MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Artiesten ontdekt op musicmeter

zoeken in:
Tja sorry, ik moet nog zoeel stemmen uitbrengen, wil ook graag altijd een kleine recensie posten, maar raak af en toe wat ontmoedigd door het hoge literaire gehalte van anders MuMe-rs. Ik zal vanavond wat achterstallig onderhoud plegen

lebowski schreef:

Ik heb hier een oneindig aantal nieuwe bands/acts ontdekt:

Elbow
Set Fire to Flames
µ-Ziq
Bloc Party
Bonnie 'Prince' Billy
Paul Bley
Death Cab for Cutie
Porcupine Tree
Gary Peacock
Feist
Goran Bregovic
Smog
Spoon
The Ark
Patrick Wolf
Stina Nordenstam
Modest Mouse
John Fahey
Low
Minotaur Shock
The Silent Leaugue
Tara King Theory

Hoe kan ik iedereen ooit genoeg bedanken

Welke muziekstijlen ze spelen weet ik niet, maar ik ken er geen één

neo
Ontdekkingen heb ik via anders aanbevelingen eigenlijk nimmer gedaan, met uitzondering van het werk van componiste Eleni Karaindrou. Uiteindelijk ga ik ook zelden ergens achteraan nadat ik positieve dingen heb gelezen. Het is meer wat op mijn eigen pad komt. Soms kan dus iets waar ik dan weleens wat goeds over heb gehoord maanden tot een jaar tot heel lang duren voordat ik erna ga luisteren. Ik weet niet of andere dit ook hebben?

avdj schreef:
(quote)

Welke muziekstijlen ze spelen weet ik niet, maar ik ken er geen één

Ik ken er ook niet veel, maar gezien de bands die ik wel ken die erbij staan (Death Cab For Cutie, Bloc Party, Elbow, Modest Mouse....) moet ik ook maar eens naar wat anderen gaan luisteren, want dat is allemaal muziek die ik behoorlijk goed of beter vind.

Voor mij vooral:

The Arcade Fire
Antony and the Johnsons
Keith Jarrett
Love
Patrick Wolf
Set Fire to Flames
Death Cab for Cutie

µ-Ziq
Tara King Th

neo schreef:

Soms kan dus iets waar ik dan weleens wat goeds over heb gehoord maanden tot een jaar tot heel lang duren voordat ik erna ga luisteren. Ik weet niet of andere dit ook hebben?

Yep. Zo kwam Sufjan Stevens toevallig op mijn pad terwijl ik er helemaal niet naar op zoek was maar het nog wel een keer wilde beluisteren.

neo schreef:

Soms kan dus iets waar ik dan weleens wat goeds over heb gehoord maanden tot een jaar tot heel lang duren voordat ik erna ga luisteren. Ik weet niet of andere dit ook hebben?
Doe ik ook, maar dan niet om de rede dat ik weinig gebruik maak van aanradingen. Ik heb tijd nodig muziek te doorgronden, omdat mijn gevoel ingeeft dat ik dat moet doen. Ik schuif zóveel naar een later plan, in de electronic bijvoorbeeld: Gridlock, Lapsed, Proem, de moeilijkere albums van Autechre. Dat komt nog wel en het zal zeker super goed zijn. Eerst maar eens die hele (al bekende) artiest verwerken die zo fascinerend is, want ik voel dat er daar nog van te begrijpen valt. Blij zijn met wat je hebt en de verdieping voor het doorrennen dus. Dat vind ik in muziek een slimmere manier van leven. In mijn achterhoofd staan zo ook zoveel rock albums en andere stijlen. Dat kan over 5 jaar of 10 jaar ook nog. Denken dat je alles kunt horen en up-to-date bent is bij mensen volgens mij in meer of mindere mate een illusie, ook al blijft de werkelijkheid subjectief De drive naar nieuw materiaal vind bij veel mensen plaats uit verveling. Op het moment dat er geen moeite wordt gedaan (voor bijvoorbeeld nog ondoorgronde zaken), worden zaken ook minder de moeite waard. Daarmee hol je zelf het gewicht van de dingen uit, maar niet alleen van de dingen, ook van jezelf. Je verveelt hier jezelf het meeste mee. Het merkwaardige is dat deze verveling nog het meeste aanwezig is op het moment dat de tijd wordt verdreven (met bijvoorbeeld nog een nieuw album), het tijdsverdrijf daarmee als manifestatie van de verveling. Op het moment dat mensen op zoeen manier tijd aan het verdrijven zijn kan dat een uiting zijn van een diepe verveling ten opzichte van het eigen leven. Er zijn natuurlijk ook mensen, die echt weten wat ze willen en interessant vinden en veel albums zoeken omdat ze aan deze muziek veel aandacht willen wijden en ze de albums snel systematisch doorgronden kunnen

lebowski schreef:
Ik heb hier een oneindig aantal nieuwe bands/acts ontdekt:

