De Site / Gebruikers / Artiesten ontdekt op musicmeter
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2005, 10:52 uur
Dit lijkt me een erg interessant topic.
Ik vraag me namelijk af of er mensen zijn op musicmeter die artiesten hebben ontdekt via deze site.
Laat ik eerst mijn 'ontdekkingen' maar zeggen, dat zijn:
- Radiohead
- Novastar
- Genesis
- Saybia
Misschien nog wel meer maar daar kan ik op dit moment niet op komen. Ben benieuwd wat voor artiesten jullie hebben ontdekt via deze site.
Ik vraag me namelijk af of er mensen zijn op musicmeter die artiesten hebben ontdekt via deze site.
Laat ik eerst mijn 'ontdekkingen' maar zeggen, dat zijn:
- Radiohead
- Novastar
- Genesis
- Saybia
Misschien nog wel meer maar daar kan ik op dit moment niet op komen. Ben benieuwd wat voor artiesten jullie hebben ontdekt via deze site.
0
geplaatst: 7 september 2005, 11:14 uur
· Electronic (Somatic Responses, Proem, N-Vitral, edIT, Snares, ...)
· Nederhop (Duvel, Opgezwolle, Jawat!, producties van Kubus, ...)
· Herwaardering van de ouwetjes (alles voor Green Mind, alles voor Mag Earwhig!, alles voor Doolittle, spul van Jesus & Mary Chain, Teenage Fanclub, Pastels)
· Nieuwe dingen (Arcade Fire, Six Organs, Stars Of The Lid, Azure Ray, Cranebuilders, en meer)
Dank aan iedereen die dit hebben lopen pushen!
· Nederhop (Duvel, Opgezwolle, Jawat!, producties van Kubus, ...)
· Herwaardering van de ouwetjes (alles voor Green Mind, alles voor Mag Earwhig!, alles voor Doolittle, spul van Jesus & Mary Chain, Teenage Fanclub, Pastels)
· Nieuwe dingen (Arcade Fire, Six Organs, Stars Of The Lid, Azure Ray, Cranebuilders, en meer)
Dank aan iedereen die dit hebben lopen pushen!

0
geplaatst: 7 september 2005, 11:21 uur
Bands waarvan ik nog nooit iets had gehoord voor ik op MuMe kwam:
- The Desert Sessions
- Sigur Rós
- Porcupine Tree
- The Mars Volta
Herontdekkingen die ik, dankzij de positieve commentaren hier, toch maar weer ben gaan luisteren, nadat ik ze destijds kennelijk veel te snel weer terzijde had gelegd.
- 16 Horsepower
- Godspeed You Black Emperor!
- Opeth
Gemiddelde waarderingen bij de albums van deze 3 bands zijn sindsdien van 2 a 3 sterren gestegen naar 4 a 5 sterren.
- The Desert Sessions
- Sigur Rós
- Porcupine Tree
- The Mars Volta
Herontdekkingen die ik, dankzij de positieve commentaren hier, toch maar weer ben gaan luisteren, nadat ik ze destijds kennelijk veel te snel weer terzijde had gelegd.
- 16 Horsepower
- Godspeed You Black Emperor!
- Opeth
Gemiddelde waarderingen bij de albums van deze 3 bands zijn sindsdien van 2 a 3 sterren gestegen naar 4 a 5 sterren.
0
geplaatst: 7 september 2005, 11:50 uur
Nieuwe dingen:
- Sufjan Stevens
- Explosion in the Sky
- Sigur Rós
- Kings of Convenience
- Minotaur Shock
Herontdekkingen:
- Earlimart
- Sufjan Stevens
- Explosion in the Sky
- Sigur Rós
- Kings of Convenience
- Minotaur Shock
Herontdekkingen:
- Earlimart
0
geplaatst: 7 september 2005, 12:43 uur
Heb al heel wat bands ontdekt door deze prachtige site, waarvan de belangrijkste:
- Joy Division
- Mew
- Sufjan Stevens
- Sigur Ros (had ik al wel eens van gehoord, nooit echt geluisterd)
- Editors
- Echo & The Bunnymen
en ben op het moment Slowdive dankzij MuMe aan het ontdekken
- Joy Division
- Mew
- Sufjan Stevens
- Sigur Ros (had ik al wel eens van gehoord, nooit echt geluisterd)
- Editors
- Echo & The Bunnymen
en ben op het moment Slowdive dankzij MuMe aan het ontdekken

