De Site / Gebruikers / Wie schrijft/maakt zelf muziek of bespeelt een instrument?
zoeken in:
6
geplaatst: 29 september 2024, 10:14 uur
jorro schreef:
Wat is daar mis mee?
Wat is daar mis mee?
Dat lijkt mij duidelijk: je recensies irriteren anderen en daar reken ik mijzelf ook onder. Ik denk dat Musicmeter zich hier moeilijk tegen kan wapenen, we accepteren immers ook autocorrectie. Maar ik klik in de updates geen releases meer aan waar user jorro het laatste bericht heeft geplaatst. Ze zijn inwisselbaar en lezen niet zo lekker.
2
geplaatst: 29 september 2024, 10:19 uur
Allereerst: zullen we hier een apart topic voor openen?
Dan: grappig hoeveel weerstand het berichtje van jorro oplevert. Als hij er geen disclaimer bij had geplaatst had er geen haan naar gekraaid, want de AI-tool die hij gebruikt heeft zijn werk goed gedaan: het is een prima tekstje. Nu hij er eerlijk over is, is het blijkbaar een ander verhaal. Ik deel de irritatie over zijn werkwijze, maar de argumentaties ertegen snijden tot nu toe weinig hout, en ik heb nog geen betere argumenten kunnen bedenken die verklaren waarom we dit nou zo erg vinden met zijn allen. Kunnen we nog lang over doorbabbelen (al dan niet met behulp van een tekstgenerator), maar zoals gezegd: liever niet op deze pagina. Die arme Meat Loaf verdient zijn postmortale rust.
Dan: grappig hoeveel weerstand het berichtje van jorro oplevert. Als hij er geen disclaimer bij had geplaatst had er geen haan naar gekraaid, want de AI-tool die hij gebruikt heeft zijn werk goed gedaan: het is een prima tekstje. Nu hij er eerlijk over is, is het blijkbaar een ander verhaal. Ik deel de irritatie over zijn werkwijze, maar de argumentaties ertegen snijden tot nu toe weinig hout, en ik heb nog geen betere argumenten kunnen bedenken die verklaren waarom we dit nou zo erg vinden met zijn allen. Kunnen we nog lang over doorbabbelen (al dan niet met behulp van een tekstgenerator), maar zoals gezegd: liever niet op deze pagina. Die arme Meat Loaf verdient zijn postmortale rust.
0
geplaatst: 29 september 2024, 10:21 uur
Kramer schreef:
Allereerst: zullen we hier een apart topic voor openen?
Daar zal diep in de Oeral toch wel een script voor geschreven zijn?Allereerst: zullen we hier een apart topic voor openen?
5
geplaatst: 29 september 2024, 10:45 uur
Kramer schreef:
Als hij er geen disclaimer bij had geplaatst had er geen haan naar gekraaid, want de AI-tool die hij gebruikt heeft zijn werk goed gedaan: het is een prima tekstje. Nu hij er eerlijk over is, is het blijkbaar een ander verhaal.
Als hij er geen disclaimer bij had geplaatst had er geen haan naar gekraaid, want de AI-tool die hij gebruikt heeft zijn werk goed gedaan: het is een prima tekstje. Nu hij er eerlijk over is, is het blijkbaar een ander verhaal.
Dit wil ik even nuanceren. Ik ben de laatste maanden heel veel, behoorlijk uitgebreide, recensies tegengekomen van jorro en ik begon mij op de één of andere manier te irriteren aan deze recensies. Ik kon er niet goed de vinger op leggen waarom, maar het kwam mij nogal gekunsteld over. Het las niet prettig en ik ben uiteindelijk die recensies niet meer gaan lezen. dix geeft hetzelfde aan. Nu is daar dan ineens een verklaring voor gekomen en snap ik het helemaal. jorro, als je dit leest, het is niet bedoeld als persoonlijke aanval. Ik maak zelf ook gebruik van chatgtp om sommige zakelijke mails mooier en beter te maken. Voor een echt persoonlijke recensie op een muziekforum als deze vind ik het echter niet geschikt. Het is ongelooflijk hoe AI onze wereld op z'n kop aan het zetten is en het heeft zeker nuttige en praktische kanten, maar (tot nog toe) kleeft er toch een duidelijke onnatuurlijkheid aan waardoor teksten en ook beelden toch vaak herkend worden als zijnde AI.
