De Site / Gebruikers / Wie zijn hier nu de Belgen?
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2005, 19:08 uur
Bloompje schreef:
Ik vind het toch jammer, nu ik al iets langer dan 4jaar in Utrecht woon ik mijn schoon Gents taalke aan het verliezen ben. Maar gelukkig gaat het nooit weg zijn...het zal altijd terugkomen!
Ik vind het toch jammer, nu ik al iets langer dan 4jaar in Utrecht woon ik mijn schoon Gents taalke aan het verliezen ben. Maar gelukkig gaat het nooit weg zijn...het zal altijd terugkomen!
Toch gebruik je nog wel woorden die typisch Belgisch zijn. Ik zou me er niet teveel druk om maken.

0
geplaatst: 13 september 2005, 16:49 uur
gemaster schreef:
Ik las laatst ergens dat 50% van de Belgen liever geen Belg waren. Hoe zit dat?
(quote)
Ik las laatst ergens dat 50% van de Belgen liever geen Belg waren. Hoe zit dat?
Onzin

0
geplaatst: 13 september 2005, 17:35 uur
We zullen een enquete houden
. Ik ben graag Belg, dat maakt:
2-0
. Ik ben graag Belg, dat maakt:2-0
0
dutch2
geplaatst: 13 september 2005, 17:38 uur
Bedoelen ze niet gewoon dat 50% liever Vlaming of Waal zou zijn dan Belg?
0
geplaatst: 13 september 2005, 17:41 uur
Ik ben jullie nog altijd eeuwig dankbaar voor Luc Nilis. Bedankt.
0
geplaatst: 13 september 2005, 20:37 uur
dutch2 schreef:
Dat stond er niet bij. Het zou zomaar kunnen hoor.
0
geplaatst: 13 september 2005, 22:47 uur
4-1. Ik ben erg blij in dit landje, dus wat mij betreft mag het rustig verderbollen zoals het gaat!
Trouwens neo, Nederlanders die Belg willen zijn tellen voor 2 aan de Belg kant vind ik
Trouwens neo, Nederlanders die Belg willen zijn tellen voor 2 aan de Belg kant vind ik

0
SelmaDuim
geplaatst: 13 september 2005, 23:27 uur
Ik weet niet of ik Belg zou willen zijn, maar ik heb wel een goede reden om het ooit een beetje te worden, misschien, denk ik, ofzo. 

0
geplaatst: 14 september 2005, 14:43 uur
Ik ben Belg maar voel me in de eerste plaats toch een Antwerpenaar, al ben ik niet trots op het teveel aan extreem-rechtse kiezers hier. Allemaal dumpen in de Randstadt, die boel!
Het Belg-zijn doet me niets. Noch fierheid noch afschuw welt in me op als ik m'n paspoort bekijk. Als ik een andere nationaliteit mocht kiezen dan zou ik Frans zijn, wonende te Parijs. Of een Italiaanse die in elke uithoek van het land wel een residentie bezit. Of Braziliaanse, met een niemandalletje aan op de Copacabana of de Ipanema in Rio en dansen op de samba. Denk dat ik mijn leven maar eens ga omgooien...
Het Belg-zijn doet me niets. Noch fierheid noch afschuw welt in me op als ik m'n paspoort bekijk. Als ik een andere nationaliteit mocht kiezen dan zou ik Frans zijn, wonende te Parijs. Of een Italiaanse die in elke uithoek van het land wel een residentie bezit. Of Braziliaanse, met een niemandalletje aan op de Copacabana of de Ipanema in Rio en dansen op de samba. Denk dat ik mijn leven maar eens ga omgooien...
0
geplaatst: 14 september 2005, 16:32 uur
Ik geef toe dat ik liever in Berlijn zou wonen dan in Antwerpen, en dat ik niet echt trots ben op wat men in dit land allemaal uitsteekt. Maar ach, het is wel grappig allemaal
. En Duitser of Fransman zijn is toch ook niet alles.
. En Duitser of Fransman zijn is toch ook niet alles.
0
geplaatst: 14 september 2005, 16:39 uur
Hey Freud, ik denk dat ik jou eens heb gezien in de krantenwinkel van je oom. Toen een medewerkster op vakantie was en jij er daarom interimde.
0
geplaatst: 14 september 2005, 17:41 uur
Deze vakantie, zou best kunnen. Beviel de service een beetje?
Ik heb er bijna twee weken gestaan, eerst voormiddag en dan namiddag. Als je me nog eens wilt zien moet je vanaf nu wel op zondagmorgen komen
.
Ik heb er bijna twee weken gestaan, eerst voormiddag en dan namiddag. Als je me nog eens wilt zien moet je vanaf nu wel op zondagmorgen komen
.
0
geplaatst: 14 september 2005, 18:09 uur
Ik zal wel eens op een zondag komen als ik nuchter ben en niet een serieuze kater heb van alle pillen en de drank die ik me niet meer kan herinneren ooit te hebben gebruikt. 
Nee hoor, ik ben hét voorbeeld van de brave mensen.

