menu

De Site / Gebruikers / Wat draaien je buren ?

zoeken in:
dix
Links Celine Dion
Rechts iets Midden-Amerikaans

Tegenover ons speelt de buurjongen als sinds 2005 Guns en Roses op z'n gitaar.

Mijn buren luisteren naar mijn muziek en zo hoort het ook

Ik zou het bogot niet weten.

Harald
Iederen gaat na drie dagen met mij als buurman verhuizen, ik heb dus geen buren...

Mijn buren luisteren turkse muziek, opzich heb ik wel een zwak voor oosterse muziek, vooral traditionele.
Maar ze draaien ook turkse popmuziek, net als wij hier idols enzo hebben, dat vind ik dan weer teveel van het goede.
Een beetje openminded zijn is niks mis mee hoor!
Maar goed, niet elke buur is hetzelfde zullen we maar zeggen.

titan (crew)
Ik zou het niet weten, mijn huis is te goed geisoleerd.

Vroeger woonde er een dametje naast mij die voortdurend Vlaamse schlagers draaide, vreselijk irritant was dat.
Waar mijn huidige buren zoal naar luisteren, ik zou het niet weten.

titan schreef:

Dat is nu bij mij ook zo.

Toen ik net op mezelf woonde draaide mijn buurvrouw van de eerste verdieping (ik woonde op de 3e, tevens bovenste etage) heel hard de muziek die ik ook goed vond: we waren immers beste maatjes en deelden graag onze muziek.

Helemaal niet verkeerd om toen (halverwege de jaren '90) heel hard dEUS of Portishead te horen
Of de rest van de buren dat nu ook zo leuk vond...... ach, het waren allemaal jongeren en hun smaak was vaak te slecht voor woorden (ik noem een Modern Talking).

Mijn benedenbuurman zit in een van Leidens bekendste bands, dus die hoor ik zelf vaak gitaar spelen. In de zomer zijn er ook wel 's optredens en jamsessies in hun tuin. Muzikaal zit het een beetje in de hoek van Rolling Stones, Black Crowes etc. Af en toe draaien ze ook Andre Hazes, maar gelukkig hoor ik dat alleen als ik op de WC zit. Van de rest heb ik geen 'last'. Een bovenbuurvrouw draait wel 's Shakira, maar ze danst er vrij goed op, dus daar heb ik dan ook niet echt problemen mee.

Links: voornamelijk Macedonische volksmuziek
Rechts: foute gedateerde rock: Eagles, Clapton e.d.
Boven: maakt eigenlijk alleen klus(hamer en boor)geluiden

Momenteel zou ik het niet weten, aangezien er qua geluid weinig boven Entombed uit komt.

bij mij volgens mij - leo bout bespeelt het orgel van de grote kerk in amsterdam -, de dubbele live cd.
ben trouwens blij voor mijn buren dat ik een vrijstaand huis heb.

De onderbuurman stevige House, waardoor de koffie uit je kopje trilt. Dit wordt gelukkig gecompenseerd door de buren van zowel links als rechts, want daar hoor ik niets van.

Leuk onderwerp trouwens, inplaats van gluren bij de buren, luisteren naar je naaste.

links: vooral metal maar ook dingen als Chopin of Leonard Cohen
rechts: amper muziek, soms wel eens wat dance en house
boven: alle populaire dingen, gaande van elektro tot alicia keys of top-2000 materiaal. Of Nickelback
tegenover op straat: een danscafe met allerlei underground club-muziek, dat onder bepaalde MuMe-leden al een cultstatus heeft verworven.

Harald
Ik woon in een rijtjeshuis en heb alleen aan de linker en rechter kant buren. Aan de ene kant woont een portugese vrouw en deze is bijna meer dan zes maanden per jaar in Portugal. En als ze in Nederland is dan hoor ik af en toe wat traditioneleportugese muziek en deze vind ik heel erg leuk. Aan de rechter kant woont een surinaamse met haar zoon en vriend, af en toe hoor ik van de zoon wat rap of zo maar ook alleen in de zomer als de deuren naar de tuin open staan. Verder is mijn huis goed geisoleerd.

Lin
Hoekhuis, hoor van de buren eigenlijk nooit muziek, zij denk ik wel van ons, maar nog nooit klachten gehad

Gerards Dream schreef:
Leuk onderwerp trouwens, inplaats van gluren bij de buren, luisteren naar je naaste.

