MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Tussen alle ellende nog even de püntjes op de i gezet van deze:

Experimenteel, r&b, d&b.

Origineel hiervan komt maandag pas uit. Ik had geen zin om te wachten en heb de 8 seconden audio van Cecile Believe's insta story geript en ben aan de slag gegaan.

Ik had denk ik zo’n twaalf jaar mijn elektrische gitaar niet aangeraakt, maar van de week hoorde ik weer eens Percées de Lumière van Alcest en toen dacht ik: godsamme dit wil ik leren spelen.

Ik heb altijd heel andere genres gespeeld (eigenlijk altijd op mijn akoestische gitaar en dan fingerpicking), wat ik overigens ook al jaren niet meer heb gedaan dus het voelt alsof ik weer helemaal opnieuw moet leren gitaar spelen (voor het eerst van mijn leven met een plectrum bijvoorbeeld!), en het bevalt me zeer.

WVTRVE
voskat schreef:
Origineel hiervan komt maandag pas uit. Ik had geen zin om te wachten en heb de 8 seconden audio van Cecile Believe's insta story geript en ben aan de slag gegaan.

(embed)

De vocals hoeven voor mij niet zo maar de synths en beats zijn wel tof!

WVTRVE schreef:
(quote)

De vocals hoeven voor mij niet zo maar de synths en beats zijn wel tof!

Omdat ze hoog gepitcht zijn? Dat is niet iedereens dingetje, nee.

Maar feitelijk zeg je dat je alles wel tof vindt behalve wat van het origineel afkomstig is, dus dat beschouw ik sws als compliment. Dank je.

Ik heb de remix een paar dagen later uitgebouwd met de volledige vocal stems, en nu is een groot deel van die vocalen op iets natuurgetrouwere hoogte...

WVTRVE
Yes, hyperpop (heet dat zo?) en autotune vocalen zijn niet echt mijn ding, maar de springende adhd beats en mini-stabs ga ik wel goed op.

WVTRVE schreef:
Yes, hyperpop (heet dat zo?) en autotune vocalen zijn niet echt mijn ding, maar de springende adhd beats en mini-stabs ga ik wel goed op.

U vraagt wij draaien

Ik ben lately niet in de mood for hyperpop en dat ben ik ook rarely, maar toch leuk dat hier gepost blijft worden. Misschien dat ik zomaar ineens een keer wél zin krijg om te checken...

Zelf ben ik weer vrij regelmatig aan het pingelen op m'n akoestische gitaar, maar opnemen en uploaden en posten, ho maar...

ZAP! schreef:
Ik ben lately niet in de mood for hyperpop en dat ben ik ook rarely, maar toch leuk dat hier gepost blijft worden. Misschien dat ik zomaar ineens een keer wél zin krijg om te checken...

Zelf ben ik weer vrij regelmatig aan het pingelen op m'n akoestische gitaar, maar opnemen en uploaden en posten, ho maar...

Ik zwaai ook regelmatig heen en weer tussen piepjes & stampjes aan de ene kant, en het wat organischere werk aan de andere kant.
De gitaar komt ook wel weer uit de kast binnenkort, ik voel het!

En laat die recorder gewoon lekker draaien.. kun je altijd achteraf de leuke stukjes eruit pikken.

Na vele versies en transformaties gaat UNA ROSA dan eindelijk losgelaten worden...

Ze heeft bijna een jaar op de plank gelegen, tot ik gisteren ervoor ging zitten en net zolang met de vocalen heb gekloot tot ik er niet al te veel van hoefde te cringen.

Plan is om haar zsm op Distrokid te gooien, maar ik wilde hier eerst even de wateren testen.

Ik heb altijd geloofd in dit nummer. Alleen de vorm was even zoeken. En, zoals altijd, het feit dat ik me oncomfortabel voel over mijn stem.

voskat schreef:
...(embed)...
Zoals eerder gezegd, op het moment kan ik weinig tot niks met electronic, maar je stem is mooi hoor, doet me ergens denken aan fado somehow; ik weet niet of dat een goede vergelijking is... geen behoefte gehad er een akoestische gitaar versie van te maken? Met wat percussie hier en daar...

Heb 'm nog maar 1x gehoord, zal 'm nog es vaker checken.

