De Site / Gebruikers / Leg hier uit waar je nick in hemelsnaam op slaat
zoeken in:
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 10:51 uur
Op moviemeter.nl heet ik ook al zo, naar mijn favoriete acteur. 

0
geplaatst: 11 oktober 2005, 12:15 uur
Gewoon mijn voornaam met de eerste letter van mijn achternaam erachter. Lekker makkelijk!
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 15:36 uur
Radiant Silvergun is een prachtig sidescrolling schietspelletje op de SEGA Saturn en ik heb mezelf ter ere van die game maar SilverGun genoemd. Eigenlijk klinkt GoldenGun veel leuker, maar ja 

0
geplaatst: 11 oktober 2005, 15:50 uur
liejanne schreef:
Klik op zijn naam en je ziet dat hij Daniel heet..
Klik op zijn naam en je ziet dat hij Daniel heet..
Juste, en daar zijn er veel van in mn vriendengroep.
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 16:09 uur
Da's wel apart. Of had je vriendengroep een strenge voorselectie? 

0
geplaatst: 11 oktober 2005, 16:14 uur
Het is een geval van pure toeval.
Vriendinnen die vriendjes kregen met dezelfde voornaam is onder andere een reden.
Misschien is het gewoon een populaire voornaam bij ons hier
Het onderscheidt is vooral gemaakte door afkortingen (d, daan, dani etc.) en gebruik van achternamen (in mijn geval) ook met uiterlijke kenmerken (bolle daniel. daniel gok etc.)
Vriendinnen die vriendjes kregen met dezelfde voornaam is onder andere een reden.
Misschien is het gewoon een populaire voornaam bij ons hier

Het onderscheidt is vooral gemaakte door afkortingen (d, daan, dani etc.) en gebruik van achternamen (in mijn geval) ook met uiterlijke kenmerken (bolle daniel. daniel gok etc.)
0
geplaatst: 12 oktober 2005, 15:11 uur
0
geplaatst: 12 oktober 2005, 20:48 uur
Op de een of andere manier kan ik niet meekomen met het fenomeen van nicknames. Mijn weblog is geadresseerd op vissie, maar ik gebruik verder altijd mijn eigen naam. Vind ik eigenlijk wel zo persoonlijk. Maar ja, dan mis je wel weer de lol van een grappige bijnaam.
0
geplaatst: 13 oktober 2005, 12:42 uur
Mijn naam is eigenlijk ontstaan door een domme fout....
Ik had me aangemeld bij Moviemeter. Ik ben een redelijke fan van NicolaS Cage (voornamelijk vanwege "Leaving Las Vegas"). Ik zat waarschijnlijk, na een erg lange en zware werkdag, te slapen bij het invullen van mijn inlognaam. Hij heet dus Nicolas en geen Nicolage. Mijn voornaam is Rico, vandaar Nicolage Rico.
Ik zag het echter een hele tijd later dat ik geslapen had bij het registeren. Toen had ik al redelijk veel stemmen uitgebracht en berichten geplaatst en vond het zonde om mijn naam te wijzigen in Nicolas Rico, want dan zou ik al mijn stemmen e.d. kwijt zijn.
"Een beetje dom" zou Maxima gezegd hebben.
Ik had me aangemeld bij Moviemeter. Ik ben een redelijke fan van NicolaS Cage (voornamelijk vanwege "Leaving Las Vegas"). Ik zat waarschijnlijk, na een erg lange en zware werkdag, te slapen bij het invullen van mijn inlognaam. Hij heet dus Nicolas en geen Nicolage. Mijn voornaam is Rico, vandaar Nicolage Rico.
Ik zag het echter een hele tijd later dat ik geslapen had bij het registeren. Toen had ik al redelijk veel stemmen uitgebracht en berichten geplaatst en vond het zonde om mijn naam te wijzigen in Nicolas Rico, want dan zou ik al mijn stemmen e.d. kwijt zijn.
"Een beetje dom" zou Maxima gezegd hebben.
0
geplaatst: 19 oktober 2005, 12:40 uur
Een tijd terug maakte ik belachelijke Techno muziek ( met Fasttracker ). Aangezien mijn naam Arjen is kwam ik op het idee mezelf D'Arjean te noemen. Uitvloeisel daarvan is Jeanicious.
0
DutchViking
geplaatst: 19 oktober 2005, 16:17 uur
Leuke nicks hebben jullie. Mijn naam heeft geen al te diepe betekenis. Ik wist zo gauw niet iets te verzinnen dus heb ik deze nick gekozen. Ik ben gek op Scandinavië. ik ga er regelmatig op reis (kamperen/rondtrekken
/backpacken gaat prima daar). Daarnaast interesseer ik me voor Noorse mythologie en de Vikingen. Ik ben nu bijna klaar met mijn opleiding en ga (vanaf december) mijn afstudeerstage in Noorwegen doen.
/backpacken gaat prima daar). Daarnaast interesseer ik me voor Noorse mythologie en de Vikingen. Ik ben nu bijna klaar met mijn opleiding en ga (vanaf december) mijn afstudeerstage in Noorwegen doen.
0
geplaatst: 20 oktober 2005, 13:33 uur
DutchViking schreef:
Leuke nicks hebben jullie. Mijn naam heeft geen al te diepe betekenis. Ik wist zo gauw niet iets te verzinnen dus heb ik deze nick gekozen. Ik ben gek op Scandinavië. ik ga er regelmatig op reis (kamperen/rondtrekken
Leuk zeg! Ben ook al jaren gefascineerd door Scandinavië en had ook altijd de droom daar een deel van mijn studie te doen of er af te studeren/stage te lopen. Is er helaas nooit van gekomen... Nog altijd spijt van!
0
geplaatst: 20 oktober 2005, 15:05 uur
BenicioDelToro schreef:
Leuk zeg! Ben ook al jaren gefascineerd door Scandinavië en had ook altijd de droom daar een deel van mijn studie te doen of er af te studeren/stage te lopen. Is er helaas nooit van gekomen... Nog altijd spijt van!
(quote)
Ik zou nu eigenlijk in Scandinavië zitten > Kopenhagen en Stockholm, maar dat is wegens omstandigheden niet doorgegaan.
Nu ga ik in januari.. Volop zin in, natuurlijk! 
0
DutchViking
geplaatst: 22 oktober 2005, 19:07 uur
Leuk om te zien dat er nog meer Scandinavië-liehebbers zijn hier! Ik ben gek op reizen, vooral Noorwegen en Zweden maar ook Ierland hebben veel indruk op me gemaakt gedurende mijn reizen daar. Als ik klaar ben met mijn opleiding wil ik de wijde wereld in, door Canada rondtrekken (alleen of met iemand anders, weet ik nog niet) 
Overigens zijn Stockholm en Kopenhagen beide leuke steden. Stockholm wordt, zoals jullie misschien al weten, ook wel 'Venetië van het noorden genoemd' (niet geheel ten onrechte overigens). maar Kopenhagen vond ik nog leuker. Het leek net alsof ik daar in Amsterdam zat, met de grachten en de vele fietsen daar