Nee hoor, ik ben hét voorbeeld van de brave mensen.

0
geplaatst: 14 september 2005, 18:54 uur
Trouwens, naar de enquête toe, ik ben ook graag Belg 5-1 (zonder dat ik daarvoor een patriot ben want dat is verre van de waarheid). Ik geloof dat mss 50% veeleer liever Waal of Vlaming was geweest. Dat ze een onafhankelijk Vlaanderen willen (ik reken mij niet toe tot die lui), het gaat toch alleen maar om geld, eigenbelang.
0
geplaatst: 14 september 2005, 19:06 uur
george clinton schreef:
Ik ben Belg maar voel me in de eerste plaats toch een Antwerpenaar, ...
Ik ben Belg maar voel me in de eerste plaats toch een Antwerpenaar, ...
Dat is dan weer de meest typische quote voor een Antwerpenaar. Antwerpenaar = werledburger, niet?
. Ik weet dat ik als Gentenaar hier in de minderheid ben. Maar die quote zei voor mij alles...
0
geplaatst: 14 september 2005, 19:21 uur
Ik denk dat jij meer uit de quote hebt gehaald dan ik bedoelde. Waarvoor proficiat. Ik heb zelf 5 jaar in Gent gewoond (ik studeerde er) en vind Gent ook een leuke stad. Alleen ligt mijn gevoel bij Antwerpen, moet ik mij daarvoor excuseren? 

0
aslan (crew)
geplaatst: 14 september 2005, 19:26 uur
ik voel me ook eerder/liever belg dan vlaming, dat maakt 6-1
0
geplaatst: 14 september 2005, 19:38 uur
Aslan, het gaat er niet om of je liever Vlaming, Antwerpenaar, Bruggeling, Gentenaar of Belg bent. De oorspronkelijke enquête-vraag was of je graag Belg bent. De stand is dus nog steeds 5-1.
0
aslan (crew)
geplaatst: 14 september 2005, 19:40 uur
ah dan blijft het toch nog 6-1
want ik ben belg en kan daar weinig aan veranderen,... en ik ben best wel gelukkig, ik ben dus een gelukkige belg en rouw daar niet om
want ik ben belg en kan daar weinig aan veranderen,... en ik ben best wel gelukkig, ik ben dus een gelukkige belg en rouw daar niet om

0
geplaatst: 14 september 2005, 19:45 uur
Haha dit is een heel ander berichtje dan wat ik hier eerst een microseconde zag staan. Ik stond al in de startblokken met een Belgenmop

0
geplaatst: 14 september 2005, 19:49 uur
Dat berichtje dat jij zag was een reactie op een verdwenen berichtje. Maar je mag me altijd de Belgenmop vertellen, hoor. Leuk! 

0
geplaatst: 14 september 2005, 20:40 uur
Zoveel zijn het er volgens mij niet. Van de 2645 tel ik er nu een stuk of 10...
0
geplaatst: 14 september 2005, 20:41 uur
george clinton schreef:
Ik denk dat jij meer uit de quote hebt gehaald dan ik bedoelde. Waarvoor proficiat. Ik heb zelf 5 jaar in Gent gewoond (ik studeerde er) en vind Gent ook een leuke stad. Alleen ligt mijn gevoel bij Antwerpen, moet ik mij daarvoor excuseren?

Neehoor. Ik moet mij dan ook excuseren bij u. Maar euhm, je begrijpt waar dit vandaan komt he?

0
geplaatst: 14 september 2005, 21:01 uur
Bloompje, ik begrijp wel waarom je zo reageerde en ik was er helemaal niet lastig over, hoor. 'k Heb in die 5 jaar wel genoeg Gentenaars leren kennen om het een beetje te begrijpen. Dus niets aan de hand, hoor. 

0
geplaatst: 14 september 2005, 22:14 uur
ik zoukik graag naar Gent gaan wonen, voor een jaarke, woon in Kluisbergen nu, een boerengemeente, nie ver van Oudenaarde, nie ver van Gent dus, ik ben nog ne typische plattelandsjongen, ik maak lawaai, ik drink bier, ik spreek vloeiend dialect, ik kan geen AN, ik ben lomp en ik ben knap, 

hehe

hehe
* denotes required fields.