MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Mijn Vraag Aan.....

zoeken in:
lambf
Nee, niemand heeft meer een vraag.

Ik ben wel benieuwd naar de 40.296 antwoorden.

Rhythm & Poetry schreef:
Misschien bedoelt hij wel een vraag voor ons allemaal samen. Dan ben ik benieuwd wat voor collectief antwoord eruit zal komen

En nu zonder gekheid: Van mij mag Fake_world aan iemand een vraag stellen, dit topic is te leuk om stil te laten liggen.

Mijn vraag aan iedereen is: Wat is je motivatie om elke dag op Musicmeter te zitten, en zoveel tijd aan muziek te besteden. Met andere woorden, wat zoek je zelf in muziek? Het maakt niet uit of het antwoord collectief of individueel is.

Ik weet dat deze vraag misschien meer thuishoort in andere topics, maar ik had graag eens uitgebreidere antwoorden gehad, en ik denk dat dit topic daar zeer geschikt voor is.

Iedereen is vrij om te antwoorden. Mocht dit een goed idee zijn, zou ik een deadline van een tweetal weken instellen voor mijn vraag, zodat daarna iemand een andere kan stellen. Dit om verwarring te voorkomen.

Fake_world schreef:
Wat is je motivatie om elke dag op Musicmeter te zitten

Mijn aller belangrijkste reden is nieuwe muziek ontdekken, maar dat is ook de belangrijkste reden waarom ik elke dag op internt zit.

Fake_world schreef:
Met andere woorden, wat zoek je zelf in muziek?

Vermaak

Fake_world schreef:
Mijn vraag aan iedereen is: Wat is je motivatie om elke dag op Musicmeter te zitten, en zoveel tijd aan muziek te besteden. Met andere woorden, wat zoek je zelf in muziek? Het maakt niet uit of het antwoord collectief of individueel is.

Mijn motivatie om zoveel mogelijk op MuMe te zitten is omdat niemand mij in het echte leven mag en internet een wel erg gemakkelijke schuilplaats is. Ik voel me hier comfortabel. Een andere, meer serieuze, reden is dat ik het liefst elke dag toffe nieuwe muziek ontdek. Muziek is mijn grootste hobby dus vertel ik er graag over. Niet alleen op internet, ook in het echte leven. De leven. Sommige mensen kunnen nauwelijks stoppen met het praten over hun sport, hun werk, hun vriend/vriendin etc., ik heb dat met muziek. Hobby's. Het blijft een raar iets.

Ook ik zoek vermaak in muziek. Maar niet alleen. Ik zoek heel veel emotie in muziek. Heerlijk om een jankplaat op te zetten als ik me miserabel voel, heerlijk om een bombastisch muziekje uit te zoeken als ik me de koning van de wereld voel. Heerlijk om in het donker spannende muziek te draaien, terwijl je alleen op de zolderkamer zit. Muziek is ook sociaal. Heerlijk, als een kudde soortgenoten naar een optreden gaan van je favoriete band (of in mijn geval: rapper). Van te voren de stad in. Naar een platenzaak, platen ruiken. Daarna ergens gaan eten en/of drinken. Vervolgens naar een optreden. Soms een praatje maken met de artiest. Met dank aan muziek heb ik heel veel leuke mensen kunnen ontmoeten. Nieuwe vrienden gemaakt.

DjFrankie (moderator)
Ook voor mij geld vooral het ontdekken van nieuwe muziek.
Daarbij zitten op dit forum ook muziekliefhebbers en dat is nu precies ook mijn voornaamste hobby, en ook ik heb hier nieuwe mensen leren kennen.
Verder vind ik het erg leuk om aan diverse spellen mee te doen zoals hoezenkwis, intro kwis etc.

Ik zit liever op MuMe dan op Facebook, Hyves of Twitter.

Rhythm & Poetry schreef:

3 ook goed?

Nee, we wachten nog even.

Ik op MuMe om muziek te ontdekken en zo nu en dan eens aan een discussie deel te nemen. Al post ik voornamelijk ongein in het joke topic, maar goed, dat moet ook gebeuren. En op MuMe kan ik wat makkelijker over muziek praten aangezien ik in het echt vrijwel niemand ken met mijn smaak

En in muziek zoek ik voornamelijk vermaak. Voor elk moment valt wel weer andere muziek te bedenken. En het leuke aan muziek is dat er aan sommige nummers herinneringen kleven. Als je iets speciaal meemaakt terwijl je net muziek zit te luisteren schiet dat beeld iedere keer weer door m'n hoofd als ik dat bewuste nummer hoor. Dat geeft muziek toch iets extra's.

