MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:

Mij helaas te chaotisch, voskat, kan er niet echt wat mee... Heb je er nog zang bij in de planning?

ZAP! schreef:
(embed)

Mij helaas te chaotisch, voskat, kan er niet echt wat mee... Heb je er nog zang bij in de planning?

Ja wat dacht je, het heet niet voor niets zo.
Ik heb het bewust zo gedaan dat het allemaal nét niet ontspoort. Hou ik wel van, onregelmatige beats die spanning creëren. En nee, zang komt er niet bij..
Dank je voor de luister!

Mijn muzikale uitspattingen lagen even (wat) stil(ler) maar de vakantie is begonnen dus we kunnen weer. Uiteraard alles as usual natuurlijk te volgen op mijn blog.

Net deze aquatische mixtape, Between the Water and the Waves, afgerond, te luisteren op YT:

En onlangs het drony, harsh-noise-wallende what a heart feels like when it's weightless toegevoegd aan de catalogus van mijn labeltje Absent Erratum.

exsxesven schreef:
En onlangs het drony, harsh-noise-wallende what a heart feels like when it's weightless toegevoegd aan de catalogus van mijn labeltje Absent Erratum.

Nice

WVTRVE
whoopwhoop

Ook eigen muziek in de mix?

Nope, ik heb me weleens aan wat aquatische ambient gewaagd maar nooit echt supertevreden geweest met de resultaten, dus hier is alleen het cureren en editen van mijn hand. (Aquatische HNW heb ik overigens (ook/) wel gedaan (om er maar even eentje uit te plukken ).)

Experimentje waarbij ik half naturel half vocoder gebruik. Hier kan ik wel wat mee.

Stream vk23102023 (demo) by VSKT | Listen online for free on SoundCloud

WVTRVE
Tof!

Idd, nice!

Toch nog dit jaar een single uitgebracht:

gitaar, piano, vox, software: moi

En dan ook nog de nieuwe van GusGus geremixt:

Muziek-adjacent, maar de tweede A Wall Of Text, mijn eigen HNW-tijdschrift, is er eindelijk.

https://svenkay.files.wordpress.com/2023/11/plain.png

exsxesven schreef:
Muziek-adjacent, maar de tweede A Wall Of Text, mijn eigen HNW-tijdschrift, is er eindelijk.

(afbeelding)

Kunnen we dat ergens lezen?

Is via mij verkrijgbaar Je kunt me PM'en of een mailtje sturen op absenterratum at gmail

WVTRVE
Ohhh vetjes

In stille afwachting van wat het data recovery bedrijf gaat melden over mijn harde schijven (met daarop al mijn muziekprojecten), hier een bijna-af nummer wat een beetje tussen Deftones en Gary Numan inligt (of zo).

Mssr Renard
Ik kwam deze nog tegen. Een liveoptreden op de Dam in Amsterdam (met duizenden mensen publiek, die niet voor ons kwamen, maar goed):

Mssr Renard
En deze zou uit ongeveer 2006 kunnen zijn, maar het zou ook 2007 of 2008 kunnen zijn. Iets rond die tijd, nog voor de smartfones en nog voor er publiek bij optredens waren. We speelden voor een lege zaal. Maar ja, wie wil er nou instrumentale quasi-progressive rock luisteren?

Mssr Renard schreef:
We speelden voor een lege zaal. Maar ja, wie wil er nou instrumentale quasi-progressive rock luisteren?

Heel herkenbaar: ik met mijn éénmansband ‘Me, Myself and I’ speel ook geregeld zonder publiek op zolder. Uit de herhaalde verzoeken van het aanwezige publiek elders in huis of het wat zachter en vooral minder kan, leid ik ook af dat mijn innovatieve indierock/folk niet gewaardeerd wordt. Het is een eenzaam bestaan in de voorhoedes van de muziek…

Mssr Renard
Chameleon Day schreef:
(quote)

Heel herkenbaar: ik met mijn éénmansband ‘Me, Myself and I’ speel ook geregeld zonder publiek op zolder. Uit de herhaalde verzoeken van het aanwezige publiek elders in huis of het wat zachter en vooral minder kan, leid ik ook af dat mijn innovatieve indierock/folk niet gewaardeerd wordt. Het is een eenzaam bestaan in de voorhoedes van de muziek…

Don't sell out. Geen country-pop maken op een groot wit paard maar gewoon stug je ding blijven doen. Over 100 jaar graaft iemand een album van je op, en ben je obscuur en een underground held.