(Overigens ben ik tijdens het typen van deze tekst een keer of 6 onderbroken door een advertentie die ineens midden in m'n beeld verschijnt. Over irritant gesproken..)
0
geplaatst: 29 september 2024, 10:54 uur
Kramer schreef:
Dan: grappig hoeveel weerstand het berichtje van jorro oplevert. Als hij er geen disclaimer bij had geplaatst had er geen haan naar gekraaid, want de AI-tool die hij gebruikt heeft zijn werk goed gedaan: het is een prima tekstje. Nu hij er eerlijk over is, is het blijkbaar een ander verhaal.
Dan: grappig hoeveel weerstand het berichtje van jorro oplevert. Als hij er geen disclaimer bij had geplaatst had er geen haan naar gekraaid, want de AI-tool die hij gebruikt heeft zijn werk goed gedaan: het is een prima tekstje. Nu hij er eerlijk over is, is het blijkbaar een ander verhaal.
Jorro is al eerder aangesproken op z'n bijdrages, daar heeft die disclaimer niks mee van doen. Overigens waardeer ik deze wél.
3
geplaatst: 29 september 2024, 10:59 uur
echoes schreef:
Dit wil ik even nuanceren. Ik ben de laatste maanden heel veel, behoorlijk uitgebreide, recensies tegengekomen van jorro en ik begon mij op de één of andere manier te irriteren aan deze recensies. Ik kon er niet goed de vinger op leggen waarom, maar het kwam mij nogal gekunsteld over. Het las niet prettig en ik ben uiteindelijk die recensies niet meer gaan lezen. dix geeft hetzelfde aan. Nu is daar dan ineens een verklaring voor gekomen en snap ik het helemaal.
Dit wil ik even nuanceren. Ik ben de laatste maanden heel veel, behoorlijk uitgebreide, recensies tegengekomen van jorro en ik begon mij op de één of andere manier te irriteren aan deze recensies. Ik kon er niet goed de vinger op leggen waarom, maar het kwam mij nogal gekunsteld over. Het las niet prettig en ik ben uiteindelijk die recensies niet meer gaan lezen. dix geeft hetzelfde aan. Nu is daar dan ineens een verklaring voor gekomen en snap ik het helemaal.
Dat dus. Ik heb hem bij de door mij genoemde Steve Hackett recensie al eens gevraagd of hij deze met AI had gemaakt. Echt niet door te komen qua taalgebruik. Als ik users zou kunnen blokkeren op dit forum zou jorro de eerste zijn.

1
geplaatst: 29 september 2024, 11:02 uur
Bat.
Maar waarom zou je AI gegenereerde reviews schrijven en dan je eigen naam er onder zetten? Dat is toch ietwat sneu?
Maar waarom zou je AI gegenereerde reviews schrijven en dan je eigen naam er onder zetten? Dat is toch ietwat sneu?
1
geplaatst: 29 september 2024, 11:03 uur
In ieder geval leerzaam om eens te lezen hoe het nu precies gaat.
Het valt mij op dat Jorro's zijn recente stukjes met de AL- tool informatief zijn, maar dat inderdaad spontaniteit en emotie ontbreekt.
Geen prettig leesvoer,klinisch en een herhalende formule.
Het is natuurlijk de wereld waar we in leven nu en strafbaar is het natuurlijk niet
, maar als je de behoefte voelt om stukjes te schrijven, laat dan vooral spontaniteit spreken lijkt mij ook.
Maar wat Kramer al aangeeft, liever een apart forumpje
voor dit onderwerp.
Het valt mij op dat Jorro's zijn recente stukjes met de AL- tool informatief zijn, maar dat inderdaad spontaniteit en emotie ontbreekt.
Geen prettig leesvoer,klinisch en een herhalende formule.
Het is natuurlijk de wereld waar we in leven nu en strafbaar is het natuurlijk niet
, maar als je de behoefte voelt om stukjes te schrijven, laat dan vooral spontaniteit spreken lijkt mij ook.Maar wat Kramer al aangeeft, liever een apart forumpje
voor dit onderwerp.