Misschien een leuk nieuw topic; wat doen je buren momenteel

ik denk deze optie :
titan schreef:

en anders deze optie :
indana schreef:
Mijn buren luisteren naar mijn muziek en zo hoort het ook

Aangezien de bovenbuurvrouw een groot fan is van Jannes ben ik wel blij dat ik een beetje afgezonderd word van deze cultureel zeer verantwoorde kunst. Isolation Rules

Woody schreef:
(quote)

Volgens mij zijn ze nu niet thuis en zijn ze daardoor in de stad te vinden of zo, maar ik ga ze wel in de gaten houden.

Harald
Woody schreef:
(quote)

naar mijn muziek luisteren....

Ik moest gelijk aan een Tom Waits nummer denken met de volgende tekst: (let ook even op de laatste zin...... )
Mule Variations (1999)
What's He Building?

What's he building in there?
What the hell is he building In there?
He has subscriptions to those Magazines...
He never
Waves when he goes by
He's hiding something from
The rest of us... He's all
To himself... I think I know
Why... He took down the
Tire swing from the Peppertree
He has no children of his
Own you see... He has no dog
And he has no friends and
His lawn is dying... and
What about all those packages
He sends. What's he building in there?
With that hook light
On the stairs. What's he building
In there... I'll tell you one thing
He's not building a playhouse for
The children what's he building
In there?

Now what's that sound from under the door?
He's pounding nails into a
Hardwood floor... and I
Swear to god I heard someone
Moaning low... and I keep
Seeing the blue light of a
T.V. show...
He has a router
And a table saw... and you
Won't believe what Mr. Sticha saw
There's poison underneath the sink
Of course... But there's also
Enough formaldehyde to choke
A horse... What's he building
In there. What the hell is he
Building in there? I heard he
Has an ex-wife in some place
Called Mayors Income, Tennessee
And he used to have a
consulting business in Indonesia...
but what is he building in there?
What the hell is building in there?

He has no friends
But he gets a lot of mail
I'll bet he spent a little
Time in jail...
I heard he was up on the
Roof last night
Signaling with a flashlight
And what's that tune he's
Always whistling...

We have a right to know...

Harald schreef:
(quote)

naar mijn muziek luisteren....

Goede dagbesteding, maar dan moeten ze wel de juiste muziek draaien?

Links: autodealer + kantoor in woonhuis, niets dus.
Rechts: fitnesscentrum + fysiotherapeut, af en toe komen er wat flarden opzwepende spinningmuziek voorbij.
Tegenover: sporthal + café, hoor er nooit wat van.

Volgens mij maak ik altijd de meeste herrie, maar buiten de mensen hier thuis heeft niemand daar last van.

Hmm, ik zou het eigenlijk niet weten, heb nog nooit muziek gehoord van de buren. Wel heel veel boor- en dergelijke geluiden. Ook zijn de kinderen van twee huizen verder heel duidelijk te horen soms. Naja, de ene buurtvrouw is in de 80, en ik denk dat ze geen muziek luistert. En de andere buurvrouw is ook aan de oude kant, en zij is van Servische afkomst, en ik kom daar wel eens en er heeft wel eens een televisiezender opgestaan met Servische muziek, dus misschien dat ze dat luistert.

Hoekhuis, dus maar van 1 kant last. Als ik daar muziek hoor, is het bijna altijd Di-rect, die Nederlandse rockers.

sq
Buurman speelt zelf in een band. Laatste tijd is hij naar banjo geswitched en af en toe klinkt dat best vrolijk. Beide buren hebben best een leuke muzieksmaak, Spinvis, Daryll Ann en Eels hoorde ik voor het eerst bij de buren. Verder hebben ze nogal een voorkeur voor grote elektro 80´s hits waar ik niet altijd in kan meegaan (Ultravox, OMD, Dep Mode ..).

Woutt
Ik hoor nooit wat.

Sietse
ik hoor heel af en toen een doffe beat, maar het is niet te lokaliseren.
Het kan links zijn, het kan rechts zijn, het kan boven zijn, het kan onder zijn, het kan links boven zijn, links onder zijn, rechts boven zijn of rechts onder zijn.

Soms hoor ik een auto met rap ofzo voor de deur staan, maar dat is nooit langer dan 5 minuten.
's zomers heeft de buurt "last" van mij als ik mijn ramen open zet.
Heb het een keer getest met Merzbow en dat kon ik duidelijk horen bij het bankje langs het plein tegenover mijn huis (5 meter lopen misschien). Maar goed, meestal zet ik de muziek in de zomer dus iets zachter.

De schotel, ze gaan blijkbaar tv kijken.

Franks Bauer en aanverwante artikelen. Maar beter dat ik dat hoor, dan wat ze verder zoal uitspoken...

handsome_devil
mika

Gast
geplaatst: vandaag om 02:21 uur

geplaatst: vandaag om 02:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.