De Site / Gebruikers / Worden er nog elpees gekocht of gedraaid?
zoeken in:
0
Ronald Schuurman
geplaatst: 19 oktober 2008, 14:55 uur
Luisteren jullie nog platen? Zijn er uberhaupt mensen die ze ook nog in mijn albums zetten? Ik ben benieuwd:)
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 15:31 uur
Hier in huize de Vries worden zeker nog elpees gedraaid. M'n ouders hebben nog een verzameling van vroeger, waar nog goede dingen tussen zitten, dus dat wil ik nog best wel eens opzetten. Gekocht niet, maar dat is omdat je het niet in de winkel kan krijgen, ik wil namelijk nog wel eens naar een platenbeurs.
Ze staan niet in mijn albums, maar dat is omdat het ook niet MIJN albums zijn, maar die van m'n ouders. Als ik zelf LP's zou hebben, zou ik ze er wel neerzetten, ja.
Ze staan niet in mijn albums, maar dat is omdat het ook niet MIJN albums zijn, maar die van m'n ouders. Als ik zelf LP's zou hebben, zou ik ze er wel neerzetten, ja.
0
luijsterburg
geplaatst: 19 oktober 2008, 15:33 uur
Pas nog een LP van Doe Maar - Skunk op zolder gevonden 

0
geplaatst: 19 oktober 2008, 17:10 uur
Gisteren nog een paar van die schijven geluisterd. Heb nu wel spierpijn van het tillen, dus vandaag weer gewoon Cd'tjes.
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 17:15 uur
Natuurlijk worden er hier nog LP's geluisterd en aangeschaft.......
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 17:27 uur
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 oktober 2008, 17:32 uur
Jazeker, de laatste tijd koop ik meer lp's dan cd's.
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 17:39 uur
Ik draai nog regelmatig lp's en koop op rommelmarkten ook nogal eens wat, gewoon voor de fun.
Gisteren op VAD beurs in Veldhoven geweest. Daar verkochten ze ook lp's zwaarder dan de reguliere, maar met dito zware prijzen.
Dat doe ik dan weer niet kopen, zo'n goede platenspeler heb ik ook weer niet. Maar er word nog genoeg uitgebracht op lp.
Zet ze ook in mijn albums...het is immers een album..doordat de cd de overhand heeft gekregen, worden het niet ineens kroketten daardoor heh.
Gisteren op VAD beurs in Veldhoven geweest. Daar verkochten ze ook lp's zwaarder dan de reguliere, maar met dito zware prijzen.
Dat doe ik dan weer niet kopen, zo'n goede platenspeler heb ik ook weer niet. Maar er word nog genoeg uitgebracht op lp.
Zet ze ook in mijn albums...het is immers een album..doordat de cd de overhand heeft gekregen, worden het niet ineens kroketten daardoor heh.
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 18:07 uur
Van de week nog 5 (tweedehands) lp's gekocht. Luister er dus ook wel eens naar ja...
0
jeko
geplaatst: 19 oktober 2008, 18:30 uur
Tuurlijk koop en draai ik nog elpees(zie mijn albums), al is het de laatste tijd wat minder.Het liefst heb ik alles voor het cd tijdperk op vinyl al is dat helaas niet altijd mogelijk, qua prijs en verkrijgbaarheid dan. Neem bijvoorbeeld de outsiders waar ze gerust 200 euro voor vragen. Heb ook een soort wasmachientje om mijn platen schoon te maken, zegt genoeg denk ik. En als ik weer eens een jaren 60 bui heb, pleur ik graag een langspeelplaat op mijn draaitafel. (m'n nichtje van 7 vroeg laatst wat dat voor dingen waren die ik in de kast heb staan, was dus wel grappig)
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 20:01 uur
Gister nog een nieuwe platenspeler aangeschaft (clearaudio) dus zal de komende tijd voornamelijk platen draaien!!!
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 21:53 uur
Sinds ik een platenspeler (Thorens TD 320) heb, is de aankoop van CD's drastisch gedaald. Ik koop voornamelijk vinyl, nieuw en tweedehands.