0
geplaatst: 7 september 2005, 14:17 uur
Het valt nog wel mee moet ik zeggen: wel heb ik bij twijfelgevallen makkelijker de knoop door kunnen hakken.
En herontdekkingen zijn er inderdaad ook.
Mensen kunnen je hier veel makkelijker over de streep trekken denk ik.
Qua Jazz moet ik wel zeggen dat ik nieuwe namen leer kennen (Bill Frisell bv). Dit is ook een genre waar ik nooit thuis in ben geweest.
Wat ik b.v. wel echt puur door MuMe heb leren kennen is Minotaur Shock (is ook een richting waar ik het normaal zelf niet echt zoek).
En herontdekkingen zijn er inderdaad ook.
Mensen kunnen je hier veel makkelijker over de streep trekken denk ik.
Qua Jazz moet ik wel zeggen dat ik nieuwe namen leer kennen (Bill Frisell bv). Dit is ook een genre waar ik nooit thuis in ben geweest.
Wat ik b.v. wel echt puur door MuMe heb leren kennen is Minotaur Shock (is ook een richting waar ik het normaal zelf niet echt zoek).
0
geplaatst: 7 september 2005, 14:31 uur
Ik heb een hele hoop electronica leren kennen via Onderhond (waarvoor nogmaal dank
).
Hij gaf me als het ware een feestdis vol electronische klanken waar een regiment stoottroepen zich te goed aan kan doen.
Momenteel ben ik druk aan het luisteren naar Lapsed , waar ik zonder Onderhond nooit aan zou toegekomen zijn
Dus, electronica heb ik beter leren kennen. En meteen trok ik vrijwillig een streep door wat voorheen bij mijzelf als "electronica" werd beschouwd
Via blabla heb ik me de moeite getroost eindelijk eens een plaat van Charlie Haden te beluisteren. Ik wist hem wel te plaatsen, maar had geen enkele bewuste notie van zijn muziek.
Nu ElMeroMero is een geval apart, hij leert me veel muziek kennen - waarbij me frequent het gevoel overvalt: "eigenlijk ken ik die muziek al lang - maar nu pas beluister ik 'em voor het eerst" - het is uiterst vreemd. Wat ElMeroMero aanprijst, is altijd recht in de roos. Alsof hij een binnenweg heeft gevonden naar mijn hersenen ...
Concreet:
- Set Fire to Flames
- Murder by Death
- Rachel's
- Hungry Ghosts
Nu zou ik Rachel's wel zelf ontdekt hebben, na verloop van tijd - veronderstel ik. Die andere drie zouden me onbekend gebleven zijn
). Hij gaf me als het ware een feestdis vol electronische klanken waar een regiment stoottroepen zich te goed aan kan doen.
Momenteel ben ik druk aan het luisteren naar Lapsed , waar ik zonder Onderhond nooit aan zou toegekomen zijn

Dus, electronica heb ik beter leren kennen. En meteen trok ik vrijwillig een streep door wat voorheen bij mijzelf als "electronica" werd beschouwd

Via blabla heb ik me de moeite getroost eindelijk eens een plaat van Charlie Haden te beluisteren. Ik wist hem wel te plaatsen, maar had geen enkele bewuste notie van zijn muziek.
Nu ElMeroMero is een geval apart, hij leert me veel muziek kennen - waarbij me frequent het gevoel overvalt: "eigenlijk ken ik die muziek al lang - maar nu pas beluister ik 'em voor het eerst" - het is uiterst vreemd. Wat ElMeroMero aanprijst, is altijd recht in de roos. Alsof hij een binnenweg heeft gevonden naar mijn hersenen ...

