menu

De Site / Gebruikers / Wat draaien je buren ?

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ik heb geen idee, vrijstaande huizen dus ik hoor zelden iets. Vroeger wou de buurjongen geregeld zijn trance rotzooi zo hard zetten dat ze het 3 huizen verderop nog konden horen. Gelukkig is die nu opgehoepeld.

avatar van Smoes
Ik woon naast een woonwagen kamp , dus Fransje Bouwer en andere nederlands talige muziek van dat genre, soms hebben we zomers een soort onderling wedstrijdje wiens installatie het hardst gaat ,wel grappig.... als je wint tenminste ;-P

Father McKenzie
Onder ons woont een oude dame (80) die nog regelmatig op haar piano tokkelt.
Voor de rest is ons gebouw leeg, er staan nog 3 appartementen te koop. 2 bewoond dus en 3 leeg en te koop.

Woon in een studentenhuis met veertien anderen, dus dat varieert.

Over het algemeen is het gros wel redelijk intensief met muziek bezig, voornamelijk de mannen. Één typische jazzcat die het hele huis probeert te bekeren door zijn platen gewoon continu keihard te draaien. Mijn ene directe buurman luistert gewoon de godganse dag hele, héle foute trance, ander buurmeisje gelukkig niets, maar die is wel erg blij als ik even het betere punkwerk laat blazen.

En verder veel reggae, dub en moderne aanverwanten (dubstep, dancehall), hiphop komt overal wel naar voren, en regelmatig hoor je wel dat iemand in zo'n broeierige Curtis/Morrison-mood is, omdat dan opeens die stemmen vanachter gesloten deuren galmen.

Goeie tijden.

avatar van snarf349
Father McKenzie schreef:
Onder ons woont een oude dame (80) die nog regelmatig op haar piano tokkelt.
Voor de rest is ons gebouw leeg, er staan nog 3 appartementen te koop. 2 bewoond dus en 3 leeg en te koop.


Is dat vanwege de muziek die u draait?

avatar van Lennonlover
jingeling muziek. boem-boenk-knetter-knetter... en maar stampen!


Father McKenzie
Lennonlover schreef:
jingeling muziek. boem-boenk-knetter-knetter... en maar stampen!


Als ze haar piano te luid aanslaat toch!

avatar van musician
Geen directe buren, dus geen beoefenaars van drumstellen, orgels e.d., en dat biedt voor jezelf ook de meeste mogelijkheden! Maar mijn tuin grenst aan buren die 's zomers heel graag van die vreselijke filmmuziek draaien, niveau Titanic;

Een buurjongen verderop hangt graag uit het raam om zijn eigen zangtalenten (maar niet heus) te demonstreren. Hij zingt hard met z'n eigen (niet te horen) installatie mee (nederlandstalig is favoriet). De meeste buurtbewoners laten hem een beetje links liggen............

Helaas dus geen buren om mee van gedachten te wisselen over muziek of te ruziën over te hard. Over studentenhuizen in mijn tijd niets dan armoede: één grote dievenbende van je platen en veroorzakers van krassen en vooral véél bier over je LP's.............

avatar van MichelDumoulin

(afbeelding)

(Had ik ook maar niet moeten branden voor haar, gelukkig nu niet meer zo hard want de vrouw wil slapen.)

avatar van jellecomicgek72
Van die Rap House muziek. Wordt er helemaal gek van.

Ik hoor nooit muziek bij de buren eigenlijk. Wel hoor ik de vader van het gezin eens in de zoveel tijd het refrein van seven nation army fluiten als hij in de tuin bezig is. Ik bedenk dan bij mezelf dat hij vast en zeker de nacht ervoor gescoord heeft bij zijn vrouw

Gallow
radio hollandia

avatar van herman
Ik werd afgelopen weekend wakker van de buren die The xx draaiden. Eerst dacht ik dat er iemand bij me had ingebroken en de cd uit nieuwsgierigheid had opgezet, maar er wonen blijkbaar nog meer The xx-liefhebbers in de straat. Verder heb ik ze nog nooit gehoord eigenlijk.

Een stukje verder in de straat zit een cafe, waar je vooral de muziek van hoort als er mensen op straat staan te roken. Verder niet zoveel last van (wel van de rokers die altijd herrie maken; ik verwonder me er ook wel over dat er mensen zijn die op een doordeweekse dag tot 2 uur in de kroeg zitten).

Tante Sidonia
Ik geniet nu al een uur ofzo mee van Björk, ik geloof dat het van de benedenburen vandaan komt.

avatar van wouter8
herman schreef:
ik verwonder me er ook wel over dat er mensen zijn die op een doordeweekse dag tot 2 uur in de kroeg zitten).

Ik niet

avatar van herman
Kan zijn, heb het zelf ook vaak genoeg gedaan toen ik nog student was.

avatar van Pooiertje
Ontoegankelijke avant-garde muziek, en nog live ook.

avatar van Gerards Dream
De laatste tijd komen de nodige smartlappen voorbij en hou ik het dus niet droog. Hetgeen erg handig is bij het dweilen van de vloer, want door het traanvocht glimt die als nooit tevoren. Ja en zo heeft ieder nadeel toch zijn voordeel.

De kamelen-boogie, volgens mij. Het klinkt erg oosters. Tja, de buurtjes zijn marokkanen, ieder zijn meug zullen we maar zeggen!

avatar van snarf349
Ik verdenk mijn buren ervan dat ze erg genieten van Skyradio, vooral nu de kerst voor de deur staat.

boomkat
Pooiertje schreef:
Ontoegankelijke avant-garde muziek, en nog live ook.


avatar van Jazzwhatever
Leuke topic!

Mijn onderbuurvrouw draait voornamelijk sigur ros en patrick watson, dus dat is genieten!

Hiernaast wordt r&b gedraaid, gelukkig maar 2 keer per week heel hard, de andere buuf draait 1x per maand musical muzak, wel apart.

Volgens mij hebben ze meer last van mij, ik draai 6 uur per dag van alles en nog wat. Niet te hard natuurlijk... ^^

Pastichio Rocker
Kutmuziek, dat draaien ze. Jan Smit, Frans Bauer, Andre Hazes... allemaal van die Nederlandse smartlappenherrie. En ook altijd rond etenstijd.

Stairway2Heaven
Een hoop Arabisch gebrabbel. Krijg je ervan als je naast een Afghaans gezin woont met 3 dochters van 16/22 jaar.

avatar van itchy
Rolling Stones. Altijd dat, en niks anders. Overigens zijn de hoogtepunten uit het oeuvre mijn buren nog altijd geheel onbekend.

avatar van lazerus
Dubstep, R&B
wordt er soms niet goed van.

(vraag me af wat ik mijn buren
aan heb gedaan toen ik vroeger
bijna 24/7 gabber draaide)

dit krijg ik er voor terug in ieder geval..
Sterk staaltje van bad karma

Pastichio Rocker
Meer een koekje van eigen deeg.

avatar van lazerus
Dat waren andere buren,
toen was ik nog niet uitgevlogen..

avatar van dix
dix
Stairway2Heaven schreef:
Een hoop Arabisch gebrabbel. Krijg je ervan als je naast een Afghaans gezin woont met 3 dochters van 16/22 jaar.


arabisch is net zo afghaans als fins zwitsers is.
zeg maar.

avatar van herman
Touché

Gast
geplaatst: vandaag om 01:10 uur

geplaatst: vandaag om 01:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.