Een aantal albums heb ik juist liever op CD dan op LP. Op LP wil ik echte luistermuziek en op cd de muziek waar je niet per se voor hoeft te gaan zitten, ik noem bijvoorbeeld Arctic Monkeys (alhoewel de hoes van het eerste album zeer de moeite waard is om op LP te hebben)
Wie herkent dit?
Een aantal albums heb ik juist liever op CD dan op LP. Op LP wil ik echte luistermuziek en op cd de muziek waar je niet per se voor hoeft te gaan zitten, ik noem bijvoorbeeld Arctic Monkeys (alhoewel de hoes van het eerste album zeer de moeite waard is om op LP te hebben)
Wie herkent dit?
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 22:55 uur
Arrie schreef:
Gekocht niet, maar dat is omdat je het niet in de winkel kan krijgen, ik wil namelijk nog wel eens naar een platenbeurs.
Gekocht niet, maar dat is omdat je het niet in de winkel kan krijgen, ik wil namelijk nog wel eens naar een platenbeurs.
Tegenwoordig staat zelfs in de Plato in Rotterdam een rekje met nieuwe elpees, Sounds in Rotterdam is begonnen met het verkopen van elpees, Plaatboef deed het al langer. Lijkt eerder alsof het juist populairder wordt, twee vrienden van me hebben sinds kort ook een elpee-speler, ik heb er één gekregen voor mijn afgelopen verjaardag.
De nostalgie is de toekomst!
0
geplaatst: 19 oktober 2008, 23:13 uur
Ja, die draai ik nog ( steeds ).Zijn eigenlijk nooit weggeweest, want om alles op CD te kopen als vervanging wordt me veel te gek !
Er zijn ook nog andere hobby's die geld kosten.
Er zijn ook nog andere hobby's die geld kosten.
0
Ronald Schuurman
geplaatst: 20 oktober 2008, 00:25 uur
de hoezen zijn ook zo lekker altijd. Lekker groot, soms kleine kunstwerkjes.
0
geplaatst: 20 oktober 2008, 10:45 uur
Ja, tuurlijk. Veel leuker product dan CD's, dat vind ik eigenlijk maar ondingen. Ik leg graag geld neer voor een mooie hoes, extra's, en een zware plaat. Niet voor een krakkemikkig doosje, met een vodje en een cdtje erin.
0
Nicci
geplaatst: 20 oktober 2008, 11:19 uur
Lp's? Ben je gek. Ze staan nog wel in een kast ter vulling, maar draaien doe ik ze nooit. Kan ook niet, want de platenspeler is al een jaartje of wat geleden met het vuil meegegaan.
0
wijsneus
geplaatst: 20 oktober 2008, 15:39 uur
LP's koop ik nog wel eens op beurzen. En zoals sommigen hierboven ook al vermelden : zo'n prachtige uitklaphoes, daar kan geen CD tegenop. De teksten zijn natuurlijk ook veel beter te lezen.
CD's zijn gebruikersgemak, maar platen zijn gevoel en emotie.
CD's zijn gebruikersgemak, maar platen zijn gevoel en emotie.
0
geplaatst: 20 oktober 2008, 20:15 uur
Ik koop heel regelmatig lp's, veelal voor de reden dat Nosh aanhaalt. Ze zijn gewoonweg veel mooier én leuker om te 'handlen'. Je kan ze ook lekker buiten je platenkast zetten, zuiver om te genieten van de mooie hoezen.
En je betaalt ze meestal niet echt veel duurder dan een cd én je kan ze trouwens heel veelvuldig goedkoop krijgen op rommelmarkten, beurzen en veilingsites.
En je betaalt ze meestal niet echt veel duurder dan een cd én je kan ze trouwens heel veelvuldig goedkoop krijgen op rommelmarkten, beurzen en veilingsites.
0
geplaatst: 21 oktober 2008, 14:37 uur
Nicci schreef:
Lp's? Ben je gek. Ze staan nog wel in een kast ter vulling, maar draaien doe ik ze nooit. Kan ook niet, want de platenspeler is al een jaartje of wat geleden met het vuil meegegaan.
Tja, stilte is gepast. In '88 AL het vinyl geruimd. Thorens TD 160 Mk II voor prikkie verpatst.
