De Site / Gebruikers / Artiesten ontdekt op musicmeter
zoeken in:
0
Buffalotid
geplaatst: 26 september 2010, 23:02 uur
Savatage
Sigur Rós
Godspeed You! Black Emperor
Neutral Milk Hotel
The Sound
Sigur Rós
Godspeed You! Black Emperor
Neutral Milk Hotel
The Sound
0
geplaatst: 29 september 2010, 15:23 uur
Radiohead, elbow, fleet foxes arcade fire, joy division en the national heb ik in mn 1ste halfjaar op mume ontdekt
0
geplaatst: 30 januari 2011, 16:56 uur
Neutral Milk Hotel. De bandnaam kende ik al jaren, maar door de wisselende reacties heb ik altijd gedacht dat de populariteit van In An Aeroplane Over The Sea niets anders dan een grote grap was. De recensies hier hebben me echter toch over de grens getrokken, gelukkig maar
.
.
0
Dikkop
geplaatst: 5 maart 2011, 21:07 uur
The Radio Dept., Apartment, Bell Hollow, Burial, M83, Mobius Band, Screaming Lights, The Postal Service, The Twilight Singers, Destroyer, Decorate Decorate, The Search, The Prids en The Mary Onettes. De laatste 4 bands heb ik leren kennen door user Lost Highway. Ik vind het zeer jammer dat hij zich heeft uitgeschreven of gebanned is. New Order ben ik beginnen luisteren door MM, maar die band kende ik al. Leve MM dus!
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 maart 2011, 20:35 uur
Laat ons zeggen 85% van alle artiesten die ik nu ken. Waarvan m'n top 3 favoriete artiesten:
Anathema, Godspeed You! Black Emperor en Sigur Rós.
Anathema, Godspeed You! Black Emperor en Sigur Rós.
0
geplaatst: 8 maart 2011, 20:50 uur
De laatste maanden ben ik pas zeer actief op deze site. Van de volgende artiesten heb ik in deze periode de meeste parels ontdekt: Antony & the Johnsons, Bon Iver, Bright Eyes, Fanfarlo, Josh Ritter en Sigur Rós.
0
Yann Samsa
geplaatst: 8 maart 2011, 21:35 uur
Het valt op dat behoorlijk veel de namen Sigur Rós en GY!BE noemen. In het algemeen ook; er zijn velen die, door MuMe, met 'Post-Rock' in aanraking kwamen...
0
geplaatst: 11 maart 2011, 20:26 uur
Ja zeker zo'n 70% van de muziek die ik nu luister ken ik via MusicMeter,
0
geplaatst: 12 maart 2011, 01:04 uur
Ik heb een tijd gehad waarin 95% van de muziek die ik luisterde via musicmeter kwam.. tegenwoordig is dat nog 30-40% maximaal, ik gebruik musicmeter meer als medium voor updates over dingen die ik al goed.. wanneer er nieuwe albums van uitkomen enzo... voor echt nieuwe dingen heb ik een stuk of 2-3 jazz-bronnen en een stapel labels waarvan ik veel nieuw-uitgebrachte dingen check, en nog wel ergens her en der een plekje om eens wat nieuwe ambient op te doen...
Ik denk dat de laatste echte ontdekking hier op Musicmeter iets in de richting Grouper was ofzo... toch al zo'n 1,5-2 jaar terug... Daarna nog regelmatig min of meer tips gevonden, maar meer de motivatie om naar iets te gaan luisteren dan het echt ontdekt hebben. (Zo ben ik door een top-10 notering van ik weet neit meer wie naar Ballrogg gaan luisteren, had het album al een tijdje staan, maar er nog niet naar geluisterd, is het dan een MuMe-ontdekking?)
Ik denk dat de laatste echte ontdekking hier op Musicmeter iets in de richting Grouper was ofzo... toch al zo'n 1,5-2 jaar terug... Daarna nog regelmatig min of meer tips gevonden, maar meer de motivatie om naar iets te gaan luisteren dan het echt ontdekt hebben. (Zo ben ik door een top-10 notering van ik weet neit meer wie naar Ballrogg gaan luisteren, had het album al een tijdje staan, maar er nog niet naar geluisterd, is het dan een MuMe-ontdekking?)
