MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Tsja de hoes is nou niet om over naar huis te schrijven (als je het daar soms over had, Chevy).

Mooie top 10 Joachim! Jammer van Hopes and Fears, maar die komt er binnenkort vast wel weer in ten koste van Hybrid Theory

Wat Linkin Park voor jou is, is The Killers ongeveer voor mij. Die heb ik ook heel lang niet kunnen/durven slachtofferen, maar uiteindelijk heb ik toch de knoop maar doorgehakt. En spijt heb ik absoluut niet van!

Fijn dat je Lungs erin hebt staan. Dat album moet ik ook eens luisteren, maar het zakt steeds weg uit mijn kortetermijngeheugen voor ik eraan begonnen ben

Chronos85 schreef:
Tsja de hoes is nou niet om over naar huis te schrijven (als je het daar soms over had, Chevy).
Nou, ik heb die hoes toevallig voor mijn neus liggen en ik moet zeggen dat hij eigenlijk helemaal niet zo lelijk is. Als je de afbeelding en de letters lost van elkaar kunt zien tenminste. Hij ziet er wel nogal chaotisch uit, das waar.

Ik heb mijn topplaten eens allemaal achter elkaar gedraaid en heb wat wijzigingen doorgevoerd. Aangezien mijn nieuwe nummer 1 mij telkens net dat ietsje meer knock-out slaat dan mijn oude heb ik het gewijzigd.

(4) 1. Radiohead - In Rainbows
(1) 2. Arcade Fire - Funeral
(2) 3. Nirvana - Nevermind
(3) 4. The Strokes - Is This It
(5) 5. Muse - Absolution
(6) 6. Arctic Monkeys - Whatever the people say I am, that's what I'm not
(8) 7. Rolling Stones - Exile on main st.
(9) 8. Radiohead - OK Computer
(7) 9. The Doors - The Doors
(-) 10. Sex Pistols - Never mind the bollocks

exit:
The Hickey Underworld - The Hickey Underworld

ClassicRocker
Ik heb volgens aloud recept nog maar eens m'n rotatielijst aangewend voor toplijst-doeleiden en een nieuwe overwegend Britse classic 70's rock Top 15 (de Top 15 van mijn Top 20 uit "De MuMe Top 40 Editie #2: De 70s") in het leven geroepen.

1. Queen - A Night at the Opera (1975)
2. Pink Floyd - The Wall (1979)
3. Led Zeppelin - Physical Graffiti (1975)
4. David Bowie - Ziggy Stardust (1972)
5. The Who - Quadrophenia (1973)
6. Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway (1974)
7. Deep Purple - In Rock (1970)
8. Roxy Music - Roxy Music (1972)
9. Black Sabbath - Paranoid (1970)
10. Yes - Close to the Edge (1972)
11. Queen - Queen II (1974)
12. Uriah Heep - Salisbury (1972)
13. Sparks - Kimono My House (1974)
14. Rainbow - Rising (1976)
15. King Crimson - Red (1974)

Wie zijn vrijdagavond of wanneer dan ook in extase wil doorbrengen en geen tijd/zin heeft om deze albums in zijn geheel te beluisteren, raad ik onderstaande verzamelaar (van elk album een song) van harte aan. Van de conceptalbums/rockopera's is het geheel uiteraard sterker/belangrijker dan de som der delen, toch heb ik gemeend hier elk een track van te kunnen compileren.

1. Queen - The Prophet's Song
2. Pink Floyd - Comfortably Numb
3. Led Zeppelin - Kashmir
4. David Bowie - Moonage Daydream
5. The Who - Love Reign O'er Me
6. Genesis - Carpet Crawlers
7. Deep Purple - Child in Time
8. Roxy Music - If There Is Something
9. Black Sabbath - War Pigs
10. Yes - Close To The Edge
11. Queen - The March of the Black Queen
12. Uriah Heep - Salisbury
13. Sparks - This Town Ain't Big Enough for Both of Us
14. Rainbow - Stargazer
15. King Crimson - Starless

Je kiest wel het beste nummer van A Night At The Opera uit!

Voor de rest vind ik het een overgewaardeerd album.