ZAP! schreef:
(quote)
Zoals eerder gezegd, op het moment kan ik weinig tot niks met electronic, maar je stem is mooi hoor, doet me ergens denken aan fado somehow; ik weet niet of dat een goede vergelijking is... geen behoefte gehad er een akoestische gitaar versie van te maken? Met wat percussie hier en daar...

Heb 'm nog maar 1x gehoord, zal 'm nog es vaker checken.

Dank je wel!
Fado.. dat zal m'n Portugees bloed dan wel zijn.
Het was m'n bedoeling om het ondanks alles redelijk organisch te laten klinken. De eerste versies waren nog zonder de breakbeats; en die versies waren van begin tot eind meer zoals de eerste helft klinkt.

De tekst is geleend van mijn favoriete Mecano nummer trouwens (en dat is dan weer wél geheel akoestisch).

Bij Meat Loaf - Bat Out of Hell:

Bij Meat Loaf - Bat Out of Hell:

jorro schreef:

Noot: Deze tekst is gegenereerd met AI op basis van een prompt met daarin:
1- door mij zelf verzamelde gegevens over de band
2- mijn persoonlijke indrukken en sfeerbeleving van de nummers op het album
3- mijn interpretatie van teksten (via Genius.com en Musixmatch.com)

Echt gaan we dit nu ook al doen hier.

Ik ben mordicus tegen.

Beste Running On Empty. Ik kom er tenminste voor uit. Ik lever ruim een A4 aan input aan die ik zelf heb gemaakt en het enige wat er nog aan ontbreekt is een mooie vloeiende tekst. Ik vraag dus niet om een mening door de AI tool want die staat al in mijn A4tje. Wat is daar verkeerd aan?

Volgens mij is het killing voor Musicmeter als we dit forum gaan volstouwen met recensies die door AI zijn gegenereerd. Wat is er mis aan een mooi verhaal in eigen bewoordingen te maken. Sorry jorro maar ik kan hier niet blij van worden. Als lezer op dit forum heb ik geen enkele interesse in wollige verhaaltjes die door AI zijn gegenereerd. Het wordt dan een afstandelijke bende hier.

Zoals ik al vertelde Running On Empty is het enige dat AI doet mijn gegevens tot een tekst te maken. Ik vraag AI niet om een recensie te schrijven. Het is geheel mijn eigen mening en gevoelens. Die verzamel ik per nummer. Ik schrijf de intro en de conclusie helemaal zelf.
Van de nummers bekijk ik de teksten op Genius.com en/of Musixmatch.com en probeer daar de essentie van te beschrijven in een paar zinnen. Ik draai elk nummer een aantal maal en beschrijf in 3 of 4 steekwoorden de beleving die ik heb (bijv, ingetogen-sfeervol-meezinger-positief) en daar maakt de AI tool uiteindelijk een nette tekst van. AI heeft er geen eigen mening aan toegevoegd, Wat is daar mis mee?

Ik snap Running On Empty wel. Ondanks dat je wel eigen gegevens invoert blijft het toch wat koud en onpersoonlijk aanvoelen, zo'n recensie.
Zn recensie mist nu juist het hart en echt het eigen gevoel door de haast perfect gerformuleerde zinnen. Ik vind het menselijke juist zo leuk aan recensies.

Ik snap ook wat Running On Empty bedoelt maar ik hoop dat ik snel genoeg leer om zelf een volledige review te schrijven. Juul1998B ik ben nogal een perfectionist dus mijn toekomstige reviews zullen niet veel afwijken van mijn huidige reviews vermoed ik zo

Het is maar wat je doel is jorro Ik vind het leuk om hier met medefans te communiceren over mijn favoriete platen, jouw doel is kennelijk om Musicmeter vol te stouwen met zoveel mogelijk AI recensies.

Running On Empty schreef:
Het is maar wat je doel is jorro Ik vind het leuk om hier met medefans te communiceren over mijn favoriete platen, jouw doel is kennelijk om Musicmeter vol te stouwen met zoveel mogelijk AI recensies.
Mee eens! De belangrijkste taak van iedere moderator van dienst zou moeten zijn om alle ook maar enigszins naar AI riekende verfoeilijke berichten te verwijderen.
Wat betreft "Bat Out of Hell": een aardig drie sterren waardig album.

jorro schreef:
Zoals ik al vertelde Running On Empty is het enige dat AI doet mijn gegevens tot een tekst te maken.
Ik zou zeggen wees mens, maak fouten en vergis je, en kom eens ergens op terug! Ik ben ook vaak genoeg op mijn bek gegaan hier, maar ook wel goede bijdragen gedaan. Daar gaat het om, muziek en je mening erover in je eigen bewoordingen opschrijven dat is het gevoel waar het om gaat, en niet om je achter een AI computer te gaan verschuilen!!!