6
geplaatst: 29 september 2024, 11:07 uur
jorro schreef:
Beste Running On Empty. Ik kom er tenminste voor uit. Ik lever ruim een A4 aan input aan die ik zelf heb gemaakt en het enige wat er nog aan ontbreekt is een mooie vloeiende tekst. Ik vraag dus niet om een mening door de AI tool want die staat al in mijn A4tje. Wat is daar verkeerd aan?
Beste Running On Empty. Ik kom er tenminste voor uit. Ik lever ruim een A4 aan input aan die ik zelf heb gemaakt en het enige wat er nog aan ontbreekt is een mooie vloeiende tekst. Ik vraag dus niet om een mening door de AI tool want die staat al in mijn A4tje. Wat is daar verkeerd aan?
Om te beginnen lever je zelf helemaal niet zoveel aan. De teksten staan vol van gemeenplaatsen die typerend zijn voor AI. 'Rijk en gedetailleerd'. Dat soort lege kreten. Als het je echt te doen is om inhoudelijk sterke reviews te schrijven is je opzet mislukt. Ik ben er nu een paar tegengekomen en ze kenmerken zich door een enorme oppervlakkigheid.
Je vraagt wat er verkeerd aan is. Misschien is dat de verkeerde vraag. Waarom zou je het doen? Ik neem aan dat je er plezier in hebt om na te denken over wat je vindt van muziek. Schrijf het dan gewoon zelf.
0
geplaatst: 29 september 2024, 11:20 uur
Nou ja, wat de kwaliteit van de stukjes betreft: die is soms niet fantastisch, maar zeker niet slechter dan die van sommige echte-mensen-stukjes hier op de site. Qua verzorging, informatie en leesbaarheid zelfs bovengemiddeld. Maar blijkbaar lezen de meeste mensen (mijzelf incluis) toch liever een beroerd echte-mensen-stukje dan een behoorlijk AI-verhaal.
2
geplaatst: 29 september 2024, 11:22 uur
Kramer schreef:
Nou ja, wat de kwaliteit van de stukjes betreft: die is soms niet fantastisch, maar zeker niet slechter dan die van sommige echte-mensen-stukjes hier op de site. Qua verzorging, informatie en leesbaarheid zelfs bovengemiddeld. Maar blijkbaar lezen de meeste mensen (mijzelf incluis) toch liever een beroerd echte-mensen-stukje dan een behoorlijk AI-verhaal.
Echt? Ik vind die stukjes met dat wollige taalgebruik gewoon niet om door te komen. Het werkt bij mij vooral op de lachspieren.
2
geplaatst: 29 september 2024, 11:23 uur
Toch weet ik vrij zeker dat Bat Out of Hell tot stand is gekomen zonder AI. ik ben fan van de Jom Steinman producties en deze worp van Meat Loaf zet ik nog regelmatig op om van de eerste tot de laatste toon lekker mee te blèren.
3
geplaatst: 29 september 2024, 11:39 uur
Heerlijke discussie heb ik op gang gebracht. Ik heb door het gebruik van AI wel geleerd hoe een goed stuk op te bouwen. Jullie feedback is zeker prettig. Inmiddels gebruik ik AI eigenlijk alleen nog om soms te helpen de diepere betekenis van diepzinnige teksten te doorgronden. (zoals deze aanwezig zijn op Genius en/of Musixmatch). Het is voor een gepensioneerde IT-er als ik een erg interessante tool.
Wat het album betreft. Destijds was het niet echt mijn ding maar nu heeft het toch veel nostalgische waarde. .
Wat het album betreft. Destijds was het niet echt mijn ding maar nu heeft het toch veel nostalgische waarde. .
5
geplaatst: 29 september 2024, 12:03 uur
jorro schreef:
Heerlijke discussie heb ik op gang gebracht. Ik heb door het gebruik van AI wel geleerd hoe een goed stuk op te bouwen.
Heerlijke discussie heb ik op gang gebracht. Ik heb door het gebruik van AI wel geleerd hoe een goed stuk op te bouwen.