Concreet:
- Set Fire to Flames
- Murder by Death
- Rachel's
- Hungry Ghosts
Nu zou ik Rachel's wel zelf ontdekt hebben, na verloop van tijd - veronderstel ik. Die andere drie zouden me onbekend gebleven zijn

0
geplaatst: 7 september 2005, 15:13 uur
Leuk om te zien dat de beelden nooit kloppen van te voren. Zelf probeer ik ook weinig beelden/vooroordelen te maken over muziekstijlen waarbij ik het gevoel heb dat ik zeker nog niet een overzienende blik kan hebben. Waarschijnlijk duik ik in de (verre) toekomst nog eens heel wat andere kanten op zoals Elmeromero flink heeft gedaan, want ik ben er zeker van dat ik de muzikaliteit erin op zal pikken. Mijn gedachte is dat in haast alle muziekstijlen een groot gehalte aan muzikaliteit verpakt zit die in de betreffende stijl precies tot z'n recht komt. De sleutel voor het meedenken en meeleven met de muziek dient alleen gevonden te worden. Of je de stijl dan prefereert boven de voor jou al bekende stijlen is een tweede. Ook als dat niet zo is, kom je toch in stemmingen waarbij een album uit zoeen andere stijl de beste invulling kan geven.
Toen ik op MusicMeter kwam ben ik vooral de Idm en daaraan grenzende electronische muziek ingedoken. Ik ben erg beloond door deze muziek tov band-muziek, omdat zowieso de creaties een stukje interessanter zijn, niet steeds weer ontspruit de muziek uit drums, gitaren en een zanger. Door deze hogere muzikale vrijheid kunnen de sferen daardoor meer uiteenlopende kanten op en er kunnen meer nieuwe bij elkaar passende geluiden worden gevonden. Emotionaliteit is er volop te vinden op manieren die je nog nooit ervaren hebt en de muziek kan een hoge mate van detaillering bereiken. Je zult dan extra veel positieve elementen vinden als het éénmaal goed is. Ik vind het meer passen bij de tijd waar ik inzit, deze muziek. Ik word constant weer door nieuwe dingen beloond in deze scene en als ik m'n oor lichtelijk omdraai naar andere stijlen trekt me dat vaak wat minder. Als iemand deze electronische muziek alleen luistert zal dat wellicht een bepaalde leegte in zich hebben, maar als afwisseling met andere muziek is het ontzettend rijk.
Toen ik op MusicMeter kwam ben ik vooral de Idm en daaraan grenzende electronische muziek ingedoken. Ik ben erg beloond door deze muziek tov band-muziek, omdat zowieso de creaties een stukje interessanter zijn, niet steeds weer ontspruit de muziek uit drums, gitaren en een zanger. Door deze hogere muzikale vrijheid kunnen de sferen daardoor meer uiteenlopende kanten op en er kunnen meer nieuwe bij elkaar passende geluiden worden gevonden. Emotionaliteit is er volop te vinden op manieren die je nog nooit ervaren hebt en de muziek kan een hoge mate van detaillering bereiken. Je zult dan extra veel positieve elementen vinden als het éénmaal goed is. Ik vind het meer passen bij de tijd waar ik inzit, deze muziek. Ik word constant weer door nieuwe dingen beloond in deze scene en als ik m'n oor lichtelijk omdraai naar andere stijlen trekt me dat vaak wat minder. Als iemand deze electronische muziek alleen luistert zal dat wellicht een bepaalde leegte in zich hebben, maar als afwisseling met andere muziek is het ontzettend rijk.
0
geplaatst: 7 september 2005, 15:27 uur
Kijkend naar mijn stemmen van 4,5 en hoger zie ik dat ik de volgende artiesten door MuMe heb ontdekt:
*Murder By Death (via ElMeroMero)
*Stereolab (kende ik al vaagjes, maar vooral via Yak enthousiaster over geworden en een paar albums van geluisterd)
*Lapsed (via Onderhond)
*Sufjan Stevens (ook door Yak, het begon voor mij met Seven Swans)
*Venetian Snares (door de MuMe-IDMcrew)
*Tim Hecker (door Sietse en ElMeroMero, denk ik)
Het is wel zo dat ik sommige dingen al kende, maar door MuMe enthousiaster en enthousiaster werd. Zo had ik Venetian Snares al eens live gezien, maar ben ik pas naar zijn werk gaan luisteren, toen me via MuMe duidelijk werd welke albums ik leuk zou kunnen vinden.
*The Arcade Fire
*Patrick Wolf
Dit zijn artiesten die ik eigenhandig heb ontdekt, maar waarvoor ik niet meteen overstag ging. Dat het uiteindelijk kwartjes ging regenen, kwam doordat ik een keer een concert bezocht en dus ook het aanhoudende enthousiasme op MuMe.
Ik heb nog een hoop artiesten in mijn 'moet ik eens gaan luisteren'-lijstje staan, meestal nadat Zachary, Paalhaas, Yak, Onderhond of ElMeroMero er de loftrompet over heeft opgestoken.
*Murder By Death (via ElMeroMero)
*Stereolab (kende ik al vaagjes, maar vooral via Yak enthousiaster over geworden en een paar albums van geluisterd)
*Lapsed (via Onderhond)
*Sufjan Stevens (ook door Yak, het begon voor mij met Seven Swans)
*Venetian Snares (door de MuMe-IDMcrew)
*Tim Hecker (door Sietse en ElMeroMero, denk ik)
Het is wel zo dat ik sommige dingen al kende, maar door MuMe enthousiaster en enthousiaster werd. Zo had ik Venetian Snares al eens live gezien, maar ben ik pas naar zijn werk gaan luisteren, toen me via MuMe duidelijk werd welke albums ik leuk zou kunnen vinden.
*The Arcade Fire
*Patrick Wolf
Dit zijn artiesten die ik eigenhandig heb ontdekt, maar waarvoor ik niet meteen overstag ging. Dat het uiteindelijk kwartjes ging regenen, kwam doordat ik een keer een concert bezocht en dus ook het aanhoudende enthousiasme op MuMe.
Ik heb nog een hoop artiesten in mijn 'moet ik eens gaan luisteren'-lijstje staan, meestal nadat Zachary, Paalhaas, Yak, Onderhond of ElMeroMero er de loftrompet over heeft opgestoken.

