MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MuMe users en de smaak van hun partners

zoeken in:
http://www.musicmeter.nl/user/9108

Zita Swoon, An Pierlé en Norah Jones behoren tot haar absolute favorieten en ze heeft ook een sterk metalverleden dat nog steeds voortleeft met bands als Metallica, Megadeth, Crematory, Machine Head...e.a. Ook is ze helemaal wild van zowat alle muziek die uit Ierland komt - zoals The Chieftains, The Dubliners, Dropkick Murphys en consoorten, aangezien ze daar een jaar gewoond heeft.

Maar sinds ze mij leren kennen heeft is haar n°1 band misschien wel Depeche Mode geworden en nu kan ze zowaar The Beatles ook al appreciëren. Tja, wie bij de hond slaapt betraapt zijn vlooien is het spreekwoord

Wat een kommer en kwel hier.

De favoriete band van mijn vriendin zijn de Cowboy Junkies. Hiervan heeft ze dan ook alle cd's, dvd's en zelfs een gesigneerde plaquette. Een andere band die veel weg heeft van de Cowboy Junkies, Over the Rhine, behoort ook tot haar favorieten.

Daarnaast is ze ook een grote folkliefhebber. Kadril, RK Veulpoepers BV, Les Cowboys Fringants, No Blues, Laïs, Ambrozijn, Four Men and a Dog, etc etc. Ze gaat al een jaar of drie naar Folkwoods (die vrouw bij 3:30 is mijn tante ). Het festival waar ik ook al een jaar of vijf naar toe ga.

Verder ben ik ook erg jaloers op d'r dat ze Belle and Sebastian,met Isobel Campbell, live heeft gezien. Isobel Campbell hebben we samen met Mark Lanegan gezien in Tivoli. En daarnaast het afgelopen half jaar (!) onder andere Woven Hand, Rilo Kiley, Laïs, Luka Bloom, Alela Diane, De Nits en Okkervil River. En de concerten van Devotchka en Flogging Molly hebben we nog in het verschiet.

"Goede" Nederlandstalige muziek doet het ook erg goed bij haar. Artiesten zoals Frédérique Spigt, JW Roy, Gerard van Maasakkers, Band Zonder Banaan ( ), Tom Oosterhuis, Gorki en Klein Orkest.

Het enige waar ik niet veel mee kan is haar voorliefde voor Therapy? Al moet ik wel zeggen dat ik naast Diane eigenlijk niks van die band ken. Wellicht toch maar eens aan een luisterbeurt onderwerpen.

Al met al heb ik dus nog niet zo slecht getroffen.

Haar naam begint niet met een K. toevallig?

Harco
L_T_B schreef:
Les Cowboys Fringants

Als het maar vrouw is, varierend tot totaal MuMe-onverantwoord (Britney Spears, Pink) tot hier wel een beetje ok (Amy Winehouse) tot zeer MuMe-verantwoord (Fiona Apple, Gillian Welch).

Mijn 'partner' (vriendinnetje is in deze waarschijnlijk een wat geschikter woord) hield voor ik haar leerde kennen voornamelijk van mainstream muziek. Kelly Clarkson bijvoorbeeld. Ik kon het natuurlijk niet laten om haar te laten kennis maken met muziek die ik waardeerde, wat geresulteerd heeft in een liefde bij haar voor Eels.

Het was laatst zelfs zover dat we beiden afzonderlijk tegelijkertijd met dezelfde artiest bezig waren, te weten Fiona Apple. Zij zal muziek waarschijnlijk nooit zo belangrijk en onmisbaar vinden als ik, waardoor ik het dan toch maar mooi vind als ze me iets laat horen dat zij erg mooi vindt, zeker als ik daar hetzelfde over denk

Bij Pink Floyd - The Final Cut (1983):

Waar luistert jouw vrouw dan zoal naar?

kaztor schreef:
Waar luistert jouw vrouw dan zoal naar?

The Kelly Family
Toni Braxton
John Lennon
Disco en soul uit de 70 en 80er jaren .

mijn vrouw gaat volgende maand naar gloria estefan, of ik mee wil..

snarf349 schreef:
mijn vrouw gaat volgende maand naar gloria estefan, of ik mee wil..