Aan de wijze waarop je in die discussie eigenhandig je antwoorden formuleert, maak ik op dat jij helemaal geen AI nodig hebt om een goed stuk op te bouwen. Daardoor lijkt het nu meer op territorial pissing met als doel om zo vaak mogelijk 'Jorro Was Here' op de site achter te kunnen laten zonder dat iemand daar nog iets aan heeft.
1
geplaatst: 29 september 2024, 12:35 uur
m@rcel_a schreef:
Bat.
Bat.
Ja, snap ik ook niet helemaal. Cheat GTP heet het in het onderwijs. Dat is niet voor niks. Ik stel er zelf in hoge mate prijs op dat er hier op het forum eigen meningen, verhalen en recensies geschreven worden. Wellicht zouden AI gebruikers dat even vooraan in hun bericht kunnen aangeven? Wel zo netjes denk ik.
0
geplaatst: 29 september 2024, 12:37 uur
Kramer schreef:
In mijn geval klopt dat iig.
5
geplaatst: 29 september 2024, 13:10 uur
Natuurlijk. Ik wil lezen wat de persoon in kwestie vindt van een album.
0
geplaatst: 29 september 2024, 14:54 uur
Dus toch...... Ik herinner mij dat iemand bij een recensie van het album Aerial van Kate Bush, in augustus jl, al het vermoeden uitsprak dat de recensie met behulp van AI was geschreven.
Zelf schreef ik op 29 juni jl onder een recensie van Jorro rond het album A real mother for ya van Johnny Guitar Watson:
Een andere gebruiker reageerde toen met de opmerking dat Jorro waarschijnlijk reclameschrijver was.......
Niet dus. Het was te opvallend dat in alle recensies van deze gebruiker dezelfde woorden terugkomen.
Heb mij er vaak aan geërgerd maar uiteindelijk al een tijdje geleden besloten om ze gewoon niet meer te lezen.
Beste Jorro, ik heb wat oudere berichten van je terug gelezen, die hoogstwaarschijnlijk nog uit je eigen brein komen: niets mis mee!
Zelf schreef ik op 29 juni jl onder een recensie van Jorro rond het album A real mother for ya van Johnny Guitar Watson:
Chet schreef:
Muzikale sluwheid, tekstuele scherpzinnigheid, muziek met een futuristisch randje, lyrische intimiteit, een sonisch landschap, een melodische reis etc etc........?
Als Johnny het berichtje van Jorro zou lezen (hij overleed in 1996 dus dat wordt lastig en de Nederlandse taal was hij volgens mij ook niet machtig, maar toch.......) zou hij denken: gaat dat over mijn plaatje??????!!!
Die waarop mijn moeder mij voortduwt in een kinderwagen in de vorm van een Rolls Royce?
Het blijft bijzonder om te lezen hoe Jorro muziek ervaart en vervolgens in hoogdravende teksten definieert.
Muzikale sluwheid, tekstuele scherpzinnigheid, muziek met een futuristisch randje, lyrische intimiteit, een sonisch landschap, een melodische reis etc etc........?
Als Johnny het berichtje van Jorro zou lezen (hij overleed in 1996 dus dat wordt lastig en de Nederlandse taal was hij volgens mij ook niet machtig, maar toch.......) zou hij denken: gaat dat over mijn plaatje??????!!!
Die waarop mijn moeder mij voortduwt in een kinderwagen in de vorm van een Rolls Royce?
Het blijft bijzonder om te lezen hoe Jorro muziek ervaart en vervolgens in hoogdravende teksten definieert.
Een andere gebruiker reageerde toen met de opmerking dat Jorro waarschijnlijk reclameschrijver was.......
Niet dus. Het was te opvallend dat in alle recensies van deze gebruiker dezelfde woorden terugkomen.
Heb mij er vaak aan geërgerd maar uiteindelijk al een tijdje geleden besloten om ze gewoon niet meer te lezen.
Beste Jorro, ik heb wat oudere berichten van je terug gelezen, die hoogstwaarschijnlijk nog uit je eigen brein komen: niets mis mee!
0
geplaatst: 29 september 2024, 15:42 uur
AI is hier en daar al verder geïnfiltreerd dan ik vermoede.
Het gestoei met een tekst om iets over een album te zeggen vind ik leuk en leerzaam, m.n. om -zelf- een gevoel onder woorden te brengen.
