Simone - Pastel Blues (Blues)
8. Soap&Skin - Lovetune for Vacuum (Electronic)
9. Erykah Badu - Mama's Gun (Soul)
10. Nneka - Soul Is Heavy (Reggea)
1. Regina Spektor - Songs (Pop)
2. Joanna Newsom - Ys (Folk)
3. Madonna - Confessions on a Dance Floor (Dance)
4. Ella Fitzgerald - Sings the Cole Porter Song Book (Jazz)
5. Anna Calvi - Anna Calvi (Rock)
6. Matana Roberts - Coin Coin Chapter One: Gens de Couleur Libres (Avant-garde)
7. Nina Simone - Pastel Blues (Blues)
8. Soap&Skin - Lovetune for Vacuum (Electronic)
9. Erykah Badu - Mama's Gun (Soul)
10. Nneka - Soul Is Heavy (Reggea)
0
geplaatst: 8 mei 2012, 22:08 uur
Alweer een week geleden dat ik mijn thema top 10 aanmaakte, nu een nieuw thema: jazz. Normaal gesproken staan er al 4 jazz albums in mijn top tien, twijfel gevallen als Tim Buckley's Lorca staan er niet in. (Free-Folk) Veel afvallers, enorm veel 4,5* die het net niet haalden.
1 album per artiest dus Ascension en Lady of the Mirrors bijvoorbeeld vallen bij voorbaat al af. Geen Miles Davis in de top 10, ook geen Sonny Rollins, Ornette Coleman of Keith Jarrett, zijn toch al wel gevestigde namen. Coltrane en Mingus staan er dan weer wel in, puur omdat die twee albums mijn absolute favorieten zijn.
Jazz - Top 10
1 album per artiest dus Ascension en Lady of the Mirrors bijvoorbeeld vallen bij voorbaat al af. Geen Miles Davis in de top 10, ook geen Sonny Rollins, Ornette Coleman of Keith Jarrett, zijn toch al wel gevestigde namen. Coltrane en Mingus staan er dan weer wel in, puur omdat die twee albums mijn absolute favorieten zijn.
Jazz - Top 10
0
geplaatst: 17 mei 2012, 12:23 uur
Een compleet nieuwe top 10. Het thema is: "daar was laatst een thema loos" omdat de top 10 nogal themaloos is.
Alhoewel, de hiphopalbums klinken overwegend relaxt, het thema kan dus ook ontspanning zijn. In ieder geval stuk voor stuk aanraders voor de users die het graag nog een beetje straat houden op de stoep.
Alhoewel, de hiphopalbums klinken overwegend relaxt, het thema kan dus ook ontspanning zijn. In ieder geval stuk voor stuk aanraders voor de users die het graag nog een beetje straat houden op de stoep.
0
geplaatst: 19 mei 2012, 00:52 uur
Mijn reguliere top 10 is weer terug van weggeweest, hoewel, er staat een nieuwkomer in, ik heb een andere nummer 1 en verder zijn er nog wat dingetjes veranderd en zo.
0
geplaatst: 19 mei 2012, 00:54 uur
Oh, ik had Eefje op nummer 1 verwacht, maar toch niet. (eigenlijk had ik het ook niet verwacht hoor, ik wou gewoon een voorspelbare opmerking maken)
0
geplaatst: 19 mei 2012, 09:08 uur
Ik had Cohen op 1 verwacht en werd op m'n wenken bediend. Dus het blijft een voorspelbare gozer.
* denotes required fields.