Overigens zijn Stockholm en Kopenhagen beide leuke steden. Stockholm wordt, zoals jullie misschien al weten, ook wel 'Venetië van het noorden genoemd' (niet geheel ten onrechte overigens). maar Kopenhagen vond ik nog leuker. Het leek net alsof ik daar in Amsterdam zat, met de grachten en de vele fietsen daar

0
geplaatst: 22 oktober 2005, 20:02 uur
Voor zij die The Hitchhiker's Guide to the Galaxy nog nooit gelezen hebben. "42" is "the answer to life, the universe and everything".
Zelfs de google calculator kan dit bevestigen: link
Zelfs de google calculator kan dit bevestigen: link
0
geplaatst: 26 november 2005, 12:22 uur
Waarschijnlijk overbodig maar:
Mijn naam is Vincent en een van mijn favoriete films is het geweldige Pulp Fiction (maar daar laat ik het bij, we zijn per slot van rekening op MuMe en niet op MoMe).
Vrienden wezen mij ooit op die film en naderhand noemen ze mij wel eens Vince Vega voor de gein.
Dus als je dan een bijnaam nodig hebt voor deze site dan is de keuze snel gemaakt.
Mijn naam is Vincent en een van mijn favoriete films is het geweldige Pulp Fiction (maar daar laat ik het bij, we zijn per slot van rekening op MuMe en niet op MoMe).
Vrienden wezen mij ooit op die film en naderhand noemen ze mij wel eens Vince Vega voor de gein.
Dus als je dan een bijnaam nodig hebt voor deze site dan is de keuze snel gemaakt.
0
geplaatst: 26 november 2005, 13:12 uur
Nou =).
Ik heet dus echt Valentijn, geloof het of niet.
Maar het is niet handig want ik wil eigenlijk ook op MoMe, alleen daar is de username al taken. Heel gemeen voor diegene
, en ook gemeen voor mijzelf. Ik zit er dus aan te denken een andere naam te registreren en de meneer(?) op MoMe mijn account door te mailen.
Problemen.
Ik heet dus echt Valentijn, geloof het of niet.
Maar het is niet handig want ik wil eigenlijk ook op MoMe, alleen daar is de username al taken. Heel gemeen voor diegene
, en ook gemeen voor mijzelf. Ik zit er dus aan te denken een andere naam te registreren en de meneer(?) op MoMe mijn account door te mailen.Problemen.

