MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?

zoeken in:
Ik ben vorig jaar gestopt met pianospelen, omdat ik er na 6 jaar achter kwam dat ik nog net zo goed kon spelen als in mijn 3e jaar. Toch heb ik mijn C-examen net gehaald.

Dat is vervelend

Louis2703 schreef:
Ik ben vorig jaar gestopt met pianospelen, omdat ik er na 6 jaar achter kwam dat ik nog net zo goed kon spelen als in mijn 3e jaar. Toch heb ik mijn C-examen net gehaald.

Zoiets had ik dus ook,na 2 jaar drumles bleef ik een beetje op constant niveau,ik weet ook niet hoeveel jaar het nodig heeft trouwens om bijv. fills supersnel te kunnen spelen

Coldie
Ik zit nu een paar maanden op gitaarles. Vroeger heb een jaar of drie op orgelles gezeten.

Ik speel sinds een jaar of 12 gitaar. Spijtig genoeg vertalen het aantal jaren spelen zich niet in mijn vaardigheid met het instrument . Ik heb al enkele keren klassieke gitaar lessen gevolgd en ook een paar cursussen electrische gitaar. Ik houd van beide instrumenten en wissel graag af. In de tussentijd heb ik al bijna 1 jaar geen gitaar meer vastgehad omdat ik voor het werk in het buitenland vertoef...

Ik speel nu ongeveer 10 maanden (elektrische) gitaar en het begint bij momenten al aardig te lukken. Ik heb me overlaatst Scar Tissue volledig alleen aangeleerd, en ben nu bezig met Seek & Destroy, al is de solo misschien nog een trapje te hoog

Basgitaar, keybord, Trombone, Trompet. Alles op een laag pitje.

SelmaDuim
Ik heb van mijn 16e tot mijn 20e acoustische en electrische gitaar gespeeld. Helaas staan mijn gitaren nu al een jaar of 8 stof te vangen, maar op de een of andere manier komt het er niet meer van.

Speel gitaar - vroeger in een band, maar nu alleen nog recreatief, op veler verzoek

Mojo Pin
Ben net begonnen met elektrische gitaar.

Ik speel al jaren gitaar, eerst akoestisch, nu elektrisch. Ook speel ik in een bandje waarbij ik ook de meeste nummers schrijf. Ook al speel ik al jaren gitaar ben ik toch niet zo goed als ik had kunnen zijn, maar dat komt doordat ik een paar jaar niet zoveel speelde.

ElMeroMero
Ik heb vroeger veel gezopen en gerookt dus ik zing wel

Ward schreef:
Ik speel al jaren gitaar, eerst akoestisch, nu elektrisch. Ook speel ik in een bandje waarbij ik ook de meeste nummers schrijf. Ook al speel ik al jaren gitaar ben ik toch niet zo goed als ik had kunnen zijn, maar dat komt doordat ik een paar jaar niet zoveel speelde.

Moet ik bij de stijl van je bandje gewoon aan je favoriete muziek denken? Engelstalig?

De nummers zijn wel duidelijk geïnspireerd op bands als Interpol, Editors en we spelen ook Boys Don't Cry van The Cure. De nummers zijn in het Engels, maar de teksten worden geschreven door onze zanger.

Klik, binnenkort komen er ook nummers op en we gaan binnenkort beginnen met optreden.

Ik speel gitaar. Al vanaf mijn 10e levensjaar ongeveer. Zowel electrisch als acoustische gitaar. De laatste jaren speel ik eigenlijk alleen nog acoustisch. Voornamelijk ''fingerpicking'' en oude blues stijl, ook wel beetje van die Charlie Chaplin , oude ''Tom & Jerry" achtige melodietjes. Kan je het wel mee vergelijken. Erg leuk om te spelen. Vorig jaar begonnen in een Flamenco boek uit de jaren 70. Zeer leuk om dat te leren spelen. Momenteel bezig met muziek van Tommy Emanuel (gitarist uit Nieuw Zeeland). Is ook erg leuk om te spelen, al zou ik de muziek zelf niet zo snel opzetten. Klinkt erg gelikt en (over) geproduceerd. Verder speel ik niet in een band o.i.d. Lijkt me overigens wel leuk, maar tot op heden nog geen mensen tegengekomen die een instrument bespelen en/of dezelfde muziekinteresses hebben als mij.

Mojo Pin
Spelen jullie ook nummers van Herman Brood, Ward?

Haha, je bent niet de eerste die dat vraagt en waarschijnlijk ook niet de laatste. Maar nee dat toch niet.

Gitaar (elektrisch), en synthesizer, beiden in (dezelfde) band

Mojo Pin
Ward schreef:
Haha, je bent niet de eerste die dat vraagt en waarschijnlijk ook niet de laatste. Maar nee dat toch niet.

Maar jullie coveren wel 'Take my bread away'?

fastpulseboy
itchy schreef:
Gitaar (elektrisch), en synthesizer, beiden in (dezelfde) band

haaa itchy speelt in qrio! Ik heb eens met sennen met jullie gespeeld in cafe creemers en op een of ander festivalletje in het westland

Mojo Pin
fastpulseboy schreef:
cafe creemers

Heehee! Zo ontmoet je elkaar weer eens in een heel andere setting. Leuk optreden was dat trouwens

neo
Ik heb zelf meegeholpen aan de temp score van enkele grote Nederlandse speelfilms; Sportman van de Eeuw, Het Schnitzelparadijs, Knetter en n' Beetje Verliefd.