0
geplaatst: 7 september 2005, 15:30 uur
De allerbelangrijkste; hier ontdekt en voor altijd opgenomen in wat ik beschouw als mijn muziek; d.w.z feitelijk CD's van aanschaffen en ontwikkelingen blijven volgen vanaf nu:
. Saybia
. Sufjan Stevens
. Aimee Mann
. Arcade Fire
Leukjes waarvan ik nog niet uit ben of het blijvertjes zijn, maar waarvan ik zal weten dat het hier is begonnen:
. Bloc Party
. Rokia Traoré
. Leaves´ Eyes
. Saybia
. Sufjan Stevens
. Aimee Mann
. Arcade Fire
Leukjes waarvan ik nog niet uit ben of het blijvertjes zijn, maar waarvan ik zal weten dat het hier is begonnen:
. Bloc Party
. Rokia Traoré
. Leaves´ Eyes
0
titan (crew)
geplaatst: 7 september 2005, 18:53 uur
Ik dacht niet dat er voor mij nog veel te ontdekken viel, maar dat viel reuze mee.
- the chameleons
- Ulrich Schnauss
- Mahogany
- Explosions in the sky
- the chameleons
- Ulrich Schnauss
- Mahogany
- Explosions in the sky
0
geplaatst: 7 september 2005, 19:07 uur
herman schreef:
Kijkend naar mijn stemmen van 4,5 en hoger zie ik dat ik de volgende artiesten door MuMe heb ontdekt:
*Lapsed (via Onderhond)
*Lapsed (via Onderhond)
Die staat nog op 4* Herman

