De Site / Gebruikers / Wie zijn hier nu de Belgen?
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 december 2009, 17:30 uur
Sir Spamalot, tram vier, boekhouder van beroep, dus dat tellen is beroepsmisvorming
. West-Vlaanderen, Oostende (Stad Aan Zee). Drie jaar aan het rondcrossen op deze site en ik amuseer me wel. Frequentie: dagelijks heel zeker. Voorkeurstopic: Het Metal Album van de Week. Favoriete plek in Nederland: ik moet je teleurstellen, ik ken Nederland niet genoeg. Een keer Eindhoven, een keer Rotterdam, een keer Sluis en natuurlijk een keer Breda ter gelegenheid van de Lustrum meeting. 
. West-Vlaanderen, Oostende (Stad Aan Zee). Drie jaar aan het rondcrossen op deze site en ik amuseer me wel. Frequentie: dagelijks heel zeker. Voorkeurstopic: Het Metal Album van de Week. Favoriete plek in Nederland: ik moet je teleurstellen, ik ken Nederland niet genoeg. Een keer Eindhoven, een keer Rotterdam, een keer Sluis en natuurlijk een keer Breda ter gelegenheid van de Lustrum meeting. 
0
Yann Samsa
geplaatst: 9 december 2009, 20:15 uur
Sir Spamalot schreef:
Sir Spamalot, tram vier, boekhouder van beroep, dus dat tellen is beroepsmisvorming
Ferre Clabau, 15jaar. Humane Wetenschapper hoewel ik de term 'artiest' ook wel vaak gebruik
. West-Vlaanderen, Poperinge. Een halve maand aan het rondcrossen op deze site en: I LIKE. Voorkeurstopic: 'e bitje vanolles'. Favoriete plek in Nederland: Medenblik.
0
geplaatst: 9 december 2009, 20:21 uur
Las van het weekend in de krant - gazet bij jullie - dat Van Dale een Vlaams - Nederlands (en uiteraard ook omgekeerd) woordenboek gaat uitgeven. So far so good - la'k zeggen dat ik ondertiteling soms wel eens embettant vind, maar alla; het raadsel ontstond hier: 3500 Vlaamse zegswijzen en uitdrukkingen worden 'omgezet' naar Nederlands en vanuit het Nederlands (naar het Vlaams) zijn dat er 4500 - voorwaar, in goed Nederlands, een mis-match! Verklaart ook meteen dat telwerk, als je met woorden en zo er al 1000 kwijtraakt. 

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 december 2009, 22:55 uur
Weer een vraagstuk des levens verklaard
.
0
geplaatst: 9 december 2009, 23:01 uur
Ga je ook nog Nederlanders tellen - mss voor de Friesen en de Limburgers een eigen telling (bijzondere volkjes namelijk)? Als boekhouder zou ik dat wel willen weten. 

0
bobbee
geplaatst: 22 december 2009, 01:36 uur
Chameleon Day schreef:
Ga je ook nog Nederlanders tellen - mss voor de Friesen en de Limburgers een eigen telling (bijzondere volkjes namelijk)? Als boekhouder zou ik dat wel willen weten.
1 Fries hier.
0
geplaatst: 22 december 2009, 10:05 uur
bobbee schreef:
1 Fries hier.
(quote)
1 Fries hier.
Als we regionalistisch gaan doen heb ik de oplossing beschikbaar: na vermelding nationaliteit/provincie wordt door het systeem de usernaam gegenereerd: de eerste Fries wordt dan Fries_1, de tweede Fries_2; naar analogie wordt de eerste Belg dan Belg_1, de tweede Belg_2, t/m Belg_n; moeten ze zich alleen even opnieuw aanmelden. Grote voordeel: ze raken nooit meer de tel kwijt.
0
geplaatst: 22 december 2009, 12:57 uur
Ferre Clabau schreef:
[ West-Vlaanderen, Poperinge.
[ West-Vlaanderen, Poperinge.
Ik heb daar nog een 5-tal jaar gewoond. Fijne stad en ik heb daar een heel pak vrienden aan overgehouden. Ook heel veel stukken leuker om uit te gaan dan bv Ieper (waar ik geboren werd). En ik kom er nog heel regelmatig aangezien de helft van mijn familei en enkele maten daar nu nog wonen.
0
geplaatst: 5 april 2010, 20:58 uur
The invasion of the West-Flemish is gaining momentum, Dutchmen, strain yourselves!
0
geplaatst: 5 april 2010, 21:40 uur
bennerd schreef:
Ik woon in Gent, intussen dus ook West-Vlaanderen.
Ik woon in Gent, intussen dus ook West-Vlaanderen.
Is Gent naar West-Vlaanderen verplaatst? Hoe is dat nou gebeurd?
0
Ssscht...
geplaatst: 5 april 2010, 23:55 uur
Er zijn zodanig veel West-Vlamingen (vooral studenten die ook na hun studies in Gent blijven) in Gent dat men wel eens zegt dat Gent een "kolonie" is van West-Vlaanderen. 
Ben trouwens ook een Gentse West-Vlaming

Ben trouwens ook een Gentse West-Vlaming

0
Father McKenzie
geplaatst: 11 april 2010, 09:47 uur
In mijn auto staan er zetels en geen stoelen, er ligt geen kleed in de kamer, maar een tapijt, ik ga soms naar een trouwfeest en nooit naar bruiloften, ik ga vaak te voet uit en ga zelden stappen, ik drink geen bier in kleine colaglaasjes, ik heb geen pindakaas in huis, bagger zit gewoon in onze rivier De Durme, ik ken mensen met een bureau-jobke terwijl die in Nederland een kantoorbaantje hebben, ons ploegje speelt zo hoog het kan, dus in eerste klasse en niet in eredivisie... als ik een nieuwe auto koop hou ik gewoon mijn oude nummerplaat... ik typ op een gewoon azerty-klavier...ik probeer te ontsnappen aan de belastingen, omdat dit Nationale sport nummer één is..... en ga zo nog maar eventjes door.... ik begin zowaar te peinzen dat ik een BELGSKE ben, haha!
0
geplaatst: 11 april 2010, 22:57 uur
Father McKenzie schreef:
In mijn auto staan er zetels en geen stoelen, er ligt geen kleed in de kamer, maar een tapijt, ik ga soms naar een trouwfeest en nooit naar bruiloften, ik ga vaak te voet uit en ga zelden stappen, ik drink geen bier in kleine colaglaasjes, ik heb geen pindakaas in huis, bagger zit gewoon in onze rivier De Durme, ik ken mensen met een bureau-jobke terwijl die in Nederland een kantoorbaantje hebben, ons ploegje speelt zo hoog het kan, dus in eerste klasse en niet in eredivisie... als ik een nieuwe auto koop hou ik gewoon mijn oude nummerplaat... ik typ op een gewoon azerty-klavier...ik probeer te ontsnappen aan de belastingen, omdat dit Nationale sport nummer één is..... en ga zo nog maar eventjes door.... ik begin zowaar te peinzen dat ik een BELGSKE ben, haha!
Idem

0
geplaatst: 20 september 2010, 23:13 uur
Ach, Belgen hebben nooit bekend gestaan om hun goede geheugen, hè? 

0
geplaatst: 21 september 2010, 18:47 uur
Oh oh, dat merk ik nu ook hahaha
Ok, never mind
Ik kom dus overduidelijk uit Vlaams - Brabant 
Ok, never mind
Ik kom dus overduidelijk uit Vlaams - Brabant 
* denotes required fields.