Ik zie mij echter niet als een recensie-schrijver, ik kan en wil dat niet. Een eerste indruk vind ik wel nog te doen, en de kracht zit ‘m misschien wel in de imperfectie, dan denk ik volgende keer beter. Een perfecte recensie met AI is ontzettend saai en zal nooit echt origineel zijn, want wat er in is gestopt wordt handig gerangschikt en dat zie je eraan af.
Wachten op AI met gevoel en imperfectie :
Het gestoei met een tekst om iets over een album te zeggen vind ik leuk en leerzaam, m.n. om -zelf- een gevoel onder woorden te brengen.
Ik zie mij echter niet als een recensie-schrijver, ik kan en wil dat niet. Een eerste indruk vind ik wel nog te doen, en de kracht zit ‘m misschien wel in de imperfectie, dan denk ik volgende keer beter. Een perfecte recensie met AI is ontzettend saai en zal nooit echt origineel zijn, want wat er in is gestopt wordt handig gerangschikt en dat zie je eraan af.
Wachten op AI met gevoel en imperfectie :

2
geplaatst: 29 september 2024, 23:31 uur
Ik ben ook niet zo gek op AI. Het leuke en unieke aspect van deze website is nu juist dat het persoonlijk is. Gewoon een verouderde website met mensen die veel te veel tijd en energie steken in een gemeenschappelijke hobby.
De persoonlijke recensies vind ik dan ook altijd de leukste. Een van mijn favoriete schrijvers hier os bijvoorbeeld mayhemblik, omdat ik erg on hem moet lachen.
Dit soort schrijfsels maakt de site juist waardevol.
We moeten hier geen Wikipedia worden hier. AI maakt je recensie ongetwijfeld zorgvuldig en correct. Maar nooit gezellig en dus niet lezenswaardig.
De persoonlijke recensies vind ik dan ook altijd de leukste. Een van mijn favoriete schrijvers hier os bijvoorbeeld mayhemblik, omdat ik erg on hem moet lachen.
Dit soort schrijfsels maakt de site juist waardevol. We moeten hier geen Wikipedia worden hier. AI maakt je recensie ongetwijfeld zorgvuldig en correct. Maar nooit gezellig en dus niet lezenswaardig.
4
geplaatst: 29 september 2024, 23:38 uur
"Het gebruik van AI voor het schrijven van muziekrecensies kan zowel voordelen als nadelen hebben. Aan de ene kant kan AI snel en efficiënt informatie analyseren en trends identificeren, waardoor recensies objectiever kunnen zijn. Aan de andere kant mist AI vaak de emotionele diepgang en persoonlijke ervaring die een menselijke recensent kan bieden. Het is belangrijk dat lezers kritisch blijven en de waarde van menselijke perspectieven in de muziekrecensie waarderen."
Ik sluit me aan bij ChatGPT.
Ik sluit me aan bij ChatGPT.
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 september 2024, 23:46 uur
AI is kut. Tenzij het zo goed is dat ik het niet kan onderscheiden, dan vind ik het prima.
0
geplaatst: 30 september 2024, 04:34 uur
Ook dan niet. Het idee dat het door een computer is verzonnen ipv door een echt mens vind ik al erg genoeg.
3
geplaatst: 30 september 2024, 17:31 uur
Wat mij, naast de al genoemde clichés, gemeenplaatsen en open deuren, vooral stoort aan de stukjes van jorro, zijn de - al evenzeer clichématige - superlatieven waarmee elke recensie is doorspekt. Vrijwel elke plaat is 'iconisch', 'meeslepend', 'tijdloos', 'een meesterwerk', 'een explosie van muzikale kracht', 'bevat een scala aan emoties' enzovoorts. Dat maakt ze op zich al tamelijk lachwekkend en ongeloofwaardig, maar dat wordt nog versterkt als er een waardering van 'slechts' 3,5 of 4 sterren uit blijkt te rollen. Want dat is het lot dat veruit de meeste door hem gerecenseerde albums toevalt.
