De Site / Gebruikers / Wie zijn hier nu de Belgen?
zoeken in:
0
geplaatst: 14 januari 2011, 09:30 uur
Net dit topic ontdekt, en dus kan mijn belgische post niet langer op zich laten wachten. Ik kom van de kust en woon in Oostende. Dus gasten: hier nog een West-Vlaming!
0
geplaatst: 2 februari 2011, 15:19 uur
Sir Spamalot schreef:
@Wyverex, "aangespoeld"?
@Wyverex, "aangespoeld"?
Nee, geboren en getogen in de koningin der badsteden
!
0
geplaatst: 2 februari 2011, 15:52 uur
Vreemd wel dat West-Vlamingen meteen vragen of er nog andere West-Vlamingen zijn.
Heb dit al meerdere malen moeten vaststellen.
Het zou bij mij nooit opkomen om te vragen of hier nog Oost-Vlamingen aanwezig zijn.
Door zo bij elkaar te hokken krijg je natuurlijk ook die verkrachting van de Nederlandse taal.
Jammer wel maar goed... wees trots op je provincie.
Heb dit al meerdere malen moeten vaststellen.
Het zou bij mij nooit opkomen om te vragen of hier nog Oost-Vlamingen aanwezig zijn.
Door zo bij elkaar te hokken krijg je natuurlijk ook die verkrachting van de Nederlandse taal.
Jammer wel maar goed... wees trots op je provincie.
0
geplaatst: 2 februari 2011, 17:04 uur
Ik zie er geen graten in om eens te weten wie je 'provinciegenoten' zijn.
Zeker niet op een forumsite, wodaj zeker ni inj dialect go klapn.
Ik bedoel maar, we schrijven hier toch ook mooi Nederlands?
Het is niet dat ik als zot zit te PM'men met de mede West-Vlamingen...
Is het ergens ook niet gewoon eens leuk om te weten wie er op deze site dicht bij je woont?
Zeker niet op een forumsite, wodaj zeker ni inj dialect go klapn.
Ik bedoel maar, we schrijven hier toch ook mooi Nederlands?
Het is niet dat ik als zot zit te PM'men met de mede West-Vlamingen...
Is het ergens ook niet gewoon eens leuk om te weten wie er op deze site dicht bij je woont?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 februari 2011, 17:07 uur
Inderdaad, ondergetekende is een "aangespoelde". 

0
geplaatst: 2 februari 2011, 17:13 uur
Wat bedoel jij dan met "aangespoeld"? Of bedoel je dat jij bent aangespoeld (want ik heb net gelezen dat je ook uit Oostende komt
)?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 februari 2011, 17:16 uur
Voor de niet-begrijpenden: een "echte" Oostendenaar is geboren én getogen in Oostende. Een "aanspoelde" is niet geboren in Oostende, maar woont er. Het is een Oostends begrip, verder compleet onschuldig.
0
geplaatst: 2 februari 2011, 18:53 uur
Iemand van oost vlaanderen, vrouwelijk muziekliefhebster rond de 40....kunnen misschien eens een boompje opzetten rond goede platen...
0
geplaatst: 29 maart 2011, 12:02 uur
Ik woon in de week in Oost-Vlaanderen en in het weekend in West-Vlaanderen. 

0
geplaatst: 29 maart 2011, 21:10 uur
Haha, en maak je de overgang van de dialecten gemakkelijk? Als ik in Gent eens uitga is het echt wel een hele aanpassing
.
Wat is voor jou dan een goeie plaat? We kunnen dan meteen best een bos aanplanten. Goed voor het milieu én onze oren!
.Iemand van oost vlaanderen, vrouwelijk muziekliefhebster rond de 40....kunnen misschien eens een boompje opzetten rond goede platen...
Wat is voor jou dan een goeie plaat? We kunnen dan meteen best een bos aanplanten. Goed voor het milieu én onze oren!
0
geplaatst: 29 maart 2011, 21:29 uur
Wyverex schreef:
Haha, en maak je de overgang van de dialecten gemakkelijk? Als ik in Gent eens uitga is t echt wel n hele aanpassing
.
Haha, en maak je de overgang van de dialecten gemakkelijk? Als ik in Gent eens uitga is t echt wel n hele aanpassing
. Het is niet voor iedereen weggelegd

0
geplaatst: 29 maart 2011, 21:38 uur
ik heb geen probleem, het zijn de anderen die eerder een probleem hebben om mij te verstaan ...
0
geplaatst: 9 juni 2012, 00:28 uur
Geboren in Izegem (West-Vlaanderen), uitgeweken naar Leuven en werkend in Sint-Niklaas.
Maar ik voel met toch nog altijd West-Vlaming
Maar ik voel met toch nog altijd West-Vlaming

0
spit.tsvnami
geplaatst: 11 augustus 2012, 21:22 uur
Hier is al een tijd niet meer gepost, en aangezien de Belgen wat verwaarloosd worden wil ik toch even hallo zeggen.
Ik kom uit Leuven, Vlaams Brabant en woon in het dorpje Sint-Pieters-Rode (Holsbeek) zo'n 12km minuten van Leuven Centrum. Ik ben wel nogal regelmatig in Limburg om naar school te gaan.
Ik kom uit Leuven, Vlaams Brabant en woon in het dorpje Sint-Pieters-Rode (Holsbeek) zo'n 12km minuten van Leuven Centrum. Ik ben wel nogal regelmatig in Limburg om naar school te gaan.
0
geplaatst: 11 augustus 2012, 23:30 uur
Raar dat ik hier nog niet heb gepost, maar ik ben ook een Belg en woonachtig in het veld van België (West-Vlaanderen). Maar binnen enkele jaren laat ik België voor wat het is en emigreer ik naar het buitenland.
0
geplaatst: 12 augustus 2012, 00:20 uur
Sir Spamalot schreef:
93 stuks:
...
Ward
...
93 stuks:
...
Ward
...
Zie ik opeens dat ik hier voor Belg wordt uitgemaakt.
Apart aangezien ik ten tijde van dit bericht nog niet eens in Antwerpen woonde.
0
geplaatst: 12 augustus 2012, 17:34 uur
al een jaartje of 4 actief hier en nog nooit dit topic gezien.
Ik woon in de boerendorpjes van Oost-Vlaanderen rond Gent.
Ik woon in de boerendorpjes van Oost-Vlaanderen rond Gent.
0
geplaatst: 12 augustus 2012, 19:50 uur
Kokorico-dorp
Niet mijn ding maar daar is het wel voor gekend...
Niet mijn ding maar daar is het wel voor gekend...* denotes required fields.