Over dit album, hierop natuurlijk het inmiddels compleet kapot gedraaide Paradise By The Dashboard Light op de radio, die steevast al jaren in de top 10 staat van de eindejaars lijstjes. Natuurlijk een instant klassieker, maar heb hem te vaak gehoord! De opener is natuurlijk ook een geweldig nummer, vooral het begin ervan. Een mooie plaat die ik eigenlijk nooit meer afspeel.

Bij The Beatles - Abbey Road:

jorro schreef:
The Beatles, een iconische Britse popband,

Goed dat je dat nog even aanstipt - voor wie ze niet kent. ChatGPT aan het werk gezet?

Tja schrijven om te zenden…. Maar het is MuMe

Genoeg ondersteuning hier dat eigenlijk niemand recensies gemaakt door AI te pruimen vindt. Hopelijk zal jorro zich dit aantrekken en gewoon lekker zelf zijn stukjes schrijven. Ook van het beheer heb ik vernomen dat zij het eigenlijk niet te pruimen vinden dat iemand zijn recensies hier door AI laat maken, maar dat je deze ontwikkeling nauwelijks kunt tegengaan of verbieden.

Nou jorro trek hieruit je conclusies. Waarom zou je ons die AI epistels nog op willen dringen ?

Gewoon lekker alles in je eigen woorden opschrijven, wel zo leuk.

Ho Ho. jorro ondanks dat ik het niet me je eens ben moet je niet zwichten voor de meerderheid. ALS jij je wel prettig voelt bij het schrijven van AI stukjes (met invoer van eigen data) moet je dit vooral WEL doen. Laat je niet de tent uit jagen

jorro schreef:
ik hoop dat ik snel genoeg leer om zelf een volledige review te schrijven.

Op deze manier ga je het ook niet leren natuurlijk. Boeit mij geen snars trouwens, ik besta helemaal niet. Al mijn berichten zijn afkomstig van een of andere botfabriek in de Oeral.

jorro schreef:

Noot: Deze tekst is gegenereerd met AI op basis van een prompt met daarin:
1- door mij zelf verzamelde gegevens over de band
2- mijn persoonlijke indrukken en sfeerbeleving van de nummers op het album
3- mijn interpretatie van teksten (via Genius.com en Musixmatch.com)

Ik zie dat je dit nu onder een aantal recensies hebt staan. Ik ben wel benieuwd hoe de vele recensies waar dit niet bij staat tot stand zijn gekomen, zoals bijvoorbeeld je recensie bij Abbey Road op 23 juli. Ik kreeg namelijk eerder al het gevoel dat je recensies een opvallende zelfde structuur en bewoording hebben.

echoes schreef:
Ik zie dat je dit nu onder een aantal recensies hebt staan. Ik ben wel benieuwd hoe de vele recensies waar dit niet bij staat tot stand zijn gekomen, zoals bijvoorbeeld je recensie bij Abbey Road op 23 juli. Ik kreeg namelijk eerder al het gevoel dat je recensies een opvallende zelfde structuur en bewoording hebben.

Ik heb exact hetzelfde gevoel bij The Circus And The Nightwhale van Steve Hackett.

gaucho schreef:
(quote)

Goed dat je dat nog even aanstipt - voor wie ze niet kent. ChatGPT aan het werk gezet?
Dat bericht van jorro is met behulp van AI tot stand gekomen, heeft hij zelf al toegegeven, zie de laatste berichten bij Bad Out Of Hell van Meat Loaf.

jorro schreef:
ik ben nogal een perfectionist
Maar door een AI tool te gebruiken ben je zeker niet nog meer een perfectionist, maar meer vooral heel erg nep!!! Muziek is juist gevoel, en zeker door artiesten die topalbums hebben gemaakt op de juiste momenten, heel erg emotioneel met veel gevoel gemaakt, en daar passen kunstmatige intelligentie reacties nou juist niet bij vind ik!

Gast
geplaatst: vandaag om 19:54 uur

geplaatst: vandaag om 19:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.