Mssr Renard
Hier iets totaal anders. Ik speel hier op één van mijn steeltonguedrums als begeleiding van dichters die gedichten voorlezen in bunkers uit de Tweede Wereldoorlog. Muziek, dichterij, historie gaan hier hand in hand. Gedateerd uit 2016 (wat gaat de tijd snel).

Mssr Renard schreef:
(quote)

Don't sell out. Geen country-pop maken op een groot wit paard maar gewoon stug je ding blijven doen. Over 100 jaar graaft iemand een album van je op, en ben je obscuur en een underground held.

Die dame op paard krijgt toch 4*: Beyoncés Cowboy Carter is een album dat een dikke streep zet onder black cowboy-cultuur - NRC

Ik begin er niet aan….

Mssr Renard schreef:
(quote)

Don't sell out. Geen country-pop maken op een groot wit paard maar gewoon stug je ding blijven doen.

Waarom is dat selling out? Beyoncé is opgegroeid in Texas net o.a. country muziek en wilde al langer eens die kant op. Volgens mij is Beyoncé juist iemamd die lekker haar eigen ding doet.

Mssr Renard
Arrie schreef:
(quote)

Waarom is dat selling out? Beyoncé is opgegroeid in Texas net o.a. country muziek en wilde al langer eens die kant op. Volgens mij is Beyoncé juist iemamd die lekker haar eigen ding doet.

Beyonce is geen sellout. Ik ken haar niet. Ik oordeel niet over haar. Sterker nog, ze interesseert me niet. Maar ze is wel wereldberoemd met wat ze doet. Dat was mijn punt. Dat een zolderkamerartiest moet blijven doen wat hij/zij/hen doet en zich niet moet laten verleiden door de roem en het succes van een ander. Ik had ook een bekende plaat van een ander kunnen nemen, maar ik ken geen bekende muziek verder.

Jammer dat er niet ontopic op mijn muziek wordt gereageerd.

Hai heren, ik heb iets gemaakt.

VSKT - quick again (uvitarian follicyn)

Sleepspell - safe from god

Oud liedje even gefacelift.
Beetje Cocteau Twins-achtig. Misschien.

Dag mevrouw voskat, ik ben een beetje laat, maar...

Het eerste nummer vliegt me teveel allerlei kanten op, maar ik hoor leuke details en de stem (van jou, neem ik aan?) klinkt zeer goed.
Tweede nummer kan nog wat meer mee gedaan worden, maar klinkt goed!

Die van jou zal ik ook nog es luisteren, Mssr Renard... het is hier nooit echt druk geweest, inzake jouw beklag.

ZAP! schreef:
Dag mevrouw voskat, ik ben een beetje laat, maar...

Het eerste nummer vliegt me teveel allerlei kanten op, maar ik hoor leuke details en de stem (van jou, neem ik aan?) klinkt zeer goed.
Tweede nummer kan nog wat meer mee gedaan worden, maar klinkt goed!

Dank je!

Eerste nummer was eigenlijk meer een soort oefening. Ik had na mijn HD crash van vorig jaar niks meer geproduceerd, en dus wilde ik even een soort vlugge mashup/jamsessie maken... de stem is van Hatchie en de rest is van mijzelf. Misschien dat ik het nog structureer tot een echt lied, want nu is het inderdaad meer een korte aaneenschakeling van ideeën.

Tweede nummer is wél met mijn stem. Is gebaseerd op een liedje dat ik al lang geleden had gemaakt. Het is inderdaad vrij simpel (letterlijk één regel tekst lol), en dat heeft soms ook wel wat, maar misschien kan ik hier idd ook wat meer uit trekken..

Wat zomaar heel hard op weg is om m'n succesvolste remix te worden:

1. In de eerste minuut nog vrij conservatief te werk gegaan. Het origineel grotendeels het werk laten doen. Vocals, bas en drums hier en daar getweakt.
2. Daarna stuur ik het mijn richting op. Schiettent. Dank aan Petal Supply voor de "woei" op 1:53
3. De break wat intiemer gemaakt. Extra gelaagde synths.
4. Vocal harmonies!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:15 uur

geplaatst: vandaag om 16:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.