0
geplaatst: 12 maart 2011, 01:16 uur
Tja... dat zal dus niemand ooit weten, ik had het wel al op mijn pc, maar daar staan ook niet-beluisterde dingen, toch denk ik dat ik het wel eens geluisterd zou hebben... ik zou het dus niet een ontdekking dankzij musicmeter willen noemen.
0
geplaatst: 12 maart 2011, 22:01 uur
Van mijn top 250 (nummers) komen de volgende artiesten door musicmeter:
- The Brew
- Crosby, Stills, Nash & Young (door de hoge waardering van Déjà Vu)
- Depeche Mode (door de hoge waardering van Violator)
- Derek & The Dominos (tip in het tipspel, hoewel de artiest niet onbekend was voor mij)
- Kent
- Leonard Cohen
- Marillion
- Muse
- Neil Young (door musicmeter ben ik me gaan verdiepen in hem)
- Pearl Jam (door de hoge positie van Ten)
- Nils Frahm
- Porcupine Tree (tip in het tipspel)
- Radiohead (door de idioot hoge waardering hier op musicmeter)
- Talking Heads
- The Verve
Van mijn top 25 albums (31-12-'10) komen de volgende (volledig) door musicmeter:
- Ten (Pearl Jam)
- Déjà Vu (CSN&Y)
- Magical Mystery Tour (The Beatles)
- Fear of a Blank Planet (Porcupine Tree)
- Violator (Depeche Mode)
- Isola (Kent)
- Kind of Blue (Miles Davis)
- The Brew
- Crosby, Stills, Nash & Young (door de hoge waardering van Déjà Vu)
- Depeche Mode (door de hoge waardering van Violator)
- Derek & The Dominos (tip in het tipspel, hoewel de artiest niet onbekend was voor mij)
- Kent
- Leonard Cohen
- Marillion
- Muse
- Neil Young (door musicmeter ben ik me gaan verdiepen in hem)
- Pearl Jam (door de hoge positie van Ten)
- Nils Frahm
- Porcupine Tree (tip in het tipspel)
- Radiohead (door de idioot hoge waardering hier op musicmeter)
- Talking Heads
- The Verve
Van mijn top 25 albums (31-12-'10) komen de volgende (volledig) door musicmeter:
- Ten (Pearl Jam)
- Déjà Vu (CSN&Y)
- Magical Mystery Tour (The Beatles)
- Fear of a Blank Planet (Porcupine Tree)
- Violator (Depeche Mode)
- Isola (Kent)
- Kind of Blue (Miles Davis)
0
geplaatst: 27 maart 2011, 12:22 uur
Interpol was de eerste band die ik via MuMe leerde kennen. Die band viel me vooral op door de hoger top-250-notering van Turn on the Bright Lights. In eerste instantie had ik voorzichtig een paar nummertjes van dat album gedownload en later heel Antics. Toen is het balletje gaan rollen en nu ben ik fan 
Andere grote artiesten die ik via MuMe heb ontdekt zijn Radiohead, Porcupine Tree en Arcade Fire. En verder onder andere Slint en The Boxer Rebellion.

Andere grote artiesten die ik via MuMe heb ontdekt zijn Radiohead, Porcupine Tree en Arcade Fire. En verder onder andere Slint en The Boxer Rebellion.
0
geplaatst: 27 maart 2011, 13:54 uur
Teveel om op te noemen, met dank aan MuMe 
Geen enkele artiest waarvan ik een album 5* heb gegeven kon ik, op Radiohead, The Cure en Wu-Tang na(wat wel voor zich spreekt), en zo is het met de meeste van mijn overige stemmen ook, eigenlijk bijna alles wat ik ken is via deze site.

Geen enkele artiest waarvan ik een album 5* heb gegeven kon ik, op Radiohead, The Cure en Wu-Tang na(wat wel voor zich spreekt), en zo is het met de meeste van mijn overige stemmen ook, eigenlijk bijna alles wat ik ken is via deze site.
