MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Artiesten ontdekt op musicmeter

zoeken in:
M. Oderator
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Mijn ontdekkingen in 2013 dankzij MuMe:

Plaats 1: de band The Editors
Plaats 2: de band Interpol
Plaats 3: de band The National

Ben na 1992 muziek-spoor kwijtgeraakt door drukke baan/banen, gezin, etc.etc. Heb in 2001 toevallig Rammstein, in 2003 Coldplay en in 2005 QOTSA nog kunnen oppikken. Maar wat mij ontgaan is heb ik ruimschoots ingehaald & MET TEUGEN: Kyuss, Slo Burn, Unida, Porcupine Tree, Daft Punk, The National, Kings Of Leon, Amy Winehouse, Interpol, Kurt Vile, The Editors......... Geweldig medium dit MuMe!!!!! 5 sterren.

Schnee
Damn...
Echt mume nodig om de grootste niet te vermijden mainstream te ontdekken van de afgelopen 20 jaar?

Ja, ik verbaas me er ook wel over. Je hebt Kings of Leon, Amy Winehouse en Daft Punk ontdekt door MuMe? Die artiesten kende je nog niet?

Ik heb al zat prachtige ontdekkingen door MuMe gedaan dit jaar trouwens. Erg goede bron daarvoor is voor mij het MuMeAfrekening-topic en het Song van het Jaar-topic.

Edit: ik gelood dat er trouwens al een soortgelijk topic is (maar dan niet gericht op 2013), even zoeken.

Edit: gevonden. Een topic speciaal voor 2013 lijkt me niet echt iets toevoegen.

Waar ik spontaan aan denk:

- Jens Lekman
- Smog / Bill Callahan
- Dirty Three
- Johann Johannsson
- Jan johansson
- Charlie Haden
- Explosions in the Sky
- Mount Eerie
- Nils Frahm
- Patrick Watson

M. Oderator
Indedaad KoL, Amy en DP getriggerd door MuMe; ergens in het voorbij gaan wel ooit eens gehoord, maar werkeljk besef kwam tot stand door MuMe; luister bijv nooit naar radiozenders, want heb een hekel aan DJ-gelul. Dat leidt alleen maar af van waar het om gaat: artiesten en hun muziek!

*1. Elbow: na het lezen van enkele mooie recensies hier op de site en een blijvertje//03-2011
*2. Opgezwolle: opvallend hoge noteringen van twee albums in de Album Top 250//01-2014

Om de zoveel tijd kan ik heel lyrisch zijn over nieuwe ontdekkingen. Momenteel (het is vrij laat) is dat de geniale en waanzinnige nederhop van Opgezwolle! Nooit te oud (46) om van zoiets uit je dak te gaan blijkbaar.

Minstens 50% van mijn luistertijd gaat wel op aan artiesten die ik hier ontdekt heb, o.a.:

(afbeelding)
16 Horsepower
Aafke Romeijn
Angus and Julia Stone
Beach House
Beirut
Broken Bells
Burial
Carissa's Wierd
Damien Rice
Death Cab for Cutie
DIIV
Explosions in the Sky
Giles Corey
Godspeed You Black Emperor!
Het Zesde Metaal
Jan Swerts
Jessie Ware
Jóhann Jóhannsson
Jonas Winterland
Imogen Heap / Frou Frou
Interpol
Love
Mew
My Bloody Valentine
Neutral Milk Hotel
Nick Drake
Nils Frahm
Noir Désir
Ólafur Arnalds
Phosphorescent
Pulp
Radiohead
Revere
Saybia
Soap&Skin
Songs: Ohia
Spinvis
Sufjan Stevens
Susanne Sundfør
Team Me
Tegan and Sara
The Antlers
The Last Shadow Puppets
The Postal Service
The Shins
The Smiths / Morrissey
Todd Terje
Warpaint
Wilco
Wild Nothing

Jeve
Zojuist Free ontdekt; kende het nummer Your Allright Now wel, maar had nooit de actieve behoefte om op ontdekkingstocht te gaan.

Ja,ja. Ff wat gesneupt ondertussen op oa allmusic en gebruikersreviews aandachtig gelezen.

Ben niet zo'n bluestype, maar ben aangenaam verrast door het album Free Live! Het rockgehalte is overtuigend aanwezig, en dat trekt mij over de streep. Nu nog de studio-albums proberen. Ben benieuwd.

Ben, merk ik, méér gecharmeerd van de muziek van hen op dit album, dan bijvoorbeeld Led Zeppelin - ik vind vooral de overdrive van Plant te dominant aanwezig...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:32 uur

geplaatst: vandaag om 19:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.