MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
10 favorieten van de laatste 2 jaar:

1. Factory Floor - Factory Floor (2013)
2. Kerridge - A Fallen Empire (2013)
3. The War on Drugs - Lost in the Dream (2014)
4. Lulu Rouge - The Song Is in the Drum (2013)
5. Burial - Kindred (2012)
6. Roly Porter - Life Cycle of a Massive Star (2013)
7. Sun Kil Moon - Benji (2014)
8. Sebastian Plano - Impetus (2013)
9. Deafheaven - Sunbather (2013)
10. Blondes - Blondes (2012)

sxesven
Dingetjes gedaan.

persoonlijke top 10 gewijzigd
gisteren 22:17 uur, door sxesven

nieuw bericht in forumtopic De Site > Gebruikers > Verschuivingen / Veranderingen in je top 10
gisteren 22:15 uur, door sxesven

sxesven
Ja, ik had daarna nog een dingetje gedaan.

Big WILDE_FRANS is watching you...

Heb een Groezrock-toplijst ingevoerd, gewoon door sikedheid.

Omdat mijn top 10 normaal wordt gedomineerd door Amerikaanse bands, nu maar eens een 100% Groot-Brittannië top 10.

Editors eruit, Deafheaven op een tiende plaats en het monolitische The Seer van waarschijnlijk de grootste groeiband ooit voor mij op vier.

Vandaag - vanwege het nodige gesjampel op mijn vorige - een nieuwe toptien geïmplementeerd: geheel in het teken van 4AD - te verwachten is dat ook Factory nog eens aan de beurt komt, en Verve, ECM, én Prestige.

Mjuman de vorige was toch over de gehele linie iets beter
Factory is toch wel een kleinere vijver en dan To each (Hannet's proeve van bekwaamheid) niet vergeten.
Immer s TMR is ook vergeten
Edit , nog erger zie dix De Nick , niet jouw cup of tea.

dix
Ik heb eens gekeken of ik er -naast jou galmende selectie- ook nog een 4AD10 uit kon peuren.
En dat is gelukt, met een trotse lijstaanvoerder mag ik wel zeggen.

Goed idee, ik doe gezellig mee, en wel met deze dwarsdoorsnee:

1. Cocteau Twins - Treasure (1984)
2. Pixies - Doolittle (1989)
3. Jóhann Jóhannsson - Fordlândia (2008)
4. Daughter - If You Leave (2013)
5. Pale Saints - The Comforts of Madness (1990)
6. Zomby - Dedication (2011)
7. This Mortal Coil - It'll End in Tears (1984)
8. Blonde Redhead - Misery Is a Butterfly (2004)
9. Efterklang - Piramida (2012)
10. Deerhunter - Monomania (2013)

Ik heb mijn top-10 sinds lange tijd weer aangepast. Veel nieuwe binnenkomers.

01 (----) Biosphere - Microgravity (1991)
02 (07) Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two (2011)
03 (03) Eminem - The Slim Shady LP (1999)
04 (----) DJ Shadow - Endtroducing... (1996)
05 (----) Daft Punk - Homework (1997)
06 (----) Primal Scream - Screamadelica (1991)
07 (----) Boards Of Canada - Music Has The Right To Children (1998)
08 (----) Alice In Chains - Dirt (1992)
09 (----) Rage Against The Machine - Rage Against The Machine (1992)
10 (----) Happy Mondays - Pills Thrills N Bellyaches (1990)

Nieuwkomer in mijn top 10: Weakling - Dead as Dreams (2000) op plaats 8. Het geniale Shining - V: Halmstad (2007) valt hierdoor uit mijn top 10.

My Bloody Valentine - Loveless eruit, Swans - White Light from the Mouth of Infinity erin op 10

Eruit:

Bad Brains - s/t
Nas - Illmatic

Erin:

Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady
Robert Johnson - The Complete Recordings

bennerd schreef:
Eruit:

Bad Brains - s/t
Nas - Illmatic

Erin:

Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady
Robert Johnson - The Complete Recordings

Swans - White Light from the Mouth of Infinity eruit, Led Zeppelin - How The West Was Won erin op 9.

buizen
Ben al ik weet niet hoe vaak aan het schuiven en veranderen geweest en heb nog steeds geen fatsoenlijke toptien kunnen samenstellen.

Waar blijft die Albanese volksmuziek?

buizen
Masimo schreef:
Waar blijft die Albanese volksmuziek?

Heb iemand gekend (leeft niet meer) met een enorme verzameling oude elpees/singletjes volksmuziek, ook Albanese. Heb er zelf geen muziek van, luister soms op youtube.

Esoteric - Paragon of Dissonance eruit, Mo・Te - Life in a Peaceful New World erin op 7.

schizodeclown schreef:
Esoteric - Paragon of Dissonance eruit, Mo・Te - Life in a Peaceful New World erin op 7.

Kun je er iets meer over vertellen, ook geen bericht bij dat album en tot nu toe niet te vinden op internet.

-SprayIt- schreef:
(quote)

Kun je er iets meer over vertellen, ook geen bericht bij dat album en tot nu toe niet te vinden op internet.

Het is in ieder geval noise, waarschijnlijk Harsh Noise Wall als ik rateyourmusic mag geloven, verder kan ik er niet veel over zeggen, behalve dat de geluiden een streling voor het oor zijn bij mij, daarom staat er ook niks bij dat album, ik ben helaas de muzikale inzicht kwijt die ik eerst had zo lijkt het.

sxesven
De term HNW wordt op RYM iets te vaak gebruikt; de helft van de Incaps-discografie wordt ook voortdurend zo getagged, en dat is absoluut incorrect. Dat gezegd hebbende heb ik deze release niet gehoord dus kan ik over dit specifieke geval niet oordelen. Hoe dan ook kan het zeker (proto-)HNW zijn, hoewel de term zelf sowieso uit de vroege 00s stamt en dus op voorlopers van die bepaalde stijl (EEE, Fetish Furs) slechts met terugwerkende kracht kan worden toegepast. Overigens heb ik deze tape in dergelijke discussies over proto-HNW nog niet genoemd zien worden. Mijn vermoeden is (dus) 'gewoon' brute harsh noise. Het is gemakkelijk genoeg in te schatten: monotoon gebulder zonder enige toonvariatie? HNW. Gewoon een bak pleurisherrie? Harsh noise. De discussie aldaar lijkt het tweede te suggereren; immers is er een verschil tussen 'wall of noise' HN (waaronder je Incapacitants wel kunt scharen, non-stop gierende herrie zijnde) en daadwerkelijke HNW.

Ter illustratie, harsh noise:

HNW:

Ah een kenner , in Life in a Peaceful New World zit wel een hoop variatie, ik raad je het dan ook aan om het te luisteren, misschien kan jij er meer over zeggen als je tijd en zin hebt.

sxesven
Was benieuwd dus heb er vast ff vluchtig ff doorheen geskipt, zitten zeker wall-elementen in maar as a whole is dit 'gewoon' harsh noise. Waar uiteraard helemaal niks mis mee is Uiteindelijk ook de variant die ik het liefst heb. Je hebt nog een hoop moois te ontdekken iig zo

Weer een top 10 gemaakt waarbij elk genre slechts eenmaal mag voorkomen. Dat maakt het wat fleuriger.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:25 uur

geplaatst: vandaag om 15:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.