Oktober '07 - aan het opruimen op zolder; doos met 25 lp's gevonden. Mjulady komt kop thee brengen, ziet Mjuman naar lp's kijken; "wat zit jij nou te glunderen??". Enfin, nog geen week later Pro-ject Debut gekocht. Jaar later: ca 700 albums op vinyl; 120 singles; veel 80's en begin nineties; vaak gehoorde vraag: doet het nog pijn van '88; één antwoord: JA (veel zit nu in de categorie moeilijk en ontvindbaar). Laatste aankoop: deze - prachtig.
BTW: vinyl is terug aan het komen ("back to black") - kijk maar eens op het weblog van Jan Joosten (nickname hier: vinyl.jan); cd-aankoop gaat ook gewoon door (iets verminderd)
0
geplaatst: 29 oktober 2008, 22:42 uur
De laatste tijd wel. Op dit moment ben ik de hele bups aan het digitaliseren. Daarna is het de bedoeling dat al die muziek op cd wordt gebrand en in een speciale la wordt opgeborgen. De lp's gaan daarna niet weg. Deze blijven in een kast staan, om toch snel bij de informatie te komen wie de triangel bespeelde bijvoorbeeld. Een hele klus bij een dikke 100 lp's, maar wel leuk om een deel van je leven voorbij te horen komen.
0
fastpulseboy
geplaatst: 30 oktober 2008, 12:12 uur
lijkt me zo'n vreselijk gedoe die platen digitaliseren...
heel veel dingen zijn later (of op hetzelfde moment) toch ook op cd uitgebracht? Gewoon ff downloaden lijkt me, scheel een boel tijd en moeite.
heel veel dingen zijn later (of op hetzelfde moment) toch ook op cd uitgebracht? Gewoon ff downloaden lijkt me, scheel een boel tijd en moeite.
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 12:27 uur
Zou ik ook denken; plus dat digitalisereb van vinyl tot kwaliteitsverlies gaat leiden. Ik vind het big fun om bijv. The Sound, Joy Divison, Ultravox, maar ook Benga en Adele op vinyl te kunnen draaien. Downloaden is misschien wel goedkoop, maar retekil en niet echt leuk - je heb gewoon nix fysieks; ik vind hoezen gewoon mooi.
Bovendien is vinyl is ook weer aan een opmars terug bezig: Plato heeft al weer platenbakken met vinyl en stickers 'back to black'; lees de info hier maar eens - een blog van éé'n van de de mume'rs.
Bovendien is vinyl is ook weer aan een opmars terug bezig: Plato heeft al weer platenbakken met vinyl en stickers 'back to black'; lees de info hier maar eens - een blog van éé'n van de de mume'rs.
0
fastpulseboy
geplaatst: 30 oktober 2008, 12:36 uur
idd! gewoon de lp's draaien! veel leuker, beter geluid...... en zoveel gedoe is het nou ook weer niet. echt niet heel veel meer moeite dan een cd opzetten mi.
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 13:37 uur
Tja, je vindt op vinyl dingen die op CD in geen velden of wegen te bekennen zijn. En vaak voor weinig geld. Sommige hoezen zijn ook ware kunstwerken. Ik DRAAI dagelijks!
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 13:46 uur
Zie mijn berichtje van 21/10: volgens mjulady glunderde ik als een kind dat een sinterklaascadeautje uitpakte.
Bovendien: het werkt aanstekelijk; twee vrienden hebben alweer een spelerd gekocht; maar daarmee ga ik stoppen, want dat zorgt voor concurrentie op de markt voor 80's en 90's vinyl - BTW: iemand nog naar Utrecht op 22 en 23/11 (platenbeurs)?
Bovendien: het werkt aanstekelijk; twee vrienden hebben alweer een spelerd gekocht; maar daarmee ga ik stoppen, want dat zorgt voor concurrentie op de markt voor 80's en 90's vinyl - BTW: iemand nog naar Utrecht op 22 en 23/11 (platenbeurs)?
0
wijsneus
geplaatst: 30 oktober 2008, 14:55 uur
Mjuman schreef:
BTW: iemand nog naar Utrecht op 22 en 23/11 (platenbeurs)?
BTW: iemand nog naar Utrecht op 22 en 23/11 (platenbeurs)?
Zie hiervoor apart forum - Nieuws - Platenbeurs Utrecht !
* denotes required fields.