menu

De Site / Gebruikers / Wat draaien je buren ?

zoeken in:
avatar van dazzler
Mijn buren draaien alleen maar enge platen ...



avatar van inquestos
Vanmorgen kwam mij de nieuwe ep van Shlohmo ten gehoor!

avatar van jellecomicgek72
Grafherrie, dat draaien ze, als ik muziek van de buren hoor is het altijd van die MTV/top40 rotzooi.

avatar van inquestos
Momenteel:

Dominatie Crew (FS Green ft Sef, Faberyayo, SirOJ, Lentini, Vic Crezée en Souf) - Milo Pokoe III

avatar van niels94
Hoor ze zelden, als ik iets hoor is het ofwel top 40, ofwel Jan Smitachtige Nederlandstalige rotzooi.

avatar van kemm
Aan de linkerkant bespelen ze de viool waartegen aan de rechterkant een hond in het rond blaft.

Hij lijkt er dan toch aan te komen, die nieuwe van GYBE...

Kinderen voor Kinderen. En soms Kiss of Nirvana

buizen
Als het gaat om of je dat kunt horen? Geen idee. 'gelukkig geen last van' zeggen mensen dan wel eens.
En zij horen mijn muziek ook nooit, al staat het nog zo hard. Platteland he.
Voorheen wel bijv. 2x 'toevallig' een buurjongen gehad die in een metalband speelde. Beide gitarist. Was wel gaaf. Eigenlijk altijd wel in die situaties buren gehad met leuke muzieksmaak.
Ik heb niet zo gauw last van de buren, integendeel.

Maar met kartonnen wanden wonen of via balconia's en dichtbije barbecues met Jannes of De Toppers geconfronteerd moeten worden lijkt me niet fijn.
Dan hoor ik liever Arabische muziek.



avatar van Altaria
Mijn buren zijn PVV-stemmende tokkies die regelmatig tuinfeestjes hebben met vrijwel uitsluitend Nederlandstalige herrie. Frans Bauer, Zanger Rinus, De Sjonnies, Guus Meeuwis, Jantje Smit en allerlei carnavals- en feestherrie.

Ergens in de buurt woont ook een jongen die vaak drumt, in de zomer hoor ik het vaak met het raam open. Hij kan er niet veel van. Als hij net zo zingt als hij drumt, zou hij zelfs bij een flut-talentenjacht niet door kunnen gaan.

avatar van Pietro
Hoog tijd om dit topic weer eens nieuw leven in te blazen

Door de jaren heen ben ik niet zo gelukkig geweest als het op buren aankomt. Toen ik jaren geleden in Eindhoven ben gaan wonen, kreeg ik te maken met een bovenbuur die de vervelende gewoonte had om ’s nachts kennissen en vrienden uit te nodigen en het volume dan vol open te zetten. Dat nam steeds ergere vormen aan, met als gevolg dat niet alleen ik – maar na een tijdje het halve appartementencomplex – bij haar aan de deur stond. De deur werd vrijwel nooit opengedaan en als het dan wel gebeurde, kwam haar narctische persoonlijkheid om de hoek kijken. En laat ik nu net een pesthekel hebben aan narcistisch of egocentrisch gedrag

Meerdere keren werd de Antiliaanse jongedame gesommeerd om de muziek af te zeten of in ieder geval te beperken tot overdag, met een grote mond tot gevolg. Alleen naar de politie wilde ze luisteren. Dan ging het vervolgens een tijdje goed, maar dan begon het gedoe weer van voor af aan.

Uiteindelijk heeft het ruim een jaar geduurd voordat ze kon vertrekken. Verbazingwekkend lang eigenlijk. En als het nu goede muziek was geweest, had ik misschien nog kunnen waarderen. Alhoewel... ik had ook toen een fulltime job waarvoor de wekker iedere ochtend om half 7 afging.

Ik had al een hekel aan het zeurderige Stay With Me van Sam Smith, maar dat is door haar toedoen – het nummer kwam steevast langs – alleen nog maar erger geworden. Verder heel veel rap met autotone en meer van dat soort onzin. Zelfs 538 of Q Music lukt het niet om vier, vijf uur lang alleen maar schijtmuziek te draaien. Haar lukte het dus wel ?