0
geplaatst: 3 december 2005, 15:38 uur
Mijn voornaam is Nathan, wat sommige geesten afkorten tot Naatje (tja, ik kan er vrij weinig aan doen). En daar heb ik dan weer - bij wijze van woordgrapje - psychonaatje van gemaakt. Zodoende. 

0
geplaatst: 3 december 2005, 18:08 uur
psychonaatje schreef:
(tja, ik kan er vrij weinig aan doen)
(tja, ik kan er vrij weinig aan doen)
Met de koppen tegen mekaar slaan en zeggen dat als ze dergelijke onsmakelijke afkortingen nog eens bezigen, de boot aan is.
0
geplaatst: 3 december 2005, 18:37 uur
Paalhaas schreef:
Met de koppen tegen mekaar slaan en zeggen dat als ze dergelijke onsmakelijke afkortingen nog eens bezigen, de boot aan is.
Hmmm. Denk niet dat m'n moeder dat zal waarderen.

0
geplaatst: 7 december 2005, 00:59 uur
Ontstaan uit de behoefte aan een zo kort mogelijke unieke nick. Vier letters leek me daarbij het minimum en geschreven met zowel aan het begin als aan het eind een hoofdletter vond ik het er destijds wel stoer uitzien. Gegeven deze beide constraints bleek het een uitstekende keus: indertijd (een jaar of tien geleden) was zelfs een .com domeinnaam geen enkel probleem. Vandaag de dag levert een Google query op mijn nick nog steeds vrijwel altijd enkel random garbage en referenties naar door mij achtergelaten sporen op.
0
geplaatst: 10 december 2005, 15:16 uur
een Japanse film...de voorloper op Kill Bill vol.1 (mijn lievelingsfilm)
De film heet eigenlijk Lady Snowblood...
Reden: Ik vind het op de een of andere manier een cool woord
De film heet eigenlijk Lady Snowblood...
Reden: Ik vind het op de een of andere manier een cool woord
0
geplaatst: 10 december 2005, 17:32 uur
Tjah, ik vond 't gewoon een mooie naam
In de verhalen die ik schrijf gebruik ik die naam bovendien ook, en hoewel de meeste personages een naam hebben die iets betekent, kon ik bij 'Olivia' alleen maar de oorsprong 'oliva' vinden, wat 'olijf' betekent in Latijn, of misschien is-ie afgeleid van de naam 'Oliver', wat waarschijnlijk weer afgeleid is van 't Germaanse woord 'Alfihar', wat iets als 'elfs leger' zou betekenen.
Maar dit had voor mij verder geen invloed, ik vond de naam al mooi voordat ik er achter kwam wat 't mogelijk betekende.
Op een enkel forum gebruik ik gewoon mijn eigen voornaam, is ook wel makkelijk. Op een fantasy forum waar ik al lange tijd zit gebruik ik een Tolkien-achtige naam. Op soortgelijke forums gebruik ik die naam ook.
In de verhalen die ik schrijf gebruik ik die naam bovendien ook, en hoewel de meeste personages een naam hebben die iets betekent, kon ik bij 'Olivia' alleen maar de oorsprong 'oliva' vinden, wat 'olijf' betekent in Latijn, of misschien is-ie afgeleid van de naam 'Oliver', wat waarschijnlijk weer afgeleid is van 't Germaanse woord 'Alfihar', wat iets als 'elfs leger' zou betekenen.Maar dit had voor mij verder geen invloed, ik vond de naam al mooi voordat ik er achter kwam wat 't mogelijk betekende.
Op een enkel forum gebruik ik gewoon mijn eigen voornaam, is ook wel makkelijk. Op een fantasy forum waar ik al lange tijd zit gebruik ik een Tolkien-achtige naam. Op soortgelijke forums gebruik ik die naam ook.
* denotes required fields.