Verder is MuM vooral een aanzet geweest om mezelf verder te ontwikkelen, met dank aan Goodfella, tovenaar en John Doe. qua artiesten komen een Hecq, Displacer, Chris Clark, Ochre (dank Yak!), OMR vooral bovendrijven, maar eigenlijk heb ik maar gehad aan het gepromoot van Warp en vooral Planet Mu (dank Goodfella) en de reacties op Ad Noiseam releases (tovenaar/Goodfella).
Merck is ook zo'n label waar ik anders niet snel zou ingedoken zijn denk ik. Maar het blijft toch vooral een plaats waar ik met 1 hints een half nieuw universum kan blootleggen.
0
geplaatst: 7 september 2005, 19:15 uur
Ben nu ook een paar dagen naar de samples en nummers op Adnoiseam aan het luisteren en vind het zeker mooi, alleen nu nog eens zien te krijgen op cd, dat is volgens mij nog best lastig. Of valt dat mee? Onderhond? Herman?
0
geplaatst: 7 september 2005, 19:16 uur
Bestellen via de website is een optie, heb ik een keer of twee gedaan en is altijd vlot verlopen. Of een obscuur winkeltje binnenstappen en vragen of ze het kunnen bestellen (zoals ik ooit een keer gedaan heb) 

0
geplaatst: 7 september 2005, 19:18 uur
Zucht, was er al bang voor. Nou ja het is de moeite waard (goede ervaring met de website neem ik aan).
Enne: het is die hoes he, een uitstekend lokkertje (waar hoeslink soms goed voor kan zijn).
Edit: nou jaaaaaaaaaaaaa, hij is via bol.com te krijgen zie ik net. Niet te geloven
En op de site van Velvet dus ook. Ik roep te snel blijkt wel weer.
Enne: het is die hoes he, een uitstekend lokkertje (waar hoeslink soms goed voor kan zijn).
Edit: nou jaaaaaaaaaaaaa, hij is via bol.com te krijgen zie ik net. Niet te geloven
En op de site van Velvet dus ook. Ik roep te snel blijkt wel weer.
0
geplaatst: 7 september 2005, 19:36 uur
M.a.w: heb ik daar goed gekeken? Er zal toch maar één Lapsed zijn met een album genaamd Twilight (waar ook electronic bij staat)?

0
geplaatst: 7 september 2005, 19:42 uur
Uhm nee, was gewoon een vraag in wat jou op het Ad Noiseam label aantrok. Ze hebben daar nogal uiteenlopende stijlen, vandaar 
Maar ben benieuwd, is zeker één van de mooiste releases op hun label, en één van mijn favoriete albums. Ga ervoor zou ik zeggen

Maar ben benieuwd, is zeker één van de mooiste releases op hun label, en één van mijn favoriete albums. Ga ervoor zou ik zeggen

0
geplaatst: 7 september 2005, 19:47 uur
Heel simpel antwoord: de hoes was me al eens opgevallen (hoeslink). Ben gaan luisteren en dat beviel me. Het label zelf zegt me dus helemaal niks.
En omdat Minotaur Shock goed valt bij mij (is wat anders, weet ik, maar toch) ben ik de samples blijven luisteren zonder snel afhaken.
Ik ga er van uit dat die samples en 2 volledige nummers voldoende richting aangeven.
Het is wat he: al weer een beetje bijgekomen?

En omdat Minotaur Shock goed valt bij mij (is wat anders, weet ik, maar toch) ben ik de samples blijven luisteren zonder snel afhaken.
Ik ga er van uit dat die samples en 2 volledige nummers voldoende richting aangeven.
Het is wat he: al weer een beetje bijgekomen?

0
geplaatst: 7 september 2005, 21:36 uur
Ik zit nog helemaal na te trillen
, maar wel erg leuk om horen.
0
geplaatst: 7 september 2005, 22:44 uur
Pas maar op: straks moet je je naam gaan veranderen (als iedereen dit soort dingen leuk gaat vinden en dit album de top 10 van de toplijst haalt) 

0
geplaatst: 8 september 2005, 20:41 uur
Ik heb hier een oneindig aantal nieuwe bands/acts ontdekt:
Elbow
Set Fire to Flames
µ-Ziq
Bloc Party
Bonnie 'Prince' Billy
Paul Bley
Death Cab for Cutie
Porcupine Tree
Gary Peacock