0
geplaatst: 31 maart 2011, 17:21 uur
Ik heb behoorlijk wat bands/artiesten via MuMe ontdekt. Mijn favorieten zijn:
- The National (iemand op MuMe of youtube zei het heel mooi: 'al zou die zanger het telefoonboek opzingen dan zou ik het nog luisteren')
- Mark Lanegan (wat een stem!)
- Devin Townshend
- Madrugada
- Broken Bells
- The Big Pink (kende de band wel van 1 nummer, maar wat een album!)
- The National (iemand op MuMe of youtube zei het heel mooi: 'al zou die zanger het telefoonboek opzingen dan zou ik het nog luisteren')
- Mark Lanegan (wat een stem!)
- Devin Townshend
- Madrugada
- Broken Bells
- The Big Pink (kende de band wel van 1 nummer, maar wat een album!)
0
geplaatst: 31 maart 2011, 20:31 uur
- Justin Bieber en Rebbeca Black
Dus ophouden met praten zodat de hype weer verdwijnt en binnen de VS blijft.
Dus ophouden met praten zodat de hype weer verdwijnt en binnen de VS blijft.
0
geplaatst: 31 maart 2011, 20:41 uur
Sinds gisteren ( na Elbow een paar weken geleden) een tweede band ontdekt : Blackfield
0
geplaatst: 1 april 2011, 16:25 uur
Ik heb veel artiesten, waarvan ik dacht dat die me niet konden boeien, een soort van ‘tweede kans’ gegeven door o.a. hun hoge gemiddelde of positie in de top 250, bijv:
-The Velvet Underground
-Pearl Jam
-Pink Floyd
-The Ramones
-Led Zeppelin
-The Smiths
Daar ben ik nu wel belachelijk dankbaar voor.
Sommige gevallen heb ik zelfs 30 kansen gegeven
-Radiohead
Sinds ik het muurtje om hun muziek heb weten te doorbreken, heeft Radiohead echt mijn leven overgenomen
Verder ontdekte ik o.a. J Mascis, Surfjan Stevens, Tool, Tv On The Radio, The XX, Serge Gainsbourg, The Coral, Black Star, The Black Keys, Mumford and Sons en nog veeeel meer.
En natuurlijk de 2 meest gehypte artiesten van 2010 op MuMe, The National en Arcade Fire
Voor sommige schaam ik me echt dat het zo lang heeft geduurd..
-The Velvet Underground
-Pearl Jam
-Pink Floyd
-The Ramones
-Led Zeppelin
-The Smiths
Daar ben ik nu wel belachelijk dankbaar voor.
Sommige gevallen heb ik zelfs 30 kansen gegeven
-Radiohead
Sinds ik het muurtje om hun muziek heb weten te doorbreken, heeft Radiohead echt mijn leven overgenomen
Verder ontdekte ik o.a. J Mascis, Surfjan Stevens, Tool, Tv On The Radio, The XX, Serge Gainsbourg, The Coral, Black Star, The Black Keys, Mumford and Sons en nog veeeel meer.
En natuurlijk de 2 meest gehypte artiesten van 2010 op MuMe, The National en Arcade Fire
Voor sommige schaam ik me echt dat het zo lang heeft geduurd..
0
geplaatst: 21 oktober 2011, 14:31 uur
Gospeed You Black Emperor! is tot nu toe de beste ontdekking 

0
geplaatst: 22 oktober 2011, 10:19 uur
The Smiths, kwam ooit voorbij een een single-clash achtig spelletje, ik luisteren, zodoende.
0
geplaatst: 22 oktober 2011, 14:55 uur
Alle artiesten die ik nu ken denk ik. En dat zijn er heel wat.
Ik ben daarom alle users van Mume en de site zelf dankbaar voor alle tips enz...
Ik ben daarom alle users van Mume en de site zelf dankbaar voor alle tips enz...
0
geplaatst: 6 november 2011, 21:39 uur
Vrijwel alle artiesten die ik ken... Een PS2 spel is voor mij ook heel belangrijk geweest: Driver: Parallel Lines. Hierdoor ben ik achter dit muziekgenre gekomen (Soul/Funk), is overigens al heel wat jaartjes terug, wat nu eigenlijk mijn genre is!
* denotes required fields.