2MY
Fake_world schreef:
Mijn vraag aan iedereen is: Wat is je motivatie om elke dag op Musicmeter te zitten, en zoveel tijd aan muziek te besteden. Met andere woorden, wat zoek je zelf in muziek?

Goeie vraag, moest ik zelf ook even over nadenken. Ik zit hier voornamelijk om 'weer bij te komen'. Mijn muzikale wonderjaren situeren zich in de volledige jaren '90 en de eerste helft van de '00. Toen was ik zeer gedreven met muziek bezig: enorm veel cd's gekocht, zowel top 40 en stubru, oudere muziek en verscheidene dance-stijlen, zelf ook in een jeugdhuis gedraaid btw... en dan eindigt de studententijd, krijg je een drukke baan en een stel vriendinnetjes die allemaal zonder uitzondering niet zo veel hebben met muziek... En dan komt er een moment dat je geen énkel nummer meer kent van de top 40 én De Afrekening, en dat het laatste echte optreden ook al enkele jaren achter je ligt.

En dan ga je op zoek naar mogelijkheden om die muzikale passie opnieuw op te doen laaien, kheb een paar 2dehandswinkels leeggekocht en op internet op zoek gegaan naar interessante sites. En zodoende hier terecht gekomen. Leuk om te zien hoe sommigen hier hun muzieksmaak als een soort van religie beschouwen, kritiek erop zeer persoonlijk nemen, en de niet-aflaatbare drang blijken te hebben om die religie uit te dragen/op te dringen aan toevallige en minder toevallige passanten(*). Beetje bij beetje sijpelt de Nieuwe Muziek hier ten huize 2MY binnen. Dikwijls vallen steeds weer dezelfde - mij onbekende - groepsnamen, en dan word je automatisch toch nieuwsgierig (Atmosphere, GYBE, om maar de twee opvallendste te vermelden). En wat ik dan zelf in muziek zoek... ik hoop elke dag minstens een keer aangenaam verrast te worden (topics als de alternatieve top 152 of de verschillende KO's helpen daar wel bij) en als er plots zo'n verrassing verschijnt, dan voel ik dat de oude liefde voor muziek van vroeger nog steeds aanwezig is. En dan ben ik blij. Zo simpel mooi kan het leven zijn.

(*) dit bedoel ik niet aanvallend of specifiek gericht naar een bepaalde persoon.

kHeb mijn best gedaan om op zoek te gaan naar mijn antwoord, khoop dat hij een beetje voldoet, Fake_world

Zeer zeker 2MY, Ik hou er altijd van om verhalen te lezen, daarmee dat ik deze vraag stelde.

Sir Spamalot (crew)
Fake_world schreef:
Mijn vraag aan iedereen is: Wat is je motivatie om elke dag op Musicmeter te zitten, en zoveel tijd aan muziek te besteden. Met andere woorden, wat zoek je zelf in muziek? Het maakt niet uit of het antwoord collectief of individueel is..

Nu ik erover nadenk breng ik veel tijd door op MusicMeter, de andere Meters interesseren mij zo niet. Ik lees wel graag een boek en ik zie graag een film maar ik beleef het niet zo intens als muziek. 's Morgens vroeg begint het al want ik ben geen langslaper, mijn gewoon uur om op te staan is 5u30, 6u00, tijdens de week als in het weekend. Noem het maar insomnia. Muziek speelt altijd ten huize Spamalot, op het ontiegelijk vroege uur op zacht volume maar later mag er een tandje bij, ik woon immers in een appartement dus de buren niet storen.

Het wordt verslavend, ik ben begonnen met de berichten te lezen, dan met berichten te plaatsen en eens je de smaak te pakken hebt van het toevoegen, is er geen houden meer aan. Ik blijf platen ontdekken die interessant genoeg zijn om toe te voegen en ik heb ook altijd een "project" qua toevoegen: de Belgische metal (gedaan), de Franse metal (gedaan) en nu ben ik bezig met Portugese metal. Het vizier wordt dan gericht op de Afrikaanse metal dus daar kruipt tijd in, tijd die ik liever hier doorbreng met muziek op de achtergrond dan weer naar die lichtbak met dertig zenders te kijken en me stierlijk te vervelen. BBC2 en andere zenders met documentaires bevallen me nog, al de rest is quantité négligeable.