Hoe kan dat? Doet AI dat uit zichzelf? Dat kan ik me niet echt goed voorstellen. Dat lijkt me toch een uitvloeisel van wat jorro er zelf in stopt. Waarschijnlijk vraagt hij ChatGPT om jubelende recensies. Die krijgen we dan ook. Maar het wordt er gewoon niet geloofwaardiger en/of interessanter op.
Ik ervaar hetzelfde als veel andere users hier: na een paar van die recensies voel je wel aan welke kant het opgaat. Als een voor mij interessante plaat in de updates opduikt en het laatste bericht blijkt van jorro te zijn, klik ik 'm al niet meer aan. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn...
Hoe kan dat? Doet AI dat uit zichzelf? Dat kan ik me niet echt goed voorstellen. Dat lijkt me toch een uitvloeisel van wat jorro er zelf in stopt. Waarschijnlijk vraagt hij ChatGPT om jubelende recensies. Die krijgen we dan ook. Maar het wordt er gewoon niet geloofwaardiger en/of interessanter op.
Ik ervaar hetzelfde als veel andere users hier: na een paar van die recensies voel je wel aan welke kant het opgaat. Als een voor mij interessante plaat in de updates opduikt en het laatste bericht blijkt van jorro te zijn, klik ik 'm al niet meer aan. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn...
0
geplaatst: 30 september 2024, 17:48 uur
Was me allemaal nog niet opgevallen. Lees nooit recensies.
0
geplaatst: 2 oktober 2024, 18:59 uur
gaucho schreef:
Vrijwel elke plaat is 'iconisch', 'meeslepend', 'tijdloos', 'een meesterwerk', 'een explosie van muzikale kracht', 'bevat een scala aan emoties' enzovoorts. Dat maakt ze op zich al tamelijk lachwekkend en ongeloofwaardig, maar dat wordt nog versterkt als er een waardering van 'slechts' 3,5 of 4 sterren uit blijkt te rollen. Want dat is het lot dat veruit de meeste door hem gerecenseerde albums toevalt.
Vrijwel elke plaat is 'iconisch', 'meeslepend', 'tijdloos', 'een meesterwerk', 'een explosie van muzikale kracht', 'bevat een scala aan emoties' enzovoorts. Dat maakt ze op zich al tamelijk lachwekkend en ongeloofwaardig, maar dat wordt nog versterkt als er een waardering van 'slechts' 3,5 of 4 sterren uit blijkt te rollen. Want dat is het lot dat veruit de meeste door hem gerecenseerde albums toevalt.
Vooral lachwekkend.

0
geplaatst: 2 oktober 2024, 19:52 uur
gaucho schreef:
Wat mij, naast de al genoemde clichés, gemeenplaatsen en open deuren, vooral stoort aan de stukjes van jorro, zijn de - al evenzeer clichématige - superlatieven waarmee elke recensie is doorspekt. Vrijwel elke plaat is 'iconisch', 'meeslepend', 'tijdloos', 'een meesterwerk', 'een explosie van muzikale kracht', 'bevat een scala aan emoties' enzovoorts. Dat maakt ze op zich al tamelijk lachwekkend en ongeloofwaardig, maar dat wordt nog versterkt als er een waardering van 'slechts' 3,5 of 4 sterren uit blijkt te rollen. Want dat is het lot dat veruit de meeste door hem gerecenseerde albums toevalt.
Ga jij maar eens een middagje stoeien met ChatGPT - je moet echt hard je best doen om daar een neutraal of negatief tekstje uit te wringen. Als je dat ding de vrije hand geeft, is iedere zin doorspekt met rozenblaadjes en eenhoornglitter - vrede op aarde, namasté.
4
geplaatst: 2 oktober 2024, 20:28 uur
Dat valt wel mee Kramer.
"Blonde on Blonde" van Bob Dylan is een onmiskenbare ramp. Dit album is een klap in het gezicht van iedere serieuze muziekliefhebber. De teksten zijn een chaotische brij van nonsens die geen enkele betekenis of emotionele impact hebben. Het lijkt wel alsof Dylan zonder enige inspiratie of focus nummers heeft samengevoegd, en dat resulteert in een totaal gebrek aan samenhang.