Elbow
Set Fire to Flames
µ-Ziq
Bloc Party
Bonnie 'Prince' Billy
Paul Bley
Death Cab for Cutie
Porcupine Tree
Gary Peacock
Feist
Goran Bregovic
Smog
Spoon
The Ark
Patrick Wolf
Stina Nordenstam
Modest Mouse
John Fahey
Low
Minotaur Shock
The Silent Leaugue
Tara King Theory

Hoe kan ik iedereen ooit genoeg bedanken

Lebowski, welke van deze zijn van type muziek a la Porcupine Tree? M.a.w. welke ik mogelijk ook wel leuk zou kunnen vinden?

Sufjan Stevens. Omdat hij op 1 in de rotatielijst stond, maar eens geluisterd en ik vond het zeker niet slecht. Een album wat ik denk ik nog beter ga vinden na vaker luisteren.

dynamo d schreef:
Lebowski, welke van deze zijn van type muziek a la Porcupine Tree? M.a.w. welke ik mogelijk ook wel leuk zou kunnen vinden?

Tja, er zit eigenlijk niet één band in deze lijst die op PT lijkt.

Gizzmann schreef:
Add N To (X)

Nog een paar:

At the Drive-In
The Faint
Areogramme
Desaparecidos

Hmmm...tot nu toe:

-Editors
-Sufjan Stevens
-Interpol

Veels te veel, ik heb het helaas niet bijgehouden..

Gaan luisteren dankzij MuMe.

- Sufjan Stevens--- niet aan mij besteed
- Arcade Fire----niet aan mij besteed
- Elbow --- mooi, bedankt !!
- Deus ---- nog geen oordeel
- Mercury Rev---nog geen oordeel

Opnieuw aandacht voor :
- NIN (beter dan in mijn herinnering)
- Sigur Ros--- is het nou mooi of juist vreselijk ???nog niet aan uit
- Tool-- ja mooi.

Meshuggah
Chimaira
Son, Ambulance
Gorillaz

Schieten me zo het eerst te binnen.

Tot nu toe...

Belle & Sebastian
Anthony and the johnsons
Poe
Ani DiFranco

- Interpol
- The Killers
- The Strokes
- Elvis (just joking)
- Sigur Ros
- Spinvis
Nog wel meer.....

Op mijn eerste dag:

-Laika
-Astral Projection

liejanne
Tot nu toe:
Radiohead
The Killers
Yellowcard
Bloc Party
Smashing Pumpkins

Wilco (en ook de Uncle Tupelo connectie)
Neil Young
Neutral Milk Hotel
My Bloody Valentine
Guided By Voices
Jon Spencer Blues Explosion
Damien Rice
Low
The Beatles (klinkt raar ik kende ze alleen van hun hits, maar ben nu hun albums aan 't ontdekken )

Bedankt lieve mensen

Belle & Sebastian
Pulp
The Magic Numbers
Doves

Voor de rest weet ik niet. Ik onthoud niet waar ik artiesten van ken.

Voor mij o.a. de volgende ontdekkingen via users:

Neutral Milk hotel
Stereolab
Arcade Fire
Smog
Yo La Tengo

The Pixies en Joy Division.

Isis,
Pelican,

- Cult of Luna

In het Isis, Pelican straatje Eddie (tip dus ).

Laatst nog bij Updates zien staan:

Mostly Autumn

Sietse
het enige wat zo 1,2,3 in me opkomt is Jens Lekman, verder niet echt iets. Of ik vond het niet leuk ofzo. En misschien the shins, maar dat kan ook ergens anders vandaan komen....

Kom, geef toe, Xanopticon is leuk

Sietse
maar dat kende ik al (ik heb wel meer mensen die ik via internet ken die me dit soort dingen aanraden hoor)

Gast
geplaatst: vandaag om 21:14 uur

geplaatst: vandaag om 21:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.