Het is soms zo maniakaal geworden dat ik correcties indien voor tracklijsten en hoezen als ze niet overstemmen met mijn versie op cd of vinyl. Om de juiste gegevens op de site te krijgen kan ik soms een heel tijdje bezig zijn met opzoekwerk. Het blijft echter een hobby, een speciale hobby.

In 2011 heb ik dankzij MusicMeter mijn eerste stappen gewaagd in Jazz en Soul, na een tijdje weet je wel bij wie je terecht kunt voor toffe tips en dat waardeer ik. Ik probeer ook iedereen te helpen als ze vragen hebben. Het is de wisselwerking tussen gelijkgestemde en andersdenkende liefhebbers die voor mij het belangrijkste is en blijft op deze site. En het gebeurt ook netjes, daarvoor zorgen de heren almachtige moderators. Ik heb al andere fora gezien waar het niet zo netjes aan toegaat.

De reden om dagelijks op Musicmeter te komen is omdat ik continu opzoek ben naar net die ene top-cd die ik nog niet ken en als ik die dan gevonden heb, heb ik nog niet genoeg en zoek ik vrolijk verder. Feit is dat het grootste deel van de cd's die ik heb (buiten metal om, dat ontdek ik veelal elders), heb ontdekt via MuMe

Anderzijds probeer ik aan te haken op het forum, omdat ik graag ervaringen / informatie / vragen / etc deel met anderen en vind het ook leuk als dat andersom ook gebeurt. Helaas tot op heden nog niet echt m'n draai gevonden. Wellicht een goed voornemen voor 2012

Arrie schreef:
hier volledig onbekend, maar wereldberoemd in China en omstreken.
. Verder een leuk verhaal. Ik hou ervan de mensen achter de muziek te leren kennen.

chevy93 schreef:
(quote)
. Verder een leuk verhaal. Ik hou ervan de mensen achter de muziek te leren kennen.

Goh, ik was dat verhaal eigenlijk al vergeten. Momenteel heb ik al acht maanden lang een andere vriendin, waarbij het weer heel anders zit wat betreft muziek, en daar zou ik zo een stuk over kunnen schrijven.

Wat let je?

Misterfool
Dit is echt een topic die nodig weer eens afgestoft moet worden. Zeker aangezien we heden ten dage een tagsysteem hebben. Ik wilde daarom graag een vraag stellen aan kistenkuif Als 60'er heb je een boel muziekontwikkelingen meegemaakt. De hippiebeweging, opkomst van punk, grunge, indierock etc. Welke ontwikkeling in de muziek(wereld) vond je het meest opmerkelijk en waarom?

L_T_B schreef:
Wat let je?

Ondertussen ben ik vijf jaar met haar samen, ik zou er nog altijd een stuk over kunnen schrijven.

kistenkuif
Misterfool schreef:
Dit is echt een topic die nodig weer eens afgestoft moet worden. Zeker aangezien we heden ten dage een tagsysteem hebben. Ik wilde daarom graag een vraag stellen aan kistenkuif Als 60'er heb je een boel muziekontwikkelingen meegemaakt. De hippiebeweging, opkomst van punk, grunge, indierock etc. Welke ontwikkeling in de muziek(wereld) vond je het meest opmerkelijk en waarom?

De door jou genoemde ontwikkelingen (software) hebben alle hun sporen in mijn muziekverzameling getrokken. Maar cruciaal naar mijn mening is de digitalisering van het productieproces, de geluidsdragers en de afspeelapparatuur geweest (hardware); zowel voor de musici, de labels en de luisteraars. Wat me verder opvalt is de enorme diversificatie in genres en subgenres die in de loop der decennia heeft plaatsgevonden. Meer schiet me nu even niet te binnen. Je vraag wordt zeker beter beantwoord door boekwerken die hierover ongetwijfeld zijn volgeschreven. Probeer het eens bij de britse musicoloog en journalist Simon Frith (de broer van Fred). Die schrijft zinnige verhalen over dit soort kwesties.

Arrie schreef:
Ondertussen ben ik vijf jaar met haar samen, ik zou er nog altijd een stuk over kunnen schrijven.

Wat let je?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:44 uur

geplaatst: vandaag om 22:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.