De muzikale stijl is een vervelende mix van klanken die niet alleen niet bij elkaar passen, maar ook de luisteraar in een toestand van verwarring en ergernis achterlaten. De instrumentatie voelt amateuristisch aan, alsof de band zich geen enkele moeite heeft getroost om een harmonieus geheel te creëren. De zang is een uitgebluste schreeuw, vol zelfmedelijden, en roept alleen maar de vraag op waarom we überhaupt naar deze ongeïnspireerde klanken zouden willen luisteren.
Het is ronduit schokkend dat dit album door velen wordt geprezen als een meesterwerk. In werkelijkheid is het een dwaas experiment van een artiest die de draad kwijt is. "Blonde on Blonde" is niet alleen een grote teleurstelling; het is een loutere kwelling, een teken van artistieke verval en een schandvlek op Dylans naam. Het is een onzalig uur dat je nooit meer terug kunt krijgen.
De muzikale stijl is een vervelende mix van klanken die niet alleen niet bij elkaar passen, maar ook de luisteraar in een toestand van verwarring en ergernis achterlaten. De instrumentatie voelt amateuristisch aan, alsof de band zich geen enkele moeite heeft getroost om een harmonieus geheel te creëren. De zang is een uitgebluste schreeuw, vol zelfmedelijden, en roept alleen maar de vraag op waarom we überhaupt naar deze ongeïnspireerde klanken zouden willen luisteren.
Het is ronduit schokkend dat dit album door velen wordt geprezen als een meesterwerk. In werkelijkheid is het een dwaas experiment van een artiest die de draad kwijt is. "Blonde on Blonde" is niet alleen een grote teleurstelling; het is een loutere kwelling, een teken van artistieke verval en een schandvlek op Dylans naam. Het is een onzalig uur dat je nooit meer terug kunt krijgen.
0
geplaatst: 2 oktober 2024, 20:33 uur
Nou goed, bij wijze van spreken dan
. Mijn laatste zin blijft echter staan.
. Mijn laatste zin blijft echter staan.
5
Onweerwolf
geplaatst: 2 oktober 2024, 20:51 uur
Ik zou hem weghalen.
In het debat over de oprechte intenties van Kramer, een gebruiker van het MusicMeter Forum, komt zijn bewering dat hij vrede op aarde wenst onder vuur te liggen. Een kritische blik op zijn eerdere bijdragen toont tegenstrijdigheden aan die de geloofwaardigheid van zijn uitspraken ondermijnen. Kramer heeft in verschillende discussies regelmatig felle, controversiële meningen geponeerd over uiteenlopende onderwerpen, vaak met een veroordelende en polariserende toon. Dit gedrag lijkt niet in lijn met de idealen van vrede en harmonie die hij zegt na te streven.
Bovendien kan men stellen dat de platformcultuur van MusicMeter, waar gebruikers elkaar vaak scherp bekritiseren, niet bevorderlijk is voor vreedzame interacties. Kramers actieve deelname aan deze dynamiek suggereert eerder een verlangen naar conflict en discussie dan naar dialoog en begrip. Als iemand werkelijk vrede wenst, zou men verwachten dat hij de nadruk legt op verbinding en empathie, in plaats van het voeden van verdeeldheid.
Kortom, Kramers retoriek roept vragen op over zijn integriteit en oprechtheid. De discrepantie tussen zijn woorden en daden laat vermoeden dat zijn uitingen over vrede eerder een façade zijn dan een oprechte wens. Dit werpt een schaduw over zijn beweringen en zet zijn intenties in twijfel.
Bovendien kan men stellen dat de platformcultuur van MusicMeter, waar gebruikers elkaar vaak scherp bekritiseren, niet bevorderlijk is voor vreedzame interacties. Kramers actieve deelname aan deze dynamiek suggereert eerder een verlangen naar conflict en discussie dan naar dialoog en begrip. Als iemand werkelijk vrede wenst, zou men verwachten dat hij de nadruk legt op verbinding en empathie, in plaats van het voeden van verdeeldheid.
Kortom, Kramers retoriek roept vragen op over zijn integriteit en oprechtheid. De discrepantie tussen zijn woorden en daden laat vermoeden dat zijn uitingen over vrede eerder een façade zijn dan een oprechte wens. Dit werpt een schaduw over zijn beweringen en zet zijn intenties in twijfel.
* denotes required fields.