Een uitleg hierbij:
Temp score staat voor tijdelijke score vrij vertaald. In een bepaald stadium gaat men op zoek naar filmmuziek van een componist om tijdelijk onder de film te plakken. Hier help ik dan mee. Dit kan dus van een variatie van verschillende componisten zijn en vele scores. Hierbij wordt getracht een goed geheel te vormen al tesamen en zo een bepaalde toon te zetten. Hierop kan een editor zowel al in een bepaald stadium beelden gaan editten op muziek, tempo aanbrengen. Daarnaast is het handig voor een pers of studiopreview, waarbij er ook gewoon muziek onder hoort. Dit wordt dan aan de ingehuurde componist laten zien, om die een idee te geven van wat men zoekt. En een componist gaat van daaruit verder en gaat zijn eigen weg. Soms neemt deze sferen van de temp aan, of soms een korte quote bijvoorbeeld. Zo klinkt in Sportman van de Eeuw de temp wel duidelijk door op een paar momenten en quote Zbigniew Preisner als het ware. Dat mag ik wel als een compliment beschouwen. Sowieso al zo'n grootmeester als Preisner. Een is naar mijn mening goed als een componist sfeer en (gedeeltelijk) de instrumentatie overneemt en zo zijn eigen scores schrijft.

Ik kan een beetje trommelen

sxesven
Ook ik trommel. Niet (meer) in een bandje verder; vroeger heb ik in wat punk- en metalbands gespeeld, maar daar had ik het op een gegeven moment wel gehad. Verder probeer ik het gitaarspelen een beetje onder de knie te krijgen zodat ik ooit gewoon zelf een plaatje kan inspelen. Plaatjes heb ik verder wel gemaakt, maar enkel (harsh)noise, dus daar is weinig muzikaliteit voor nodig. Pure piep en kraak, gewoon voor de lol.

Ik speel gitaar en synth in een noiserockband.
En ik schrijf wel eens voor een muzieksite.
En ik luister er vaak naar

neo schreef:
Ik heb zelf meegeholpen aan de temp score van enkele grote Nederlandse speelfilms; Sportman van de Eeuw, Het Schnitzelparadijs, Knetter en n' Beetje Verliefd.

Een uitleg hierbij:..............

Tof om te lezen, neo. Hoor je ook niet elke dag, toch? Lijkt me leuk om zoiets mee te lopen, zul je een hoop van leren.

Ik ben zelf ook een hoop met muziek bezig. Ik ben een persoon van blaasinstrumenten, dat bleek al gauw. Blijft ook iets aparts, door middel van de lucht uit je longen een melodie of geluid spelen.

Ik speel Schotse en Bulgaarse doedelzak, en verschillende soorten fluiten. En gebruik mijn stem in verschillende zangtechnieken. Na dit schooljaar in juli ga ik samen met wat mensen onder leiding van meesterartiest http://www.Hosoo.de en boventoonzanger http://www.oberton.org, Wolfgang Saus, 2 weken naar Mongolië, om daar te leren over hun zangtechnieken en instrumenten.

Verder wil ik over een jaar naar Bulgarije en Tuva, om over hun cultuur en muziek te leren.

Vooralsnog geen groep of 'band' waarin ik speel. Zie het spoedig gebeuren, dat wel.

Ik speel elektrisch en akoestisch gitaar. Vooral in mijn eentje, wat improviseren en oefenen wat ik in de les heb gedaan. Op school spelen we weleens met een groepje, een drummer, een pianist en ik. Het is eigenlijk nog een beetje de vraag of dit zo vrijblijvend blijft of dat we het serieuzer aan gaan pakken. Prioriteit één wordt dan een oefenruimte. Ik merk wel dat spelen in een band veel voldoening en plezier geeft.

Ik schrijf wel teksten (raps). Heb ik zelf veel plezier in en misschien doe ik er nog weleens wat mee. Het lijkt me vooral leuk in een lijfband. Ik vind rappen over een beat op een cd'tje veel te beperkt. Het lijkt mij leuk om als MC met eventueel nog een MC te fungeren is een bandje met bv. een bassist, een drummer en een toetsenist op synthesizer.

Ik draai veel dj sets in elkaar op de computer. Hier kan ik heerlijk mijn 'muzikale ei' in kwijt. Ik luister de laatste tijd bijna alleen nog maar elektronische muziek. Mixen op de computer is wel veel te beperkt en amateuristisch, dus er moet hier snel een draaitafel (cd's) komen. Helaas heb ik daar momenteel (en voorlopig) geen geld voor.
Ik heb wel heel erg veel zin om hier veel tijd in te stoppen en lekker mijn eigen favoriete muziek te draaien.

Het ligt aan mijzelf of ik alles zo vrijblijvend blijf doen. Initiatief nemen! Creatief bezig zijn! Inderdaad

neo
Nagelschip schreef:
Tof om te lezen, neo. Hoor je ook niet elke dag, toch? Lijkt me leuk om zoiets mee te lopen, zul je een hoop van leren.

Nee, het is niet alledagelijkse kost. Meestal doen film editors dat zelf in overleg met de regisseur. Doe ook zo nu en dan een korte film voor een student en amateurs en dergelijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:57 uur

geplaatst: vandaag om 20:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.