ClassicRocker
High Violet, dat is pas een overgewaardeerd album.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Ik ben ook maar weer eens aan het schuiven geweest. Heb het idee dat ik er nog niet helemaal ben, maar het is weer een stap in de goede richting...

Veertien maanden later nog eens een poging gewaagd. En hij is alweer beter dan hij was!

07 (van 09) Depeche Mode - Violator
09 (van 07) Mike Oldfield - Hergest Ridge
10 (van 08) Porcupine Tree - Stupid Dream

nieuw op 08: Pulp - Different Class
eruit (van 10): Anathema - Alternative 4

Casartelli schreef:
Veertien maanden later nog eens een poging gewaagd. En hij is alweer beter dan hij was!

nieuw op 08: Pulp - Different Class

Mooi Casper!

ClassicRocker schreef:
High Violet, dat is pas een overgewaardeerd album.
In de categorie 'kleine eerlijke nerdrock' (hoe was het nou?), vind ik hem toch wel bovengemiddeld goed!

ClassicRocker
In de categorie 'rock waar coole gasten als jij en in principe ook Don Capuccino naar luisteren', vind ik High Violet bovengemiddeld slecht!

Ik heb zojuist, weliswaar met pijn in het hart want beide albums zijn ontzetttend mooi, Little van Vic Chesnutt uit mijn top 10 gehaald om Soviet Kitsch van Regina Spektor een plaatsje te geven. Veel recent herluisteren heeft me toch duidelijk gemaakt dat Soviet Kitsch eigenlijk in mijn top 10 hoort te staan.

Ik had weer zin in wat verandering. The Dillinger Escape Plan, CYNE en Agnostic Front vallen eruit ten voordele van Minor Threat, John Coltrane en Trash Talk. Die laatste zal binnenkort wel weer veranderen, maar die eerste twee zijn volgens mij nu iets meer vastgebeiteld.

Goede albums gaan eruit, goede albums gaan erin. Geen probleem dus, bennerd.

Jammer van CYNE, verder

A Love Supreme!

CYNE moet weer terug.

Na de jaren '60 en de jaren '70, nu de jaren '80. Grappig dat in het decennium waar bijna alleen in de hiphop en dance interessante dingen gebeuren, mijn Top 10 het meest gitaargeoriënteerd is. Nu negeer ik stiekem wel de hele opkomst van alternatieve rock eind jaren '80.

In navolging van Bert en Ernie ga ik het alfabet af ... vandaag beginnen we dus met artiesten met de A

Leuk idee (dat ik wellicht van je ga stelen op korte termijn), je hebt alleen nog wel wat luisterwerk te verrichten voor de Q en de X. Maar gelukkig duurt dat nog even, als je een top 10 tenminste een week ofzo laat staan.

Ik weet dat inderdaad vooral de Q pittig gaat worden... maar daar heb ik idd nog 16 weken voor ... de X is nog wel aardig te doen.. met Xela, Xiu Xiu, Xenis Emputae Travelling Band, xmarsx.. en Xiu Xiu heeft veel goede albums

Ik skip trouwens het voorvoegsel "The" (en "Het"), maar ga wel op voornaam af

Zal even de Bert En Ernie woorden erbij houden:
De A van Appel, Aanrecht, Asbak

Je nummer 7 valt volgens MuMe trouwens niet onder de A, maar dit terzijde .

als ik "athenor" invul in de zoekbalk vind ik hem wel

Vreemd, als ik Sixteen Horsepower invul krijg ik helemaal niets...

Sorry Jelle, maar het is een slechte lijst. Hij staat helemaal niet op alfabet.

nieuwe top 10, platen zonder stem, allen fabuleus, alleen 7 ontbreekt nog in mijn kast...ná

Voor de Q raad ik Q and Not U aan. Wat betreft de X, daar heb ik 18 cijfers hier aan gegeven, maar verdeeld over enkel twee artiesten (Xanopticon en Xiu Xiu).

Zit serieus te denken om die 1 keer de artiest in de top 10 regel te verwijderen.
En Lift your Skinny. er in te zetten. Twijfelgeval.

Doe nou maar gewoon. Onzingedoe met die één artiest regels overal Als je twee keer een artiest in je top 10 hebt staan geeft dat aan hoe groot je fan bent van die artiest.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.