Uiteindelijk is ze dus weggestuurd en daarna ging het een stuk beter. De rust keerde terug en niet veel later besloot ik om zelf te verhuizen. Ik heb nog twee jaar elders in Eindhoven gewoond - nu niet meer alleen maar met mijn vrouw – en op een gegeven moment kwam er een student met zijn vriendin naast mij wonen. ’s Nachts kwamen er hele volksstammen bij hen op visite, maar het was iets beter uit te houden voor mij omdat er dan vooral veel gepraat werd in plaats van dat er muziek werd gedraaid. Toch gebeurde dat helaas ook regelmatig.

Niet lang daarna besloten mijn vrouw en ik een huis te kopen in Best. Daar wonen we nu ongeveer anderhalf jaar met veel plezier. Ik heb aan beide kanten heel aardige buren, aan de ene kant zijn ze van onze leeftijd (dertigers) en aan de andere kant een koppel van eind vijftig, begin zestig. Ze hebben volgens mij geen bovenmatige interesse of drang om nieuwe muziek te leren ontdekken. Enkel als we in de tuin zitten, horen we wel eens de radio van de (oudere) buren en dan staat meestal NPO radio 2 op.

Als ze dan een keer een feestje hebben met mogelijke geluidsoverlast, dan komen ze van tevoren even langs om het aan ons te melden. Ze proberen zo veel mogelijk rekening houden met de andere bewoners in de buurt. Dat zou eigenlijk overal zo moeten zijn, maar helaas is dat niet zo...

avatar van liefkleinhertje
Mijn buren draaien house muziek en Nederlandstalig ,ook hebben zij een gehoorbeschadiging .
Zelf vind ik het ook wel fijn ik heb namelijk een gat in de ruit gemaakt zodat ik het beter kan horen.

avatar van herman
Sinds een half jaar hebben we een nieuwe buurvrouw en zij heeft SISO. Op zich valt er makkelijk omheen te leven, maar in de zomer zat ze wel eens buiten en dat leverde de nodige tenenkrommende momenten op. Verder hoor ik mijn buren eigenlijk niet.



avatar van nlkink
Ik ben heel misschien wel één van die buren die af en toe te horen zijn. Daar ik in een twee onder één kap woon hoef ik gelukkig maar echt rekening te houden met de buren aan één kant en gelukkig voor mij zijn ze vaak weg. Bovendien heb ik ze ooit tijdens het kennis maken op de hoogte gesteld en ze stelden zich erg flexibel op. Misschien heb ik ook geluk dat ik in een gemoedelijke buurt woon. En in een zeldzaam geval dat ik met een groep in onze garage moet repeteren, wat gelukkig al een jaar of wat niet is voorgekomen, ga ik altijd even bij de mensen langs.
En wat ik zoal draai? Lees mijn bijdragen/recensies maar.

Wrathchild1
Die draaien door......van mijn muziek.

avatar van GrafGantz
De volumeknop van de bovenbuurman heeft er zin in vanochtend. Achtereenvolgens:

The Monkees - I'm a Believer
David Bowie - Heroes
Radiohead - Creep
Nirvana - Lithium

Een heuse classic rocker dus.

avatar van Bakema NL
Vooral Hazes (die dooie), veel verder komen ze niet.
En anderen de meest vreselijke top 40 meuk met nog 1 cd'tje aan wat oudere (vreselijke) krakers.
Er is er ook nog 1 die letterlijk 1 cd'tje heeft en als het dan zoals nu mooi weer is dan gaat die Franse opera weer aan, deur open, dag in dag uit, alleen dat gejammer. Buurtkinderen die langslopen stoppen dan vaak en gaan hun eigen versie ten gehore brengen....hilarisch.
Ik heb er geen last van, zet mijn eigen muziek wel op.

Ik vraag mijn buren regelmatig of ze last hebben van mijn muziek ("nooit" is het standaard antwoord) en draai nooit heel hard muziek. Ben niet doof. Wat ik hoor van al mijn buren (als het echt heel stil is) is soms wat Griekse smartlappen. En verder enkel een baby.


Gast
geplaatst: vandaag om 15:46 uur

geplaatst: vandaag om 15:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.