MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Verschuivingen / Veranderingen in je top 10

zoeken in:
Eruit: Songs: Ohia - The Lioness

Erin: Velvet Underground - White Light/White Heat

sxesven schreef:
(quote)

Terecht!

The Lioness was mijn eerste Molina plaat, en daar zitten veel nostalgische waarden aan vast geplakt. Mettertijd heeft Didn't It rain dat ook gekregen, en die is muzikaal nog een stukje beter.

Can - Tago Mago heeft helaas maar korte tijd in mijn top 10 gestaan, hij is vervangen door de beste popplaat aller tijden: Born to Run, die binnenkomt op 7.

handsome_devil
beetje geschoven met wat albumpjes en crescent - now eruit voor isnt anything van my bloody valentine

sxesven
handsome_devil schreef:
beetje geschoven met wat albumpjes en crescent - now eruit voor isnt anything van my bloody valentine

lambf
Een nieuwe binnenkomer, Aloof Proof - Piano Text, komt op de 8e plaats. Reek of Putrefaction en Human Parade gaan een plaats omlaag en Fear of God gaat eruit.

Ik zit erover te denken om Agoraphobic Nosebleed in mijn top tien te zetten. Maar ik durf het niet op het topic vermelden, omdat ik er al vier berichten zette, met telkens een andere mening

Toch ineens maar wat gerommeld met mijn top 10, met meer nadruk op het tonen dat mijn smaak iets breder is dan alleen maar herrie. Nu zit er ook iets commerciëlere herrie tussen.

Erin:
Coal Chamber
Slipknot
Silent Civilian
Agoraphobic Nosebleed

Eruit:
Children of Bodom
The Berzerker
Anaal Nathrakh
Neurosis.

Neurosis eruit voor Slipknot of Coals Chamber?

Dat stelt me droevig

handsome_devil
ja En jammer genoeg ook de minste van Agoraphobic Nosebleed. Ikzelf vind Frozen Corpse Stuffed with Dope 10x leuker

Tjah, het is dan ook een persoonlijke top tien he. Maar Coal Chamber is er alweer uitgeflikkerd, ten voordele van Anaal Natrakh (wat een lekkere klereherrie is dat toch).

Nakur: ik leg de plaat van Neurosis veel te weinig op, en het is al dringen in mijn top tien. Er zijn altijd wel belangrijke albums die er niet in kunnen.

handsome_devil: nietes
(Maar ik beken, ik moet de anderen nog meer beluisteren.)

Edit: En Slipknot wordt weer zwaar ondergewaardeerd, ik merk het al. Maar wees gerust, over een jaar of tien vind ik er geen zak meer aan

Wat nieuwe plaatjes toegevoegd (Polvo, Shellac, Pixies).
Locust, Ornette Coleman en Motorpsycho zijn het slachtoffer.
Zo makkelijk gaat dat!

Yak
Die Polvo moest ik maar eens gaan opzoeken dan, want Today's Active Lifestyles vind ik alvast erg tof.

Franz Ferdinand - Franz Ferdinand eruit, en Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister erin.

Exploded drawing is nog beter, Yak.

_2M
Afgelopen maand Panda Bear - Person Pitch en The Field - From Here We Go Sublime een plekje gegeven ten koste van Portishead - Dummy en Eluvium - Talk Amongst The Trees. Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume II is opgeschoven naar de tweede plaats.

Mijn top 10 varieert regelmatig, maar vandaag is er toch iets gebeurd wat het vermelden op zich waard is: voor het eerst sinds mijn komst op MuMe staat er geen Pink Floyd meer in mijn top 10. The Dark Side of the Moon heeft plaats moeten maken voor een andere maan, namelijk die van Nick Drake: Pink Moon

basketballerke
Deadwing heeft het gehaald, gelijk naar nr. 2. Verder is Neil Young met zijn gekke paard en het andere paard van 16 Horsepower weer terug. Bij Interpol ontbreekt nog een puzzelstukje tot definitiefe plaatsing,

Edit: Niet meer nodig...

Ziet er nu wel heel erg goed uit mag ik zeggen. Voornamelijk allemaal platen die het bij mij allemaal net niet halen maar die wel ontzettend goed zijn .

Maar waar is 16HP gebleven?

basketballerke
Die is er weer uit door Interpol, helaas. Hoort er wel bij vind ik, maar welke er nu uit moet is niet te bepalen .

Het prachtige debuut van The Stone Roses komt bij mij binnen op 6. De voormalige nummer 6 t/m 10 zakken een plaatsje, waardoor A Silver Mt. Zion weer mag toekijken vanaf plaats 11.

Titmeister schreef:
Can - Tago Mago heeft helaas maar korte tijd in mijn top 10 gestaan, hij is vervangen door de beste popplaat aller tijden: Born to Run, die binnenkomt op 7.

Die Bruce is wel een ok kerel maar toch...

Sonic Youth - Daydream Nation eruit
Sonic Youth - Dirty erin!!!

mkrake schreef:
Sonic Youth - Daydream Nation eruit
Sonic Youth - Dirty erin!!!

(ff reclame maken dan)
Sonic Youth is geinspireerd door Can he, ik dacht laat ik maar even zeggen dat Sonic Youth is geinspireerd door Can, want mensen die Sonic Youth heel goed vinden moeten Can eens proberen want Sonic Youth vind Can ook goed

sdr
De score van Donnie Darko erin (die ik nog eens ergens origineel moet aanschaffen) en Ride the lightning van Metallica eruit

schizodeclown schreef:

(ff reclame maken dan)
Sonic Youth is geinspireerd door Can he, ik dacht laat ik maar even zeggen dat Sonic Youth is geinspireerd door Can, want mensen die Sonic Youth heel goed vinden moeten Can eens proberen want Sonic Youth vind Can ook goed

Aha; bedankt voor de tip. Zal me eens verdiepen in Can

Nieuwe binnenkomer in m'n top 10 en meteen op nummer 2: Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea!
Daaronder alles een plaatsje omlaag, waardoor Placebo - Without You I'm Nothing eruitvalt.

Trumans Water's briljante Spasm Smash XXXOXOX Ox and Ass staat eindelijk welverdiend in mijn top 10.

Pain of Salvation eruit voor Meshuggah, Fear of a Blank Planet eruit voor Stupid Dream, Nude eruit voor Dust and Dreams (ontdekking ). Verder de complete top 10 op z'n kop gegooid. Ik hoop dat deze wel een tijd lang constant blijft staan.

Jij verandert ook van top 10 als van broek, kassie

Nu ja, bij mij ook een verandering: Above van Mad Season (die al eerder de plaats ingenomen had van L'Apprendista van Stormy Six) wordt vervangen door Indian Summer van Landberk. Verder enkel verschuivingen. Magma stoot door naar 2 & doet Discipline. zakken naar 4. Lou Reed stijgt om de nieuwkomers op 9 & 10 te laten binnenkomen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.