Gewoon meegaan , je zet jouw vrouw bij het concert af en gaat lekker de kroeg in en haalt haar na het concert weer op .

edris.
Is vrouw nog wel gelukkig met je?

Zo erg is Gloria Estefan nou ook weer niet toch? Ik heb haar vorig jaar nog live gezien toen ze in R'dam speelde bij een of ander vuurwerkspektakel en dat kon er best mee door.

herman schreef:
Zo erg is Gloria Estefan nou ook weer niet toch? Ik heb haar vorig jaar nog live gezien toen ze in R'dam speelde bij een of ander vuurwerkspektakel en dat kon er best mee door.

Hoe ist?

Mijn betere helft luistert veel Hooferphonic, Keane, Starsailor en oud Radiohead werk.

Van Basinski en NIN moet ze nog steeds niks hebben..............komt wel

snarf349 schreef:
(quote)

Hoe ist?

Gezellig. Niet erg hoogstaand en daar was het voor mij meer een achtergrondmuziekje, maar verder was het wel een degelijke show.

Oke, geen partner, maar wel een soort van vriendinnetje, maar het ligt een beetje ingewikkeld allemaal... Maar zij is een groot Tokio Hotel fan... en tegenwoordig ook Avril Lavigne, en voor TH was het Cascada en daarvoor (maar toen kende ik haar nog niet) T.A.T.U.
Maar vooral heel erg Tokio Hotel dus.

Dan wordt het tijd dat jij haar wat verder opvoedt met dEUS en Radiohead enzo.

edris. schreef:
Is vrouw nog wel gelukkig met je?

Ik vermoed van wel , want ik hoor haar nooit klagen.
Dat komt omdat ik de ideale vrouw heb .

a Ze klaagt nooit
b Ze zeurt nooit
c Ze maakt nooit geld op
d Ze heeft nooit koppijn
e Ze wordt nooit ongesteld
f Ze heeft altijd zin
g Ze is nooit moe
h Ze kletst tenminste niet zoveel .

Kortom is dit de ideale vrouw , er is maar 1 nadeel .
Ik moet haar elke avond opblazen en na 1 uur weer leeglaten .

Ruby1966

ja-ja, nu mee naar gloria estefan en voor je het weet moet je mee naar celine dion.
doei......

herman schreef:
Dan wordt het tijd dat jij haar wat verder opvoedt met dEUS en Radiohead enzo.

Haha, ja inderdaad.
Ze is ooit eens wat van dEUS gaan luisteren, omdat ze benieuwd was naar mijn favoriete band. (Ik heb ook al heel veel filmpjes van Tokio Hotel moeten zien, maar voor haar heb ik het over )
Maar dat vond ze niks...
Ach, ze is nog maar 14, dat komt nog wel

aaaargh, eerst gloria estefan en dan staat nu de godsganse dag de plaat van hansen tomas op.

liefde is offers brengen..........

SelmaDuim
Dat is het voordeel van je partner op musicmeter uitzoeken. Gewoon eerst de muzieksmaak checken en dan kijken of er een leuk persoon achter zit.

snarf349 schreef:
aaaargh, eerst gloria estefan en dan staat nu de godsganse dag de plaat van hansen tomas op.

liefde is offers brengen..........

... maar er zijn grenzen. één daarvan zingt en heet Gloria Estefan.

SelmaDuim schreef:
Dat is het voordeel van je partner op musicmeter uitzoeken. Gewoon eerst de muzieksmaak checken en dan kijken of er een leuk persoon achter zit.

Ik ben `n heel leuk persoon maar jouw muzieksmaak bevalt me niet , Selma .

SelmaDuim
rudiger schreef:
(quote)

Ik ben `n heel leuk persoon maar jouw muzieksmaak bevalt me niet , Selma .

Geeft niks, je was al niet door de selectie heen gekomen destijds.

En wat nou als Yak opeens aan de Dire Straits gaat?

SelmaDuim
Dan maak ik het uit.

SelmaDuim heeft natuurlijk al lang gezien dat mijn muzieksmaak volledig met die van haar matcht . Dat komt dus wel goed als Yak aan de Dire Straits gaat.

stuart
SelmaDuim schreef:

Veel succes met je vriend en als je Suede met het nummer The Chemistry Between Us met hem beluistert, dan komt het wel goed met jullie!!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:00 uur

geplaatst: vandaag om 01:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.